Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttää, kun vanhempana ymmärtänyt kuinka aikuiset miehet lähennellyt teini-iässä

Vierailija
21.10.2019 |

Olen 25v ja mietin tässä teini- aikojani, ja havahduin siihen kuinka paljon huomiota sai 14-17 ikäisenä, ja hyi että. Aikuiset miehet yrittivät pyytää treffeille, kirjoittelivat facebookissa, lähentelivät, kehuivat muotoja jne. Ja kuinka lapsi sitä on ollut. Oikeasti jotkut jopa samanikäiset seurustelivat aikuisten miesten kanssa. Ei sitä silloin oikein ymmärtänyt.
Ällöttävää :( ei voi ymmärtää

Kommentit (569)

Vierailija
421/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikea setämiesten on ymmärtää se, että jos nuori nainen esim. pukeutuu seksikkäästi, hän haluaa huomiota nuorilta hyvännäköisiltä miehiltä, ei miltään 50-60-vee ällötyksiltä?

Kyllä se on tiedossa, mutta jos olet rannalla rinnat paljaana, et saa valita kuka sinua katsoo. Elämä on kovaa.

Mutta saan valita, kuka koskee.

Humoristisesti juuri sinua edeltänyt viesti:

Mua ällöttää, voi et mua ällöttää noi setämiehet aina mua kyttäämässä joka kulmalla limasine katseineen, yäk...

Mihin vaan mä meenkin .

--

Minua taas ällöttää ettei naiset pukeudu kaapuun ja peitä itseään vaan irstaasti kulkevat julkisilla paikoilla ilman miespuolista saattaja-sukulaista.

Et sitten koe tarpeelliseksi kuitenkaan tuomita niitä miehiä jotka esittelevät irstaasti ja ehdottelevat irstaita lapsille.

Veikkaan että sinun nyt piti taas vaan vitsiksi vetää kun koet tämän keskutelun jostain syystä ahdistavana.

Älä yritä tarjota sitä omaa ahdistustasi muille,äläkä tee sen pohjalta oletuksia että muut haluaisivat siihen mukaan !

Sinä voit poistua keskustelusta jos se tuntuu sinusta pahalta, ainakin näyttää siltä. Kukaan ei ole tunkemassa keskustelua silmillesi tai intiimialueillesi toisin kuin monet vanhat miehet tekevät nuorille naisille ja tytöille.

Vierailija
422/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikea setämiesten on ymmärtää se, että jos nuori nainen esim. pukeutuu seksikkäästi, hän haluaa huomiota nuorilta hyvännäköisiltä miehiltä, ei miltään 50-60-vee ällötyksiltä?

Kyllä se on tiedossa, mutta jos olet rannalla rinnat paljaana, et saa valita kuka sinua katsoo. Elämä on kovaa.

Mua ällöttää, voi et mua ällöttää noi setämiehet aina mua kyttäämässä joka kulmalla limasine katseineen, yäk...

Mihin vaan mä meenkin .

--

Minua taas ällöttää ettei naiset pukeudu kaapuun ja peitä itseään vaan irstaasti kulkevat julkisilla paikoilla ilman miespuolista saattaja-sukulaista.

Et sitten koe tarpeelliseksi kuitenkaan tuomita niitä miehiä jotka esittelevät irstaasti ja ehdottelevat irstaita lapsille.

Veikkaan että sinun nyt piti taas vaan vitsiksi vetää kun koet tämän keskutelun jostain syystä ahdistavana.

Älä yritä tarjota sitä omaa ahdistustasi muille,äläkä tee sen pohjalta oletuksia että muut haluaisivat siihen mukaan !

Sinä voit poistua keskustelusta jos se tuntuu sinusta pahalta, ainakin näyttää siltä. Kukaan ei ole tunkemassa keskustelua silmillesi tai intiimialueillesi toisin kuin monet vanhat miehet tekevät nuorille naisille ja tytöille.

Tilastojen mukaan suurin osa,kaiken tyyppisistä, seksuaalirikoksista on kuitenkin ALLE 30-vuotiaiden tekemiä.

Miksei sitten HEITÄ  koeta täällä olemukseltaan NIINÄ  'limaisina ja ällöttävinä', vaan kaikkien syyttävä sormi (ainakin nyt täällä )kohdistuu johonkin eläkeläissetään, joka on tullut markettiin vain katsomaan halpoja  sen viikon tarjoustuotteita ja ehkä siinä  vielä palatessa  juttelemaan ja  hiukan mukavia rupattelemaan  siellä  ikäistensä kalakaverien ja naapurien, ym. tuttujen kanssa käytävällä tai parkkipaikalla jonkun tutun henkilöauton ovella ? 

Jokainen nyt kuitenkin voi olla vain sen ikäinen kuin on ja jos kerran on mieheksi syntynyt ,niin  sehän se  henkilötunnukseen merkitty  sukupuoli sitten (yleensä) on.

Ei siinä sen kummempaa.

Siinä iässä ei kukaan varmaan koe tarvetta enää  'ällötellä ' ketään.

Ei ainakaan kenenkään PELKÄN  iän ja sukupuolen perusteella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viisaus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajusin aivan saman asian hyi että! Ja sitten ne "kivat" alkoholin tai tupakan hakijat jotka sitten pommittivat viesteillä vähän jokaista tyttöä vuoronperään. Ja irc-galleriassa tuli setämiehiltä yksityisiä kommentteja ja kehuja.

Kuvittelin silloin että näytän varmaan niin aikuiselta etteivät he tajua minkä ikäinen olin. Nyt ymmärrän että ihan lapselta näytin ja todellakin ovat tajunneet ikäni. Säälittää myös että miten epämiellyttävältä se tuntui saada aikuiselta ulkonäköön liittyviä kehuja mutta silti sitä kilttinä tyttönä vaan kiitti kehuista.

Mutta röökiä ja viinaa piti saada?

Mitä sitten? Ei kai kukaan aikuinen teinelle toimita viinaa tai röökiä? Ja varsinkaan ota maksua luonnossa? Vai onko niin, että lapsi menettää kaikki oikeitensa, jos polttaa tai juo?

Ei pitäis toimittaa niin... Taitaa tytöt tietää että löytyy sairaita "enoja" joilta saa alkoholia persettä vilauttamalla ja sitä sitten hyödynnetään. Sitten vuosien päästä ollaan niiiiiin uhreja.

Olen tuon ensimmäisen kirjoittaja, ei me niille hakijoille todellakaan mitään annettu tai näytetty. Paremminkin hakijat yritti hyötyä meistä niillä tupakeilla ja alkoholeilla, ensin niin kaverillisesti tarjoudutaan kauppareissulle ja sitten jälkikäteen alkaa tyttöjen puhelimiin tulla epämääräisiä viestejä jossa avaudutaan että ollaan muka ihastuttu jne. Vähän ihmetyttää mitä sellaisen aikuisen päässä liikkuu, joka järjestelmällisesti ja toistuvasti näin toimii?

Joo niin ihmetyttää. Ihmetyttää myös miten ne sai nimen ja numeron?

Minun nuoruudessa odotettiin hakijaa nurkan takana. Nykyään varmaan sama hoituu puhelimella. Alkosta ei saa myydä, jos teinit odottaa ovella pullojaan.

No NIIN, nyt taidettiinkin vihdoin  päästä ITSE ASIAAN!

Eli kuten mummoni aikanaan sanoi:" Se on se VIINA mikä kaikkea tuollaista ihmisillä teettää ja kaikkea saa myös tekemään...siitä kun ihmissuku vaan eroon pääsis ja pysys kans ni paljon olis korjattu jo ihan sillä"

Viisasta puhetta, kieltämättä.

( ja ihan vinha perä noissa mummosi sanoissa .)

Tässä keskustelussa vain ne  ikävät tosiasiat sivuutetaan huomiotta ja kätevästi, että päästäisiin taas jatkamaan siellä  mieluisammalla 'sättimispuolella' ...

Vierailija
424/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaan mä meenkin .

--

Tilastojen mukaan suurin osa,kaiken tyyppisistä, seksuaalirikoksista on kuitenkin ALLE 30-vuotiaiden tekemiä.

Miksei sitten HEITÄ  koeta täällä olemukseltaan NIINÄ  'limaisina ja ällöttävinä', vaan kaikkien syyttävä sormi (ainakin nyt täällä )kohdistuu johonkin eläkeläissetään, joka on tullut markettiin vain katsomaan halpoja  sen viikon tarjoustuotteita ja ehkä siinä  vielä palatessa  juttelemaan ja  hiukan mukavia rupattelemaan  siellä  ikäistensä kalakaverien ja naapurien, ym. tuttujen kanssa käytävällä tai parkkipaikalla jonkun tutun henkilöauton ovella ? 

Jokainen nyt kuitenkin voi olla vain sen ikäinen kuin on ja jos kerran on mieheksi syntynyt ,niin  sehän se  henkilötunnukseen merkitty  sukupuoli sitten (yleensä) on.

Ei siinä sen kummempaa.

Niinkö sinä luet nämä kokemukset täällä? Että vähän menty juttelemaan kalakaverin kanssa?

Vierailija
425/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tätäkin palstaa lukee kaksi pedo.....liä.

Vierailija
426/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaan mä meenkin .

--

Ei se ole mikään vitsi.

Jos mies menee borat-uikkareissa metroon, häntä tuijotetaan. Siinä on turha itkeä seksikkäästä pukeutumisesta ja että hän haluaa vain isorintaisten punapäiden katsovan häntä.

Koskettaminen ja hinnan kysyminen on sitten eri juttu, muta siitäkin on turha nillittää jos joku mies tai nainen innostuisi ja kysyisi tyyliin lähteekö mukaan nudistirannalle että saa tuonkin asusteen pois... Kyllä, pukeutuminen voi provosoida.

Ei, se ei anna oikeutta r.aiskata tai alkaa jankkaamaan vaikka siitä rannasta.

No mikä ratkaisu? Miehet pitää housut jalassa & paidan päällä, ja naiset pukeutuu just niin seksikkäästi kuin haluaa, tiedostaen että myös muut tuijottavat kuin se yksi ihana mies. Jos se on ongelma niin jätesäkki päälle.

Vierailija
427/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelin kerran vajaana 30v miehenä jollekin nuorelle tytölle ohimennen bussipysäkillä kun kuulin sen puhelua ja sanoi akun olevan melkein loppu. Ulkona oli lumisade ja pakkasta, bussivuoro oli internetin mukaan peruttu ja informointi seuraavasta vuorosta epäselvää. Tyttö selvästi jännittyi kun sanoin sille asiasta ja kannattaa ottaa mikä tahansa bussi.

Mietin sillon että otan kohta taksin juna-asemalle kun menee hermot ja tuntuis pahalta jos jättäis toi tyttö tohon palelemaan. Tän ketjun takia tuli tilanne mieleen ja jos olisin tarjonnut taksia mukaan niin olis varmaan juossut karkuun vaikka tarkoitin vain hyvää

Rehellisesti en olisi kanssasi noussut taksiin. En tiedä mitä olisit sen jälkeen odottanut että minä "maksan" sinulle takaisin. Vähemmästäkin miehet ovat odottaneet saavansa jotain.

Minnekään minulla ei myöskään ole niin kiire että ottaisin riskiä että alat lähennellä tai pahempaa.

Tämä ei ole henkilökohtaista sinua vastaan, tämä on minun kokemusteni opettamaa varovaisuutta.

Kyllä mulla sosiaalinen äly pelasi silti sen verran hyvin että olisin maininnut etten ota mitään vastaan ja löytyy pari pikkusiskoa joita en jättäis palelemaan, toki toikin varmaan tuntuu oudolta ja näin jälkikäteen mietittynä ton ikänen ei välttämättä ole ikinä edes istunut taksissa hiljaa mersun nahkapenkeillä kun mittari juoksee mukavasti 10 cent per sekuntti lompakon huutaessa armoa.

Vierailija
428/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, kirjoitin tähän ketjuun, että ahdistelu pitää tehdä näkyväksi, mutta kommenttini on jostain syystä poistettu.

Uusi yritys:

Neuvokaa lapsianne ja teinejänne tekemään ahdistelusta numero. Ja tehkää myös itse. Normaali reaktiohan on itse nolostua, väistää katsekontakti, olla hiljaa, yrittää vaivihkaa kiemurrella tai tönäistä käsi pois. Minä ehdottaisin päinvastaista toimintaa. Eli suoraa huutoa täyttä kurkkua

Ettei olisi modenakin , katsekontakti, rintamasuunta käpälöijää kohti. Niin, että ympäristö varmasti huomaa ja ihmiset pysähtyvät katsomaan. Sen sijaan että tyttö/nainen häpäistyy siitä että joku retku sipaisee kädellään jalkovälistä ohi kulkiessa niin täysi mekkala päälle ja häpäisy sille kenelle se kuuluu eli ahdistelijalle.

Täälläkin miehet selostajat etteivät ole koskaan nähneet seksuaalista ahdistelua, vaikka sitä tapahtuu esim. perusbaarissa useita kertoja illassa. Huutoa vaan! Toiminee myös silloin kun ollaan kahden kesken. Ahdistelija on tottunut siihen ettei häntä vastusteta vaan uhri on passiivinen nukke.

Täältä on kadonnut muitakin kommentteja joissa on kerrottu miten voi toimia jos tulee ahdistelluksi.

Joku setämies on peloissaan kun naiset jakavat toisilleen vinkkejä.

Ettei olisi modenakin setämies..

Vierailija
429/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka selittää, nämä palstan miehet eivät ymmärrä. Kertoo kyllä, mitä porukkaa täällä liikkuu. Tytöille pitää opettaa, miten he puolustavat omia rajojaan. Itsepuolustustaidoistakaan ei haittaa olisi.

Amerikassa feministit ennusti jo 70-luvulla, että tytöille pitäisi opettaa itsepuolustusta. Pian puoli vuosisataa on mennyt eikä muutosta ole tapahtunut.

Lukekaa kirja "Ota yö takaisin".

Se julkaistiin jo v.1989, mutta kaikki ei tiedä siitä vieläkään.

Vierailija
430/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelin kerran vajaana 30v miehenä jollekin nuorelle tytölle ohimennen bussipysäkillä kun kuulin sen puhelua ja sanoi akun olevan melkein loppu. Ulkona oli lumisade ja pakkasta, bussivuoro oli internetin mukaan peruttu ja informointi seuraavasta vuorosta epäselvää. Tyttö selvästi jännittyi kun sanoin sille asiasta ja kannattaa ottaa mikä tahansa bussi.

Mietin sillon että otan kohta taksin juna-asemalle kun menee hermot ja tuntuis pahalta jos jättäis toi tyttö tohon palelemaan. Tän ketjun takia tuli tilanne mieleen ja jos olisin tarjonnut taksia mukaan niin olis varmaan juossut karkuun vaikka tarkoitin vain hyvää

Rehellisesti en olisi kanssasi noussut taksiin. En tiedä mitä olisit sen jälkeen odottanut että minä "maksan" sinulle takaisin. Vähemmästäkin miehet ovat odottaneet saavansa jotain.

Minnekään minulla ei myöskään ole niin kiire että ottaisin riskiä että alat lähennellä tai pahempaa.

Tämä ei ole henkilökohtaista sinua vastaan, tämä on minun kokemusteni opettamaa varovaisuutta.

Kyllä mulla sosiaalinen äly pelasi silti sen verran hyvin että olisin maininnut etten ota mitään vastaan ja löytyy pari pikkusiskoa joita en jättäis palelemaan, toki toikin varmaan tuntuu oudolta ja näin jälkikäteen mietittynä ton ikänen ei välttämättä ole ikinä edes istunut taksissa hiljaa mersun nahkapenkeillä kun mittari juoksee mukavasti 10 cent per sekuntti lompakon huutaessa armoa.

Olen mennyt tuntemattoman kanssa taksiin ja itsekin tarjonnut tuntemattomile kyydin. Näitä on edeltänyt keskustelua jossa on tullut ilmi että toinen voi ehkä olla luotettava. Okei ne tuntemattomat oli minua nuorempia naisia joista toinen oli kaatokännissä mutta sitäkin edelsi sen selvemmän kanssa keskustelu että voivatko he luottaa minuun, vaikka olen nainen.

Itse menin kyytiin koska mies vaikutti aidosti siltä että hän oli huolissaan selviänkö minä yksin. Ja tätäkin ennen oli yli puolen tunnin keskustelu alla. Silti olin koko matkan varuillani.

Se että on itse ystävällinen ei ole kehältäkään pois, se toinen tekee valinnan luottaako vai ei, hän on se joka ottaa riskin.

Vierailija
431/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaan mä meenkin .

--

Ainakin sinulla menee pahasti tunteisiin tämä. Kannattaa käsitellä noita tunteita miksi.

Minunkaan  tehtäväni ei ole käsitellä kenenkään muille  tyrkyttämää, omaa  ahdistustaan .

Mielenterveyttään koskevissa asioissa se apu on parempi hakea joltain ystäviltään, sukulaisiltaan tai niiden puutteessa vaikka niiltä ns. ammattiauttajilta.

EIKÄ siis miltään  anonyymeiltä keskustelijoilta jossain nettipalstalla, kuten nyt  esim. tämä.

Olemme kaikki täällä tosiaan VAIN keskustelemassa ASIOISTA, that's it, ja siis sen mukaan.

Vierailija
432/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka selittää, nämä palstan miehet eivät ymmärrä. Kertoo kyllä, mitä porukkaa täällä liikkuu. Tytöille pitää opettaa, miten he puolustavat omia rajojaan. Itsepuolustustaidoistakaan ei haittaa olisi.

Amerikassa feministit ennusti jo 70-luvulla, että tytöille pitäisi opettaa itsepuolustusta. Pian puoli vuosisataa on mennyt eikä muutosta ole tapahtunut.

Lukekaa kirja "Ota yö takaisin".

Se julkaistiin jo v.1989, mutta kaikki ei tiedä siitä vieläkään.

SCUM-manifesti:

»Elämä tässä yhteiskunnassa on todella tylsää. On tosiasia, että yhteiskunta ei tarjoa naisille mitään. Ainoa järjellisille naisille jällellä oleva keino on tehdä vallankumous, tuhota rahajärjestelmä, luoda täydellinen automaatio ja tuhota miessukupuoli.»

- Maltillinen feministi Valerie Solanas vuonna 1967

Vierailija
433/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime yönä taksilla apteekissa pakottavan syyn vuoksi, ja pakko myöntää että olin jännittynyt vaikka kuski oli tosi mukava ja ystävällinen mies. Silti, olen suljetussa tilassa vieraan miehen kanssa kellonaikaan jolloin kukaan ei ole näkemässä ja todistamassa tilannetta. Haluaisin luottaa miehiin mutta kun en pysty. Luotan vain niihin jotka ovat erikseen osoittaneet olevansa luottamuksen arvoisia. 

Vierailija
434/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaan mä meenkin .

--

Ei se ole mikään vitsi.

Jos mies menee borat-uikkareissa metroon, häntä tuijotetaan. Siinä on turha itkeä seksikkäästä pukeutumisesta ja että hän haluaa vain isorintaisten punapäiden katsovan häntä.

Koskettaminen ja hinnan kysyminen on sitten eri juttu, muta siitäkin on turha nillittää jos joku mies tai nainen innostuisi ja kysyisi tyyliin lähteekö mukaan nudistirannalle että saa tuonkin asusteen pois... Kyllä, pukeutuminen voi provosoida.

No mikä ratkaisu? Miehet pitää housut jalassa & paidan päällä, ja naiset pukeutuu just niin seksikkäästi kuin haluaa, tiedostaen että myös muut tuijottavat kuin se yksi ihana mies. Jos se on ongelma niin jätesäkki päälle.

Kaikki ei vaan ymmärrä. Se on nimittäin ihan se ja sama, onko päällä jätesäkki vai rintaliivit vai harmaa huppari. Kuten sinunkin kommenteistasi huomaa, idiootit ovat idiootteja kaikissa tilanteissa. 

Vierailija
435/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaan mä meenkin .

--

Ei se ole mikään vitsi.

Kaikki ei vaan ymmärrä. Se on nimittäin ihan se ja sama, onko päällä jätesäkki vai rintaliivit vai harmaa huppari. Kuten sinunkin kommenteistasi huomaa, idiootit ovat idiootteja kaikissa tilanteissa. 

Vaan kun ei ole ihan sama. Kuten sanottu, saattaja ja sellainen ihanan peittävä burka (myös silmät) on ratkaisu ongelmaasi.

Miehet tuijottaa, voi apua. Ei muuten tuijota pitkään, tai ainakaan eivät tiedä mitä tuijottavat.

Vierailija
436/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaan mä meenkin .

--

Ei siinä sen kummempaa.

Niinkö sinä luet nämä kokemukset täällä? Että vähän menty juttelemaan kalakaverin kanssa?

Olet itse ilmeisesti lukemisen ymmärtämisessä melko  toivoton tapaus...

Mutta jos se nyt kuitenkin vielä onnistusi,kun yrittäisit lukea kirjoitukseni VIELÄ uudelleen.

Oikein NYT hitaasti ja  a-ja- tuk-sel-la.

Vierailija
437/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, kirjoitin tähän ketjuun, että ahdistelu pitää tehdä näkyväksi, mutta kommenttini on jostain syystä poistettu.

Uusi yritys:

Neuvokaa lapsianne ja teinejänne tekemään ahdistelusta numero. Ja tehkää myös itse. Normaali reaktiohan on itse nolostua, väistää katsekontakti, olla hiljaa, yrittää vaivihkaa kiemurrella tai tönäistä käsi pois. Minä ehdottaisin päinvastaista toimintaa. Eli suoraa huutoa täyttä kurkkua, katsekontakti, rintamasuunta käpälöijää kohti. Niin, että ympäristö varmasti huomaa ja ihmiset pysähtyvät katsomaan. Sen sijaan että tyttö/nainen häpäistyy siitä että joku retku sipaisee kädellään jalkovälistä ohi kulkiessa niin täysi mekkala päälle ja häpäisy sille kenelle se kuuluu eli ahdistelijalle.

Täälläkin miehet selostajat etteivät ole koskaan nähneet seksuaalista ahdistelua, vaikka sitä tapahtuu esim. perusbaarissa useita kertoja illassa. Huutoa vaan! Toiminee myös silloin kun ollaan kahden kesken. Ahdistelija on tottunut siihen ettei häntä vastusteta vaan uhri on passiivinen nukke.

Itse olen yleensä näin tehnytkin. Lopputuloksena olen sitten saanut tuhansia kertoja kuulla olevani h  u  o  r  a (en vaatetukseni enkä suopean asenteeni vaan nimenomaan vastustukseni vuoksi),  joutunut usein suukopuun ja meinannut kerran saada puukosta. 

Toisinaan taas asia on sujunut ihan hyvin. Esim. bussissa (olin jo yli 30 ja kahden lapsen äiti) jouduin menemään humalaisen nuorisoporukan ohi takapenkille. Yksi poika sitten laittoi takaapäin kätensä haaroväliini. Käännyin takaisin ja pidin hänelle saarnan ja käskin pyytää anteeksi. #Metoo-aikaan olisin varmaan ollut vielä tiukempi.

Vierailija
438/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaan mä meenkin .

--

Ei se ole mikään vitsi.

Vaan kun ei ole ihan sama. Kuten sanottu, saattaja ja sellainen ihanan peittävä burka (myös silmät) on ratkaisu ongelmaasi.

Miehet tuijottaa, voi apua. Ei muuten tuijota pitkään, tai ainakaan eivät tiedä mitä tuijottavat.

Ratkaisu ongelmaani olisi, että sinä ja kaltaisesi poistuisitte maapallolta hevon ttuun. Puf.

Vierailija
439/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi yritys:

Neuvokaa lapsianne ja teinejänne tekemään ahdistelusta numero. Ja tehkää myös itse. Normaali reaktiohan on itse nolostua, väistää katsekontakti, olla hiljaa, yrittää vaivihkaa kiemurrella tai tönäistä käsi pois. Minä ehdottaisin päinvastaista toimintaa. Eli suoraa huutoa täyttä kurkkua, katsekontakti, rintamasuunta käpälöijää kohti. Niin, että ympäristö varmasti huomaa ja ihmiset pysähtyvät katsomaan. Sen sijaan että tyttö/nainen häpäistyy siitä että joku retku sipaisee kädellään jalkovälistä ohi kulkiessa niin täysi mekkala päälle ja häpäisy sille kenelle se kuuluu eli ahdistelijalle.

Täällä väitettiin että miehet kähmivät kaupan kassallakin. Minä totesin etten ole sellaista sentään nähnyt. En väittänyt etten ole koskaan todistanut ahdistelua missään, hitto, minuakin on synttäreitä juhlinut 50-v mamma kähminyt kun olin 30-jotain. Joo, baarissa vieläpä laivalla missä alkoholi tekee monelle tepposet. Ja mistä tiedän? Sen kaveri pyysi anteeksi ja kertoi syyn miksi daami on niin riehakas.

Enkä osannut nostaa meteliä, olisi varmaan pitänyt vetää päin näköä ja toivoa etten joudu korvaamaan hampaita.

Vierailija
440/569 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo päässeeni tästä ongelmasta, mutta joitakin aikoja sitten kävin Ikeassa perheeni kanssa. Jonotimme Ikean ravintolassa, jossa jono kulkee metallikaiteiden välissä. Perhe kulki edellä ja minä työnsin kärryä perässä, eli kärry jäi minun ja mieheni väliin. Takanani oli n. 55-vuotias pariskunta. Mies tunki itsensä perseeseeni kiinni. Oloni oli aivan karsea, sillä vaikka olen kokenut vastaavaa, en voinut tehdä mitään, koska lapset olivat mukana ja en voinut olla täysin varma, hinkkasiko ukko tahallaan, vai nousivatko traumani esiin. Mitään kenellekään sanomatta luikahdin sitten kärryn etupuolelle mieheni viereen. Olen yli 40-vuotias. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme