Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helppikää mua! Piirakka ohjeessa!!

Vierailija
22.10.2019 |

https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/254456/MustikkaRahkaPiirakka/

Tekisin tuon piirakan, mutta mulla on vain yksi kananmuna. Joten voiko tuon pohjan tai täytteen munan korvata jollain muulla? Luin jostain että pohjan munan voisi korvata jogurtilla.

Vai voiko pohjasta jättää munan kokonaan pois, koska sitä muutenkaan ei tarttis tuohon pohjaan kuin yhden?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjasta voit ainakin jättää pois.

Vierailija
2/7 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinpään kauppaan on matkaa mitä? Naapurilta ei voi lainata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jättää munan pois. Itse jättäisin pohjasta, sillä munan tehtävä on sitoa. Minusta vähemmän haittaa, jos pohja on mureneva kuin täyte valuva.

Munaa ei tarvitse korvata millään muulla aineella. En keksi miksi jogurtti korvaisi munan sitovan ominaisuuden.

Vierailija
4/7 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinpään kauppaan on matkaa mitä? Naapurilta ei voi lainata?

Mä en ainakaan lähtisi kauppaan yhden munan takia, jos nyt haluaisin panna piirakkataikinan tulemaan. Lähin kauppa on 3 min kävelyn päässä, mutta pitäisi laittaa vaatteet päälle jne. Ihan liikaa vaivaa.

Vierailija
5/7 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä kyllä löytyy tietoa, miten kananmunan voi korvata erilaisissa leivontajutuissa.

Se tiedon etsiminen kyllä edellyttää vaivannäköä.

Vierailija
6/7 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin pohjasta pois. Jos taikina vaikuttaa kuivalta, niin pieni tilkka kermaa.

Vierailija
7/7 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, jätän pohjasta munan pois, niin jääkööt se muna tuoton täytteeseen ennemmin. 

Niin ja lähin kauppa on 30km päässä, niin en viitsi lähteä munien takia ajamaan kauppaan, kun en muuta ruokaa/tarvikkeita nyt tarvitse.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan