Miksi jotkut ei pese käsiään vessakäynnin jälkeen?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Minä en atooppisia käsiäni joka käynnin jälkeen liottele...!!!
Säälittävin tekosyy koskaan, senkin noro- ja paskatautipesäke...!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en atooppisia käsiäni joka käynnin jälkeen liottele...!!!
Etkö tiedä että vesi on atoopikin ystävä?
Se saippua syö rasvan, ja sen tilalla voi käyttää rasvaa.Onko? Sormien välistä kun valuu kudosnestettä ja on haavoilla? Kirvelee kaikki, myös vesi. En harrasta masokismia.
Lääkäriin niin saat oikeat tropit käsiisi. Takrolimuusi tekee ihmeitä.
Mitä se on? Yksityiseen ei ole varaa, köyhästä kodista kun olen kotoisin.
Inhottaa aina kun anoppi tulee kylään ja yritän kaikin tavoin välttää, että hän ei tulisi kylään. Ei pese koskaan käsiään, kun käy vessassa ja vetää vessan aina kansi auki. Kaiken lisäksi hänellä on pitkät kynnet ja paljon sormuksia. En voi keskittyä koko vierailun aikana muuhun kun siihen, että mihin se bakteerejansa tällä kertaa levittää. Yök!
Minua nämä sottapytyt ahdistavat niin paljon, etten enää halua kutsua kylään 30 vuotta tuntemaani ystävää joka ei pese käsiä vessakäynnin jälkeen. Enkä halua mennä hänen kotiinsa. Julkisella paikalla voidaan nähdä, mutta vältän koskemasta mihinkään mihin hän on koskenut enkä halua halata. Useimmiten ollaan netin välityksellä tekemisissä.
Olen hänelle sanonut, että minua inhottaa kun ei pese käsiä, sen verran hyviä ystäviä ollaan oltu että olen pystynyt sanomaan. Vuosia pyysin pesemään kädet kun alettiin laittamaan yhdessä ruokaa. Virutti noin 3 sekuntia hanan alla eikä edes kuivannut mitenkään. Hän on vieläpä ammatiltaan kokki. Usein saan häneltä merkkipäivinä omatekoisia säilykkeitä, kuivakakkuja ja muuta syötävää. Vuosia ovat jo menneet suoraan roskiin, en vaan pysty syömään. Myöskään hänen työpaikallaan en ole käynyt syömässä enää vuosikausiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän, että jos olen menossa esim. pihahommiin tai muuten ei-niin-siisteihin töihin ulos, niin en pese käsiä sillä vikalla vessakäynnillä just ennen ulosmenemistä. Tai jos olen menossa seuraavaksi suihkuun. Yleisissä vessoissa ja sisällä oleillessa pesen kyllä aina, tosin saippuaa en välttämättä kotona käytä joka kerta.
Mulla on erittäin kuivat kädet ja se vedellä lotraaminen ei paranna asiaa. Ihan koko aikaa ei jaksaisi olla rasvaamassakaan. Että sori..
Eli jos olet nainen ulko-ovesi ja vessan kahva on pissainen tai vielä pahempaa ulosteessa. Jälkimmäinen koskee myös miestä.
Se vessapaperi ei pidättele bakteereita, niille se on iso siivilä jonka läpi ne pääsevät.
Maailma on täynnä pöpöä ja bakteeria. Kaikilla pinnoilla on pöpöjä ja bakteereita. Turha niitä on miettiä. Ihan hysteeristä tuollainen pöpökammo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsien pesulla voidaan ehkäistä noin puolet virusinfektioista. Eli ne jotka jättävät kätensä pesemättä ihan tosissaan haluavat tulla kipeäksi ja samalla tartuttaa muita.
Olin eräässä työssä, jossa jouduin pesemään jatkuvasti käsiä sekä käyttämään käsidesiä asiakkaiden takia (etten olisi levittänyt heihin bakteereita). Olin jatkuvasti kipeä. Lopetin työn, ja jatkoin käsienpesemättömyys linjalla, enkä ole ollut sen jälkeen kipeä vuosiin. Mikä selittää tämän?
Koska olit koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä. Minäkin sairastan eniten silloin kun työskentelen lasten kanssa.
Olen työskennellyt aina ihmisten parissa, pesemättä käsiäni, enkä ole sairastellut. Ko. työpaikka oli huonokuntoisten vanhusten parissa, ja silloin vanhuksia ajatellen poikkeuksellisesti pesin ja desinfioin ahkerasti käsiäni. Tämän seurauksena vasta aloin sairastella.
Ottaen huomioon miten huoleton vaikutat olevan hygienian suhteen, saatoit aivan hyvin jollain muulla konstilla itse auttaa sairasteluasi. Ei se käsienpesu ja desinfiointi toimi jokaiseen asiaan, koskitko esim. silmääsi, naamaasi tai puhelimeesi toimenpiteiden aikana likaisin käsin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsien pesulla voidaan ehkäistä noin puolet virusinfektioista. Eli ne jotka jättävät kätensä pesemättä ihan tosissaan haluavat tulla kipeäksi ja samalla tartuttaa muita.
Olin eräässä työssä, jossa jouduin pesemään jatkuvasti käsiä sekä käyttämään käsidesiä asiakkaiden takia (etten olisi levittänyt heihin bakteereita). Olin jatkuvasti kipeä. Lopetin työn, ja jatkoin käsienpesemättömyys linjalla, enkä ole ollut sen jälkeen kipeä vuosiin. Mikä selittää tämän?
Koska olit koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä. Minäkin sairastan eniten silloin kun työskentelen lasten kanssa.
Olen työskennellyt aina ihmisten parissa, pesemättä käsiäni, enkä ole sairastellut. Ko. työpaikka oli huonokuntoisten vanhusten parissa, ja silloin vanhuksia ajatellen poikkeuksellisesti pesin ja desinfioin ahkerasti käsiäni. Tämän seurauksena vasta aloin sairastella.
Et ajattele muita heikkokuntoisia eli lapsia ja immuunipuutteisia esim. siirtoelimiä saaneita.
Juuri tuollaisten takia sain kolmen päivän VESIripulin, siis juoksin vessassa vähintään kerran tunnissa pahimmillaan. Ainoa syyllinen oli kauppakeskuksen yleinen vessa, tai kahvilan myyjä, itse pesin käteni vessassa käynnin jälkeen. Käsidesi oli jäänyt kotiin.Ai niin ja viikon päästä tuosta taudista sain keskenmenon, vaikka sydämensykekin oli jo ultrattu. Sattumaa vai sen ripulitaudin syy, en koskaan saa tietää.
Ripulista ei tule keskenmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa aina kun anoppi tulee kylään ja yritän kaikin tavoin välttää, että hän ei tulisi kylään. Ei pese koskaan käsiään, kun käy vessassa ja vetää vessan aina kansi auki. Kaiken lisäksi hänellä on pitkät kynnet ja paljon sormuksia. En voi keskittyä koko vierailun aikana muuhun kun siihen, että mihin se bakteerejansa tällä kertaa levittää. Yök!
Miksi sallit moisen?
Ai kauhea, onko joku oikeasti noin bakteerikammoinen kun jotkut tässä ketjussa? Miten te pöpöhysteeriköt uskallatte lähteä kotoanne minnekään ja eikö elämänne kärsi? Ette uskalla koskea mihinkään tai ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Koska uskon visusti siihen , että riittävät bakteerit takaavat hyvän vastustuskyvyn. Pesen kädet vain sillon,jos niissä on näkyvää likaa, tai ne haisevat.
Ja ei, en ole koskaan kipeä.
Kumma, ettei sairaaloissa toimita tällä tavalla, kun on niin hyvä tapa. Miksiköhän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän, että jos olen menossa esim. pihahommiin tai muuten ei-niin-siisteihin töihin ulos, niin en pese käsiä sillä vikalla vessakäynnillä just ennen ulosmenemistä. Tai jos olen menossa seuraavaksi suihkuun. Yleisissä vessoissa ja sisällä oleillessa pesen kyllä aina, tosin saippuaa en välttämättä kotona käytä joka kerta.
Mulla on erittäin kuivat kädet ja se vedellä lotraaminen ei paranna asiaa. Ihan koko aikaa ei jaksaisi olla rasvaamassakaan. Että sori..
Eli jos olet nainen ulko-ovesi ja vessan kahva on pissainen tai vielä pahempaa ulosteessa. Jälkimmäinen koskee myös miestä.
Se vessapaperi ei pidättele bakteereita, niille se on iso siivilä jonka läpi ne pääsevät.Maailma on täynnä pöpöä ja bakteeria. Kaikilla pinnoilla on pöpöjä ja bakteereita. Turha niitä on miettiä. Ihan hysteeristä tuollainen pöpökammo.
Se että kaikkialla on bakteereja viruksia ei tarkoita että kaikista saa ripulin.
Mutta niistä vessabakteereista voi saada, siksi käsienpesu!
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhea, onko joku oikeasti noin bakteerikammoinen kun jotkut tässä ketjussa? Miten te pöpöhysteeriköt uskallatte lähteä kotoanne minnekään ja eikö elämänne kärsi? Ette uskalla koskea mihinkään tai ihmisiin.
Entisen Persian alueelta ja etelästä vaeltaa tänne porukkaa joilla on vaikka polio. Ihan sama kai olisi jos eläisimme eristyksissä joissain kylissä joissa kaikilla on samat pöpöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon miten huoleton vaikutat olevan hygienian suhteen, saatoit aivan hyvin jollain muulla konstilla itse auttaa sairasteluasi. Ei se käsienpesu ja desinfiointi toimi jokaiseen asiaan, koskitko esim. silmääsi, naamaasi tai puhelimeesi toimenpiteiden aikana likaisin käsin?
Naamani sun muun koskettelu ei eronnut aiemmista työpaikoistani mitenkään. Ihan yhtä paljon oli bakteereita liikkeellä. Ainoa ero oli se, että mainitsemassani työpaikassa pesin ja desinfioin käsiäni vanhusten takia, etten olisi heitä sairastuttanut. Ja tällöin myös sairastelin. Yleensä olen työskennellyt normaalikuntoisten ihmisten parissa, enkä tällöin pese käsiäni juuri koskaan, enkä varsinkaan desinfioi. Enkä myöskään sairastele.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän kumihanskoja tiskatessa ja siivotessa. Puutarhahommissa työhanskoja tai rukkasia, riippuen tehtävästä.
Näin kädet pysyy kunnossa ja pesunkestävinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska uskon visusti siihen , että riittävät bakteerit takaavat hyvän vastustuskyvyn. Pesen kädet vain sillon,jos niissä on näkyvää likaa, tai ne haisevat.
Ja ei, en ole koskaan kipeä.Kumma, ettei sairaaloissa toimita tällä tavalla, kun on niin hyvä tapa. Miksiköhän...
Öh, ekäpä siksi että ihmisillä on huono vastustuskyky ja sairaalassa olevilla mahdollisesti vielä huonompi? Sitä vastustuskykyä pitää nimenomaa vahvistaa ja toki siinä saattaa sairastua ensin. Nykyään kehotetaan esim. antamaan lasten syödä maata ja nuolla kenkiä, jotta vastustuskyky kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi harvoin sairas. Pieni määrä pöpöjä kasvattaa vastustuskykyä. Jos elää liian hinkatuissa ja desifioidussa ympäristössä, niin sairastuuhan sitä heti kun saa pöpöannostuksen.
Ihminen kestää pöpöjä vai miten muuten luulette ihmiskunnan selvinneen kautta aikojen jos olisimme niin heikkoja, että heti kuollaan tai sairastutaan pikku pöpöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naamani sun muun koskettelu ei eronnut aiemmista työpaikoistani mitenkään. Ihan yhtä paljon oli bakteereita liikkeellä. Ainoa ero oli se, että mainitsemassani työpaikassa pesin ja desinfioin käsiäni vanhusten takia, etten olisi heitä sairastuttanut. Ja tällöin myös sairastelin. Yleensä olen työskennellyt normaalikuntoisten ihmisten parissa, enkä tällöin pese käsiäni juuri koskaan, enkä varsinkaan desinfioi. Enkä myöskään sairastele.
Tuossa tarinassa on aivan liikaa muuttujia jotta voisi vetää tekemäsi päätelmän.
Mahdollisuus sille että sairastelusi olisi johtunut juuri "ylihygieenisyydestä" on olemattoman pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi harvoin sairas. Pieni määrä pöpöjä kasvattaa vastustuskykyä. Jos elää liian hinkatuissa ja desifioidussa ympäristössä, niin sairastuuhan sitä heti kun saa pöpöannostuksen.
Ihminen kestää pöpöjä vai miten muuten luulette ihmiskunnan selvinneen kautta aikojen jos olisimme niin heikkoja, että heti kuollaan tai sairastutaan pikku pöpöistä.
Et mistään rutoista o0 kuullu?
Ei yhtään, ainakaan minulta.