Miten selvitä loppuelämä ilman elämänsä rakkautta?
Olen ihastunut itseäni vanhempaan henkilöön, eikä tunne ilmeisesti ole molemminpuolinenkaan edes, mistä syytän fyysisiä ja henkisiä ominaisuuksiani. Olin lapsi, kun kyseinen elämäni rakkaus meni naimisiin puolisonsa kanssa, eikä hän halua erota kyseisestä puolisostaan.
Harmittelen nyt siis koko elämääni ja syntynääni ja sitä, että kohtaloni oli ankea jo syntyessäni, sillä en voisi saada rakastamaani ihmistä puolisokseni koskaan. Miten selviän tästä? Jos olisin saanut tietää lapsena, että elämäni olisi aikuisena tällaista, ehkä en enää olisi hengissä, sillä en olisi jaksanut elää.
En voi kiinnostua kenestäkään muusta kuin siitä ihastuksestani, sillä hän on viehättävämpi ja kiinnostavampi kuin kukaan muu. Mikä tähän auttaisi?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ollut suhde tähän ihmiseen, vai mistä moinen ihastuminen ja rakkaus kumpuaa?
Ei ole ollut suhdetta. Olen vain nähnyt/tavannut häntä muissa yhteyksissa, joten tiedän, miten ihana hän on. Sen jälkeen en ole enää kenestäkään muusta kiinnostunutkaan.
T. Ap
Ja tämä varmisti diagnoosin. Vain mielenterveysongelmaiset toimii noin. Hakeudu ihan oikeasti hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihastukset menee ohi muutamassa vuodessa. Rakkaus on sitä mikä kestää kaiken.
Tuonkin vuoksi toivon, että se olisi pelkkää ihastumista vain. Muuten tämä h*lvetti kestää kuolemaani saakka.
Voit ihan itse vaikuttaa siihen, miten kauan tuo "helvetti" kestää.
Ai niinku vihjailetko, että kuolemaa voisi jouduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ollut suhde tähän ihmiseen, vai mistä moinen ihastuminen ja rakkaus kumpuaa?
Ei ole ollut suhdetta. Olen vain nähnyt/tavannut häntä muissa yhteyksissa, joten tiedän, miten ihana hän on. Sen jälkeen en ole enää kenestäkään muusta kiinnostunutkaan.
T. Ap
Olet ihastunut tästä ihmisestä luomaasi haavekuvaan. Rakkautta tuo ei ole.
Totta ,kyseessä on harhainen pakkomielle, joka vaatii hoitoa.
Otsikosta sai käsityksen, että pitkäaikainen elämänkumppani on kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihastukset menee ohi muutamassa vuodessa. Rakkaus on sitä mikä kestää kaiken.
Tuonkin vuoksi toivon, että se olisi pelkkää ihastumista vain. Muuten tämä h*lvetti kestää kuolemaani saakka.
Voit ihan itse vaikuttaa siihen, miten kauan tuo "helvetti" kestää.
Ai niinku vihjailetko, että kuolemaa voisi jouduttaa?
En tietenkään, ääliö. Vaan että voi repäistä itsensä irti sellaisesta ihmisestä, jota kohtaan on tunteita, jotka haittaavat elämää. Niin minäkin olen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Miten niin? Minulle se on osa normaalia elämääni. En edes halua tavata joitain muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Ja tämä varmisti diagnoosin. Vain mielenterveysongelmaiset toimii noin. Hakeudu ihan oikeasti hoitoon.
Miten niin? Miten ei-mielenterveysongelmaiset sitten toimivat? Miten joku "hoito" auttaa tilanteessani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Miten niin? Minulle se on osa normaalia elämääni. En edes halua tavata joitain muita ihmisiä.
No sitten kärsit. Se on kuitenkin ihan täysin oma valinta, haluaako riutua onnettomassa ihastuksessa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on aikoihin eletty kun näin hullut saa juosseskella irtaallaan. Hakeudu hoitoon.
"Hullut"? Voisitko perustella? Muuten elän aivan normaalia elämää; toivo ja onnellisuus vain puuttuvat elämästäni. Olen kuin suorittava tyhjä kuori ilman mitään onnea elämässäni.
T. Ap
Eli hullu. Hakeudu hoitoon. Siinä se pääsi ehkä rupeaa selviämään.
Voisitko silti perustella? Hän nyt vain on paremman näköinen, kiinnostavampi ja kaikin puolin parempi kuin kukaan muu kohtaamani ihminen. Mikä siinä on objektiivisesti ajateltuna ongelma? Oma ongelmani on se, että olen sössinyt elämäni siten, etten voi saada häntä omakseni ja tavallaan olen myös syntynyt liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
No sitten kärsit. Se on kuitenkin ihan täysin oma valinta, haluaako riutua onnettomassa ihastuksessa vai ei.
En halua riutua, mutta mitä se hoito käytännössä tarkoittaisi. Haluaisin muuttua sellaiseksi, että voisin vielä saada hänet.
Kyseessä on mahdoton rakkaus. Jos tunne ei ole molemminpuolinen, rakkaus ei ole mahdollinen. Myönnä riippuvuutesi, naura sille ja etsi mies, joka haluaa saada tunteet sinua kohtaan syttymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
En halua riutua, mutta mitä se hoito käytännössä tarkoittaisi. Haluaisin muuttua sellaiseksi, että voisin vielä saada hänet.
Mä en ole se, joka kommentoi hoitoon hakeutumista. Jos et halua tehdä mitään sen eteen, että päästäisit irti tuosta haavekuvastasi, se tarkoittaa sitä, että haluat riutua. Haaveet siitä, että muuttuisit toisenlaiseksi, eivät ole realistisia, vaan pelkkää kuvitelmaa, joka aiheuttaa sinulla entistä enemmän kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on aikoihin eletty kun näin hullut saa juosseskella irtaallaan. Hakeudu hoitoon.
"Hullut"? Voisitko perustella? Muuten elän aivan normaalia elämää; toivo ja onnellisuus vain puuttuvat elämästäni. Olen kuin suorittava tyhjä kuori ilman mitään onnea elämässäni.
T. Ap
Voisitko silti perustella? Hän nyt vain on paremman näköinen, kiinnostavampi ja kaikin puolin parempi kuin kukaan muu kohtaamani ihminen. Mikä siinä on objektiivisesti ajateltuna ongelma? Oma ongelmani on se, että olen sössinyt elämäni siten, etten voi saada häntä omakseni ja tavallaan olen myös syntynyt liian myöhään.
Ongelma on ettei mies halua sinua ja on naimisissa.
Byääh! Hanki oma elämä, ei se sun elämä voi olla kiinni jostain yhdestä toisesta ihmisestä. Get over it!
t. Onnellinen sinkku<3
Ihastus ei ole rakkautta. Sellainen menee kyllä ohi.
Olet muodostanut tuosta ihmisestä haavekuvan, johon olet ihastunut. Haavekuvasi ei vastaa todellista ihmistä. Haavekuva on virheetön, todellinen ihminen aivan erilainen.
Sinä et voi muuttaa itseäsi sellaiseksi, että tuo ihminen kiinnostuu sinusta.
Jos haluat lopettaa itsesi vahingoittamisen ihastuksella, repäisi itsesi irti tuosta ihmisestä. Muuta vaihtoehtoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
On virhe ajatella että tämä olisi mahdollista. Jos henkilö on todennut sinut (romanttisessa mielessä) ei-kiinnostavaksi, hän ei tule muuttamaan käsitystään, vaikka tekisit itsellesi mitä. Ainoa mahdollisuus on unohtaa tämä tyyppi ja mennä elämässä eteenpäin.
Olet ilmeisesti vieläkin hyvin nuori? On täysin mahdollista elää ihan hyvää elämää ilman sitä elämänsä rakkautta. Tiedän mistä puhun, sillä olen ollut yksipuolisesti ihastunut vuosikausia.
Miesten mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
On virhe ajatella että tämä olisi mahdollista. Jos henkilö on todennut sinut (romanttisessa mielessä) ei-kiinnostavaksi, hän ei tule muuttamaan käsitystään, vaikka tekisit itsellesi mitä. Ainoa mahdollisuus on unohtaa tämä tyyppi ja mennä elämässä eteenpäin.
Olet ilmeisesti vieläkin hyvin nuori? On täysin mahdollista elää ihan hyvää elämää ilman sitä elämänsä rakkautta. Tiedän mistä puhun, sillä olen ollut yksipuolisesti ihastunut vuosikausia.
En tavallaan jaksaisi elää ilman häntä. Unelmoin hänestä päivittäin ja hän on minulle tärkeä juuri unelmien kautta (saan paljon lohtua ja turvaa niistä), mutta sitten se todellisuus iskee vasten kasvoja pahasti, kun tajuan, etten enää koskaan ehkä näe häntä.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on mahdoton rakkaus. Jos tunne ei ole molemminpuolinen, rakkaus ei ole mahdollinen. Myönnä riippuvuutesi, naura sille ja etsi mies, joka haluaa saada tunteet sinua kohtaan syttymään.
Olen joskus miettinyt, että joillain muutoksilla hän voisikin välittää minusta. Tai siis jos olisin sosiaalisempi, extrovertimpi, sanavalmiimpi, kasvoiltani kauniimpi, treenatumpi ja mulla olisi parempi työura ja sosiaalista elämää. Sitten kelpaisin hänelle ja saisimme olla yhdessä.
T. Ap