Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"
Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.
Kommentit (610)
Meille sattui samanlainen sovinisti-automyyjä. Sanoin, että mahtaako teillä olla nais-automyyjää? Ostimme sen auton naismyyjältä joka suhtautui minuunkin kunnioittavasti. Sai hyvät provikat!
Vierailija kirjoitti:
Meille sattui samanlainen sovinisti-automyyjä. Sanoin, että mahtaako teillä olla nais-automyyjää? Ostimme sen auton naismyyjältä joka suhtautui minuunkin kunnioittavasti. Sai hyvät provikat!
Porvoolaisissa autoliikkeissä sattuu ja tapahtuu. AP:lle ja sinulle.
Miks sä olit siellä? Ethän sä naisena mitään autoista tiedä.
Sanomassa että onko kiva väri?
Siinäpä asiallinen automyyjä joka tietää kuka sitä autoa oikein ajaa.
Vierailija kirjoitti:
No kaikkihan tuon nyt tietää, mies ajaa ja nainen mäkättää.
Ei pidä paikkaansa läheskään aina. Meillä minä nainen ajan kaikki ajot. Siis todellakin kaikki.
kyllä on Sullakin piänestä kiinni niinku entisellä jos murheet on noin valtavia..
Nykyajan mies on niin nössö et pitää aina olla joku pärisevä kulkupeli perseen alla ilman sellasta ei päästä eteenpäin jos sanotaan et 10km tohon suuntaan omin voimin niin itku pääsee.
NO MIKSI OTAT SEN MIEHESI MUKAAN SINNE AUTOKAUPPAAN? ETKÖ OSAA ITSE OSTAA AUTOA?
Vierailija kirjoitti:
No kaikkihan tuon nyt tietää, mies ajaa ja nainen mäkättää.
Meillä se on mies joka mäkättää. Joten kaikkihan sen tietää, että nainen ajaa ja mies mäkättää ;)
Vierailija kirjoitti:
NO MIKSI OTAT SEN MIEHESI MUKAAN SINNE AUTOKAUPPAAN? ETKÖ OSAA ITSE OSTAA AUTOA?
Monesti auto ostetaan perheeseen, eikä vain toiselle, joten molemmat on sitä ostamassa/katsomassa/valitsemassa.
Järki Käteinen kirjoitti:
Siinäpä asiallinen automyyjä joka tietää kuka sitä autoa oikein ajaa.
Siis mitkä laput silmillä sinä olet liikenteessä? Et ole huomannut, että varmaan puolet kuskeista on naisia? Vai asutko maassa, missä nainen kulkee rätit silmillä, eikä saa ajaa autoa?
Kyllä minä ainakin olen ajanut työmatkat ja muutkin matkat jo 40v ihan itse. SE vielä puutuisi, että miehen olisi pitänyt minut viedä töihin, kun itse on mennyt jo tuntia aikaisemmin omalle työmaalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla nainen on aina takakontissa ja sen takia pitää olla reilun kokoinen auto, jotta hän mahtuu.
Suomalainen keski-ikäinen nainen mahtuu vain farmariauton takakonttiin.
Eikös suomalainen keski-ikäinen mies ole vielä lihavampi, kuin nainen, joten mahtuuko se mies sitten autoon ollenkaan? Täytyy varmaan olla peräkärry mihin sen keski-ikäisen miehen saa laitettua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla nainen on aina takakontissa ja sen takia pitää olla reilun kokoinen auto, jotta hän mahtuu.
Aika rumaa pitää äitiään takakontissa.
Miksi autolla ajamisen pitäisi olla naisen heiniä, ei se ainakaan tee naisesta sen parempaa tai huonompaa ajaako vai ei.
Teidän naisten on nykyää matkattava avaruuteen, ajettava autoa, lennettävä hävittäjää ja jos teille sanoo, etteivät ole naisten hommia, loukkaannutte, koska media ja yhteiskunta on uskotellut teille, että miesten hommat on parempia. Niinpä te haluatte tehdä miesten hommia ollaksenne tasavertaisia, vaikka olette jo tasav..
Näin toimii miesten vuosituhansia hallitsema yhteiskunta, joka dissaa naisia ja heidän tekemisiään. Kaikki tämä perustuu alkeellisiin käsityksiin ja mielikuviin, mm. fyysinen voima ja koko saa miehet tuntemaan itsensä arvokkaammiksi, myös tekemisiltään.
näinhän se on kun tulee näitä halpatyövoimia kulttuureista joissa naisen arvo on täysin nolla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ajaako sitä autoa sitten enimmäkseen mies vai nainen? Mikäli mies niin ihme mäkätystä taas faktan toteamisesta, kun pariskunnissa se edelleen näyttää mies ajavan aina kun yhdessä liikutaan ja rouva istuu kiltisti pelkääjän paikalla.
Totta, paitsi jos mies on kuppimiehiä ja akka on kuskina.
Autoissa ja naisissa on paljon samaa, kumpikin halutaan näyttävän näköisenä ja vähän käytettynä.
Vain juopot puhuu ryyppäämisestä kupin ottamisena. Sellaiset joutaa heittää helvettiin omasta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Pyysittekö paikalle toista myyjää? Itse olisin lopettanut kaupanteot siihen paikkaan ja pyytänyt esimiehen paikalle. Jos kaikki vaan nielee tyrmistyksensä, niin tuo sovinismin viljely vaan jatkuu.
En olisi ikimaailmassa tehnyt noin. Ei ole mitään tarvetta reagoida ylimitoitetusti ja aiheuttaa myyjälle ongelmia. Vika ei ole myyjässä, jos sinä reagoit tuolla tavalla. Vika on sinussa! Yritä kasvaa aikuiseksi!
On jotenkin järkyttävää, että jollakin menee kuppi nurin ei mistään. Jo on huono itsetunto, jos noin ylireagoi.
Jo on vikaa ihmisyydessä, jos on valmis olemattoman asian takia aiheuttamaan ongelmia muille.
Jos nyt ei kestä sitä, että myyjä ajatteli äijän ajavan ja vaimon kerrankin hellitävän kontrollia, tai jopa kuvittelee, että myyjä luuli vaimoa ajotaidottomaksi (mikä voisi tosin ollakin tilanne, jos vaimon mielestä ajaminen on niin vaikeaa, että joku ei siitä selviäisi), sopii riehumisen sijaan mennä ulos rauhoittumaan ja miettimään, missä on vika itsessä.
Asian voi hoitaa ihan asiallisesti itsestään messua nostamatta, kostamatta ja aiheuttamatta myyjälle turhasta harmia. Voi ihan asiallisesti todeta, että se paikka on varattu molemmille kuten ajajan paikkakin, jos nyt on ihan pakko saada sanoa, että osaa ajaa autoa. Tosin eiköhän sen ilmoittamattakin huomaa, jos täysjärkiset ovat asialla eli molemmat osapuolet chekkailevat auton yhtälailla.
Minä kysyisin tuossa tilanteessa, että sisältyykö siis kuski hintaan.
Totta, paitsi jos mies on kuppimiehiä ja akka on kuskina.
Autoissa ja naisissa on paljon samaa, kumpikin halutaan näyttävän näköisenä ja vähän käytettynä.