En itsekään usko mitä minulle on juuri tapahtunut!
Heippa AV palsta,
Täällä kirjoittelee ulkosuomalainen, koko aikuisiän sinkkuna pysynyt nainen. Koen että haluan kirjoittaa ja avautua tilanteestani tänne sillä se tuntuu itsestänikin niin uskomattoman hölmöltä. :)
Asun maassa X ja olin juuri pienellä lomalla töistä. Olin uudessa kaupungissa kyläilemässä ensimmäistä kertaa kun sade iski. Ei sontsaa eikä kunnon varusteita niin pakotettuna juoksin pubiin suojaan sateelta.
Ensimmäinen asia minkä näen ovesta sisääni astuttua on tämä: mies. Mies joka nauraa, hymyilee ja jotenkin kyseisen henkilön olemus vaan sitoi koko pubiin itseensä. Hänessä oli karismaa jota ei vaan voi sanoin selittää. Toki miehiä tulee aina huomattua, mutta tässä oli jotakin erityistä. Sanoin seuralaiselleni että tuo mies on todella komea, mutta hän ei varmasti koskaan pitäisi minusta. Noh, pian miehen kaveri tulee juttelemaan minulle sekä seuralaiselleni; pyydän että meidät kaikki esiteltäisiin. Selviää että mies on kotoisin maasta Y ja on lomalla nykyisessä asuinmaassani. Sovittiin että mennään porukalla myöhemmin ulos ja näin teimme.
Ilta menee nopeasti, tanssitaan ja loppuillasta tunnustin miehelle että hän on mielestäni todella kiinnostava. Yritän nyt tiivistää kun en voi kaikkea tähän laittaa: tajuttiin molemmat että meillä on aivan uskomaton kemia jota ei pystynyt oikein sanoin selittämään. Juteltiin yhdessä koko yö ja aamu. Asiasta surullisen teki se, että olin itse lähdössä kyseisestä kaupungista toiseen kaupunkiin (reissuni seuralaisen kanssa oli roadtrip) ja meistä tuntui että ei saatu tarpeeksi aikaa yhdessä tutustumiseen. Pyysin miehen mukaani reissuun ja hän lähti! Olen yleensä introvertti, joten tällä tavalla toimiminen ei ole ominaista käytöstä itselleni. :)
Reissuamme varjosti kuitenkin eräs asia: mies työskentelee armeijan palveluksessa lähi-idän alueella ja hänen lomansa oli päättymässä 4 päivän päästä. Vietimme loppuloman yhdessä, kokonaiset 3 yötä ja 4 päivää. Hän lähti takaisin palvelukseen ja palasin itse samana päivänä omaan nykyiseen kotikaupunkiini.
Tilanne on nyt tämä: olen muuttamassa itse uuteen maahan Ö lyhyen ajan sisällä ja edessä on paljon suuria elämänmuutoksia (uusi maa, työ, jne). (selvennyksenä: elän ns. reissaajan elämää ympäri maapalloa eli matkustelen oikeastaan aina kun pystyn.) Sovimme miehen kanssa kun hän pääsee palveluksesta, menen hänen kotimaahansa ja annamme meille tilaisuuden katsoa mitä tästä tulisi. :D Tuntuu ihan hullulta että suomalainen tapaa Y maan kansalaisen maassa X, ja molemmat menevät eri maihin ja joudutaan olemaan erossa ainakin n. puoli vuotta. Mietin kuitenkin että voiko tästä tulla yhtään mitään, miten pystyn odottamaan tuon puoli vuotta ja että olenko ihan sekaisin koko tilanteesta! Suurena romantikkona ostin jopa 50 kirjekuorta jotta voin kirjoittaa hänelle kirjeitä. :D Olen aina nuoresta tytöstä asti toivonut löytäväni jonkun kenen kanssa saisin sellaisen elokuvarakkauden, ja tuntuu niin uskomattomalta että voisikohan tämä olla se.
Pidämme toki yhteyttä aina kun hänellä on WiFi käytössä joten viestittely ja puhuminen ei ole mahdotonta.
Haluaisin kuitenkin kuulla onko täällä KETÄÄN kenellä olisi edes jonkinlaista kokemusta samankaltaisesta tilanteesta. Emme kuitenkaan ole suhteessa, mutta haluamme antaa tällä mahdollisuuden. :) Samaan aikaan olen myös tietysti huolissani sillä alue missä mies työskentelee, on todella vaarallinen. Kuitenkin tuntuu siltä että n. puoli vuotta on pitkä aika ja että paljon voi tapahtua. Haluaisin vähän uutta perspektiiviä asiaan ja AV palsta ei tunnetusti koskaan petä. Tuntuu että en oikein näe täältä omasta vaaleanpunaisesta kuplastani mihinkään joten help! :D
Raportoin mielelläni tilanteen kulusta tänne mutta tuskimpa kukaan jaksaa seurata tätä ketjua seuraavat puoli vuotta.
Kommentit (98)
Ei ole kokemusta, mutta juuri koitan lukea pääsykokeisiin. Tuli mieleen, osaatko auttaa ensimmäisen asteen yhtälöissä?
Mulla menee X ja Y:t ihan sekasin
"Hymyili, nauroi, karismaa. Sitoi koko pubin itseensä. Ei voi sanoin selittää."
Minäpä selitän tämän hyvin yksinkertaisesti sinulle: Hänellä on erittäin komeat kasvot, todennäköisesti pitkäkin. Jos hän ei olisi nauranut ja hymyillyt ja karismaattisesti säteillyt kuin Toscanan aurinko, vaan olisi istunut jossain kulmapöydässä yksin naama peruslukemilla niin sinä olisit kirjoittanut että hän oli "mysteerinen, jännittävä ja jokin vain hänessä sai minut jatkuvasti katsomaan ja ajattelemaan häntä".
Se jokin mikä näissä aina yhdistää on erittäin komeat kasvot. Tämän totesitkin ystävällesi että "tuo mies on erittäin komea". Näin se tarinan introverttikin joka "ei yleensä tämmöisiä" levittää välittömästi jalkansa huippuluokan miehelle, ja tietenkin saman tien ihastuu rakastuu ja kaikkea muuta. Pelkästään koska miehellä on erittäin miellyttävät kasvot.
Kumma juttu.
Kai minäkin uskallan tähän kirjoittaa eli itsellä meni niin, että mies oli täällä Suomessa töissä noin vuoden ja tapasimme silloin ja ehdimme viettää paljon aikaa yhdessä. Sitten se työ loppui ja hän palasi sinne omaan kotimaahansa ja olemme pitäneet yhteyttä koko tämän ajan ja hän on käynyt täällä yhden kerran lähtönsä jälkeen. Eniten tässä varmaan on vaikeaa se, että koskaan ei tiedä tuleeko hän enää tänne Suomeen tai pääseekö tänne muutenkaan, koska vaatisi työpaikan täältä. Työviisumilla on siis tullut aiemmin. Itse taas en voi muuttaa sinne missä hän asuu monista syistä johtuen. Olemme aika nuoria vielä muutenkin. Jos hyvin käy niin hän voi päästä tänne ensi vuoden alussa. Se olisi sitten ihan loistava asia ja oikeastaan odotetaan miten tässä käy. Eli sellaista elämää tämä vähän on, että aina odottaa sitä seuraavaa askelta ja sitä miten asiat menevät. Sitäkin mietin, että jos pääsee tänne niin miten sitten jatko ja juodunko taas "päästämään" hänet pois jos työt loppuvat. Se olisi aika vaikeaa todellakin, mutta en halua luovuttaa, koska olen sanonut hänelle, että niin kauan, kun sinä haluat olla tässä mukana niin en minäkään anna periksi. Toivon, että olisi onnea matkassa tällä kertaa. Samoin toivon sinulle, että kaikki menisi hyvin.
"Pidämme toki yhteyttä aina kun hänellä on WiFi käytössä joten viestittely ja puhuminen ei ole mahdotonta."
Entä silloin jos mies ei pääse kiinni wifiin, vaan on netissä nettipiuhan avulla?
Mieheni on etelä-eurooppalainen, armeijaura, tapasimme emme kummankaan kotimaassa, välillämme oli heti mieletöntä kemiaa ja siitä syntyi suhde. Tapaamme milloin missäkin, mutta hyvin harvoin. olemme puhuneet yhteen muuttamisesta, mutta ongelmana on se ettei kumpikaan välittäisi muuttaa toisen kotimaahan. mieheni työ on hyvin liikkuvaista, joka itsessään jo vähentää tapaamismahdollisuuksia. käytännössä meillä on rakkaussuhde, mutta s ek si suhteet on sitten toisten ihmisten kanssa. Emme ole antaneet mitään sitoutumislupauksia toisillemme, mutta emme pääse eroonkaan toisistamme, siksi näin. jos olisimme miljonäärejä, varmasti molemmat jättäisimme työmme ja muuttaisimme saman katon alle, mutta sitä tuskin tapahtuu. Armeijauralla olevan kumppanin kanssa on myös muunlaistastressiä. Vaikka oma mieheni ei juuri ole sota-alueilla, on sen verran ylös edennyt armeija-asteikolla, täällä suomessa ei aina osata muistaa, että ei tarvitsemennä kovinkaan etelään euroopassa, kun armeija-ura merkitsee jotain ihan muuta kuin supisuomalainen sisätyö armeijan harmaissa muutamien metsäretkien kera. työn stressi näkyy miehestäni ja hän on armeijamaiseen tapaan aika kova sanelemaan ja käskyttämään, mutta tässä kohdin sitten pohjalainen geenoiperimäni on auttanut miestäni, koska meitä ei niin vain käskytetä.
ongelmia suhteeseenne tulee tuomaan välimatkat ja miehesi armeija-ura. jos miehesi on töissä sota-alueella, siihen tulee sitten lisänä vielä stressireaktiot. Eräs lähisukulainen on amerikkalainen navy-sotilas ja hänen kanssan on puhuttu paljon ptsd-oireilusta (hän on ollut sotatoimissa lähi-idässä sotilaana), hän on aauttanut minua paljon siinä miten pitää suhtautua miehen stressikohtauksiin. Suhteessanne tule varmastimuitakin stressitekijöitä, kannattaa pitää ne mielessä, mutta sillä lailla, että ei anna niiden sotkea rakastumisen huumaa.
Vierailija kirjoitti:
"Hymyili, nauroi, karismaa. Sitoi koko pubin itseensä. Ei voi sanoin selittää."
Minäpä selitän tämän hyvin yksinkertaisesti sinulle: Hänellä on erittäin komeat kasvot, todennäköisesti pitkäkin. Jos hän ei olisi nauranut ja hymyillyt ja karismaattisesti säteillyt kuin Toscanan aurinko, vaan olisi istunut jossain kulmapöydässä yksin naama peruslukemilla niin sinä olisit kirjoittanut että hän oli "mysteerinen, jännittävä ja jokin vain hänessä sai minut jatkuvasti katsomaan ja ajattelemaan häntä".
Se jokin mikä näissä aina yhdistää on erittäin komeat kasvot. Tämän totesitkin ystävällesi että "tuo mies on erittäin komea". Näin se tarinan introverttikin joka "ei yleensä tämmöisiä" levittää välittömästi jalkansa huippuluokan miehelle, ja tietenkin saman tien ihastuu rakastuu ja kaikkea muuta. Pelkästään koska miehellä on erittäin miellyttävät kasvot.
Kumma juttu.
Ei ole pakko pitaa paikkaansa. Oma karismaattinen baarituttavuuteni - ja myohemmin aviomieheni - oli 173cm pitka, kalju ja naama oli taynna uurteita, silmapussitkin oli (ja tyyppi oli tuolloin 32). Silmat kuitenkin saihkyivat ilkikurisuutta ja alykkyytta ja tyyppi oli hauska ja sai myos seurueensa muut jasenet nauramaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta..hahhaaa =D
Ei kenelläkään älyllisellä oliolla.
Oma tarinani meni ö tavoin: Minä x rakastuin maanosassa d maan e pääkaupungissa f ravintolassa u henkilöön y, joka oli tapaamassa sukulaistaan a työmatkansa j lomassa, mutta oli palaamassa piakkoin takaisin maahan w jossa työskentelee, vaikka alun perin on kotoisin maasta v.
Aloittajanaisen "Uskomaton kemia" on solttupojan "kolmen päivän pano pohjolasta".
Molemmat hyötyivät, siitä pisteet.
Seuraavalla tapaamisella neljän päivän kiimaralli!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta, mutta juuri koitan lukea pääsykokeisiin. Tuli mieleen, osaatko auttaa ensimmäisen asteen yhtälöissä?
Mulla menee X ja Y:t ihan sekasin
Minä voin auttaa äikässä. Pitäisi kirjoittaa "koetan lukea". Koittaa ja koettaa ovat eri verbejä (Aamu koittaa. Minä koetan lukea.) Puhekielessä se ja sama, mutta kirjakielessä ei.
Siis oliko nyt kyseessä joku amerikkalainen kenraali ja leski, komennuksella jossakin Afganistanissa, poika vakavasti sairaana ja pitäisi saada rahaa lainaksi pojan hoitamiseen ja johon olet tututstunut somessa?
siis aatelkaa,oon käyny tänä vuonna työreissuilla ulkomailla 13 kertaa, ja olen joka kerralla tavannut ulkomaalaisia !!! siis ihan oikeesti !!!! en ois uskonu että mulle sattuu tälleen.
Oletkos lomaromanssista koskaan kuullut?
Älä ainakaan anna miehelle rahaa. Se on ensimmäinen merkki huijauksesta. En luottaisi...
Toivon että sua onnistaa.
Mulla ei käynyt niin. Oli elokuvarakkautta joo. Mies menestynyt ja julkisuudessa. Muuta en kerro eikä kukaan tule koskaan tietämään.
Tästä on vuosia.
Ap täällä taas! Nussittiin tosiaan julkisella hiekkarannalla niin että mun pimppa repes! Oli ihanaa kemiaa! Ihmiset katto vähän että mitä.... mutta kaverini selitti että ollaan Suomesta niin eivät sitten enää ihmettelleet, kumma juttu. :D:D
Nyt on tosiaan roadtrip ohi, ja työt kutsuu paikallisella strippiluolalla. Nähdään taas piakkoin!
Ap täällä taas! Nussittiin tosiaan julkisella hiekkarannalla niin että mun pimppa repes! Oli ihanaa kemiaa! Ihmiset katto vähän että mitä.... mutta kaverini selitti että ollaan Suomesta niin eivät sitten enää ihmettelleet, kumma juttu. :D:D
Nyt on tosiaan roadtrip ohi, ja työt kutsuu paikallisella strippiluolalla. Nähdään taas piakkoin!
Itselläni aikanaan oli tilanne että olin asepalveluksessa tavatessa viikonloppulomalla miehen johon retkahdin heti ensikohtaamisella. Haasteen toi se että näimme vain satunnaisina viikonloppuina kun minulla armeijan takia oli myös viikonloppuginesejä eli kiinnioloja kasarmilla tai metsäleireillä. Ja lisähaasteen toi se että siinä vaiheessa kun oma armeijapalvelukseni oli päättymässä oli miehen asepalvelus alkamassa! Eli vaihtui tilanteemme lennosta lopulta siihen että miehen oltua alussa ns. inttileski oli jonkun ajan päästä tilanne se että kumpikin oli hetken armeijoissa yhtä aikaa (varuskuntamme eri kaupungeissa) ja lopulta olin vuorostani inttileskenä. Mut hei romantikkona ja sisulla tämäkin lähtötilanne saatiin toimimaan ja oltu kohta vuosikymmen yhdessä sekä perheen perustaneet 🙂 tsemppiä ap!
Minulla on vähän sama tilanne. Olen henkilö x ja asun y maassa z kaupungissa. Asuin ö kanssa kunnes tapasin henkilön n julkisessa tilassa u. Meillä oli h ja halusimme heti s. Nyt olen menossa g ja tapaamani t tulee q. Yhdessä aiomme w ainakin b. Å on l ja h on aivan ä. K varmasti u, x:s f p. V j x. L m h t d a. D.