Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppa menee kiinni klo 22 ja kassalla sanottiin mennessäni maksamaan,

Vierailija
23.10.2019 |

että muut on jo nukkumassa ja sinun takia joudutaan olemaan täällä näin pitkään. Kassakuitissa maksuhetki on tasan klo 22. Kauppa kuulutti sitä ennen klo 21.55, että kauppa on kiinni. Mitä v...a. Onko muilla vastaavaa, että kassa alkaa v...lla siitä, että asiakas käy kaupassa?! Joka tapauksessa he eivät pääse kotiin klo 22, vaan kauppa menee silloin asiakkailta kiinni. Eipä tarvitse mennä kyseiseen puljuun enää.

Kommentit (263)

Vierailija
121/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassatädit ne yleensä muutenkin rutisee. Muistatteko, kun mietittiin kauppojen aukioloa sunnuntaina. Hirveä itku, että lapset ei ikinä näe enää äitiään ja joutuvat olemaan hoidossa ympäri vuorokauden 7 päivää viikossa ja avioeroja tulee, kun vaimo ei ole sunnuntaisin kotona.

Muissa ammateissa on tehty iät ja ajat viikonloppuja ja öitä ja ei siitä ole koskaan mitään meteliä pidetty. Se kuuluu toimenkuvaan.

Vierailija
122/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet sinä kuitenkin.

Asiakkaiden lausahdus "En tule tänne enää ikinä" on totta noin viikon. Siinä ajassa ehtii huomata, että kuinka paljon hankalampaa on hakea ostokset kauempana olevasta kaupasta kuin siitä lähikaupasta.

Jotenkin toivoisi ihmisiltä järjenkäyttöä. Jos tarvitset kassillisen ruokaa, et tule viittä vaille kauppaan.

Katsos joskus muutkin on olleet myöhään töissä ja sen takia ei meinaa keretä kauppaan. Voisi joskus vähän miettiä sitäkin omien työkiireiden keskellä, ettei muidenkaan päivä vielä ole välttämättä ohi.

Kaupan jälkeen kusetellaan sitten koiraa ja kokataan jotain ruokaa yms.

Sinccis

Sinä olet töissä 7-23 etkä mitenkään kerkeä siinä aikaikkunassa kauppaan?

Ei kun 06. 

Kerkeänhän mä. Vähän ennen sulkemisaikaa ;)

Sinccis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entitled customer...

Vierailija
124/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tulee käytyä iltamyöhään kaupassa. Mutta joskus on ollut pakko, kun töistä on päässyt klo 21.00 ja esim. kerrankin tuli yllättäen wilmaviesti, että ihanaa, jäärata saatiinkin jäädytettyä aiemmin, eli huomenna luistimet matkaan. Siinä sitten iltavuorosta pikaisesti ostamaan lapselle luistimet. Onneksi löytyi nopsaan, niin ehti kassalle ajoissa.

Joskus olen joutunut käymään ihan ruokaakin ostamassa iltavuoron jälkeen. En ole niin hyvä organisoija, että huomaisin ennen iltavuoroa kaiken, mitä puuttuu tai tarvitsenko jotain. 

Tämä siis niille ihmettelijöille, jota miettii, että miten on niin huono elämänhallinta, että joutuu käymään iltamyöhään kaupassa.

Vierailija
125/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kassatädit ne yleensä muutenkin rutisee. Muistatteko, kun mietittiin kauppojen aukioloa sunnuntaina. Hirveä itku, että lapset ei ikinä näe enää äitiään ja joutuvat olemaan hoidossa ympäri vuorokauden 7 päivää viikossa ja avioeroja tulee, kun vaimo ei ole sunnuntaisin kotona.

Muissa ammateissa on tehty iät ja ajat viikonloppuja ja öitä ja ei siitä ole koskaan mitään meteliä pidetty. Se kuuluu toimenkuvaan.

Ihmettelen vaan että miksi ihmeessä näin pienessä maassa, jossa näin vähän asukkaita, kauppojen pitää olla auki 07-23? Ei siinä ole mitään järkeä.

Vierailija
126/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan kassan työaika todennäköisesti on laitettu loppumaan myös klo 22. Omalla ajallaan sitten kaikki sen yli menevä.

Järkevä ihminen on kohtelias toisia kohtaan ja menee silloin 21:55 jo kassaa kohti, että kaikki pääsee ajoissa sieltä pois.

Mikään työvuoroon liittyvä ei ole sen asiakkaan vika, ei myöskään sen kaupan aukioloaika!

Asiakas kyllä näkee aukioloajat ovesta ja pitäisi älytä että silloin sinne ei mennä ku kauppa menee juuri kiinni.

Ovet ovat avoinna. Se tarkoittaa: Tervetuloa

Sinccis

Vierailija
127/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vttu IHMETTELEE jos joku käy illalla kaupassa XDDDDDDDD Tuhat kertaa enemmän on ihmettelemistä, jos kauppa menee kiinni klo 23 ja asiakkaita ei käy klo 18 jälkeen XDDDD. Minä käyn kaupassa ihan kaikkina aikoina, onpa kummallista. Olen jopa odottanut aamulla ainoana kaupan oven edessä, että se aukeaa XDDDD viimeminuuteilla en rynni minnekään, vaan suuntaan 24 h kauppaan jos en muualle kerkeä.

Vierailija
128/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaista asiakaspalvelua. On unohdettu kuka palkan oikeasti maksaa - asiakkaat. Eihän pullamössösukupolvella ajatus riitä niin pitkälle että siihen firmaan missä ovat töissä pitää tulla rahaa jostain ulkopuolelta, eli niiltä asiakkailta, että se firma voi maksaa työntekijöiden palkat.

Ei vaan nimenomaan on vihdoin tajuttu, että asiakas ei ole automaattisesti kuningas ja että myös työntekijää saa puolustaa hänen ollessaan asiallinen. Itse kaupassa töissä ollessa on vain huomannut sen että sanot kuinka ystävällisesti tahansa, asiakas kuulee vaan ettei saa mitä haluaa ja vetää herneet nenään.

Kyllä. Itse oikeasti pidän työstäni kaupassa asiakaspalvelijana ja myyjänä. Kyseessä ei ole elintarvikeliike. Työ on monipuolista, innostavaa, uuden oppimista on koko ajan. Asiakaspalvelutilanteet ovat parhaimmillaan innostavia, joissa opin myös itse asiakkaalta, mutta silti valitettavasti on se iso joukko ihmisiä, jotka pitävät itseään niinä kuninkaina. Ihan sama miten päin olet olet väärin päin. Myyjällä ei myöskään ole ihmisarvoa ja myyjän työ on jotain mitä tekevät vain henkilöt jotka eivät muuhun pysty. Väärin ja väärin.

Toki kuin missä tahansa ammattiryhmässä myös meissä on alalle sopimattomia, mutta aika iso asennemuutos pitäisi tapahtua että tämäkin ammatti saisi arvostusta. Huomaahan sen jo tässäkin ketjussa mikä on asenne. Ap ei saanut asiallista käytöstä myyjältä, olen siitä samaa mieltä, mutta kuinka yleistä tuo on vastaan mitä asiakaspalvelijat kuuntelee ja sietää asiakkailta?

T. Pullamössö 70-luvulta

Vierailija
129/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei mene kohteliaisuudesta 22 asti auki olevaan kauppaan enää 21.30 jälkeen sitä ei kannata pitää auki kello 22 asti jne. jne. jne. kunnes kaupat aukeaa kello 08.00 ja menee kiinni 09.00...

Kauhean isoja ostoksia ei paljoa alle puolessa tunnissa kyllä tee. En silti ollenkaan usko, etteikö jotakuinkin kaikkien ketjuun kirjoittajien mielestä ole täysin ok, että jotain yksittäistä ostosta (jonka sijanti kaupassa tunnetaan suunnilleen) tullaan hakemaan muutamaa minuuttia ennen sulkemisaikaa. Noin muuten minulla on täysi luotto siihen, että vaikka kukaan ei astuisi kaupan ovesta sisään klo 21.30 jälkeen, kauppias ymmärtää pitää kauppansa auki kymmeneen asti, sillä kyllähän yhtään isommassa kaupassa kaupassa käyntiin menee sen verran aikaa, että kassakoneet eivät hiljene klo 21.35. Ja sitten taas, jos olisi kyse pikkukioskista, jossa asiointiin ei mene viittä minuuttia kauempaa, voisi hyvällä omallatunnolla mennä 21.30 jälkeen.

Eli meidän kannattaisi palata vanhoihin kunnon 80-luvun aukioloaikoihin. Kunhan asiakkat ymmärtävät poistua kaupasta viimeistään 17.35...

No mistä tuo tulkinta nyt tuli? Mähän just kirjoitin, että ei kaupasta tarvi poistua ennen sulkemisaikaa, eikä kauppaan tuloaikaa voi muutenkaan määritellä absoluuttisesti, vaan se riippuu ostosten määrästä. Olennaista on, että kaupasta ehtii pois viimeistään sulkemisaikaan. Eli rautalangasta vääntäen: Jos arvioit, että ostostesi kärryyn keräilemisessä kestää noin tunti, varaa kaupassakäyntiin aikaa noin tunti ennen sulkemisaikaa. Jos arvelet ostostesi keräilemisessä kuluvan aikaa noin minuutti, on hyvä mennä kauppaan viimeistään muutamaa minuuttia ennen kaupan sulkemista. Näin ehdit kassasta läpi viimeistään sulkemisaikaan (ja jos et ehdi, koska kassalla on pitkä jono, voit lohduttautua sillä, että joko juuri sinä iltana oli poikkeuksellisen kiireistä, tai jos jono on jokapäiväinen ilmiö, on kaupan työvuorosuunnittelussa parantamisen varaa).

Miksi yhdenkään ihmisen koko planeetalla tarvitsisi piitata kaltaisesi tärkeilevän idiootin omasta päästään repimästä "ostosaika etiketistä" kun kaupat ovat virallisesti auki siihen asti kuin ovat? Höpö, höpö sanon minä ja käyn ostoksilla hyvin mielin - kaupat ovat minua varten enkä minä kauppoja varten.

Voimua sinulle. Voisit kokeilla jaella noita "ajatuksiasi" 22 aikaan lentolehtisinä ostoskeskuksien tuulikaapeissa :D

Vierailija
130/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa "tervetuloa siihen asti kunnes aukioloaikamme loppuu ja ovet suljetaan".

Vierailija
131/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan kassan työaika todennäköisesti on laitettu loppumaan myös klo 22. Omalla ajallaan sitten kaikki sen yli menevä.

Järkevä ihminen on kohtelias toisia kohtaan ja menee silloin 21:55 jo kassaa kohti, että kaikki pääsee ajoissa sieltä pois.

Omalla ajallaan tehdään töitä?? Ei ihme että asiakaspalvelijoita pidetään vähän muita tyhmempinä...

Meillä kunnon töissä olevilla saattaa joskus mennä ylitöiksi parin minuutin sijaan TUNTIKAUSIA, mutta sen sijaan että alkaisimme tehdä omalla ajallamme hyväntekeväisyyttä, olemme vaatineet TUNTUVAT ylityökorvaukset, esimerkiksi ensin +50% ja sitten +100% jos vielä päivä venyy.

Mutta kiltisti sinäkin sieltä oikeista töistä tulet hakemaan apua ja palvelua minulta tai joltain kollegaltani ympäri Suomen, kun tarve tulee. :) Tai enhän tiedä, minkälainen moniammattilainen olet.

Kilteiltä haen kiltisti, ilkeitä ilkeästi. Mutta miten tämä liittyy ilmaisen työn tekemiseen? Eihän sellainen kuulosta edes lailliselta.

Kiva, että osaat käyttäyä. Aina ei kilteiltäkään haeta kiltisti.

Vierailija
132/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei mene kohteliaisuudesta 22 asti auki olevaan kauppaan enää 21.30 jälkeen sitä ei kannata pitää auki kello 22 asti jne. jne. jne. kunnes kaupat aukeaa kello 08.00 ja menee kiinni 09.00...

Kauhean isoja ostoksia ei paljoa alle puolessa tunnissa kyllä tee. En silti ollenkaan usko, etteikö jotakuinkin kaikkien ketjuun kirjoittajien mielestä ole täysin ok, että jotain yksittäistä ostosta (jonka sijanti kaupassa tunnetaan suunnilleen) tullaan hakemaan muutamaa minuuttia ennen sulkemisaikaa. Noin muuten minulla on täysi luotto siihen, että vaikka kukaan ei astuisi kaupan ovesta sisään klo 21.30 jälkeen, kauppias ymmärtää pitää kauppansa auki kymmeneen asti, sillä kyllähän yhtään isommassa kaupassa kaupassa käyntiin menee sen verran aikaa, että kassakoneet eivät hiljene klo 21.35. Ja sitten taas, jos olisi kyse pikkukioskista, jossa asiointiin ei mene viittä minuuttia kauempaa, voisi hyvällä omallatunnolla mennä 21.30 jälkeen.

Eli meidän kannattaisi palata vanhoihin kunnon 80-luvun aukioloaikoihin. Kunhan asiakkat ymmärtävät poistua kaupasta viimeistään 17.35...

No mistä tuo tulkinta nyt tuli? Mähän just kirjoitin, että ei kaupasta tarvi poistua ennen sulkemisaikaa, eikä kauppaan tuloaikaa voi muutenkaan määritellä absoluuttisesti, vaan se riippuu ostosten määrästä. Olennaista on, että kaupasta ehtii pois viimeistään sulkemisaikaan. Eli rautalangasta vääntäen: Jos arvioit, että ostostesi kärryyn keräilemisessä kestää noin tunti, varaa kaupassakäyntiin aikaa noin tunti ennen sulkemisaikaa. Jos arvelet ostostesi keräilemisessä kuluvan aikaa noin minuutti, on hyvä mennä kauppaan viimeistään muutamaa minuuttia ennen kaupan sulkemista. Näin ehdit kassasta läpi viimeistään sulkemisaikaan (ja jos et ehdi, koska kassalla on pitkä jono, voit lohduttautua sillä, että joko juuri sinä iltana oli poikkeuksellisen kiireistä, tai jos jono on jokapäiväinen ilmiö, on kaupan työvuorosuunnittelussa parantamisen varaa).

Miksi yhdenkään ihmisen koko planeetalla tarvitsisi piitata kaltaisesi tärkeilevän idiootin omasta päästään repimästä "ostosaika etiketistä" kun kaupat ovat virallisesti auki siihen asti kuin ovat? Höpö, höpö sanon minä ja käyn ostoksilla hyvin mielin - kaupat ovat minua varten enkä minä kauppoja varten.

Voimua sinulle. Voisit kokeilla jaella noita "ajatuksiasi" 22 aikaan lentolehtisinä ostoskeskuksien tuulikaapeissa :D

No tämä kun on keskustelupalsta, niin täällä nyt on aika luontevaa yrittää käydä keskustelua. Ei tämä niin paljoa minua kiinnosta, että kauppakeskuksiin jaksaisin lähteä pamfletteja jakamaan. :D

Kuinka kauan mielestäsi on ok viettää aikaa kaupassa sen sulkemisajan jälkeen? Olisiko ok mennä Prismaan vielä, kun juuri ehtii ennen ovien lukitsemista, ja sovitella vaikka koko vaatevalikoima läpi ja tehdä viikon ruokaostokset ravintosisältöihin huolellisesti tutustuen sekä antaa Irmeliinan valita kaverisynttärilahjaa kaikessa rauhassa?

Vähän ehkä olkiukko, mutta haluaisin tietää, missä se raja menee, jos ei siinä, koska kauppa suljetaan?

Vierailija
133/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaista asiakaspalvelua. On unohdettu kuka palkan oikeasti maksaa - asiakkaat. Eihän pullamössösukupolvella ajatus riitä niin pitkälle että siihen firmaan missä ovat töissä pitää tulla rahaa jostain ulkopuolelta, eli niiltä asiakkailta, että se firma voi maksaa työntekijöiden palkat.

Ei vaan nimenomaan on vihdoin tajuttu, että asiakas ei ole automaattisesti kuningas ja että myös työntekijää saa puolustaa hänen ollessaan asiallinen. Itse kaupassa töissä ollessa on vain huomannut sen että sanot kuinka ystävällisesti tahansa, asiakas kuulee vaan ettei saa mitä haluaa ja vetää herneet nenään.

Kyllä. Itse oikeasti pidän työstäni kaupassa asiakaspalvelijana ja myyjänä. Kyseessä ei ole elintarvikeliike. Työ on monipuolista, innostavaa, uuden oppimista on koko ajan. Asiakaspalvelutilanteet ovat parhaimmillaan innostavia, joissa opin myös itse asiakkaalta, mutta silti valitettavasti on se iso joukko ihmisiä, jotka pitävät itseään niinä kuninkaina. Ihan sama miten päin olet olet väärin päin. Myyjällä ei myöskään ole ihmisarvoa ja myyjän työ on jotain mitä tekevät vain henkilöt jotka eivät muuhun pysty. Väärin ja väärin.

Toki kuin missä tahansa ammattiryhmässä myös meissä on alalle sopimattomia, mutta aika iso asennemuutos pitäisi tapahtua että tämäkin ammatti saisi arvostusta. Huomaahan sen jo tässäkin ketjussa mikä on asenne. Ap ei saanut asiallista käytöstä myyjältä, olen siitä samaa mieltä, mutta kuinka yleistä tuo on vastaan mitä asiakaspalvelijat kuuntelee ja sietää asiakkailta?

T. Pullamössö 70-luvulta

No minä en ole koskaan kohdellut asiakaspalvelijaa huonosti. Joten koin kyllä epäoikeudenmukaisena Powerissa kohtelun, kun olin ostamassa pyykinpesukonetta. Myyjä oli todella epäkohtelias ja tiuski kysymyksilleni ja lopulta ivallisesti naurahti, että kannattaa varmaan ostaa muualta.

Ostin muualta, missä ei tiuskittu kysymyksiini pikapesuohjelmasta ja muista "tyhmistä" kysymyksistä.

Eli asiakkaille saa olla tyly, koska jotkut toiset asiakkaat ovat olleet tylyjä

Vierailija
134/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä kun on keskustelupalsta, niin täällä nyt on aika luontevaa yrittää käydä keskustelua. Ei tämä niin paljoa minua kiinnosta, että kauppakeskuksiin jaksaisin lähteä pamfletteja jakamaan. :D

Kuinka kauan mielestäsi on ok viettää aikaa kaupassa sen sulkemisajan jälkeen? Olisiko ok mennä Prismaan vielä, kun juuri ehtii ennen ovien lukitsemista, ja sovitella vaikka koko vaatevalikoima läpi ja tehdä viikon ruokaostokset ravintosisältöihin huolellisesti tutustuen sekä antaa Irmeliinan valita kaverisynttärilahjaa kaikessa rauhassa?

Vähän ehkä olkiukko, mutta haluaisin tietää, missä se raja menee, jos ei siinä, koska kauppa suljetaan?

Siinähän se nimenomaan menee. Ei 15 vaille. Ei puolelta.

Vierailija
135/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suomalaiselle ainoa paikka missä pääsee pätemään ja näyttämään kaapin paikan, kun pienipalkkaista myyjää pomottaa 😆 Hirveitä voimafantasioita täällä, "sano sille myyjälle niin ja niin". Mutta hei, "siitähän sille palkka maksetaan", ihan hyvin voi kohdella kuin paskaa!

Vierailija
136/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lie moukka ollut kassalla! Asiakaspalvelu työtä se kassalla oleminenkin on, eikä tuollainen käytös tietenkään ole sopivaa! Asiallisesti voi kaupassa vielä oleville asiakkaille käydä sanomassa että alkavat hakeutua kassalle päin, myymälä on suljettu. Siis vasta sitten kun se todellakin ON suljettu, ei minuuttiakaan ennen! Ennen ainakin homma toimi niin että muut kassat sulkeutuivat jo puoli tuntia aikaisemmin, ja pääsivät laskemaan kassan. Heillä sitten työ aika päättyi sulkemisaikaan. Yksi kassa oli ns vk (viimeinen kassa) jonka työ aika päättyi vasta puoli tuntia kaupan sulkemisajan jälkeen. Lisäksi paikalla oli loppuun asti iltavastaava, joka viimeisenkin kassan sulkeuduttua otti loppuraportit kaikilta koneilta ja huolehti rahat kassakaappiin/ pankkiin. Tästä on kyllä jo aikaa, mutta eiköhän se edelleen kutakuinkin noin hoidu.

Miksi ihmeessä sinne kassalle pitäisi "alkaa hakeutua" vasta siinä vaiheessa, kun myymälä on jo suljettu? Miksei jo sen verran aikaisemmin, että ehtisi kassalle vielä myymälän ollessa auki?

Tottakai se on asiakkailta fiksua huomioida jo etukäteen että kauppa sulkeutuu, mutta se on heidän itsensä arvioitavissa kauanko tavaroiden keräämiseen menee. Vasta kaupan sulkeuduttua henkilökunta saa kohteliaasti hoputtaa jos joku ei muuten ymmärrä että kauppa on suljettu. Näin meille ainakin ihan perehdytyksessä opetettiin. Varmasti olisi tullut sanomista jos oltaisiin alettu asiakkaita hoputtaa kaupan vielä ollessa auki. Iso tunnettu kauppaketju kyseessä ja joka myymälässä vaadittiin samaa tasalaatuisuutta palveluun. Jokainen uusi työntekijä perehdytettiin toimintatapoihin tietyn ohjeistuksen mukaan.

Vierailija
137/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas minä, minä ihmisiä..... Olisit pyytänyt kassalta anteeksi viime minuutin saapumistasi.

Ahhahhahhaa!!!! :D

Sinulle nauraja, tiedätkö, on ihmisiä, jotka ihan oikeasti näin tekee? Saattavat jopa jo sisälle tullessaan pyydellä anteeksi, että kun olen näin viime tipassa, vieläkö ehdin hakea asian x? Maailma ei ole ihan läpensä mätä.

Vierailija
138/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se nimenomaan menee. Ei 15 vaille. Ei puolelta.

Eli olemme samaa mieltä siitä, että kauppaan on syytä mennä niin, että tehtyään ostoksensa on kassalla viimeistään sulkemisaikaan? Miksi sä.sitten olkiukkoilet, että mun mielestä kauppojen pitäisi mennä kiinni klo 18 ja asiakkaiden olla pois klo 17.35? Mä kun olen koko ajan johdonmukaisesti kirjoittanut, että kauppaan on syytä mennä niin, että ehtii ostoksensa maksaa viimeistään sulkemisaikaan olettaen, ettei kassalla ole kovasti jonoa.

139/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aivan asiaton aasin kommentti kassalta.

Mutta ymmärrättekö, että monella kaupan kassalla se on _palkantonta_ ylityötä, mitä pidempään asiakkaan sinne tulevat ostoksineen. Tämänhän pitäisi muuttua, että siitä ylimenneestä ajasta maksettaisiin (ei todellakaan makseta kaikkialla!), jotta aukioloajat voidaan pitää yllä hymyissä suin.

Onneksi en ole kaupan kassa. Eiku niin, mähän menin yliopistoon ja valmistuin ja olen rikas... pitäskö kassaneidinkin pohtia

Vierailija
140/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen työvuorosuunnittelua tämä on? Meillä sulkuvuoro, eli yksi työntekijä töissä vielä 15min sulkemisajan jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän