Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ei pese käsiään vessakäynnin jälkeen?

Vierailija
25.10.2019 |

Hanan äänen kuulee joissakin tapauksissa hyvin.

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he ovat yksinkertaisia, saastaisia laiskaperseitä. He eivät ajattele roiskumista, perseihon hipaisua huomaamatta, likaiseen WC-pöntön nuppiin koskemista, jne. Sivistymätöntä sakkia!

Vierailija
162/176 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda Ap jo aloitusta. Eikö tämä ole ollut ainakin 100 kertaa. Joku vedonlyöntijuttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsien pesulla voidaan ehkäistä noin puolet virusinfektioista. Eli ne jotka jättävät kätensä pesemättä ihan tosissaan haluavat tulla kipeäksi ja samalla tartuttaa muita. 

Olin eräässä työssä, jossa jouduin pesemään jatkuvasti käsiä sekä käyttämään käsidesiä asiakkaiden takia (etten olisi levittänyt heihin bakteereita). Olin jatkuvasti kipeä. Lopetin työn, ja jatkoin käsienpesemättömyys linjalla, enkä ole ollut sen jälkeen kipeä vuosiin. Mikä selittää tämän?

Koska olit koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä. Minäkin sairastan eniten silloin kun työskentelen lasten kanssa.

Olen työskennellyt aina ihmisten parissa, pesemättä käsiäni, enkä ole sairastellut. Ko. työpaikka oli huonokuntoisten vanhusten parissa, ja silloin vanhuksia ajatellen poikkeuksellisesti pesin ja desinfioin ahkerasti käsiäni. Tämän seurauksena vasta aloin sairastella.

Et ajattele muita heikkokuntoisia eli lapsia ja immuunipuutteisia esim. siirtoelimiä saaneita.

Juuri tuollaisten takia sain kolmen päivän VESIripulin, siis juoksin vessassa vähintään kerran tunnissa pahimmillaan. Ainoa syyllinen oli kauppakeskuksen yleinen vessa, tai kahvilan myyjä, itse pesin käteni vessassa käynnin jälkeen. Käsidesi oli jäänyt kotiin.

Ai niin ja viikon päästä tuosta taudista sain keskenmenon, vaikka sydämensykekin oli jo ultrattu. Sattumaa vai sen ripulitaudin syy, en koskaan saa tietää.

K-O-U-L-U-T-U-S?

Tässä apu sinulle. Se tavataan KOU-LU-TUS.

Vierailija
164/176 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pese käsiään p-kalla käytyään, koska kuulemma paperi suojaa käsiä ja "ei niihin kakkaa mene". Pissalla käytyään vaan ravistaa ja k'keli ei kuulemma ole likainen.

Myöskään teinityttärilleen ei ole opetettu käsien pesua, eli eivät koskaan pese käsiään. Lisäksi kaikki kolme käyttävät puhelimiaan pöntöllä. Ihan yleinen näky että tyttärensä menee luurit päässä Iphone kädessää p*kalle.

Mikään järkipuhe ei tehoa...

Vierailija
165/176 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pasko tai kuse käsilleni. Jos näin sattuu käymään, niin silloin pesen. Sitäpaitsi saatte ne samat saastat käteenne kun avaatte sen vessan oven poistuessanne.

Naurattaa ne käsilleenpaskojat aina siellä lavuaarin äärellä.

Vierailija
166/176 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsien pesulla voidaan ehkäistä noin puolet virusinfektioista. Eli ne jotka jättävät kätensä pesemättä ihan tosissaan haluavat tulla kipeäksi ja samalla tartuttaa muita. 

Olin eräässä työssä, jossa jouduin pesemään jatkuvasti käsiä sekä käyttämään käsidesiä asiakkaiden takia (etten olisi levittänyt heihin bakteereita). Olin jatkuvasti kipeä. Lopetin työn, ja jatkoin käsienpesemättömyys linjalla, enkä ole ollut sen jälkeen kipeä vuosiin. Mikä selittää tämän?

Koska olit koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä. Minäkin sairastan eniten silloin kun työskentelen lasten kanssa.

Olen työskennellyt aina ihmisten parissa, pesemättä käsiäni, enkä ole sairastellut. Ko. työpaikka oli huonokuntoisten vanhusten parissa, ja silloin vanhuksia ajatellen poikkeuksellisesti pesin ja desinfioin ahkerasti käsiäni. Tämän seurauksena vasta aloin sairastella.

Et ajattele muita heikkokuntoisia eli lapsia ja immuunipuutteisia esim. siirtoelimiä saaneita.

Juuri tuollaisten takia sain kolmen päivän VESIripulin, siis juoksin vessassa vähintään kerran tunnissa pahimmillaan. Ainoa syyllinen oli kauppakeskuksen yleinen vessa, tai kahvilan myyjä, itse pesin käteni vessassa käynnin jälkeen. Käsidesi oli jäänyt kotiin.

Ai niin ja viikon päästä tuosta taudista sain keskenmenon, vaikka sydämensykekin oli jo ultrattu. Sattumaa vai sen ripulitaudin syy, en koskaan saa tietää.

Kai ymmärrät, ettei tuota tartuntaa todennäköisesti olisi voinut estää käsien pesulla? Jos olet esimerkiksi käynyt sellaisessa vessassa missä joku noroviruksen kantaja on käynyt, ei siinä olisi käsienpesu pelastanut mitään.

Siksi toisekseen ne kauppakeskuksen vessat eivät ole niitä saastaisempia paikkoja kauppakeskuksissa. Olet voinut saada tartunnan esimerkiksi koskemalla rullaportaiden kaiteisiin.

Mikäli haluaisit suojata itsesi, niin kannattaisi käyttää kertakäyttöhanskoja, joita vaihtaisit jatkuvasti sekä suu-nenäsuojaa.

Käsienpesu on ainoa keino estää norovirustartuntaa, pintojen pesu kloorilla toinen. Käsidesi ei tehoa noroon. Noro tarttuu aerosoleissa ja pölyssä, totta mutta aivan varmasti noro tarttuu jos väki ei pese käsiään. Niitä viruksia ei tarvitse kuin kymmenen elimistöön ja sairastuu. Ja sitä cirusta on ulosteessa taudin oireiden parannuttua vielä VIIKKO. Joten todellakin se joka ei pese käsiään on maailman saastaisin ihminen joka vähät välittää toisista.

Ja olen sairastanut noron, se ei ollut tämä viimeisin tauti, vaan sitä noroa en toivo kenellekään, en edes vihamiehelleni, kun oksentaa ja ripuloi samaan aikaan. ja pieraisuissakin housuihin lirahtaa paskaa.

Joten hävetkää kaikki jotka ette pese käsiänne.

Vierailija
167/176 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kuse käsilleni 👍

Mutta toinen on paskaisilla käsillään koskenut siihen vessanoven kahvaan joten siitä vain suoraan kahvipöytään nuolemaan munkkisia sormiasi.

Kun lähdet vessasta pois, niin kosket niillä pestyillä käsilläsi siihen paskaiseen vessanoven kahvaan...

Vierailija
168/176 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
169/176 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/miehet-eivat-pese-kasiaan/284968/

Tämä oli varsin karua luettavaa.

Lisäksi olen kotisiivouksissa oppinut tunnistamaan taloudet, joissa käsiä pestään ja taloudet, joissa käsiä ei pestä. Taloudet, missä käsiä ei pahemmin peseskellä, on sormenjälkiä (niin rasvaa kuin p*skaa) aivan jokapaikassa ja eniten yököttää nimen omaan ne keittiön pinnat ja ovenrivat. Putsaan paikat esimerkillisesti ja seuraavalla siivouskerralla koko koti on jälleen sormenjälien peitossa. Voin lyödä vetoa, että nämä kodit ihan kirjaimellisesti vilisevät suolistosta löytyviä bakteereita ja taudinaiheuttajia.

En oikeasti ihmettele, miksi flunssat ja influenssat leviävät meillä suomessa niin helposti. Miettikää, että nämä samat ihmiset levittävät tautejaan ja ulostebakteereitaan myös sairaaloissa, kouluissa ja muissa yleisissä tiloissa. Onneksi olen kotihiiri, niin taudit eivät pahemmin minua vaivaa.

M24

Vierailija
170/176 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettet ollut enää tekemisissä ihmisten kanssa, joista moni varmasti sairasti, kun lopetit työt. Sinun tehtäväsi oli huolehtia hygieniasta, jottet toimisi taudinvälittäjänä tai vähintäänkin vaikuttaisit vähentävästi tartuntoihin. Käsienpesu ei estä taudin tarttumista henkilöltä sinulle, jos hän on sinun naamasi edessä ja puhuu sinuun päin. Tämä on sairastumisiesi todennäköisin syy.

Flunssa pyyhkii niin monen ihmisen ylitse, koska niin moni ei pese käsiään ja niin moni menee kipeänä töihin/kouluun, "koska ei ole kuumetta". Kiitos vain arvon työelämän sankarit, mutta pitäisin työympäristöni mahdollisimman terveenä. Mitään yritystä ei palvele, että olette kipeänä töissä. Päin vastoin. Opetelkaa pesemään käsiänne, älkääkä tulko töihin, jos esimerkiksi kaulan imusolmukkeet ovat arat ja turvoksissa. Se, ettet ole kuumeessa, ei tarkoita, ettet levitä tautia eteenpäin. Sen lisäksi, että levität tartuntaa eteenpäin, et kykene antamaan niin hyvää työpanosta työnantajallesi.

Vierailija
171/176 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi herrasmies ei pese käsiään kusella käynnin jälkeen? Herrasmies ei kuse käsilleen.

Vierailija
172/176 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi herrasmies ei pese käsiään kusella käynnin jälkeen? Herrasmies ei kuse käsilleen.

Mutta hiertää sitten ne housuissa pyörineet hikiminaset kätensä kaikkialle. Samoilla käsillä avaat ja suljet ne housut kun käyt paskalla, joten housujesi vetoketjussa on p:tä.

Vierailija
173/176 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hiertää sitten ne housuissa pyörineet hikiminaset kätensä kaikkialle. Samoilla käsillä avaat ja suljet ne housut kun käyt paskalla, joten housujesi vetoketjussa on p:tä.

Herrasmies ei myöskään paskanna paljaisiin kouriinsa. Jos nyt sattuu vahingossa esim. pyyhkiessä töhriintymään, niin pesee kuitenkin kätensä saippualla ennen mihinkään muuhun koskemista. Sivusta.

Vierailija
174/176 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuinpaikkani kauppakeskuksen miesten vessa oli rempassa, jaettiin naisten puolen vessoista puolet heidän käyttöönsä. Muutaman kerran kun vessassa tuolloin kävin ja olin omia käsiäni pesemässä havaitsin, että tasan nolla miestä noin kymmenestä tuli pesemään käsiään. Vaikkei se kusi käsille osuisikaan, niin kyllä mielestäni on aika epämiellyttävä ajatus esim kätellä henkilöä, joka on juuri vehjettään käsillään pidellyt.

Vierailija
175/176 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asuinpaikkani kauppakeskuksen miesten vessa oli rempassa, jaettiin naisten puolen vessoista puolet heidän käyttöönsä. Muutaman kerran kun vessassa tuolloin kävin ja olin omia käsiäni pesemässä havaitsin, että tasan nolla miestä noin kymmenestä tuli pesemään käsiään. Vaikkei se kusi käsille osuisikaan, niin kyllä mielestäni on aika epämiellyttävä ajatus esim kätellä henkilöä, joka on juuri vehjettään käsillään pidellyt.

Vehje on nahkapeitteinen siinä missä vaikkapa poski. Luultavasti puhtaampi, koska on jatkuvasti vaatteiden suojassa. Ihminen hipelöi käsillään likaisia pintoja ihan koko ajan, mutta siitä et ole huolissasi? No ei, puhdas mielikuvakysymyshän tuo on, pidät sukuelintä jostain moraalisista iskostumista johtuen lähtökohtaisesti syntisenä ja saastaisena. 

Vierailija
176/176 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vehje on nahkapeitteinen siinä missä vaikkapa poski. Luultavasti puhtaampi, koska on jatkuvasti vaatteiden suojassa. Ihminen hipelöi käsillään likaisia pintoja ihan koko ajan, mutta siitä et ole huolissasi? No ei, puhdas mielikuvakysymyshän tuo on, pidät sukuelintä jostain moraalisista iskostumista johtuen lähtökohtaisesti syntisenä ja saastaisena. 

Se elin on samoissa alushousuissa kuin peppureikäkin joten bakteereita löytyy varmasti. On myös eri asia hieroa poskea joka on kuiva kuin elintä joka hiostuu munien kanssa tiukasti istuessa. Ometko haistanut elintäsi? Voin varmana vannoa että ei ole tuoksuton=bakteereita.