Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavin ihmisen anatomiaa koskeva harhaluulo, jonka olet kuullut?

Vierailija
25.10.2019 |

Eli mikä on älyttömin uskomus, mitä olet kuullut kenenkään esittävän ihmiskehosta?

Kommentit (627)

Vierailija
461/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nice Juice kirjoitti:

Ettei nainenkin voi kaljuuntua.

Nainen voi kaljuuntua kuten mieskin. Useimmat meistä vain peittävät sen erilaisilla kikoilla, juuri tämän harhaluulon vuoksi.

Minä olen ainakin ajatellut, että tällä tarkoitetaan sellaista pälvikaljua? Kyllähän naisetkin hiustenlähdöstä ja hiusrajan vetäytymisestä kärsivät, mutta eikö tuolle pälvikaljulle ole nimenomaan joku geeni tai muu, joka on vain miehillä?

Harhaluulo että pälvikalju tarkoittaisi päälaen kaljuuntumista. Ei tarkoita. Toki pälvikalju voi tulla päälaelle, mutta voi tulla mihin kohtaan päänahkaa tahansa, voi kadota myös kaikki ihokarvat ripsineen ja kulmakarvoineen.

Vierailija
462/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että ketjussa on sekaantuneet oikeat harhaluulot ja sanonnat.

Esim masuasukki, täydet kivekset tai vatsa vs maha. Kauhee olisi olla ihmisen seurassa jonka kanssa joutuu jokaista sanaansa miettimään, eikä tule ymmärretyksi kuin täydellisellä ulosannilla. "Se on kyllä itseasiassa vatsa eikä maha, mutta jatka vaan.."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miehet lihovat parisuhteessa väkisinkin reippaasti ylipainoisiksi. Evoluutio on kuulemma järjestänyt asian niin että mies ryhtyy keräämään painoa suojellakseen naistaan ja lapsiaan petoeläimiltä. Petoja pelottaa kun näyttää mahdollisimman isolta myös leveyssuunnassa. Ne jotka eivät liho parisuhteessa ovat kadottaneet matkan varrella luolamiesgeeninsä. (Makkaralla ja liikunnan puutteella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.)

Vierailija
464/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on mennyt sekaisin yleiset harhaluulot ja sanonnat.

Mm. Masuasukki, täydet kivekset, maha vs vatsa tms. Olisipa raskasta keskustella ihmisen kanssa, jolle vain täydellinen ulosanti on suotavaa ja ymmärrettävää. "Se on itseasiassa vatsa eikä maha, mutta jatka.."

Vierailija
465/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho:D

Vierailija
466/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nice Juice kirjoitti:

Ettei nainenkin voi kaljuuntua.

Nainen voi kaljuuntua kuten mieskin. Useimmat meistä vain peittävät sen erilaisilla kikoilla, juuri tämän harhaluulon vuoksi.

Minä olen ainakin ajatellut, että tällä tarkoitetaan sellaista pälvikaljua? Kyllähän naisetkin hiustenlähdöstä ja hiusrajan vetäytymisestä kärsivät, mutta eikö tuolle pälvikaljulle ole nimenomaan joku geeni tai muu, joka on vain miehillä?

Harhaluulo että pälvikalju tarkoittaisi päälaen kaljuuntumista. Ei tarkoita. Toki pälvikalju voi tulla päälaelle, mutta voi tulla mihin kohtaan päänahkaa tahansa, voi kadota myös kaikki ihokarvat ripsineen ja kulmakarvoineen.

Siksi kirjoitinkin "sellaista pälvikaljua", en pälvikaljua varsinaisesti tarkoittanut. En ole itse koskaan nähnyt naisella sellaista?

Vierailija
467/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini yritti minun ollessa lapsi selittää, että syöpä on sellainen pahanlaatuinen kasvain. Sovelsin kuulemaani ja luulin pitkään, että jos syö esim hedelmän tai puun siemeniä, kasvaa niistä kyseinen kasvusto kehoon, josta tulee kasvain ja lopulta syöpä.

Vierailija
468/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuukautisten pidättäminen on ihan mahdollista. Mulla parin ekan vuotopäivän jälkeen pysyy sisällä kunnes pöntöllä jännitän veret ulos, ja sitä lorahtaa siis ihan kunnolla sieltä, mikään vähävuotoinen en kyllä ole. Jos en tuota tee, niin sitten alkaa toki vähitellen valumaan tai penkiltä noustessa lorahtaa isokin määrä kerrallaan housuun.

No ethän sä sitä tietoisesti lihaksiasi käyttämällä voi mitenkään pidättää - ulos se tulee väkisin.  Johtuneeko sitten ummetuksesta tai limakalvoklöntistä tai kohdun luonnollisesta kallistumasta, että sitä jää jumiin välillä pidemmäksikin aikaa.

Vierailija
469/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että vasemman käden nimettömän pituuden perusteella voisi päätellä onko ihminen hetero- vai homoseksuaali (tämähän pätee vain ani harvoin identtisten kaksosten kohdalla jos heidän nimettömänsä ovat poikkeuksellisesti eri pituiset. Lyhyempi vas. nimetön = homompi)

Raskauden aikainen testosteronin määrä vaikuttaa nimettömän ja etusormen  pituuksien suhteeseen. Asiaa käisteltiin mm. Yleltä tulleessa dokumentissa. https://areena.yle.fi/1-4674038

Tuota minä juuri tarkoitin, miehillähän nimetön ja etusormi ovat yleensä enemmän eripituiset kuin naisilla koska he ovat altistuneet enemmän testosteronille tietyssä vaihessa raskautta. Naisilla sormet ovat enemmän saman pituiset. Tietenkin se vaihtelee todella paljon yksilökohtaisesti onko ero muuten vain suuri vai pieni eikä seksuaalista suuntautumista voi noin vain päätellä yksilön kohdalla. Eli sormien pituudesta ei voi päätellä mitään varmaa paitsi identtisten kaksosten kohdalla itse asiassa voi. Identtisillä kaksosilla sormet ovat yleensä samanpituiset, mutta silloin kun ei ole, korreloi sormien pituusero yli noin 100%:sesti sen kanssa, että isompi sormien pituusero = homompi. Tämä todistaa sen, että sikiöaikaisella testosteronialtistuksella on vaikutusta yksilön seksuaaliseen suuntautumiseen. Kuinka paljon testosteronia homoseksuaalisuus kunkin kohdalla edellyttää vaihtelee tietysti myös paljon. + toki muutkin asiat vaikuttavat. Mutta siis sormien pituudesta voi päätellä mitään vain hyvin harvoin. Voi toki olettaa asioita, muttei tietää.

Vierailija
470/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseltani alkoi tippua maitohampaat, kuten tavallista. Isänsä joka kävi lastaan tervehtimässä pitkästä aikaa, otti ja pahoinpiteli minut, koska olinhan saattanut lapsen tuohon tilaan, että hampaat tippuu suusta. Hänelle täytyi selvittää ulkopuolisten voimin kuinka ne maitohampaat todella vaihtuvat pysyviin hampaisiin. Olin todella pitänyt häntä normiälyisenä, tuohon saakka. Baltialainen mies kyseessä, mutta myös muista kansallisuuksista olen kuullut, että samaa ymmärtämättömyyttä.

Vierailija
471/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko tää jo mutta muistan että joskus kauan sitten lapsena väitettiin että purkkaa ei saa nielaista tai se voi jäädä esim. umpisuoleen jumiin ja tulehduttaa sen. 

Vierailija
472/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oliko tää jo mutta muistan että joskus kauan sitten lapsena väitettiin että purkkaa ei saa nielaista tai se voi jäädä esim. umpisuoleen jumiin ja tulehduttaa sen. 

Meille sanottiin muistaakseni vitosluokalla 2005, että purkalla menee n. 5 vuotta kulkea elimistön läpi ja siksi sitä ei saa nielaista (ilmeisesti purkalla menee suunnilleen se aika maatua). Mua alkoi ahdistaa ihan hirveesti, että mulla on koko vatsalaukku täynnä vanhaa purkkaa. :D 

Vierailija
473/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei nainen voi tulla raskaaksi, ellei saa orgasmia.

Tästä lausunnosta vastasi edesmennyt mummoni (synt. 1917) joskus 25 vuotta sitten. Puhe oli raiskatusta naisesta, joka oli saanut teon seurauksena lapsen. Mummo sanoi, että olipa se nainenkin selvästi nauttinutkin, kun kerran raskaus oli alkanut. Olin aivan pöyristynyt.

Tiedän 1980 -luvulla syntyneen ihmisen joka kuvitteli että lapsi saa alkunsa vain jos kumpikin osapuoli laukeaa samaan aikaan... Olin aika mykistynyt.

Vierailija
474/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisikin kätevää että kuukautiset tulisi pissaamalla. Kun kohdun sisältö haluaa ulos, tulisi vain hätä ja menisi vessaan lorottamaan sen ulos.

Vierailija
475/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömin on että jos pinppi ja pippeli laitetaan yhteen siitä tulee seurauksena ulos uusi täyspäinen ihminen?

Mikä sen siis rakentaa??

Vierailija
476/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että iho hengittää ja menee tukkoon meikistä.

Mitä alapeukutettavaa tässä on? Iholla on kyllä monia tehtäviä mutta se ei todellakaan hengitä.

Vierailija
477/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että palelemisesta tulee sairaaksi. Kusitauti, reumatismi, flunssa.

Toki paleltua voi, mutta se sekään ei tapahdu kovin helposti, jos on liikkeessä ja jonkinlainen vaatetus.

Kusitauti :D.

Mikä vika pissavika-sanassa?

Vierailija
478/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä alapeukutettavaa tässä on? Iholla on kyllä monia tehtäviä mutta se ei todellakaan hengitä.

Kyllä todellakin "hengittää". Vai miten kaikki kuonakin tulisi ihon kautta ulos?

Vierailija
479/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todellakin "hengittää". Vai miten kaikki kuonakin tulisi ihon kautta ulos?

No ei ainakaan hengittämällä.

Te joiden mielestä iho hengittää, niin kertokaa miltä tukehtunut iho näyttää? Miksi iho tukehtuisi meikistä, mutta et talkista, deodorantista, taivekohdista tai vaikkapa pvc-vaatteista?

Vierailija
480/627 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin tätä nyt, kun yläpeukkuja on 5 ja alapeukkuja 13.

Te, joiden mielestä iho hengittää, kertokaa, millä ja miten se hengittää. Kuinka on mahdollista, että ihmisissä on kaikenlaisia taipeita ja poimuja, joiden iho ei takuulla ole alttiina ilmalle oikeastaan koskaan mutta joka ei silti ole kuollut edes kärsinyt hapenpuutteesta?

Tähän ei millään näytä tulevan selityksiä. Esitänpä siis täsmäkysymyksen siltä varalta, että on vaikeaa ajatella ihan piilossa olevia ihoalueita ja kudoksia.

Hyvin usein kuulee, että kynsien on annettava olla silloin tällöin ilman lakkaa, jotta ne saavat hengittää. Minun kynteni ovat olleet lakan alla viimeiset kolmekymmentä vuotta ja päässeet ilman kanssa tekemisiin vain hetkeksi kerran viikossa. Silti ne ovat ihan elävät ja hyväkuntoiset. Jollette osaa selittää, missä ihon hengityselimet sijaitsevat, voitte sentään kertoa, missä kynsien keuhkot ovat, vai mitä?