Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluapua avattu! Aiotko auttaa?

Vierailija
25.10.2019 |

Minä en. Taas siellä toivotaan esim. 26-vuotiaille lapsosille lahjoja! Ja edelleen tehdään lisää muksuja, vaikka terveys pettänyt jo ajat sitten ja taloudellinen tilanne pysynyt huonona vuosikausia! Ihan ihmeellisiä selityksiä löytyy kyllä välillä noilta perheiden vanhemmilta, esim tämä: "Äiti ollut työttömänä kohta 2v. Paluu töihin ei ole vielä ajankohtaista, koska liika stressi ja huoli vienyt voimat hakea työtä."....

Kommentit (1206)

Vierailija
81/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin auttaa jotain sellaista perhettä, jossa teinejä, koska niillä on paljon paineita olla samanlaisia kuin muut. Jos löydän sellaisen perheen, jossa toiveet eivät ole rahallisesti älyttömiä, voisin harkita. Lisäksi teineille ei oikein löydy mitään enää kirppareilta. Pikkulapsitavaraa ja leluja on kirpparit pullollaan. Mutta näitä en ymmärrä, jotka pyytävät aikuisille lapsilla lahjoja

Vierailija
82/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla lukee vain perheenjäsenten määrä ja iät - ei nimet, jotta voisin tunnistaa oppilaani etukäteen. T. Ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vähän paha mieli tulee kun kävin lukemassa noita, erityisesti lasten puolesta. Kuvottavaa, että täällä parempiosaiset ilkkuvat häijysti näitä avunpyytäjiä. Ei ole pakko auttaa, ei ole pakko myöskään tänne oksentaa omaa ilkeyttään. 

On näiden. Tämä käärmeenpesäke on ihmisyyden pahuuden ydin; sadismista nautintoa toisten kärsimyksestä.

Vierailija
84/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta, elän itsekin minimieläkkeellä. 

Vierailija
85/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin elän, ja sairastan etenevästi. Juuri siksi autan. Meitä on monesta kennelistä.

Vierailija
86/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku jo taisi kysyäkin mutta onko mitään tietoa kuka Hopesta saa apua? Pelastusarmeijan tukemisen lopetin, kun erikseen oli joulun aikaan lahjapäivät suomalaisille ja pakolaisille.

Hopesta saa kuka tahansa, joka pyytää. 

Niillä oli aiemmin ongelma yhden paikkakunnan vaatevaraston suhteen, että sinne tultiin (p.akolaisten ym. toimesta) ilman kielitaitoa ja ajanvarausta vain kahmimaan vaatteita. Joutuivat siksi muuttamaan sen systeemin ajanvarauksella toimivaksi. 

Vierailija
87/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen on hyvä oppia, etteivät lahjat tipu puusta. Eli siis, jos on köyhyyttä ja iso perhe, niin on kohtuutonta pyytää 3-5 eri PS4-peliä ja kalliita merkkihuppareita vierailta ihmisiltä yhdelle lapselle, eli siis yhteensä vaikkapa 20 peliä. Edes työssäkäyvien lapset eivät niitä saa. Tämä pitäisi huomioida.

Olen itse alkoholistivanhempien lapsi, isä oli vankilassa lapsuuteni ajan. Saimme sen verran kaikkea, että pärjäsimme. En saanut hienoja lahjoja, joten minulle oli alusta asti selvää, että opiskelen ja hankin hyvän ammatin. Taas serkkuni perhe kerjäsi jo silloin kaiken, joten serkkuni oppi, että hänelle kuuluu paremmat tai ainakin samat asiat kuin työssäkäyvien lapsille.

Minä olen nykyään yliopistossa opettajana, serkkuni elää tuilla. Serkku kerjäilee noissa ja myy sitten "turhat" pois ja valittaa, jos viisi lastaan saavat liian halpoja tai tylsiä pelejä tai vaatteita. Hän suuttui, kun sai itse Diorin hajuveden kevään mallistosta, vaikka olisi halunnut syksyn uutuuden. Hänellä on ihan hämärtynyt käsitys siitä, millaista on tavallisten työssäkäyvien elämä. Hän itse matkustaa joka vuosi kerran tai kaksi ulkomaille, eikä hän ymmärrä, etteivät työssäkäyvät ainakaan enempää matkusta, vaan valittaa tästäkin.

En ollut lahjakas tai viisas, enkä ole edelleenkään. Silti kovalla työnteolla kirjoitin hyvät paperit lukiosta ja pääsin yliopistoon. Ei vastuuta voi aina sysätä muille omista toimista.

N31

Mä selasin aika pitkään noita avunpyyntöjä, enkä yhdessäkään nähnyt pyyntöä merkkihuppareista tai merkkivatteista ylipäätään. Monessa lukee vain huppari. Ei myöskään pyydetty useampaa PS peliä/lapsi. Meillä on noita pelejä, sellaisia mitä ei enää kukaan pelaa, mutta ovat siis ihan ehjiä. Niitä voisi laittaa pakettiin. Pitää tutkia tarkemmin, miten tuo homma menee. 

Vierailija
88/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan aiemmin lahjoittanut linjoilla? Miten käytännössä toimii? T. Se sama ope

Vierailija
89/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla lukee vain perheenjäsenten määrä ja iät - ei nimet, jotta voisin tunnistaa oppilaani etukäteen. T. Ope

Eli mitä? Antaisitko lahjan, jos tietäisit, että oppilaasi pyytää? Etkö muka tiedä kuka oppilaistasi on köyhä?

Vierailija
90/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheet, joille ei käy sianliha, ei kannata lahjoittaa mitään: heillä on ihan omat juhlapäivänsä, ja niihin ei joulu kuulu. Se, että kerjäävät lahjoja ym. jouluksi, on vähän vastaava kuin kristitty suomalainen alkaisi vaatimaan Eid-lahjoja. 

Vierailija
91/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin elän, ja sairastan etenevästi. Juuri siksi autan. Meitä on monesta kennelistä.

Ehkä juuri siksi sinä voitkin auttaa ja minä en. Minulla on omatkin lapset, jotka eivät tosin asu luonani, lahjottavina. Ei aina kannata kuvitella olevansa muita parempi automaattisesti. 

Vierailija
92/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tosiaan ryhtyä sijaisäidiksi jos taloudelliset resurssit eivät riitä? Eikö niistä sijoitetuista lapsista makseta kulukorvaus ja jotain muutakin?

Vierailija
93/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen on hyvä oppia, etteivät lahjat tipu puusta. Eli siis, jos on köyhyyttä ja iso perhe, niin on kohtuutonta pyytää 3-5 eri PS4-peliä ja kalliita merkkihuppareita vierailta ihmisiltä yhdelle lapselle, eli siis yhteensä vaikkapa 20 peliä. Edes työssäkäyvien lapset eivät niitä saa. Tämä pitäisi huomioida.

Olen itse alkoholistivanhempien lapsi, isä oli vankilassa lapsuuteni ajan. Saimme sen verran kaikkea, että pärjäsimme. En saanut hienoja lahjoja, joten minulle oli alusta asti selvää, että opiskelen ja hankin hyvän ammatin. Taas serkkuni perhe kerjäsi jo silloin kaiken, joten serkkuni oppi, että hänelle kuuluu paremmat tai ainakin samat asiat kuin työssäkäyvien lapsille.

Minä olen nykyään yliopistossa opettajana, serkkuni elää tuilla. Serkku kerjäilee noissa ja myy sitten "turhat" pois ja valittaa, jos viisi lastaan saavat liian halpoja tai tylsiä pelejä tai vaatteita. Hän suuttui, kun sai itse Diorin hajuveden kevään mallistosta, vaikka olisi halunnut syksyn uutuuden. Hänellä on ihan hämärtynyt käsitys siitä, millaista on tavallisten työssäkäyvien elämä. Hän itse matkustaa joka vuosi kerran tai kaksi ulkomaille, eikä hän ymmärrä, etteivät työssäkäyvät ainakaan enempää matkusta, vaan valittaa tästäkin.

En ollut lahjakas tai viisas, enkä ole edelleenkään. Silti kovalla työnteolla kirjoitin hyvät paperit lukiosta ja pääsin yliopistoon. Ei vastuuta voi aina sysätä muille omista toimista.

N31

Mä selasin aika pitkään noita avunpyyntöjä, enkä yhdessäkään nähnyt pyyntöä merkkihuppareista tai merkkivatteista ylipäätään. Monessa lukee vain huppari. Ei myöskään pyydetty useampaa PS peliä/lapsi. Meillä on noita pelejä, sellaisia mitä ei enää kukaan pelaa, mutta ovat siis ihan ehjiä. Niitä voisi laittaa pakettiin. Pitää tutkia tarkemmin, miten tuo homma menee. 

En ole tuo, kenelle vastasit, mutta itse ainakin löysin monta Adidaksen pyytäjää ja noita pleikkaripyytäjiä.

Lisäksi oli noita sianlihattomia, jotka yh-äitejä ja silti pienin lapsi esim. 4kk vanha. Miksi 4kk pitää saada lahjoja jouluna, kun muuten ei hyväksytä meidän kulttuuriamme?

Vierailija
94/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä juuri siksi sinä voitkin auttaa ja minä en. Minulla on omatkin lapset, jotka eivät tosin asu luonani, lahjottavina. Ei aina kannata kuvitella olevansa muita parempi automaattisesti. 

Niin minullakin on ne lapset. Toinen asuu yhä luonani. Köyhä antaa vähästään, paha ei paljostaankaan.

Vierailija
95/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kun haluan auttaa, mutta jos sitten paljastuukin, että oon ostanut vaikka sen hupparin oppilaalleni, on noloa. Siis jos oppilas saa tietää. T. Ope

Vierailija
96/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa pistää aina silmään se, miten joidenkin mielestä on ehdoton ei antaa lapselle tai nuorelle lahjaksi vaikkapa sukkia tai muuta käyttötarviketta. Ollaan alemman keskiluokan perhe, ja viimeksi eilen ostin meidänkin lapselle sukkia ynnä muuta mieluisassa kuosissa joululahjaksi. Miksi käyttötarvike olisi mitenkään huono lahja?

Eipä silti, täällä haukuttiin yksi vuosi kun kerroin että ostin kirjastosta erittäin siistejä poistokirjoja useamman pakettiin...mm. Tatu ja Patu-kirjoja kolme eurolla (meidän kunnassa on rikas kirjasto). :)

Vierailija
97/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhemmat työkyvyttömyyseläkkeellä vuodesta 2016 ja liian kallis asunto, rahat menevät siihen, mutta halvempaa ei löydy pk-seudulta. Ei ole tukiverkkoa 200 km säteellä. Joten miksi ihmeessä pitää jäädä sinne? Miksi eivät voi muuttaa lähemmäksi tukiverkkoja, kun kumpikin on pysyvästi työkyvyttömyyseläkkeellä? En ymmärrä. Ja miksi niitä lapsia pitää silti tehdä?

Vierailija
98/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat vanhemmat työkyvyttömyyseläkkeellä vuodesta 2016 ja liian kallis asunto, rahat menevät siihen, mutta halvempaa ei löydy pk-seudulta. Ei ole tukiverkkoa 200 km säteellä. Joten miksi ihmeessä pitää jäädä sinne? Miksi eivät voi muuttaa lähemmäksi tukiverkkoja, kun kumpikin on pysyvästi työkyvyttömyyseläkkeellä? En ymmärrä. Ja miksi niitä lapsia pitää silti tehdä?

Miksi sinä murehdit siitä? Kanna huolta ennemminkin siitä, että selkeästikin muiden halua auttaa ketuttaa, ja sinulta sellainen taipumus puuttuu kokonaan. Samoin olet kärkäs arvostelemaan. Sydämn sivistystä vailla. Ja sitä et voi saada edes lahjoitettuna.

Vierailija
99/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä villasukista vielä. Oma 6-vuotiaani rakastaa villasukkiaan, jotka ostin hänelle toissavuonna kirpparilta kolmella eurolla. Pitää niitä nytkin sängyssään, jos yöllä tulee kylmä. :) 

Vierailija
100/1206 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä.