Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"
Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.
Kommentit (610)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätitkö kuitenkin auton väristä? Siihenhän ne naisen rahkeet riittää.
Auton värilläkin on muuten aika paljon merkitystä. Tosin aina olen enemmän laittanut painoarvoa merkille ja kulutukselle. Kolme autoa ostanut ihan itse. T: eri.
Kuka viitsii maksaa ekstraa jostain auton väristä? Varsinkin jos on ostamassa käytettyä niin miten sen värin edes voi valita, kai nyt kaikki katsoo ensin ihan muita ominaisuuksia. Itsekään en tykkää harmaista autoista mutta kaksi viimeisintä on ollut harmaita kun ne on muuten ollut sopivia.
Minulla oli viimeksi vuosi sitten autoa vaihtaessani useampi samanikäinen, kilsoiltaan ja varusteluiltaan lähes identtinen vaihdokki tarjolla ja lopulta väri oli juuri se, joka auton valinnan ratkaisi.
Itse ajan työssäni päivittäin omalla autolla mitä tahansa 5-120 kilsan väliltä, saan siis ajaa autolla ihan tarpeeksi muutenkin joten vapaa-ajalla annan ihan mielelläni miehen ajaa, ihan jo siksikin että hän ei saa aikaa kulumaan vieressä istuessa. Itse ajan sujuvasti kaupungissa, matka-ajoa ja vedän myös kärryä tai traileria, ollaan sitten yhdessä liikkeellä missä tahansa niin aina voidaan vaihtaa kujettajaa lennossa tarpeen ja ajohalujen mukaan.
No niin. Eiköhän satujen aika ole tältä erää ohi.
Miksi oletat että joku viitsisi satuilla näin arkipäiväisestä asiasta kuin autolla ajamisesta?
Koska te naiset olette vähän "hitaita".
Olen pahoillani että sinun kohdallesi on osunut ilmeisesti vain pelkkiä sellaisia. Kaikki meistä eivät kuitenkaan sellaisia ole, kannattaa siis jatkaa etsimistä.
Niin no, kyllähän niitä älykkäitä naisia löytyisi vaikka Ruotsista mutta ei kiinnosta sinne asti lähteä. Toistaiseksi tyydyn Suomen junttinaisiin.
Siellä esimerkillinen kunnon Suomi-junttimiehen kommentti. Etsi siis itsellesi omanlaista seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olis nainen niin pistäisin sen aina kuskin paikalle. Itse torkkuisin vieressä.
Me ajellaan vähän vuorotellen. Kun minä ajan, mies voi rauhassa vetää sikeitä. Kun mies ajaa, ei siinä pysty rentoutumaan. Aina välillä häneltä jää joku auto tai punainen valo huomaamatta. Tätä tapahtuu niin usein, ettei näiden tapahtumien välissä ehdi syntyä kunnollista luottoa siihen, että voisi vaan olla rennosti kyydissä.
Oliko asuntoauto. Reissussa ollessani huomasin että naiset ei aja niitä oikeastaan koskaan. Meilkein jokainen nainen katselee puhelintaan ja mies ajaa. T: Asuntoautoa ajava nainen.
On se mukavaa varsinkin lomamatkoilla, kun on hlökohtainen autonkuljettaja, saa ihailla maisemia rauhassa, lukea kännykkää tms. ei tarvitse stressata perässä roikkumista tai miettiä mihin parkkeerata tai saako tämän auton nyt käännettyä tässä metsätiellä vai ei. Aivan vapaasti saa ukko ajella niin kauan kuin katson sen siihen kykenevän ja taidot riittävän. Yhden ukon kyydistä hyppäsin kesken pitkän reissun pois, kun ei ymmärtänyt auton hallinnan enää olevan oikein hanskassa ja vaadin päästä pois kyydistä - suuttui.
Aivan kyllästymiseen asti sitä saa ajaa kaupunkiajoa jne. Rouvan paikka on etuoikeus ; )
Vierailija kirjoitti:
Mua järkytti jo se että mies otti sinut mukaan autokauppaan. Mikäs se sellanen mies on, eikö osaa itse päättää autoaan?
Mulla on sellainen mies. Meillä on tosin vasta toinen auto menossa, mutta molemmat on mun valitsemia. Tämän nykyisen auton kohdalla katseltiin kaupassa kyllä muitakin autoja ensin, mutta lopulta ostettiin kuitenkin se, minkä olin itse valinnut.
Seuraava auto on ilmeisesti sitten miehen valitsema. Hän on jo pari vuotta miettinyt seuraavaa autoa, tietty malli on hänellä siis jo kiikarissa. Minulle kelpaa tämä nykyinen ihan hyvin eikä tuo mies saa näköjään autoa ostettua, ellei häntä taluta autokauppaan.
Veneen osto häneltä sujui ihan omin päin. Katseli ensin venenäyttelyssä pitkään venettä, joka oli minusta aivan tarpeettoman hintava. Ja kävi muutama päivä myöhemmin vävyn kanssa koeajolla, eikä minulle edes kerrottu. Minä sain sitten jälkeenpäin kuulla, että nyt on uusi vene ostettu ja mies oli siitä kovasti innoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Pyysittekö paikalle toista myyjää? Itse olisin lopettanut kaupanteot siihen paikkaan ja pyytänyt esimiehen paikalle. Jos kaikki vaan nielee tyrmistyksensä, niin tuo sovinismin viljely vaan jatkuu.
Amerikkalaisissa elokuvissa pyydetään esimies paikalle.
Suomalaisessa kulttuurissa asioista voi vielä keskustella. Myyjälle voi sanoa että tämä on yhteisessä käytössä tai vaikka rouvan käytössä, jos näin on.
Muutama vuosi sitten olin ostamassa autoa. Useamman liikkeen kävin läpi. Osassa ei yksin liikkuvaa naista huomioitu asiakkaana mitenkään. Ei tervehditty, ei sanottu/kysytty mitään, nenän vartta pitkin katsottiin ja sitten tähyiltiin missä mies, tai vastattiin tylysti.
 Parhaassa, tai pahimmassa en nähnyt henkilökuntaa ollenkaan.
 Lopulta ostin auton liikkeestä, jossa itseäni nuorempi mies kohteliaasti tervehti, vastaili kysymyksiin ja kertoi autosta lisää.
Vaikka kuin väitetään, että naisia ei syrjitä, niin täyttä puppua se on, sovinismi elää ja kukoistaa toisissa paikoissa ihan täysillä
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittaja,mutta vastaan että minulla ainakin on rahkeet riittäneet 40 v auton ostamiseen. Nyt on 2 uudehkoa autoa yksin minulla
Vierailija kirjoitti:
------
Tiedän luultavasti autoista enemmän kuin sinä. Urpo.
T. Autoasentaja-nainen
Oliko mies tilanteessa aktiivisena ja sinä hiljaisena sivusta seuraajana? Jos, niin myyjän reaktio on luonnollinen. Olen huomannut, että erilaisissa tilanteissa naiset usein itse jäävät seinäkukkasiksi ja sitten ihmettelevät, kun jäävät huomiotta. Itse olen omat autoni 90-luvun lopusta saakka ostanut, enkä ole kokenut vähättelyä miesmyyjien taholta, vaikka joskus nuorempana mukanani olikin isä tai poikaystävä.
Miksi oletat että joku viitsisi satuilla näin arkipäiväisestä asiasta kuin autolla ajamisesta?[/quote] Koska te naiset olette vähän "hitaita".[/quote]
Tarkoitatko reaktionopeutta vai älykkyysosamäärää? Niiden välillä on muuten aika vahva korrelaatio. Tutkimustieto ei tue väitettäsi.
Mies: "Onko tässä kojelaudalla jalkatelineet?"
Humoristisin henkilötyyppi on sellainen onko "liittymäasiat kunnossa" geelitukkainen finnipeppu, joka yrittää lisätä vakuuttavuuttaan viljelemällä hassunhauskoja vitsejä ja muita sovinistisia stereotypioita.
Meillä oli verhosuunnittelijalle aika. Mies ehti paikalle ajoissa, minä vähän myöhästyin. Verhosuunnittelija ei tervehtinyt minua, puhui koko ajan miehelleni, joka ei ole edes komea. Mutta kun oli mies. Jos sanoin jotain, ei noteerannut. Kun lähdimme pois, sanoin, että kiitos, suunnittelen ja ompelen verhoni omaan olohuoneeseeni itte!
Minulle sanottiin autoliikkeessä, kyseessä vanhempi myyjä, että meillä ei oikein ole sinun hintaluokan autoja. Juu, köyhä olen, mutta silti hieman ihmetytti. Lähdin sitten kiltisti liikkeestä pois. En siis ollut kertonut budjettiani hänelle, ja olin ihan siististi pukeutunut, nuori olin tuolloin tosin.
Kun mä ostin itselleni auton, myyjä ei kiinnittänyt mieheen ja aikuiseen poikaani mitään huomiota. Kysyi vaan koeajolle lähtiessä, että ajavatko hekin, sitten hän tarkistaa heidänkin ajokortit.
Meillä.ei mies päätä.ylsin omaakaan autoaan. Kun oo persjalkainen, min pitää testata että saan hyvän asennon ja yllän kytkimellä ilman että polvet hakkaa kojelautaan. Ei mun mies halua ajaa yksin pitkiä matkoja, mitä enemmän minä ajan sitä tyytyväisempi on. Ennen ajoin joka viikonloppu töihin 400 km päähän, mutta nykyään asun lähellä työpaikkaa. Olen ajanut 40 vuotta ilman yhtäkään peltikolaria varmaan satojatuhansia kilometrejä. Muiden aiheuttamia läheltäpiti-tilanteita on ollut, mutta olen ehtinyt reagoida.
Vierailija kirjoitti:
Pitäkääs mammat silmät auki liikenteessä ja oikeen ajatuksella laskette vastaan tulevista autoista monessako nainen ajaa ja mies istuu vänkärin paikalla? Fakta vaan on, että pariskunnissa mies ajaa useammin 👍
Itse asiassa joillakin kansanryhmillä autoa ajaa yleensä nainen ja mies on kyydissä. En tiedä liittyykö ajokuntoon vai onko vaan tapa.
Olisit sanonut ettei muuten oo ja pieraissut päälle😛
Juuri näin! Meillä autoa liikuttaa eniten minä ja lapset kun pitää mennä harrastuksiin, töihin ja kauppaan jne. Miehen annan ajaa kun ollaan koko porukalla liikenteessä koska välillä haluaa vaan nauttia kyydistä, ettei tarvi olla skarppina ratin takana.