Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoitussalkkusi tilanne?

Vierailija
19.10.2019 |

Kertokaa palstailijat että mitä salkustanne löytyy ja mikä on salkun arvo.
Pelottaako edessä oleva talouden laskukausi?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä yhtiöitä iso nippu. Salkun arvo 135000. Ei pelota, miksi pelottaisi. saa ostaa taas hyvää halvalla.

Vierailija
2/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seligsonilla nyt+60%, Nordnetissä (enimmäkseen etf) +25%. Isompia rahastovoittoja olen vaihtanut osakkeiksi, sen tonnin kerrallaan mitä vuodessa saa verottomana myydä. Vuonna 2009 aloitin.

Jos olisin aloittanut 2011-2012, olisin varmaan lopettanut leikin sikseen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkku on levällään kuin jonkun toisen eväät ja satasen ympärillä pyörii arvo. Ei pelota.

Vierailija
4/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla salkku n. 14M€ ja kirjottelen tänne vauva.fi:n AV-palstalle.

Vierailija
5/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 tonnia ja joku päälle 10 yhtiön osakkeita pelkästään, kokonaisarvo sellasen 500e miinuksella.  Löytyy Nokian rengasta, UPM:ää, Kamuxia, Outokumpua, Metsä Boardia, Teliaa, Nordeaa muiden muassa. Kaduttaa kun piti mennä sijoittamaan Savosolariin joka nyt sellasen -800e miinuksella.

Vierailija
6/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seligsonilla nyt+60%, Nordnetissä (enimmäkseen etf) +25%. Isompia rahastovoittoja olen vaihtanut osakkeiksi, sen tonnin kerrallaan mitä vuodessa saa verottomana myydä. Vuonna 2009 aloitin.

Ai. montako leipää yhdellä % saa. Pakko varmaan saada jotain kun arvoa kysyttiin...

Vierailija
7/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia isojen firmojen pörssiosakkeita 25 000, Seligsonin indeksirahastoja 25 000 ja Nordean rahastoja 60 000. Lisäksi 40 000 on tilillä lähes nollakorolla. Se on tietenkin periaatteessa liikaa, mutta en uskalla tällä hetkellä ostaa kovin suurilla summilla uusia osakkeita tai rahastoja, koska lasku on todennäköisesti pian tulossa. Muuten lasku ei pelota. Sijoitan pitkällä tähtäimellä, ja tähän mennessä laskun jälkeen on aina tullut nousu takaisin, kunhan on jaksanut odottaa tarpeeksi pitkään.

Pörssiosakkeet ovat arvoltaan vain niukasti plussalla, mutta niistä tulee joka vuosi yli tonni osinkoja. Seligsonin rahastot ovat noin 50 % ja Nordean rahastot kokonaisuudessaan reilut 20 % plussalla.

Vierailija
8/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 350000 Euroa. Metsää, peltoa ja pörssiosakkeita.

Vierailija
9/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkun arvo tällä hetkellä 3366 euroa. Viiden yhtiön osakkeita. Rahastoihin säästänyt joskus mutta se ei ole minua varten koska haluan osingot omalle tilille uudelleen sijoitettavaksi.

Sijoittaminen tällä hetkellä jäissä, koska kerään tulevaisuutta varten rahaa säästöön (olen raskaana). Toki seurailen jos tulisi todella hyviä ostonpaikkoja niin sellaisia saattaisin hyödyntää.

Vierailija
10/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki altiassa jonka kurssi nousee kun tulee lama

Vierailija
11/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 300k on sijoitukset tällä hetkellä. Jaettu Aasiaan, USA:han ja Suomeen. Suomessa on eletty jo useampi vuosi laskukautta pörssissä, jenkeissä ja Aasiassa sensijaan suunta on ollut ylöspäin jo n. kymmenen vuotta. Tarkoitus on myydä USA:n osakkeet ja jättää kassa odottamaan sopivia ostopaikkoja. Ei pelota mutta kannattaa varautua.

Vierailija
12/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. montako leipää yhdellä % saa. Pakko varmaan saada jotain kun arvoa kysyttiin...

Kysymys otsikossa oli salkkusi tilanne....

Kaikkiin lisäkysymyksiin en viitsinyt vastata, mutta sanotaan nyt uteliaalle että siinä 50000€.

Vierailija
13/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4000 €, joista vähän reilu puolet rahastoissa. Olen miettinyt pitäisikö luopua noista rahastoista kokonaan kun niiden arvo ei ikinä näytä nousevan. Omistan Metsän, Koneen ja Bittiumin osakkeita vajaan parin tonnin edestä. En ole sijoittanut kuin vasta alle vuoden. 

Vierailija
14/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkku 5500 euroa ja plussalla 300 e. Rahastoja ja kotimaisia pörssiosakkeita (Fortum, UPM)

Olen sijoittanut 10 vuotta ja tässä lopputulos, lopulta edes plussalla 😁 Että ei se sijoittaminen ole aina mikään kultakaivos.

Vierailija
15/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salkku 5500 euroa ja plussalla 300 e. Rahastoja ja kotimaisia pörssiosakkeita (Fortum, UPM)

Olen sijoittanut 10 vuotta ja tässä lopputulos, lopulta edes plussalla 😁 Että ei se sijoittaminen ole aina mikään kultakaivos.

Eli olet ihan peräti 46 euroa saanut kuussa säästettyä... No ei tuollaisilla "sijoituksilla" varmasti rikastutakaan. Minä olen pienituloisena tuollaisen salkun saanut vuodessa.

Vierailija
16/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut osinkoja huomioon? Ainakin Fortum on maksanut pitkään hyviä osinkoja.

Vierailija
17/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin näyttää tuolla eteisessä kököttävän nurkassa.

Vierailija
18/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut osinkoja huomioon? Ainakin Fortum on maksanut pitkään hyviä osinkoja.

Ostin nuo Fortumit noin vuosi sitten, joten ei ole vielä tainnut tulla kuin yhdet osingot. Eniten on pakkasella Nordea, - 50%. Toki sekin maksanut osinkoja vuosien varrella.

Pääasiassa salkussa on muutenkin aina ollut vain rahastoja eikä niistä tule osinkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä