Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko käydä niin, että edellisen suhteen lapset "unohtuu" kun tulee lapsi nykyiseen suhteeseen?

Vierailija
23.10.2019 |

Onko kenellekään käynyt näin? Voiko ne edellisessä suhteessa saadut lapset alkaa tuntumaan taakalta ja ärsyttämään? Siis oikeasti?

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle homma olisi aika simppeli. Jos nykyisestä vaimosta tulisi ero en enää lähtisi vakavaan suhteeseen uudelleen. Tapailisin nuorempia naisia ja tekisin selväksi tilanteen niille, ettei väärinkäsityksiä tapahtuisi. Lapset ykkösenä ja sen jälkeen vasta muut.

Vierailija
42/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi ainakin niin.

Isä sekä äiti perustivat uudet perheet eikä kukaan enää ollut kiinnostunut minusta vaan päinvastoin. Olin pelkkä taakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni "vanha" lapsi unohtuu jo siinä vaiheessa, kun isä/äiti löytää uuden rakkauden... Järkyttävää, että joku uusi p*llu tai k*rpä menee omien lasten edelle. Yök!

Vierailija
44/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja pahimmassa tilanteessa kumpikin vanhempi haluaa eroon ”entisistä” lapsista uuden onnen tieltä. Tiedän uusparin, jossa uusi vaimo ei voi sietää miehen lapsia edellisestä liitosta vaikka nämä käyvät vain joka toinen vkl. Ihan avoimesti puhuu kaikille, että parempi olisi jos eivät tulisi ollenkaan ja niistä entisen äm-män kakaroista (ei lainkaan miehen lapsia?) ei ole kuin riesaa. Puuttuu myös miehen maksamiin elatus- ja muihin maksuihin jatkuvasti vaikka nekin luonnollisesti maksetaan minimin mukaan. Uusi vaimo on pienituloinen ja miehen pitäisi rahoittaa jatkuvasti hänen matkojaan ja huvituksiaan. Vastenmielistä joutua seuraamaan tuollaista vierestä.

Se on kyllä jännä miten tuo mies antaa uuden naisensa puhua hänen lapsistaan tuohon sävyyn ja antaa puuttua raha-asioihin. Siinä on kyllä mies tyhmä, kuin saapas... Kyllä normaalilla järjellä varustettu mies olisi heittänyt tuollaisen niskapersotteella ulos! Mutta todennäköisesti se mieskin kokee omat lapsensa rasitteena ja turhana kulueränä...

Tiedän miehen, joka ihan kirjaimellisesti heitti ulos tuollaisen akan, joka alkoi haukkumaan miehen lapsia ja yritti saada mieheltä kaiken huomion. Ensin se oli sitä, että nainen "hyvää hyvyyttään" meni pois tieltä, kun lapset tulivat isänsä luo, mutta pikkuhiljaa muuttui ihan sekopäiseksi touhuksi...

Just nämä naiset, jotka kokevat miehen lapset niin vastenmielisinä, ettei edes voi olla samassa tilassa... Pakkoko sitä sitten on laittaa hynttyyt yhteen miehen kanssa, jolla on lapsia, jos ei niitä lapsia siedä tai ei halua ollenkaan tutustua. Se on ihan turha aikuisen äm*än tapella huomiosta lasten kanssa... Niiden lasten tulisi mennä AINA edelle! Se nyt on fakta, että jos uudella kumppanilla on lapsia, niin ne lapset kuuluvat myös siihen samaan pakettiin. Jos ei tätä kestä, niin ei voi lapsellisen ihmisen kanssa olla yhdessä.

Vierailija
45/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käydä. Ja moni täällä on ihmetellyt, miten omat lapset voi unohtaa, mutta voihan tilanne olla niinkin päin, että uusi puoliso kohtelee toisen lapsia ”kuin ominaan”, kunnes saa oman biologisen lapsen - ei-biologisista tuleekin taakka.

Vierailija
46/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Oma isäni ilmoitti minulle ja veljelleni (11-13 -vuotiaille) että ei enää ole tarpeen tulla viikonloppuna käymään. Todella traumatisoivaa. Oli uuden vaimon kanssa 2 vauva-/taaperoikäistä, ja emme sitten vissiin siihen sopineet.

Seurauksiahan siitä äijälle on. Yllättävää kyllä, välit eivät ikinä lämmenneet. En nähnyt isääni vuosiin. Kasvoin ilman häntä. Meitä kaivattiin taas kun tuli vaimokkeen kanssa ero, ja rikkonaisesti pidimme yhteyttä vuosia tämän eron jälkeen, mutta jossain vaiheessa puhalsin pelin poikki. Hän vanhetessaan alkoi vaatia yhä enemmän yhteydenpitoa ja läheisyyttä, ja viimein kolmekymppisenä myönsin itselleni että en ollut ikinä tätä hylkäämistä antanut hänelle anteeksi, vaan olin pitänyt yhteyttä velvollisuudentunnosta.

Näin niitä yksinäisiä vanhuksia syntyy. Vähän säälittää häntä ajatellessani, mutta samaan tapaan kun nyt ventovieraat yksinäiset papat säälittävät yleensäkin.

Vierailija
47/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja pahimmassa tilanteessa kumpikin vanhempi haluaa eroon ”entisistä” lapsista uuden onnen tieltä. Tiedän uusparin, jossa uusi vaimo ei voi sietää miehen lapsia edellisestä liitosta vaikka nämä käyvät vain joka toinen vkl. Ihan avoimesti puhuu kaikille, että parempi olisi jos eivät tulisi ollenkaan ja niistä entisen äm-män kakaroista (ei lainkaan miehen lapsia?) ei ole kuin riesaa. Puuttuu myös miehen maksamiin elatus- ja muihin maksuihin jatkuvasti vaikka nekin luonnollisesti maksetaan minimin mukaan. Uusi vaimo on pienituloinen ja miehen pitäisi rahoittaa jatkuvasti hänen matkojaan ja huvituksiaan. Vastenmielistä joutua seuraamaan tuollaista vierestä.

Se on kyllä jännä miten tuo mies antaa uuden naisensa puhua hänen lapsistaan tuohon sävyyn ja antaa puuttua raha-asioihin. Siinä on kyllä mies tyhmä, kuin saapas... Kyllä normaalilla järjellä varustettu mies olisi heittänyt tuollaisen niskapersotteella ulos! Mutta todennäköisesti se mieskin kokee omat lapsensa rasitteena ja turhana kulueränä...

Tiedän miehen, joka ihan kirjaimellisesti heitti ulos tuollaisen akan, joka alkoi haukkumaan miehen lapsia ja yritti saada mieheltä kaiken huomion. Ensin se oli sitä, että nainen "hyvää hyvyyttään" meni pois tieltä, kun lapset tulivat isänsä luo, mutta pikkuhiljaa muuttui ihan sekopäiseksi touhuksi...

Just nämä naiset, jotka kokevat miehen lapset niin vastenmielisinä, ettei edes voi olla samassa tilassa... Pakkoko sitä sitten on laittaa hynttyyt yhteen miehen kanssa, jolla on lapsia, jos ei niitä lapsia siedä tai ei halua ollenkaan tutustua. Se on ihan turha aikuisen äm*än tapella huomiosta lasten kanssa... Niiden lasten tulisi mennä AINA edelle! Se nyt on fakta, että jos uudella kumppanilla on lapsia, niin ne lapset kuuluvat myös siihen samaan pakettiin. Jos ei tätä kestä, niin ei voi lapsellisen ihmisen kanssa olla yhdessä.

Tiedän muuten tällaisen naisen, joka ihan avoimesti on vela, mutta kuitenkin valitsi itselleen miehen, jolla on 3 lasta ja pienin on 6v. Ihan vailla minkäänlaista suodatusta puhelee, kuinka lapset on niin iljettäviä, että hän on mielellään koko viikonlopun jossain ihan muualla, kun nuo kakarat tulevat isälleen... Toki joo ihan hyvä, että antaakin isälle mahdollisuuden viettää aikaa vaan lasten kanssa, mutta puheista huokuu se, kuinka hänelle tämä tilanne on ihan kamala ja "pakko" sitä vaan jaksaa pari kertaa viikossa ja lopun ajan saa olla miehen kanssa vain kaksin ja käydä romanttisilla matkoilla ym. Hänellä ei siis ole mitään käsitystä, että ei nuo lapset sille isälle ole mikään joka viikkoinen paha ja pakko, niin kuin hänelle... Ainakin toivottavasti isä on innoissaan, kun saa puuhailla lastensa kanssa.

Vierailija
48/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi ainakin niin.

Isä sekä äiti perustivat uudet perheet eikä kukaan enää ollut kiinnostunut minusta vaan päinvastoin. Olin pelkkä taakka.

Olen tosi pahoillani. 😞

Mulle ton teki vaan toinen vanhemmista. En voi edes kuvitella millaista olisi jos molemmat.

Vierailija
49/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän muuten tällaisen naisen, joka ihan avoimesti on vela, mutta kuitenkin valitsi itselleen miehen, jolla on 3 lasta ja pienin on 6v. Ihan vailla minkäänlaista suodatusta puhelee, kuinka lapset on niin iljettäviä, että hän on mielellään koko viikonlopun jossain ihan muualla, kun nuo kakarat tulevat isälleen... Toki joo ihan hyvä, että antaakin isälle mahdollisuuden viettää aikaa vaan lasten kanssa, mutta puheista huokuu se, kuinka hänelle tämä tilanne on ihan kamala ja "pakko" sitä vaan jaksaa pari kertaa viikossa ja lopun ajan saa olla miehen kanssa vain kaksin ja käydä romanttisilla matkoilla ym. Hänellä ei siis ole mitään käsitystä, että ei nuo lapset sille isälle ole mikään joka viikkoinen paha ja pakko, niin kuin hänelle... Ainakin toivottavasti isä on innoissaan, kun saa puuhailla lastensa kanssa.

Tuollaisesta ei ole pitkä matka siihen, että alkaa ne viikonloppuiset lapsia pakoon juoksemiset v*tuttamaan ja yritetään niihin isäviikonloppuihin puuttua vaikka varaamalla näitä romanttisia matkoja ja pistetään isä jokotai tilanteeseen... Toivottavasti tässä vaiheessa isä tietää velvollisuutensa ja valitsee ne lapset.

Vierailija
50/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan vakiotilanne.

Mä en ymmärrä kelle tämä on vakiotilanne?

Itse en voisi koskaan unohtaa lapsiani. Ihan absurdi ajatus. Meillä on ex miehen kanssa vuoroviikkosysteemi ja ei se mihinkään muuttunut kun ex sai lisää lapsia ja vaikea kuvitella omallekin kohdalle että yhtäkkiä muka unohtaisin omat lapseni?!

Minusta tämä on jokin traumoja kokeneiden eroperheiden lasten luoma myytti ja silloinkin se trauma on ollut jokin ”en saanut tarpeeksi huomiota pikkusisaruksen vuoksi” mikä on -newsflash- erittäin yleinen kokemus ja ns ”traumanaihe” myös ydinperheessä !!

T. Esikoinen joka ymmärtää että kyseessä ei ole trauma vaan normaali asia, että jos perheessä on vauvoja ja pienempiä sisaruksia, en itse 5 vuotta vanhempana ole tarvinnut tai edes voinut odottaa samaa huomionmäärää itselleni. Kyse on perheestä.

Tuttavani on lastenkodissa töissä ja on kertonut, että yllättävän paljon on heillä lapsia, jotka on annettu huostaan, kun on löydetty uusi mies ja hänen kanssaan tehty uusia lapsia.

Ja ei, ei ole rikkonut vaitiolovelvollisuutta, koska ei ole koskaan maininnut nimiä, eikä mitään tuntomerkkejä. Ihmetellyt vain tätä ilmiötä, minkä on huomannut tulleen viimeisen 15 vuoden aikana.

Toinen, minkä hän on huomannut, on se, että edelliset lapset annetaan isovanhemmille ja unohdetaan sinne, kun tulee uusia lapsia uuden puolison kanssa.

Vierailija
51/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ex- liiton lapset ovat hänelle yhtä rakkaita kuin meidän yhteisetkin lapset ja yhteydenpito on mutkatonta. Kaikki ovat jo aikuisia ja lapset keskenään tulevat hyvin toimeen. Enpä olisi huolinut miestä, joka olisi unohtanut lapsensa.

Vierailija
52/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen menneiltä vuosikymmeniltä, jossa aviottomat lapset äidin edellisistä suhteista vietiin lastenkotiin, kun löytyi aviomies, jonka kanssa tehtiin ydinperhelapsia. Ihan oikeasti. Äiti ja uusi aviomies teki tämän ihan yhteisymmärryksessä. Lapset 6 ja 3 -v.

Vierailija
53/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ex- liiton lapset ovat hänelle yhtä rakkaita kuin meidän yhteisetkin lapset ja yhteydenpito on mutkatonta. Kaikki ovat jo aikuisia ja lapset keskenään tulevat hyvin toimeen. Enpä olisi huolinut miestä, joka olisi unohtanut lapsensa.

No, näin ajattelee tervepäiset ihmiset, mutta liikaa on näitä mielenvikaisia, jotka hylkäävät omat lapsensa uuden kumppanin takia. Paljon on esimerkiksi näitä naisia, jotka kokevat miehen edellisen liiton lapset taakkana eivätkä siedä sitä, että ne lapset ovat häntä tärkeämpiä ja alkaa kieroilu ja yritetään rajoittaa lasten ja isän välisiä tapaamisia. Tosin tässä vaiheessa nimenomaa sen isän pitää olla se järkevä aikuinen ja pistää tuollainen kieroilija pihalle.

Vierailija
54/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hylkää ihan vaan vaikka uutta yhteistä lasta ei tulisikaan. Otetaan ne uuden akan lapset omiksi ja omat vanhat jää syrjään koska uusi akka ei tykkää.

Itse olen myös uusi akka joka ei tykkää. Mieheni lapsi on aivan stanan ärsyttävä ja omasta sairaasta äidistään vaurioitunut ja sen kipeä pää ei jää huomaamatta. Muutenkin hän on hyvin yksinkertainen ja raskas. En silti ikimaailmassa vaatisi miestä kääntämään selkää omalle lapselle. Samassa tilassa olen lapsen kanssa toki, käyttäydyn kuten aikuinen. Minun ei tarvitse viettää kuitenkaan hänen kanssaan aikaa mutta isän täytyy jatkaa vanhemman rooliaan. Ja toki jatkaakin.

Vierailija
55/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku hylkää ihan vaan vaikka uutta yhteistä lasta ei tulisikaan. Otetaan ne uuden akan lapset omiksi ja omat vanhat jää syrjään koska uusi akka ei tykkää.

Itse olen myös uusi akka joka ei tykkää. Mieheni lapsi on aivan stanan ärsyttävä ja omasta sairaasta äidistään vaurioitunut ja sen kipeä pää ei jää huomaamatta. Muutenkin hän on hyvin yksinkertainen ja raskas. En silti ikimaailmassa vaatisi miestä kääntämään selkää omalle lapselle. Samassa tilassa olen lapsen kanssa toki, käyttäydyn kuten aikuinen. Minun ei tarvitse viettää kuitenkaan hänen kanssaan aikaa mutta isän täytyy jatkaa vanhemman rooliaan. Ja toki jatkaakin.

Kai olet miehellesikin sanonut, kuinka hänen lapsi on s*atanan ärsyttävä ja päästään vialla?

Vierailija
56/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai olet miehellesikin sanonut, kuinka hänen lapsi on s*atanan ärsyttävä ja päästään vialla?

Ja sinustako on hyvä ajatus loukata rakastamaansa ihmistä? Olen aikuinen ja käyttäydyn. En luovu myöskään hyvästä parisuhteesta. Ansaitsee sellainenkin mies rakkauden joka on hyvä vaikka hänen lapsensa onkin sekaisin kuin seinäkello.

Toisen lasta ei tarvitse rakastaa. Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
57/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Omat lapset ovat aina omia lapsia, vaikka olisi tullut tehtyä ne narsistin kanssa.

Pointti onkin, ettei se narsisti välitä lapsistaan.

Vierailija
58/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinustako on hyvä ajatus loukata rakastamaansa ihmistä? Olen aikuinen ja käyttäydyn. En luovu myöskään hyvästä parisuhteesta. Ansaitsee sellainenkin mies rakkauden joka on hyvä vaikka hänen lapsensa onkin sekaisin kuin seinäkello.

Toisen lasta ei tarvitse rakastaa. Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää?

Tarkoitin sitä, että jos puhelet miehelle samoja asioita mitä tänne kirjoittelet, niin sekö ei sitä miestä loukkaa? Sinä inhoat hänen lastaan. Toivottavasti oikeasti käyttäydyt, kuin aikuinen etkä näytä inhoasi lapselle tai miehelle. Sinä et koskaan tule olemaan tuota lasta tärkeämpi.

Vierailija
59/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun miehelle meidän yhteinen lapsi lähellekään yhtä tärkeä ja rakas kuin ensimmäisen liiton lapset. Varmaan ajattelee, ettei tarvitse olla koska meidän yhteisellä on kotona sekä äiti että isä, ja hänen lapsillaan vain isä. Vaikka äitikin toki on olemassa ja rakastaa lapsiaan valtavasti. Mutta ehkä kompensoi lasten kokemaa perheen hajoamista tällä. Ja varmasti ei tee sitä tietoisesti, eikä varmasti myöskään myöntäisi jos asiaa kysyttäisiin.

Vierailija
60/119 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo sukupolvi, josta monet tietää, että lapset ei todellakaan ole tärkeintä elämässä. Siksi eivät hanki omiakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi