Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväperhe tulossa kylään ja kysyivät onko meillä jo vauvanvaunuja,

Vierailija
25.07.2008 |

Tai laittaisin toisen kantokopan tai jotain suojaa siihen siksi aikaa,

jos lainaisin.

Kommentit (312)

Vierailija
261/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllähän se vaunuvalmistaja omansa korjaa ihan samalla tavalla kuin korjaisi sittenkin jos virhe ilmenisi vasta kun oma vauva on syntynyt. Ei valmistaja tiedä koska virhe on havaittu.

Jos taas vaunuille käynyttä haaveria ei saa takuuseen vaan oli oma moka niin sitten vaunuja lainanneet tietenkin korvaavat.

En näe missä tässä on ongelma.

JOS NIITÄ KÄYTETÄÄN ENNEN KUIN TAKUU ASTUU VOIMAAN!! Mikä helvetti tässä on nyt niin vaikea ymmärtää? Luuletko, että siltä siipeilijäpariskunnalta löytyy takataskusta lähes 1000 euroa uusiin vaunuhin sitten?

Vierailija
262/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se perhe pystyisi edes arkena liikkumaan, jos ei ole autoa?

Niin, mitenköhän? Kirjastoon ei tartte mukaan ihan niin paljon tavaraa kuin yökylään.

Ja vaunut saa rahtina laitettua linja-autoon, junaan, lentokoneeseen, you name.

Saa mutta monesti on helpompaa, jollei tarvitse.

Laiskuutta ja toisten hyväksikäyttöä tuollainen käytös, ei mitään muuta.

Omaa itsekkyyttä jos näkee asian noin, ei mitään muuta.

Jos matkustaminen vaunujen kanssa on noin vaikeaa, niin todellakin parasta jäädä ihan vain sinne kotiin.

Jos on noin vaikeaa lainata jotain tavaraa tai edes olla pillastumatta kun joku kysyy, on parasta että linnoittautuu kotiinsa eikä hanki ystäviä.

Että on helpompaa. Juu, sehän onkin tällaisten siipeilijöiden elämän tarkoitus: että olisi helpompaa.

Onneksi on ystäviä, eikä siipeilijöitä. Todellakin linnoittautuisin kotiin, jos omassa tuttavapiirissä olisi tuollaisia loisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totta kai järkevillä ihmisillä on rahaa säästössä.

Vierailija
264/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisit jotenkin auttaa tai helpottaa ystäviesi elämää, niin sehän vasta kamalaa olisi.

Että on helpompaa. Juu, sehän onkin tällaisten siipeilijöiden elämän tarkoitus: että olisi helpompaa.

Onneksi on ystäviä, eikä siipeilijöitä. Todellakin linnoittautuisin kotiin, jos omassa tuttavapiirissä olisi tuollaisia loisia.

Vierailija
265/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ihan normaalisti eletään eikä kenenkään ruokailuvälineillä leikitä hiekkalaatikolla.... Mutta normaalin järjen käyttö sallitaan eikä asioista lietsota turhaa hysteriaa. Ihan uskomatonta, että joku voi ottaa noin typerän suosituksen noin haudanvakavasti......

Väittääkö joku terveydenhoitaja siis ihan oikeasti, että kariesbakteeri tarttuu puhtaistakin lusikoista. Haloo, oman järjen käyttäminen on sallittua ja neuvolan ohjeitakin voi toisinaan ihan reilusti kyseenalaistaa ja vaatia perusteluja. Tai sitten olet ymmärtänyt itse asian väärin.....

Ei väitä, vaan suosittelee, että vauvalla on omat ruokailuvälineet, joita ei käytetä muilla!! Uita oman lapsesi välineitä vaikka koko hiekkiksen lasten suussa, jos huvittaa!! Käytä vain sitä omaa järkeäsi, minä osaan kyllä ajatella itse, harkita neuvolan ohjeita ja tehdä omat ratkaisuni.

jos se kerran on niin typerä suositus.

Vierailija
266/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muuten ollut sama, joka kirjoitti neuvolan ohjeistuksesta mutta aloitin tämän aiheen kertomalla tuttavaperheestäni. No niin: kyllähän minä lapsen tavaroita lainaan jos tarvetta on, mutta mielestäni jo hyviin tapoihin kuuluu se, että tuodaan mukana omat lusikat, ruokapurkit jne. jos kyläillään. Kahvilusikat erikseen, mutta kyse on nyt pienten vauvojen pehmeistä ruokailuvälineistä. Lisäksi olen huomannut, että joka ainoa kerta kun meiltä "lainataan" ruokaa ja lusikka, jälkiä ei siivota pois ja otetaan pokkana käyttöön lapseni rätti, jolla siistitään oman lapsen suu. Tästä en oikein tykkää, mutta voihan olla ettei muita häiritse.

Vierailija
267/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voinko lainata miestäsi kun tulen kylään, en millään viitsisi ottaa omaani mukaan, on niin hankala ottaa mukaan.

"Kun melkein kaikkien mielestä käytettyjä vaunuja voi lainata kavereillekin niin puolisoakin voi sitten lainata kun hääyö on vietetty. Kunhan on itse korkattu."

Vierailija
268/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totta kai järkevillä ihmisillä on rahaa säästössä.

Pitääkö kaikki vääntää rautalangasta? Jos se lapsi ei ole vielä syntynyt, niin eiköhän se siitä tiedä, että ne on otettu käyttöön ennen takuuaikaa. Meillä ainakin on kuittiin merkitty, että takuu alkaa siloin ja silloin. Tarkoitus on, ettei takuuaikaa kulu hukkaan, kun vaunujen ei ole tarkoitus olla missään käytössä ennen lapsen syntymää!!

Vierailija
269/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vain käsitä, miten ei voi sen vertaa välittää omasta lapsestaan, ettei ottaisi vaunuja mukaan.

Mitä tekemistä vaunujen mukaanottamisella on lapsesta välittämisen kanssa?

No mutta asenteesi tulee ymmärrettävämmäksi jos todellakin ajattelet niin, että jos lapsella on aina mukana valtavasti omia tavaroita, hänestä välitetään. Jos lapsi kerrankin käyttää lainattuja tavaroita, hänestä ei välitetä.

Just näinhän se menee...

Vierailija
270/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisit jotenkin auttaa tai helpottaa ystäviesi elämää, niin sehän vasta kamalaa olisi.

eiköhän se riitä, että täällä tarjotaan majapaikka ja ylläpito. Siihen ei kuulu se, että lainataan upouusia, vielä takuudettomia vaunuja laiskoille siipeilijöille. Minä en vain käsitä, miten ei voi sen vertaa välittää omasta lapsestaan, ettei ottaisi vaunuja mukaan. Ei se niin hemmetin vaikeata voi olla, muuta kuin täysin avuttomien ihmisten mielestä. Kaikki pitää olla niin helppoa, juu.

Vierailija
271/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on päivämääristä kiinni, niin voit odottaa, että oma lapsesi syntyy, ennen kuin menet vaatimaan valmistusvirhettä takuusta. Valmistaja ei tiedä, koska olet virheen havainnut. Mitään vahinkoa siinä ei sinulle synny, koska joutuisit joka tapauksessa tekemään niin jos vaunut kerran ovat sudet, vaikka olisitkin odottanut, että oma vauvasi korkkaa ne.

Mitäs teet jos lapsesi syntyy ennen takuulapppuun merkittyä laskettua aikaa?

Vierailija
272/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on päivämääristä kiinni, niin voit odottaa, että oma lapsesi syntyy, ennen kuin menet vaatimaan valmistusvirhettä takuusta. Valmistaja ei tiedä, koska olet virheen havainnut. Mitään vahinkoa siinä ei sinulle synny, koska joutuisit joka tapauksessa tekemään niin jos vaunut kerran ovat sudet, vaikka olisitkin odottanut, että oma vauvasi korkkaa ne.

Mitäs teet jos lapsesi syntyy ennen takuulapppuun merkittyä laskettua aikaa?

ja tuoreen isän pitäisi lähteä heti hoitamaan takuuasioita, koska joku siipeilijäpariskunta on hajottanut vaunut? Missäs sitä vauvaa kuljetellaan korjauksen aikana tai sinä aikana, kun odotellaan uusia vaunuja? Mitäs siitä, kunhan vain eräiden elämä on mahdollisimman helppoa. Itsekästä, niin itsekästä.

Ennenaikainen synnytys on eri asia kuin siipeilijöiden elämän tekeminen helpommaksi. Et sitten sitä tajunnut? No, etpä tietenkään...

Vierailija
273/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siipeilijät on hajottaneet ne niin se ei kuulu takuun piiriin vaan he tietenkin korvaavat ne itse, kuten oli jo puhetta.

Jos taas kyseessä oli vaunujen valmistusvirhe joka korvataan takuusta, se virhe olisi niissä vaunuissa joka tapauksessa vaikka kukaan ei olisikaan lainannut niitä, ja tuoreen vauvan vanhemmat olisivat joka tapauksessa ilman vaunujaan korjauksen aikana ja uusia vaunuja odotellessa. Eli mitään vahinkoa ei ole tapahtunut vaan tilanne olisi sama kuin ilman vaunujen lainaamistakin.

Vierailija
274/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vain käsitä, miten ei voi sen vertaa välittää omasta lapsestaan, ettei ottaisi vaunuja mukaan.

Mitä tekemistä vaunujen mukaanottamisella on lapsesta välittämisen kanssa?

No mutta asenteesi tulee ymmärrettävämmäksi jos todellakin ajattelet niin, että jos lapsella on aina mukana valtavasti omia tavaroita, hänestä välitetään. Jos lapsi kerrankin käyttää lainattuja tavaroita, hänestä ei välitetä.

Just näinhän se menee...

Jos ei viitsi ottaa oman vauvansa vaunuja mukaan, niin kyllä se kielii tietynlaisesta välinpitämättömyydestä ja laiskuudesta. Ei ole kyse siitä, että lapsella on "valtavasti tavaraa" mukana, vaan VÄLTTÄMÄTTÖMÄT TAVARAT. Kertoo sinusta nimittäin aika paljon, ettet tajua, mikä on omalle lapselle välttämätöntä ja mikä ei.

Vierailija
275/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvallehan on toki AIVAN VÄLTTÄMÄTÖNTÄ, että hänellä on aina vaunut mukana, eikä vain mitkä tahansa vaunut, vaan ne ikiomat joita kukaan muu ei ole koskaan lainannut.

Jos ei viitsi ottaa oman vauvansa vaunuja mukaan, niin kyllä se kielii tietynlaisesta välinpitämättömyydestä ja laiskuudesta. Ei ole kyse siitä, että lapsella on "valtavasti tavaraa" mukana, vaan VÄLTTÄMÄTTÖMÄT TAVARAT. Kertoo sinusta nimittäin aika paljon, ettet tajua, mikä on omalle lapselle välttämätöntä ja mikä ei.

Lopettakaa nyt jo ennen kuin teette itsenne vielä naurettavammaksi.

Vierailija
276/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siipeilijät on hajottaneet ne niin se ei kuulu takuun piiriin vaan he tietenkin korvaavat ne itse, kuten oli jo puhetta.

Jos taas kyseessä oli vaunujen valmistusvirhe joka korvataan takuusta, se virhe olisi niissä vaunuissa joka tapauksessa vaikka kukaan ei olisikaan lainannut niitä, ja tuoreen vauvan vanhemmat olisivat joka tapauksessa ilman vaunujaan korjauksen aikana ja uusia vaunuja odotellessa. Eli mitään vahinkoa ei ole tapahtunut vaan tilanne olisi sama kuin ilman vaunujen lainaamistakin.

siipeilijältä mitään korvausta. Siinä on ihan tarpeeksi vahinkoa, että tuon kaltaiset laiskat ja itsekkäät ihmiset eivät viitsi itse huolehtia lastensa tarvikkeista.

Vierailija
277/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua v*tuttaa koskaan lainata kellekään mitään koska ne on sun.

siipeilijältä mitään korvausta. Siinä on ihan tarpeeksi vahinkoa, että tuon kaltaiset laiskat ja itsekkäät ihmiset eivät viitsi itse huolehtia lastensa tarvikkeista.

Vierailija
278/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvallehan on toki AIVAN VÄLTTÄMÄTÖNTÄ, että hänellä on aina vaunut mukana, eikä vain mitkä tahansa vaunut, vaan ne ikiomat joita kukaan muu ei ole koskaan lainannut.

Lopettakaa nyt jo ennen kuin teette itsenne vielä naurettavammaksi.

niin minkä hemmetin takia ne pitää saada lainaksi? Ja vielä upouusina? Eiköhän se vauva nuku siinä kantoliinassakin. Jospa itse lopettaisit siipeilijöiden ja laiskureiden puolustelun, vai oletko itsekin omassa elämässäsi juuri tuon kaltainen loinen? Itsesi teet vain naurettavaksi, kun yrität puolustella laiskuutta ja toisten upouusien tavaroiden lainailua.

Vierailija
279/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua v*tuttaa koskaan lainata kellekään mitään koska ne on sun.

kun et saakaan lainatuksi kaverisi uusia vaunuja. Mikä siipeilijä, kerta kaikkiaan. Millaisella kasvatuksella tuollaisia loisia oikein tulee? Huh huh...

Vierailija
280/312 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minkä hemmetin takia ne pitää saada lainaksi? Ja vielä upouusina?

Eiköhän se vauva nuku siinä kantoliinassakin. Jospa itse lopettaisit siipeilijöiden ja laiskureiden puolustelun, vai oletko itsekin omassa elämässäsi juuri tuon kaltainen loinen? Itsesi teet vain naurettavaksi, kun yrität puolustella laiskuutta ja toisten upouusien tavaroiden lainailua.

Kyllä multa vaan saa kysyä tavaroita lainaksi, vaikkeivät ne olisi välttämättömiäkään, ja lainaan mielelläni. En myöskään leimaa ihmisiä laiskureiksi ja siipeilijöiksi siksi, että he kysyvät, vaan pidän ihmisistä, joilla on käytännön järkeä. Ja mielestäni on käytännön järkeä tajuta, että kaikkea ei aina tarvitse ottaa kotoa mukaan jos voi lainatakin. Ainahan voi kieltäytyä lainaamasta, jos ei halua, mutta kyllä se sinusta aika paljon kertoo, että suutut pelkästä kysymisestä noin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi