Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppa menee kiinni klo 22 ja kassalla sanottiin mennessäni maksamaan,

Vierailija
23.10.2019 |

että muut on jo nukkumassa ja sinun takia joudutaan olemaan täällä näin pitkään. Kassakuitissa maksuhetki on tasan klo 22. Kauppa kuulutti sitä ennen klo 21.55, että kauppa on kiinni. Mitä v...a. Onko muilla vastaavaa, että kassa alkaa v...lla siitä, että asiakas käy kaupassa?! Joka tapauksessa he eivät pääse kotiin klo 22, vaan kauppa menee silloin asiakkailta kiinni. Eipä tarvitse mennä kyseiseen puljuun enää.

Kommentit (263)

Vierailija
161/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas minä, minä ihmisiä..... Olisit pyytänyt kassalta anteeksi viime minuutin saapumistasi.

Ahhahhahhaa!!!! :D

Sinulle nauraja, tiedätkö, on ihmisiä, jotka ihan oikeasti näin tekee? Saattavat jopa jo sisälle tullessaan pyydellä anteeksi, että kun olen näin viime tipassa, vieläkö ehdin hakea asian x? Maailma ei ole ihan läpensä mätä.

Siis mitä ihmettä. Minkä takia kassalta pitäisi kysellä kerkeääkö se hakea tavarn x esim. ennen klo 22.

Itsehän se pitäisi tietää. Kyllä minä ainakin ehdin. Ei siinä tarvii keneltäkään mitään kysellä. Jonossa olen viimeistään 21.58. 

Jos menee yliajalle, se johtuu liian hitaasta kassasta/niitä on vain yksi siellä palvelemassa.

Sinccis

Siinä ovessahan se aukioloaika lukee. Jos on jonossa edes pari minuuttia ennen sulkemisaikaa, niin asia on ok. Jos on niin huonosti palvelu järjestetty, että viimeisiä asiakkaita ei keretä hoitaa ajoissa on vika siinä palvelussa.

Marmata sinä sen kauppaketjun johdolle asiasta, älä kassalle tai mene sinne Siperiaan valittamaan.

Kassathan ne marmattaa, että menee yliajalle. Hoitakaa puljunne kuntoon, niin ei mene tai niin, että joku tulee esim. 30 min myöhemmin töihin, niin ei tarvi itkeä menetettyjä palkkoja.

Sinccis

Voi pyhä yksinkertaisuus!

Vierailija
162/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kassatädit ne yleensä muutenkin rutisee. Muistatteko, kun mietittiin kauppojen aukioloa sunnuntaina. Hirveä itku, että lapset ei ikinä näe enää äitiään ja joutuvat olemaan hoidossa ympäri vuorokauden 7 päivää viikossa ja avioeroja tulee, kun vaimo ei ole sunnuntaisin kotona.

Muissa ammateissa on tehty iät ja ajat viikonloppuja ja öitä ja ei siitä ole koskaan mitään meteliä pidetty. Se kuuluu toimenkuvaan.

Ihmettelen vaan että miksi ihmeessä näin pienessä maassa, jossa näin vähän asukkaita, kauppojen pitää olla auki 07-23? Ei siinä ole mitään järkeä.

Muuta Siperiaan ja ihmettele siellä.

Sinccis

Kyllä jokainen voi itseään kurjuuttaa ihan niin paljon kuin tahtoo. Huomaa. Itseään.

Et sitten parempaa argumenttia keksinyt? 

Sehän oli oikein hyvä argumentti. Jos joku haluaa väkisin kurjuuttaa itseään, niin muuttakoot vaille palveluja pöpelikköön. Sitten voi onnellisena olla ilman palveluita. 

Turha se on vaatia muiden palveluita huononnettavaksi. Kaikki kun ei myöskään nykyaikana tee 08-16 työpäivää.

Sinccis

No voi kyynel.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet sinä kuitenkin.

Asiakkaiden lausahdus "En tule tänne enää ikinä" on totta noin viikon. Siinä ajassa ehtii huomata, että kuinka paljon hankalampaa on hakea ostokset kauempana olevasta kaupasta kuin siitä lähikaupasta.

Jotenkin toivoisi ihmisiltä järjenkäyttöä. Jos tarvitset kassillisen ruokaa, et tule viittä vaille kauppaan.

Katsos joskus muutkin on olleet myöhään töissä ja sen takia ei meinaa keretä kauppaan. Voisi joskus vähän miettiä sitäkin omien työkiireiden keskellä, ettei muidenkaan päivä vielä ole välttämättä ohi.

Kaupan jälkeen kusetellaan sitten koiraa ja kokataan jotain ruokaa yms.

Sinccis

Sinä olet töissä 7-23 etkä mitenkään kerkeä siinä aikaikkunassa kauppaan?

Jep, ja tän 07-23 päivän lisäksi ei pääse mihinkään puljuun joka on ympärivuorokauden auki. Jeesus mikä ääliö tuo sinccis.

Vierailija
164/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin kaupoissa-viihtyjät. Ottakaa selvää paikkakuntanne palveluliikkeiden aukioloajoista.

Jos mahdollista, menkää niihin ympärivuorokauden auki oleviin.

Omalla lähiseudullani on sellainen. Saa rauhassa asioida klo 23 jälkeen esimerkiksi. Ei ole ruuhkaista.

Törkeää teetättää ylitöitä ihmisillä, "koska mä voin". Päteä voi oikeastikin oikeassa paikassa, jolloin saattaa saada sitä kaipaamaansa arvostusta.

Yksi kaverini oli ennen kaupassa töissä. En olis kehdannut klo 22 jälkeen häntä viivyttää omilla karkkiostoillani kun tiesin, että kotimatkaa hänellä oli 60 km ja aamulla taas takaisin.

Vierailija
165/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas minä, minä ihmisiä..... Olisit pyytänyt kassalta anteeksi viime minuutin saapumistasi.

Sinulle nauraja, tiedätkö, on ihmisiä, jotka ihan oikeasti näin tekee? Saattavat jopa jo sisälle tullessaan pyydellä anteeksi, että kun olen näin viime tipassa, vieläkö ehdin hakea asian x? Maailma ei ole ihan läpensä mätä.

Siis mitä ihmettä. Minkä takia kassalta pitäisi kysellä kerkeääkö se hakea tavarn x esim. ennen klo 22.

Itsehän se pitäisi tietää. Kyllä minä ainakin ehdin. Ei siinä tarvii keneltäkään mitään kysellä. Jonossa olen viimeistään 21.58. 

Jos menee yliajalle, se johtuu liian hitaasta kassasta/niitä on vain yksi siellä palvelemassa.

Sinccis

Siinä ovessahan se aukioloaika lukee. Jos on jonossa edes pari minuuttia ennen sulkemisaikaa, niin asia on ok. Jos on niin huonosti palvelu järjestetty, että viimeisiä asiakkaita ei keretä hoitaa ajoissa on vika siinä palvelussa.

No ei tietenkään tarvitse, mutta ajattele, että on olemassa noin huomaavaisia ihmisiä! Taitaa olla ihan vieras ajatus?

Ja hei, on ihan ok olla jonossa 2 min vaille, mutta ei ole ok, että olet vielä sulkemiskuulutuksen jälkeen ilman pienintäkään kiirettä arpomassa että mitähän sitä ostaisi.

Vierailija
166/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kaupan ovet menee kiinni klo 22 eli jos menet kauppaan sisälle klo 21.50 niin saat toki tehdä ostoksia vaikka 22.15 asti eikä kassoilla ole siihen mitään urputtamista.

Huomattu on. En viitsi sanoa, miksi teitä kutsutaan, mutta saatat nähdä sen kassan ym henkilökunnan naamoista, jotka takiasi joutuvat odottamaan, että pääsevät aloittamaan sulkemistyöt. Tiedän myös, että sua ei vois vähempää kiinnostaa mitä susta ajatellaan, joten voi voi meille.

Vierailija
167/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko keskustelua läpi, mutta symppaan kauppojen työntekijöitä ihan täysillä! Aivan helvetin rasittavia tyypit, jotka änkevät sisään putiikkiin viittä vaille ja kuvittelevat, että työntekijät notkuvat heitä varten siellä yliaikaa.

Jos on ihan TODELLA nopea asia ja pääset kassalle minuutissa, niin menkööt, mutta mitään sohvakalustoja tai mittatilausverhoja tai morsiuskimppuja ei mennä ostamaan viidessä eikä edes viidessätoista minuutissa. Homma menee paskaksi sekä myyjälle että asiakkaalle.

Herätkää nyt ihmiset!!!!!!!!!!

Vierailija
168/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, miten typerää argumenttioksentamista tuolta sinccikseltä.

Jos kauppa suljetaan kello se-ja-se, täytyy a(a)asikkaan tajuta, mitä siellä ovenpielessä lukee:

7-23

9-20

jne.

Jokainen haluaa KOTIIN tehtyään työpäivänsä.

KOTIIN!!!  Tuliko selväksi?????????

.

Eteenkään ruokakappojen kohdalla en tosiaan ymmärrä, että joku totaalinen pölvästi menee sinne hyllyjen väliin klo 5 minuuttia ennen sulkua piiloutuman ja miettimään sitä, otaisiko...han tässä... ehkä...

...Mitäs sitä söis tänään? Oi , herranjestas, unohtuikin sipulit ja tomaatit!...

sitä farfallea vaiko peräti spaghettia soittaen lopulta äidille klo 22.06.

Valitkaa -j-lauta- palvelunne siten, etä saatte jatkossakin hyvää palvelua.

Vierailija
169/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija66 kirjoitti:

No aivan asiaton aasin kommentti kassalta.

Mutta ymmärrättekö, että monella kaupan kassalla se on _palkantonta_ ylityötä, mitä pidempään asiakkaan sinne tulevat ostoksineen. Tämänhän pitäisi muuttua, että siitä ylimenneestä ajasta maksettaisiin (ei todellakaan makseta kaikkialla!), jotta aukioloajat voidaan pitää yllä hymyissä suin.

Onneksi en ole kaupan kassa. Eiku niin, mähän menin yliopistoon ja valmistuin ja olen rikas... pitäskö kassaneidinkin pohtia

Juu, kaikki suomalaiset kassaneidit nyt yliopiston kautta rikastumaan ja itsepalvelukassat myymälöihin. Tai oikeastaan vielä parempi, että kaikki ostaminen siirretään verkkoon. Postissahan jo pistettiinkin tätä varten palkat ojennukseen.

Oletko tyhmä? Ei itsepalvelukassa tarkoita, että sinne mennään vapaasti ilman myyjän valvontaa.

En ole. Se oli ihan puhdasta vit*uilua. Myyjä olen itsekin. Eli siis olen tyhmä. Anteeksi.

Vierailija
170/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko keskustelua läpi, mutta symppaan kauppojen työntekijöitä ihan täysillä! Aivan helvetin rasittavia tyypit, jotka änkevät sisään putiikkiin viittä vaille ja kuvittelevat, että työntekijät notkuvat heitä varten siellä yliaikaa.

Jos on ihan TODELLA nopea asia ja pääset kassalle minuutissa, niin menkööt, mutta mitään sohvakalustoja tai mittatilausverhoja tai morsiuskimppuja ei mennä ostamaan viidessä eikä edes viidessätoista minuutissa. Homma menee paskaksi sekä myyjälle että asiakkaalle.

Herätkää nyt ihmiset!!!!!!!!!!

Kiitos.

Vierailija
171/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija66 kirjoitti:

Mutta ymmärrättekö, että monella kaupan kassalla se on _palkantonta_ ylityötä, mitä pidempään asiakkaan sinne tulevat ostoksineen. Tämänhän pitäisi muuttua, että siitä ylimenneestä ajasta maksettaisiin (ei todellakaan makseta kaikkialla!), jotta aukioloajat voidaan pitää yllä hymyissä suin.

Onneksi en ole kaupan kassa. Eiku niin, mähän menin yliopistoon ja valmistuin ja olen rikas... pitäskö kassaneidinkin pohtia

Juu, kaikki suomalaiset kassaneidit nyt yliopiston kautta rikastumaan ja itsepalvelukassat myymälöihin. Tai oikeastaan vielä parempi, että kaikki ostaminen siirretään verkkoon. Postissahan jo pistettiinkin tätä varten palkat ojennukseen.

Oletko tyhmä? Ei itsepalvelukassa tarkoita, että sinne mennään vapaasti ilman myyjän valvontaa.

En ole. Se oli ihan puhdasta vit*uilua. Myyjä olen itsekin. Eli siis olen tyhmä. Anteeksi.

En lukenut muuta kuin kaksi viimeistä viestiä, joiden perusteella totean, etteivät ne itsepalvelukassat todellisuudessa muuta mitään muuta ihmeellistä tee kuin vievät ihmishenkilöiltä työpaikan, vaikka niitä itsarikassoja valvomaan tarvitaan ihminen.

Vierailija
172/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet sinä kuitenkin.

Asiakkaiden lausahdus "En tule tänne enää ikinä" on totta noin viikon. Siinä ajassa ehtii huomata, että kuinka paljon hankalampaa on hakea ostokset kauempana olevasta kaupasta kuin siitä lähikaupasta.

Jotenkin toivoisi ihmisiltä järjenkäyttöä. Jos tarvitset kassillisen ruokaa, et tule viittä vaille kauppaan.

Katsos joskus muutkin on olleet myöhään töissä ja sen takia ei meinaa keretä kauppaan. Voisi joskus vähän miettiä sitäkin omien työkiireiden keskellä, ettei muidenkaan päivä vielä ole välttämättä ohi.

Kaupan jälkeen kusetellaan sitten koiraa ja kokataan jotain ruokaa yms.

Sinccis

Sinä olet töissä 7-23 etkä mitenkään kerkeä siinä aikaikkunassa kauppaan?

Jep, ja tän 07-23 päivän lisäksi ei pääse mihinkään puljuun joka on ympärivuorokauden auki. Jeesus mikä ääliö tuo sinccis.

Mitähän sä oikein sekoilet taas. Juurihan kerroin hyvin ehtiväni sisään kauppaan ennen klo 22 ;)

Sinccis

Vierailija
173/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Marmata sinä sen kauppaketjun johdolle asiasta, älä kassalle tai mene sinne Siperiaan valittamaan.

Kassathan ne marmattaa, että menee yliajalle. Hoitakaa puljunne kuntoon, niin ei mene tai niin, että joku tulee esim. 30 min myöhemmin töihin, niin ei tarvi itkeä menetettyjä palkkoja.

Sinccis

Voi pyhä yksinkertaisuus!

Lopeta jo itsestäsi puhuminen.

Sinccis

Vierailija
174/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan kassan työaika todennäköisesti on laitettu loppumaan myös klo 22. Omalla ajallaan sitten kaikki sen yli menevä.

Järkevä ihminen on kohtelias toisia kohtaan ja menee silloin 21:55 jo kassaa kohti, että kaikki pääsee ajoissa sieltä pois.

No samaa minäki aattelisin.

Kuka hemmetti on KASSALLA vielä kun kello on tasan?? Mua hävettää aina olla kassalla viittä vaillekin.

Kassatyöntekijältä outo kommentti, mutta ei se sinun etusi ole asiakkaana viivyttää toisten työaikaa. Eikä varsinkaan kiukutella siitä!

Oikein olisi sanoa "joo sori pääsin töistä myöhään ja piti tulla viime minuutilla käväseen". Tai muuta vastaavaa.

Tottakai kaikki ovet on jo lukossa tasalta. Niin ne on joka paikassa. Ja sehän on kohteliasta, että vartija saattaa ulos, että osaa oikeasta ovesta.

Mielensäpahoittaja asialla. Eihän näitä voi miellyttää mitenkään päin.

Vierailija
175/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija66 kirjoitti:

En lukenut muuta kuin kaksi viimeistä viestiä, joiden perusteella totean, etteivät ne itsepalvelukassat todellisuudessa muuta mitään muuta ihmeellistä tee kuin vievät ihmishenkilöiltä työpaikan, vaikka niitä itsarikassoja valvomaan tarvitaan ihminen.

Anteeksi, mutta taidan oikeasti olla tyhmä, mutta nyt en tajunnut. :D Eivät todellisuudessa muuta mitään ihmeellistä? Tee mitään ihmeellistä? Vievät ihmishenkilöltä työpaikan vai eivät vie? ITSARIKASSA? Apua. 😂 Tarvitaan ihminen valvomaan? Ettei tee sitä vai että tekee oikein?

Juu-u, ymmärrän että taisi jäädä oikolukematta ja puhelinkin teki omiaan, mutta oli silti hieman vaikeasti ymmärrettävää... Kaikella ystävällisyydellä.

Mutta se mun alkuperäinen itsepalvelukassakuittaus oli ihan vitsi.

Vierailija
176/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

No ei tietenkään tarvitse, mutta ajattele, että on olemassa noin huomaavaisia ihmisiä! Taitaa olla ihan vieras ajatus?

Ja hei, on ihan ok olla jonossa 2 min vaille, mutta ei ole ok, että olet vielä sulkemiskuulutuksen jälkeen ilman pienintäkään kiirettä arpomassa että mitähän sitä ostaisi.

Kissa kiitoksella elää. Ei tämä ole mikään huomaavaisuuskysymys, vaan kyse on siitä, että on siinä jonossa ennen klo 22. That´s it.

Siinä sitä aikaa turhraantuu joutavia lässytellessä, jonka voi käyttää tehokkaaseen toimintaan. 

Kelloa katsomalla se selviää ehtiikö hakea tavarat x ennen sulkemista, ei paskaa jauhamalla, vaan siitä KELLOSTA. 

Sinccis

Vierailija
177/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kauppojen pitäisi joustaa, siis sen kassaneidin ja palvella hymyssäsuin niitä mattimyöhäisiä. Koittakaapas mennä virastoon tahi pankkiin muutamaa minuuttia ennen sulkemisaikaa. Tai jäädä lusmuilemaan sinne, ja esittää että kun kerkesitte ennen sulkemisaikaa.

Miksi sitä kaupan kassaa pitää irvailla. Siksikö että sen nyt vaan pitää jaksaa, koska on työnsä valinnut. Jos ovessa on aukioloajat, niistä pitäisi ymmärtää ihan omalla älyllään kannattaako siitä ulko-ovesta astua muutamaa minuuttia ennen sulkemisaikaa. Kuinka moni teistä on työpaikallaan minuuttiakaan enempää ilmaiseksi? Suomessa kukaan tuskin nälkään kuolee, on huoltsikoita, näitä 24h paikkoja.

Vierailija
178/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asiakasta tarvitse palvella enää silloin kun on oma työaika loppunut.

Ei se niitten kassojen työaika lopu siihen klo 22.

Mutta miksi ei? Miksi tätä asiakaspalvelijoiden kiusaamista pidetään yllä?

Joka paikassa voitaisiin tehdä niin, että tasalta kassa menee kiinni, sillä sipuli. Valot sammutetaan, ja paikalle hälytetään vartija, jos asiakas ei suostu menemään ulos.

Ainakin monissa vaateliikkeissä käytäntö on tämä, että kassa vaan laitetaan kiinni.

Vierailija
179/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka paikassa voitaisiin tehdä niin, että tasalta kassa menee kiinni, sillä sipuli. Valot sammutetaan, ja paikalle hälytetään vartija, jos asiakas ei suostu menemään ulos.

Ainakin monissa vaateliikkeissä käytäntö on tämä, että kassa vaan laitetaan kiinni.

Vaateliikkeidenkin myyjien pitää tehdä vielä muutakin sulkemisajan jälkeen. Vai kuvitteletko, että ne rahat jätetään kassaan aamuun asti ja seuraava jatkaa?

Vierailija
180/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!! Ovet kiinni sähkölukolla tiettyyn kellonaikaan ja samoin kassa. Ne joita ei ehditä palvella, ohjataan ulos ja tuo vartija on just hyvä.

Terveisin myyjä, jonka työaika loppuu  sulkemisaikaan. Tämän jälkeen on varattu 15 min kassan laskuun ja tilitykseen. Ei siis yhtään ylimääräistä minuuttia budjetoitu asiakkaiden palveluun. Piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi