Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huono itsetunto ja mustasukkaisuus

Vierailija
26.10.2019 |

Olen siis nainen jolla on ollut aina huono itsetunto. En edes tiedä tarkalleen mistä se johtuu, ehkä jostain varhaislapsuuden kokemuksista joita en muista. Olen ihan nätti ja saanut miehiltä huomiota, mutta aina kun ihastun ja aloitan suhteen se kariutuu koska olen niin mustasukkainen. Ensimmäisessä suhteessa tutkin miehen viestit jne. En ole ylpeä teoistani, ja lopulta mies jättikin koska koki mustasukkaisuuteni mahdottomaksi.
Sen jälkeen olen tiedostanut kuinka paljon vertaan itseäni muihin naisiin aina kun olen suhteessa ja lopetan suhteet, koska en koe olevani "tarpeeksi hyvä". Ja kaikki tyypit joihin olen ihastunut ovat olleet mukavia miehiä, eivätkä ole antaneet mitään syytä mustasukkaisuuteen.
Onko kukaan päässyt yli tällaisista ongelmista ja miten? Olen lukenut aiheesta ja tehnyt itseni kanssani töitä. Olin pari vuotta tietoisesti yksin ja luulin että ongelmat ovat ohi, kunnes tapasin nykyisen poikaystäväni ja näin hänen eksänsä kuvan ja siitä asti olen ollut ahdistunut. Miten ihmeessä saan niin hyvän itsetunnon, että voisin olla tasapainoinen ihminen parisuhteessa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia?

Vierailija
2/5 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa,että sulla on jotain käsittelemättömiä asioita.Onko sua parisuhteissa tai muuten ihmissuhteissa petetty jollakin tapaa?Yksin olit ollu.Sen pitäs myös vahvistaa.Aiheeton epäily on raskasta kumppanille.Mä jätin sen takia toisen.Lue läheisriippuvuudesta artikkeleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua juttua. Mietin jo hetken, että onko tämä minun kirjoittamani aloitus, mutta tämä olikin näin uusi.

Itse tein sen virheen, että kävin kolmen vuoden terapiani juuri ollessani sinkkuna. Eihän silloin pääse lainkaan kiinni siihen ajatusmaailmaan, joka pään valtaa seurustellessa. Parasta voisi miltei olla aloittaa terapia samoihin aikoihin kuin uusi suhdekin, niin pääsisi heti terapeutin kanssa analysoimaan, missä vaiheessa ja miten nuo mustasukkaiset ajatukset lähtevät syntymään ja hallitsemaan omaa mieltä.

Vierailija
4/5 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua juttua. Mietin jo hetken, että onko tämä minun kirjoittamani aloitus, mutta tämä olikin näin uusi.

Itse tein sen virheen, että kävin kolmen vuoden terapiani juuri ollessani sinkkuna. Eihän silloin pääse lainkaan kiinni siihen ajatusmaailmaan, joka pään valtaa seurustellessa. Parasta voisi miltei olla aloittaa terapia samoihin aikoihin kuin uusi suhdekin, niin pääsisi heti terapeutin kanssa analysoimaan, missä vaiheessa ja miten nuo mustasukkaiset ajatukset lähtevät syntymään ja hallitsemaan omaa mieltä.

Kiitos vastauksesta ja kiva kuulla etten ole asian kanssa yksin. Olen käynyt psykologin kanssa juttelemassa pari kertaa yhden suhteen jälkeen, mutta hänen mielestä ei ollut oikeastaan tarvetta jatkaa. Tiedostan kyllä ongelmat, mutta käytännön tasolla tuntuu hankalalta pysyä positiivisella mielellä koko ajan. Lisäksi huomaan, että tunteiden syveneminen on hankalaa, koska itsellä on jarru pohjassa koko ajan. Kai pitää mennä vain päivä kerrallaan.

ap

Vierailija
5/5 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pngelma onkin siinä kuvitelmassa, että pitäisI pysyä positiivisella mielialalla koko ajan. sellainenhan on tosielämässä mahdotonta, ei kenelläkään voi aina olla kivaa. Kyse on siitä, että kestääkö niitä toisenlaisia hetkiä, joiden läpi vaan pitää kulkea ja pitää itsensä kasassa ja olla antamatta periksi mustasukkaisuudelle tai muulle hölmöydelle ja destruktiiviselle. Pointti on siinä, että Aina ei voi olla tuntematta huonoja tunteita, mutta Voi olla ruokkimatta niitä ja voi olla toimimatta niiden mukaisesti, ja silloin niistä ei ole pysyvää haittaa.