Miten Amazon toimittaa paketit perille?
Rupesin ensimmäistä kertaa tilaamaan Amazonista jotakin, ja nyt siellä on kysymys, milloin olisin kotona vastaanottamassa ja onko kerrostalon alaovessa jotain ovikoodia. Ihanko oikeasti tuovat kotiovelle asti eivätkä jätä johonkin noutopaikkaan? Mieluummin jostakin kävisin itse hakemassa silloin kun minulle sopii...
Kommentit (28)
Mulle oli iloinen yllätys, että UPS kysyi tekstarilla, että haluanko paketin noutopaikkaan vai kotiin. On kyllä parantunut palvelu siitä kun vuosia sitten viimeksi olin kyseisen firman kanssa tekemisissä.
Minulle tuli läheiselle R- kioskille. Saa valita.
normal DHL => Posti
priority DHL => https://delivery.dhl.com/prg/on-demand-delivery.xhtml?ctrycode=FI
Amazon kyllä hyvittää jos paketti katoaa matkalla joten se nyt ei ole mikään ongelma. Ihan sama vaikka joku olisi vienyt sen sen jälkeen kun postijakaja olisi jättänyt sen. Amazon kyllä hyvittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimitustapa riippuu myyjästä. Amazon vain alusta lukuisille yksityisille firmoille, joille toki Amazon voi kilpailuttaa myös kuriirit.
Kuriirista riippuu, miten toimitaan. Yleensä tilaukseen laitetaan yhteystiedot ja ainakin DHL:n kanssa voi sopia toimitusvahvistuksen saatuaan online toimitusajasta ja jopa vaihtaa toimituspaikan, joka yleensä viivästyttää toimitusta yhden päivän. Toimitus voi myös tapahtua automaattiin, kuten aiemmin esitettiin.
Noutopaikat ovat kuriirikohtaisia ja sanoisin, että DHL:n kanssa on yleensä helpompi sopia toimituksen muutokset kuin UPSin. Tilaa työpaikallesi, ellet pysty olemaan kotona toimituksen aikaan.
Viimeksi keväällä tuli samasta tilauksesta toinen tuote postilähetyksenä ja toinen upsilla. Molempien toimittaja Amazon itse.
Miten nämä käytännössä siis tulivat? Toimitettiinko kotiin vai johonkin noutopaikkaan, vai kysyttiinkö minne haluat (ja jos niin miten, tekstiviestilläkö)? Tiedusteltiinko, milloin olisit kotona noutamassa?
Vierailija kirjoitti:
Amazon kyllä hyvittää jos paketti katoaa matkalla joten se nyt ei ole mikään ongelma. Ihan sama vaikka joku olisi vienyt sen sen jälkeen kun postijakaja olisi jättänyt sen. Amazon kyllä hyvittää.
Ei paljoa lohduta siinä vaiheessa, jos tarvinnut tilaustaan kiireellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimitustapa riippuu myyjästä. Amazon vain alusta lukuisille yksityisille firmoille, joille toki Amazon voi kilpailuttaa myös kuriirit.
Kuriirista riippuu, miten toimitaan. Yleensä tilaukseen laitetaan yhteystiedot ja ainakin DHL:n kanssa voi sopia toimitusvahvistuksen saatuaan online toimitusajasta ja jopa vaihtaa toimituspaikan, joka yleensä viivästyttää toimitusta yhden päivän. Toimitus voi myös tapahtua automaattiin, kuten aiemmin esitettiin.
Noutopaikat ovat kuriirikohtaisia ja sanoisin, että DHL:n kanssa on yleensä helpompi sopia toimituksen muutokset kuin UPSin. Tilaa työpaikallesi, ellet pysty olemaan kotona toimituksen aikaan.
Viimeksi keväällä tuli samasta tilauksesta toinen tuote postilähetyksenä ja toinen upsilla. Molempien toimittaja Amazon itse.
Aivan kuten sanoin, joskus Amazon hoitaa itse kuriirien kilpailuttamisen (sama esim. eBaylla), eli shippaaminen sujuu sitä kautta (ja usein silloin hinta on kalliimpi, mutta se on eri stoori).