Mitä tapahtuu, jos saunan kiviä ei vaihda?
Kommentit (91)
Maapallo suistuu radaltaan.
Sinccis
Kai ne aikain saatossa murenee jatkuvasta lämpötilavaihteluista. Itse en näkisi mitään syytä vaihtaa jos ovat suht isoina murikoina vielä. Oikaiskaa ihmeessä tietävämmät, varma en ole.
Vierailija kirjoitti:
Ne halkeaa, eikä vanhoina enää varaa lämpöä, sähköä kuluu enemmän
Se onkin hyvä juttu ettei varaa liikaa lämpöä, ei saunamakkarat kärähdä. Huono juttu on se, että ne alkaa murenemaan ja joutuu siivoamaan.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuon jotenkin fysiikalla perustella miten se lämmönvaraamiskyky kivellä ikääntyessä muuttuu? Itse en oikein usko että voisi..
Kuuluuko vuokralaisen vai vuokranantajan kustantaa vaihto?
Kivet murenevat pikkuhiljaa ja pakkautuvat tiiviimpään kasaan jolloin lämmön siirto häiriintyy. Sähkölämmitteisessä kiukaassa riskinä on vastuksen ylikuumeneminen ja sen myötä hajoaminen.
Ne kuoriutuvat. Harvinaisissa tapauksissa saattaa olla menninkäisen fossiileita sisällä, niistä voi saada tuhansia euroja.
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluu ihan itselle. Parin kymmenen kilon paketti kiviä ei maksa paljoa eikä vaihtaminen ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne kuoriutuvat. Harvinaisissa tapauksissa saattaa olla menninkäisen fossiileita sisällä, niistä voi saada tuhansia euroja.
Kannattaako kivet hajottaa ennen poisheittoa?
https://www.siivous.info/kotityot-siivousohjeet/kiukaan-kivet-vaihto
" On hyvä huomioida ettei kiviä tule laittaa talousjätteen mukana roskakoriin vaan niille tulisi kehittää jotain muuta käyttöä. "
Jos asut kerrostalossa niin kiusakivet voi kyllä laittaa sekajätteeseen. Suositus on kuitenkin että laitat pienissä erissä etkä kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluu ihan itselle. Parin kymmenen kilon paketti kiviä ei maksa paljoa eikä vaihtaminen ole vaikeaa.
Jos sitä käyttäytyisi oikein huonosti toisiko pukki paketin kiviä lahjaksi? Kun joku olisi kertonut, että tulen vielä kivistäkin maksamaan. On tämä aikuisuus sieltä syvimmästä päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuon jotenkin fysiikalla perustella miten se lämmönvaraamiskyky kivellä ikääntyessä muuttuu? Itse en oikein usko että voisi..
No otappa pari vanhaa kiuaskiveä ja kopsuttele vastakkain ja sitten kaksi uutta. Toiset murenee toiset ei, eli mikrohalkeamia ja ilmaa raoissa eristeenä joten se siitä.
Onko täällä niin paljon jonneja, kun ihan perusasioista joutuu vääntämään
Jos saunoo kerran viikossa niin kiuas pitää tyhjentää kerran vuodessa ja vaihtaa huonot kivet. Jos saunoo kaksi kertaa viikossa, niin kaksi kertaa vuodessa. Näin saa hyvät löylyt ja vastukset pysyvät paremmassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ottaisin muuttaessa kiveni mukaan. Sen minkä kustannan on myös MUN.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No otappa pari vanhaa kiuaskiveä ja kopsuttele vastakkain ja sitten kaksi uutta. Toiset murenee toiset ei, eli mikrohalkeamia ja ilmaa raoissa eristeenä joten se siitä.
Aivan! Sehän oli hyvinkin loogista, kiitoksia! Sitä ei aina ehdi itse oikein edes ajatella ennenkuin alkaa kysellä tyhmiä. Ehkä se on hyväkin asia että tyhmien kysely on tänä päivänä niin helppoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vuokranantajalle kuuluu kuten kaikkien muidenkin kuluvien osien korjaus.