Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä? Ollaan saaressa mökillä, miehellä alkoi vatsatauti ja minun pitäisi olla töissä aamulla

Vierailija
26.10.2019 |

Olen koeajalla, ja saan potkut, jos ilman syytä (esim. lääkärintodistuksella oma sairaus) jään pois töistä. Miehellä tulee molemmista päistä ja hän on todella kipeä, sanoo että ei pysty lähtemään mökiltä ennen kuin paranee (ei pysy edes kunnolla pystyssä). Mutta minä en osaa ajaa venettä enkä voisi edes ottaa venettä ja jättää miestä yksin saareen ilman venettä, eihän hän edes pääsisi pois sitten. Ja rannasta on tunnin ajo lähimpään kaupunkiin, josta kai jotenkin sitten pääsisi julkisilla kotiin parin tunnin päähän, mutta en minä voi ottaa meidän autoakaan mieheltä. Mitä ihmettä teen?

Kommentit (371)

Vierailija
321/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaisia naisia ihan oikeasti on, vene ollut jo vaikka kuinka monta vuotta mutta ei viitsitä opetella käyttöä vaan istutaan perse penkissä kuin mikäkin prinsessa.

Ei niiden hallinta ihan oikeasti vaikeaa ole, jos on oppinut ajamaan autoa tai edes mopoa niin oppii kyllä veneenkin käytön.

Vierailija
322/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, ei kannata hankkia saarimökkiä jos ei pysty ajamaan venettä. Itse ajelin yksin moottoriveneellä jo 13-vuotiaana. Auto hankalampi on.

Et sitten lukenut ketjua. Ap ei ole hankkinut sitä mökkiä.

Ja veneitä on erilaisia. Osaa on vaikea ajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne on niitä pariskuntia joissa mies ajaa aina autoakin kun ollaan yhdessä liikkeellä XD

Frouva ei uskalla ajaa kuin omaa kauppakassia lähimarkettiin, toki vain valoisassa ja kesäkelillä...

Vierailija
324/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, ei kannata hankkia saarimökkiä jos ei pysty ajamaan venettä. Itse ajelin yksin moottoriveneellä jo 13-vuotiaana. Auto hankalampi on.

Ai ihan eka kertako siellä? Ja onko naisella joku handicap jos hän ei pysty venettä käyttämään yksin mutta mies pystyy..?

Vierailija
325/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ihan eka kertako siellä? Ja onko naisella joku handicap jos hän ei pysty venettä käyttämään yksin mutta mies pystyy..?

Osaatko itse ajaa isoa moottorivenettä?

Vierailija
326/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tässä jutussa kävi? Ap, tule kertomaan!

Vierailija
327/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit saanut paremman provon siitä että mies on vatsataudissa ja sinä olet siellä vastasyntyneen vauvan kanssa miehen pakottamana.

Meillä on samanlainen tilanne: mökki on saaristossa ja minä en osaa ajaa venettä enkä autoa.

Ap:n tilanne kuulostaa siis minusta ihan mahdolliselta.

Joo, mun mutsilla ja hanen miehellaan kanssa noin. Mutsilla ei ole ajokorttia, ei osaa uida eika osaa kayttaa moottorikayttoista soutuvenetta, eli on taysin riippuvainen miehen kuljetuksista. 

Olen sanonut jo varmaan 15 vuotta etta kannattaisi opetella (siis edes se veneen kaytto), mutta ei... 

Vierailija
328/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit saanut paremman provon siitä että mies on vatsataudissa ja sinä olet siellä vastasyntyneen vauvan kanssa miehen pakottamana.

Meillä on samanlainen tilanne: mökki on saaristossa ja minä en osaa ajaa venettä enkä autoa.

Joo, mun mutsilla ja hanen miehellaan kanssa noin. Mutsilla ei ole ajokorttia, ei osaa uida eika osaa kayttaa moottorikayttoista soutuvenetta, eli on taysin riippuvainen miehen kuljetuksista. 

Olen sanonut jo varmaan 15 vuotta etta kannattaisi opetella (siis edes se veneen kaytto), mutta ei... 

Eiköhän uimataito olisi tärkein.

Mutta tuollaista pikkuperämoottorisoutuvenettä on helppo oppia ajamaan. Isossa moottoriveneessä ei saa edes sähköjä päälle jos ei tiedä mistä ne laitetaan (ei useinkaan näkyvissä missään eikä lähelläkään kojelautaa.

Vierailija
329/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän uimataito olisi tärkein.

Mutta tuollaista pikkuperämoottorisoutuvenettä on helppo oppia ajamaan. Isossa moottoriveneessä ei saa edes sähköjä päälle jos ei tiedä mistä ne laitetaan (ei useinkaan näkyvissä missään eikä lähelläkään kojelautaa.

No itseasiassa ei, kayttaa aina pelastusliiveja ja ne kylla pitavat pinnalla. 

Joo helppo sulle ja helppo mulle, mutsille ei edes tv:n kaukosaadin ole "helppo". :D Painaa kerran vaaraa nappia ja meidan pitaa menna paikan paalle "ohjelmoimaan" telkkari uudelleen... o_0 Valttamatta halusi viela smart tv:n mutta ei osaa kayttaa sita. 

Vierailija
330/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi kiva tietää. Mutta epäilen kovasti, että kyse oli ap:n haluttomuudesta mennä viikonloppuna töihin, ja testasi tällaista tekosyytä...

Vierailija
331/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi kiva tietää. Mutta epäilen kovasti, että kyse oli ap:n haluttomuudesta mennä viikonloppuna töihin, ja testasi tällaista tekosyytä...

Eikös sunnuntait ole haluttuja vuoroja tuplapalkan takia?

Vierailija
332/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös sunnuntait ole haluttuja vuoroja tuplapalkan takia?

Kaikki ei saa sunnuntaina tuplapalkkaa. Ja jos siideri maistuu lauantaina ja poikakaverikin olis sunnuntaina vapaalla...

Vierailija
333/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ap provo tai ei, kyllä jokaisen saaressa mökkeievän on syytä opetella veneen käyttäminen. Ei voi olla niin avuton kukaan, että ei pääse mökiltä pois jos kaveri sairastuu.

Minä kävin työväenopistossa saaristolaivurikurssin kun ostettiin vene. Ajan sillä nykyään enemmän kuin mies.

Vierailija
334/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua nyt rupes ärsyttää AP:n puolesta!

Mitäs jos naispuolinen kaveri olisi kysynyt AP:ta viikonlopuksi mökille ja kaveri olisi sairastunut? Olisiko sillonkin tää keskustelu täynnä kommentteja, miten AP on niin muitten armoilla ja että ei pitäisi lähteä saareen, jos ei osaa ajaa venettä?

Jos mua pyydettäis mökille niin pitäisikö ilmoittaa kysyjälle, että voin lähteä sitten kun olen opetellut ajamaan veneellä?

Nyt hei vähän valoja päälle!

No ei, mutta tämä uusavuttomuus tässä pistää ärsyttään. Aivan varmasti löytyy esim. joku paikallinen kalastaja, joka hakee maksua vastaan pois saaresta, jos ei kerran itse pääse. Mutta kun on lusikalla annettu niin...

Vierailija
335/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitat olevan tyttö-osaa ja kannat miehen veneeseen ja kuljetat molemmat kotiin veneellä. Kyllä nainenkin osaa hoitaa, vai oletko joku avuton jolla ei kuuluisi olla äänestys tai koulutusoikeutta, koska moiset menee vaan hukkaan heikoon alukseen (weaker vessel)

Vierailija
336/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia joku noin avuton ihminen lähtee saareen, jos ei hädän tullen osaa tulla sieltä pois? Mitä sinä onneton tekisit, jos se sinun ukkosi vaikkapa kuolisi? Ja jos ei sentään kuolisi, mutta tarvitsisi kiireellistä apua? 

Nyt kun luultavasti olet jo sieltä mantereelle päässyt, niin älä hyvä ihminen lähde enää koskaan tuollaiseen paikkaan ennenkuin opettelet huolehtimaan itsestäsi. 

Opettelepa vaikka ensi kesänä käyttämään sitä venettä tai pysy mantereella. 

Vierailija
337/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos naispuolinen kaveri olisi kysynyt AP:ta viikonlopuksi mökille ja kaveri olisi sairastunut? Olisiko sillonkin tää keskustelu täynnä kommentteja, miten AP on niin muitten armoilla ja että ei pitäisi lähteä saareen, jos ei osaa ajaa venettä?

Jos mua pyydettäis mökille niin pitäisikö ilmoittaa kysyjälle, että voin lähteä sitten kun olen opetellut ajamaan veneellä?

No ei, mutta tämä uusavuttomuus tässä pistää ärsyttään. Aivan varmasti löytyy esim. joku paikallinen kalastaja, joka hakee maksua vastaan pois saaresta, jos ei kerran itse pääse. Mutta kun on lusikalla annettu niin...

Helppo on haukkua ja huudella ellei itse ole ollut vastaavassa tilanteessa. Ei välttämättä nimittäin ihan helposti löydy "paikallista kalastajaa" tyhjästä.

Meillä ei ole saarimökkiä vaan tavallinen mökki autotien päässä maaseudulla. Lähimpään isoon kaupunkiin on reilun tunnin ajomatka (josta puolet hitaita mutkittelevia pikkuhiekkateitä). No meillä kerran jäi mökin pihaan mutaan ja sohjoon auto kiinni, eikä saatu sitä itse millään työntämällä tai hiekalla avittamalla irti. Soitettiin sen lähimmän kaupungin hinausliikkeille ja olisi tullut todella kalliiksi saada sinne hinausauto, ei ollut varaa siihen. Joten ajateltiin, että eiköhän täällä maalla nyt joku maanviljelijä löydy, joka traktorillaan tulee sen auton vetäsemään mudasta irti. Soitettiin parille mökkinaapurille ja kysyttiin jos tietävät maanviljelijöiden puhelinnumeroita. Täällä ei ole mitään maaseutupuotia, johon olisi voinut soittaa, vaan lähin kauppa on siellä kaupungissa (citymarket ja prisma ym). Mutta niiltä mökkinaapureilta saatiin pari numeroa, jonne soitettiin, kukaan maanviljelijä ei päässyt (tai halunnut tulla, kukapa tietää, sanoi että ei pääse) traktorinsa kanssa paikalle, vaikka luvattiin maksaa. Antoivat lisää numeroita minne soittaa. Ja soiteltiin taas eikä taaskaan kukaan päässyt. Sitten löytyi yksi, joka lupasi että pääsee kahden päivän päästä. Se oli pakko ottaa ja tulikin, mutta eipä se käynyt helposti eikä heti. 

Vierailija
338/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä kaupunkilaisnainen en varmaan tuollaista hoksaisi omin nokkineni. Joten saattaisin olla niin syntinen, saamaton ja uusavuton, että yrittäisin kysyä neuvoa jostain mitä kannattaisi tehdä. Saattaisinpa kysäistä neuvoa jopa täältä, täällä kun kokemukseni mukaan on aina minua fiksumpia ihmisiä, jotka osaavat neuvoa.

Vierailija
339/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainakaan vielä näkynyt esimiesten kommentteja, olisiko hyväksyttävä poissaolo?

Minusta ei juridisesti hyväksyttävä. Kuitenkin esimiehenä saattaisin hyväksyä esim niin että ottaisi lomana yhden päivän. Näin tein kun oma alaiseni oli lähtenyt lomalle ja juuttui jonnekin Nizzan kentälle, oli laskenut että laskeutuu joskus aamuyöllä ja tulee siitä töihin, ihan viime tipan lento siis. Lento myöhästyi ja ei päässyt töihin. Olis voinut varautua lähtemään sieltä pari lentoa aikaisemminkin.... 

Vierailija
340/371 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoppa mistä se paikallinen kalastaja yhtäkkiä löytyy. Jos mökin ainoat toiset naapurit ei ole paikalla. Eikä lähikauppa ole sellainen saaristokauppa, joita on Turun saaristossa vaan lähimmän kuntakeskuksen S-market (eli kauppa ei varmaan tiedä 10 km päässä olevan järven kalastajia saati niiden puhelinnumeroita). En minä ainakaan keksisi mistä etsisin siellä pienessä kahden mökin saaressa paikallista kalastajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme