Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppa menee kiinni klo 22 ja kassalla sanottiin mennessäni maksamaan,

Vierailija
23.10.2019 |

että muut on jo nukkumassa ja sinun takia joudutaan olemaan täällä näin pitkään. Kassakuitissa maksuhetki on tasan klo 22. Kauppa kuulutti sitä ennen klo 21.55, että kauppa on kiinni. Mitä v...a. Onko muilla vastaavaa, että kassa alkaa v...lla siitä, että asiakas käy kaupassa?! Joka tapauksessa he eivät pääse kotiin klo 22, vaan kauppa menee silloin asiakkailta kiinni. Eipä tarvitse mennä kyseiseen puljuun enää.

Kommentit (263)

Vierailija
141/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo. Myyjältä aika asiaton kommentti. Hommahan menee niin, että ovet laitetaan kiinni klo 22 ja ne jotka kaupassa on vielä, ne palvellaan ja saatetaan ulos. Tosin olisi aika kohteliasta asiakkailta, että hoitavat tarvikkeidensa keräilyn nopeasti, että päästään laskemaan kassat ja kotiin. 

terv. entinen myyjä. 

Täällä toinen entinen myyjä. Asiakkaat kyllä palveltiin loppuun, siihen saattoi mennä pahimmillaan jopa puoli tuntia. Kun sitten kyselin palkan perään tuon puolituntisen takia, pomo sanoi, ettei siitä mitään voida maksaa, kauppahan on ollut kiinni!

Jos sama käytäntö on edelleen, mielestäni asiakas, joka palveluttaa itseään myyjällä ilmaiseksi on syyllinen varkauteen (kaupan lisäksi, jota syyttäisin jo petoksesta).

Asiakas on _AINA_ oikeassa.

Sinccis

Vierailija
142/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija66 kirjoitti:

No aivan asiaton aasin kommentti kassalta.

Mutta ymmärrättekö, että monella kaupan kassalla se on _palkantonta_ ylityötä, mitä pidempään asiakkaan sinne tulevat ostoksineen. Tämänhän pitäisi muuttua, että siitä ylimenneestä ajasta maksettaisiin (ei todellakaan makseta kaikkialla!), jotta aukioloajat voidaan pitää yllä hymyissä suin.

Onneksi en ole kaupan kassa. Eiku niin, mähän menin yliopistoon ja valmistuin ja olen rikas... pitäskö kassaneidinkin pohtia

Juu, kaikki suomalaiset kassaneidit nyt yliopiston kautta rikastumaan ja itsepalvelukassat myymälöihin. Tai oikeastaan vielä parempi, että kaikki ostaminen siirretään verkkoon. Postissahan jo pistettiinkin tätä varten palkat ojennukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kassatädit ne yleensä muutenkin rutisee. Muistatteko, kun mietittiin kauppojen aukioloa sunnuntaina. Hirveä itku, että lapset ei ikinä näe enää äitiään ja joutuvat olemaan hoidossa ympäri vuorokauden 7 päivää viikossa ja avioeroja tulee, kun vaimo ei ole sunnuntaisin kotona.

Muissa ammateissa on tehty iät ja ajat viikonloppuja ja öitä ja ei siitä ole koskaan mitään meteliä pidetty. Se kuuluu toimenkuvaan.

Ihmettelen vaan että miksi ihmeessä näin pienessä maassa, jossa näin vähän asukkaita, kauppojen pitää olla auki 07-23? Ei siinä ole mitään järkeä.

Muuta Siperiaan ja ihmettele siellä.

Sinccis

Kyllä jokainen voi itseään kurjuuttaa ihan niin paljon kuin tahtoo. Huomaa. Itseään.

Vierailija
144/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo. Myyjältä aika asiaton kommentti. Hommahan menee niin, että ovet laitetaan kiinni klo 22 ja ne jotka kaupassa on vielä, ne palvellaan ja saatetaan ulos. Tosin olisi aika kohteliasta asiakkailta, että hoitavat tarvikkeidensa keräilyn nopeasti, että päästään laskemaan kassat ja kotiin. 

terv. entinen myyjä. 

Täällä toinen entinen myyjä. Asiakkaat kyllä palveltiin loppuun, siihen saattoi mennä pahimmillaan jopa puoli tuntia. Kun sitten kyselin palkan perään tuon puolituntisen takia, pomo sanoi, ettei siitä mitään voida maksaa, kauppahan on ollut kiinni!

Jos sama käytäntö on edelleen, mielestäni asiakas, joka palveluttaa itseään myyjällä ilmaiseksi on syyllinen varkauteen (kaupan lisäksi, jota syyttäisin jo petoksesta).

Sinccis

Näin on. Viisas mies olet, Sinccis.

Vierailija
145/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan kassan työaika todennäköisesti on laitettu loppumaan myös klo 22. Omalla ajallaan sitten kaikki sen yli menevä.

Järkevä ihminen on kohtelias toisia kohtaan ja menee silloin 21:55 jo kassaa kohti, että kaikki pääsee ajoissa sieltä pois.

Mitä ihmeen työvuorosuunnittelua tämä on? Meillä sulkuvuoro, eli yksi työntekijä töissä vielä 15min sulkemisajan jälkeen.

HALLELUJA! Mitäpä jos työvuorolistan mukaan yksi tulee töihin 30 minuuttia muita myöhemmin. 

Eri päivinä sitten vaihdellaan kuka tulee myöhemmin ja on sulkemassa puljua.

HALLELUJAA!

Sinccis

Vierailija
146/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköön Vallankumous!!!

Vierailija
147/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairaan raivostuttavia ihmiset jotka tulee viime tingassa kauppaan. Työaikaa meille maksetaan 15 min sulkemisajan yli. Kauppa menee joka päivä 21 kiinni. Ja siinä on paljon hommaa kun asiakkaat saatu pihalle. Jos se ei riitä niin palkatonta työtä loppu aika.

Koitappa siinä vielä ehtiä hakea lapset päiväkodista ennen kuin se menee kiinni 21.30.

Ilmeisesti kyseessä on joku tuppukylän pikkukauppa jos klo 21.00 menee jo kiinni. Mä en tiennyt että tällaisia kauppoja edes on nykypäivänä. Eikö teillä lasketa kassaa ollenkaan ja oteta kassaraportteja kun noin vähän aikaa sulkemisen jälkeen? Ja pitäähän pakasteallas, einesallas ja maitokaappi käydä läpi ja poistaa mahdolliset vanhentuneet tuotteet. Roskat pitää viedä ja valot sammutella, ovet lukita... miten voi olla vaan 15min kaikkeen tähän? Vai onko kyseessä lähinnä elintarvike kioski? Silti 15min tuntuu tosi vähältä...

Vierailija
148/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

terv. entinen myyjä. 

Sinccis

Juu, näinhän se sanonta on. Todellisuudessa jokainen kaupassa työskentelevä tietää että oikeassa elämässä asiakas on lähes aina väärässä jos erimielisyyttä tulee työntekijän kanssa.

Vierailija
149/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin kerran Hel-Vantaan bussipysäkillä röökiä. Bussin tullessa tumppasin röökin ja olin astuvinani uljaasti bussiin, kun bussikuski alkoi sättimään tupakoinnista ja sanoi, että "minun pitäisi oikeastaan jättää sinut pois bussista mutta menköön tämän kerran". Olin ollut just pari vuotta poissa koko maasta, oli niin iloinen vastaanotto, että menin ihan sanattomaksi. Ei olis varmaan kannattanut puhua suomea.

Vierailija
150/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas minä, minä ihmisiä..... Olisit pyytänyt kassalta anteeksi viime minuutin saapumistasi.

Ahhahhahhaa!!!! :D

Sinulle nauraja, tiedätkö, on ihmisiä, jotka ihan oikeasti näin tekee? Saattavat jopa jo sisälle tullessaan pyydellä anteeksi, että kun olen näin viime tipassa, vieläkö ehdin hakea asian x? Maailma ei ole ihan läpensä mätä.

Siis mitä ihmettä. Minkä takia kassalta pitäisi kysellä kerkeääkö se hakea tavarn x esim. ennen klo 22.

Itsehän se pitäisi tietää. Kyllä minä ainakin ehdin. Ei siinä tarvii keneltäkään mitään kysellä. Jonossa olen viimeistään 21.58. 

Jos menee yliajalle, se johtuu liian hitaasta kassasta/niitä on vain yksi siellä palvelemassa.

Sinccis

Siinä ovessahan se aukioloaika lukee. Jos on jonossa edes pari minuuttia ennen sulkemisaikaa, niin asia on ok. Jos on niin huonosti palvelu järjestetty, että viimeisiä asiakkaita ei keretä hoitaa ajoissa on vika siinä palvelussa.

Vierailija
151/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

terv. entinen myyjä. 

Sinccis

Juu, näinhän se sanonta on. Todellisuudessa jokainen kaupassa työskentelevä tietää että oikeassa elämässä asiakas on lähes aina väärässä jos erimielisyyttä tulee työntekijän kanssa.

Mutta en myönnä olevani väärässä. Siksi olen oikeassa. Kassa ei mahda mitään.

Sinccis

Vierailija
152/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lie moukka ollut kassalla! Asiakaspalvelu työtä se kassalla oleminenkin on, eikä tuollainen käytös tietenkään ole sopivaa! Asiallisesti voi kaupassa vielä oleville asiakkaille käydä sanomassa että alkavat hakeutua kassalle päin, myymälä on suljettu. Siis vasta sitten kun se todellakin ON suljettu, ei minuuttiakaan ennen! Ennen ainakin homma toimi niin että muut kassat sulkeutuivat jo puoli tuntia aikaisemmin, ja pääsivät laskemaan kassan. Heillä sitten työ aika päättyi sulkemisaikaan. Yksi kassa oli ns vk (viimeinen kassa) jonka työ aika päättyi vasta puoli tuntia kaupan sulkemisajan jälkeen. Lisäksi paikalla oli loppuun asti iltavastaava, joka viimeisenkin kassan sulkeuduttua otti loppuraportit kaikilta koneilta ja huolehti rahat kassakaappiin/ pankkiin. Tästä on kyllä jo aikaa, mutta eiköhän se edelleen kutakuinkin noin hoidu.

Miksi ihmeessä sinne kassalle pitäisi "alkaa hakeutua" vasta siinä vaiheessa, kun myymälä on jo suljettu? Miksei jo sen verran aikaisemmin, että ehtisi kassalle vielä myymälän ollessa auki?

Tottakai se on asiakkailta fiksua huomioida jo etukäteen että kauppa sulkeutuu, mutta se on heidän itsensä arvioitavissa kauanko tavaroiden keräämiseen menee. Vasta kaupan sulkeuduttua henkilökunta saa kohteliaasti hoputtaa jos joku ei muuten ymmärrä että kauppa on suljettu. Näin meille ainakin ihan perehdytyksessä opetettiin. Varmasti olisi tullut sanomista jos oltaisiin alettu asiakkaita hoputtaa kaupan vielä ollessa auki. Iso tunnettu kauppaketju kyseessä ja joka myymälässä vaadittiin samaa tasalaatuisuutta palveluun. Jokainen uusi työntekijä perehdytettiin toimintatapoihin tietyn ohjeistuksen mukaan.

Kiitos vastauksesta! Tajusin tulkinneeni "kehoitukset alkaa hankkiutua kassaa kohti" ilmeisesti eri lailla kuin tarkoitit, sillä liitin niihin myös ne "myymälämme suljetaan x minuutin kuluttua" -kuulutukset. Mä jotenkin kuvittelin, että myymälän sulkeutumisesta ei saisi viestiä mitään ennen kuin se tosiaan on suljettu.

Vierailija
153/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kassatädit ne yleensä muutenkin rutisee. Muistatteko, kun mietittiin kauppojen aukioloa sunnuntaina. Hirveä itku, että lapset ei ikinä näe enää äitiään ja joutuvat olemaan hoidossa ympäri vuorokauden 7 päivää viikossa ja avioeroja tulee, kun vaimo ei ole sunnuntaisin kotona.

Muissa ammateissa on tehty iät ja ajat viikonloppuja ja öitä ja ei siitä ole koskaan mitään meteliä pidetty. Se kuuluu toimenkuvaan.

Ihmettelen vaan että miksi ihmeessä näin pienessä maassa, jossa näin vähän asukkaita, kauppojen pitää olla auki 07-23? Ei siinä ole mitään järkeä.

Sinccis

Kyllä jokainen voi itseään kurjuuttaa ihan niin paljon kuin tahtoo. Huomaa. Itseään.

Et sitten parempaa argumenttia keksinyt? 

Vierailija
154/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt ainakaan ole asiakkaiden vika. Olen syntynyt 60-luvulla ja kaupat meni kiinni klo 17.00 ja lauantaina klo 13 ja sunnuntait kiinni.

Silti, kun kauppojen aukiolot ovat laajentuneet, käyn nykyisin jopa sunnuntaina kaupassa. Miksi ei voisi käyttää hyväksi näitä uusia aukioloaikoja, jos kauppiaat ovat näin päättäneet.

Vierailija
155/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaupan ovet menee kiinni klo 22 eli jos menet kauppaan sisälle klo 21.50 niin saat toki tehdä ostoksia vaikka 22.15 asti eikä kassoilla ole siihen mitään urputtamista.

Vierailija
156/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas minä, minä ihmisiä..... Olisit pyytänyt kassalta anteeksi viime minuutin saapumistasi.

Sinulle nauraja, tiedätkö, on ihmisiä, jotka ihan oikeasti näin tekee? Saattavat jopa jo sisälle tullessaan pyydellä anteeksi, että kun olen näin viime tipassa, vieläkö ehdin hakea asian x? Maailma ei ole ihan läpensä mätä.

Siis mitä ihmettä. Minkä takia kassalta pitäisi kysellä kerkeääkö se hakea tavarn x esim. ennen klo 22.

Itsehän se pitäisi tietää. Kyllä minä ainakin ehdin. Ei siinä tarvii keneltäkään mitään kysellä. Jonossa olen viimeistään 21.58. 

Jos menee yliajalle, se johtuu liian hitaasta kassasta/niitä on vain yksi siellä palvelemassa.

Sinccis

Siinä ovessahan se aukioloaika lukee. Jos on jonossa edes pari minuuttia ennen sulkemisaikaa, niin asia on ok. Jos on niin huonosti palvelu järjestetty, että viimeisiä asiakkaita ei keretä hoitaa ajoissa on vika siinä palvelussa.

Marmata sinä sen kauppaketjun johdolle asiasta, älä kassalle tai mene sinne Siperiaan valittamaan.

Vierailija
157/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Marmata sinä sen kauppaketjun johdolle asiasta, älä kassalle tai mene sinne Siperiaan valittamaan.

Kassathan ne marmattaa, että menee yliajalle. Hoitakaa puljunne kuntoon, niin ei mene tai niin, että joku tulee esim. 30 min myöhemmin töihin, niin ei tarvi itkeä menetettyjä palkkoja.

Sinccis

Vierailija
158/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt ainakaan ole asiakkaiden vika. Olen syntynyt 60-luvulla ja kaupat meni kiinni klo 17.00 ja lauantaina klo 13 ja sunnuntait kiinni.

Silti, kun kauppojen aukiolot ovat laajentuneet, käyn nykyisin jopa sunnuntaina kaupassa. Miksi ei voisi käyttää hyväksi näitä uusia aukioloaikoja, jos kauppiaat ovat näin päättäneet.

Kauppiaat juu päättää vaikka ostovoimaa ei ole ja sitten valittavat. Työntekijän pitää venyä koska aasiakas niin vaatii. Kassan vika, vali, vali, vali.....

Vierailija
159/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Et sitten parempaa argumenttia keksinyt? 

Sehän oli oikein hyvä argumentti. Jos joku haluaa väkisin kurjuuttaa itseään, niin muuttakoot vaille palveluja pöpelikköön. Sitten voi onnellisena olla ilman palveluita. 

Turha se on vaatia muiden palveluita huononnettavaksi. Kaikki kun ei myöskään nykyaikana tee 08-16 työpäivää.

Sinccis

Vierailija
160/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija66 kirjoitti:

No aivan asiaton aasin kommentti kassalta.

Mutta ymmärrättekö, että monella kaupan kassalla se on _palkantonta_ ylityötä, mitä pidempään asiakkaan sinne tulevat ostoksineen. Tämänhän pitäisi muuttua, että siitä ylimenneestä ajasta maksettaisiin (ei todellakaan makseta kaikkialla!), jotta aukioloajat voidaan pitää yllä hymyissä suin.

Onneksi en ole kaupan kassa. Eiku niin, mähän menin yliopistoon ja valmistuin ja olen rikas... pitäskö kassaneidinkin pohtia

Juu, kaikki suomalaiset kassaneidit nyt yliopiston kautta rikastumaan ja itsepalvelukassat myymälöihin. Tai oikeastaan vielä parempi, että kaikki ostaminen siirretään verkkoon. Postissahan jo pistettiinkin tätä varten palkat ojennukseen.

Oletko tyhmä? Ei itsepalvelukassa tarkoita, että sinne mennään vapaasti ilman myyjän valvontaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi