Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"
Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.
Kommentit (610)
Meillä ajaa emäntä. Kun päissään ei saa kuulemma ajaa. Enkä mää eres tänään oo mitään ottanu...
Yksi huonon palvelun syy ainakin vaihtaripuolella on provisiopalkkaus. Auton esittelystä ei makseta mitään niin siirretään katse jo seuraavaan helpompaan asiakkaaseen. Tavoitteet kk-tasolla on isoja ja pitkiin jorinoihin ei tavallaan ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme ostamassa autoa ja miehelleni kehuttiin auton moottoria ja sen tehoa. Kun mieheni sanoi, että auto tulee pääasiassa vaimon käyttöön niin silloin aloitettiin esittelemään auton turvakaaria. Olin silloin autoillut joka päivä noin 30 vuotta ilman yhtäkään kolaria, kesät ja talvet.
Minulle saisi kernaasti esitellä turvakaaria, en tykkäisi pahaa. Ehkä myyjä oli juuri tulossa turvakaariosioon siinä kohtaa, kun kävi ilmi, että auto tulee pääasiassa rouvalle. Pääasiallisen kuskin ilmitulo ei vaikuttanut asiaan. Esittely jatkui asianmukaisesti.
Turvakaaria? Ralliautoako ostelitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele. Sain tosi huonoa palvelua, kun menin ostamaan uutta autoa. Mulle on tärkeää millä ajan, sillä kilometrejä tulee reilusti. Mulla oli malli jo mielessä, mutta ostoaikeet tyssäsivät tympeään miesmyyjään, joka kyseli onko mieskin tulossa mukaan kaupoille. Mihin mä sitä miestä tarvin jos ostan autoa omaan työmatka-ajoon...
Menin seuraavalla viikolla toiseen liikkeeseen ja sain auton ostettua.
Olisit vaan vastannut, että ostat auton omaan työmatka-ajoon. Miehethän saattavat suosia erityyppisiä autoja kuin naiset. Ehkä myyjä halusi vain palvella paremmin.
Jaa kun nainen on yksin autokaupoilla, myyjä kysyy miehen perään palvellakseen paremmin? Siis sitä miestäkö, joka ei ole paikalla? Vai ketä? Kukaan ei tiedä, onko tällä naisostajalla miestä ollenkaan. Tai voi olla jopa vaimo kotona.
Täällä näyttää pyörivän ikiaikaiset Esson baari -jutut kuinka se ja se meni autoliikkeeseen sata tonnia taskussa resuisissa vaatteissa eikä palveltu.
Ilmeisesti hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme ostamassa autoa ja miehelleni kehuttiin auton moottoria ja sen tehoa. Kun mieheni sanoi, että auto tulee pääasiassa vaimon käyttöön niin silloin aloitettiin esittelemään auton turvakaaria. Olin silloin autoillut joka päivä noin 30 vuotta ilman yhtäkään kolaria, kesät ja talvet.
Minulle saisi kernaasti esitellä turvakaaria, en tykkäisi pahaa. Ehkä myyjä oli juuri tulossa turvakaariosioon siinä kohtaa, kun kävi ilmi, että auto tulee pääasiassa rouvalle. Pääasiallisen kuskin ilmitulo ei vaikuttanut asiaan. Esittely jatkui asianmukaisesti.
Seliseli...
Katseltiin jossain Toyota-kaupassa rouvalle jotain käytettyä Toyotaa, kun paikalle tullut myyntitykki uteli mitä saisi olla. Kun kuuli, että auto tulisi muijalle, niin myyjä huomasi heti miten sen Toyotan väri sointuisi upeasti rouvan huulipunaan ja päällä olleeseen talvitakkiin. En kyllä olisi ikinä uskonut, mutta lopulta me siltä ostettiin aivan uusi auto.
Vierailija kirjoitti:
Katseltiin jossain Toyota-kaupassa rouvalle jotain käytettyä Toyotaa, kun paikalle tullut myyntitykki uteli mitä saisi olla. Kun kuuli, että auto tulisi muijalle, niin myyjä huomasi heti miten sen Toyotan väri sointuisi upeasti rouvan huulipunaan ja päällä olleeseen talvitakkiin. En kyllä olisi ikinä uskonut, mutta lopulta me siltä ostettiin aivan uusi auto.
Hyvä myyjä siis.
Vierailija kirjoitti:
Täällä näyttää pyörivän ikiaikaiset Esson baari -jutut kuinka se ja se meni autoliikkeeseen sata tonnia taskussa resuisissa vaatteissa eikä palveltu.
Ilmeisesti hyvä juttu.
No ei sataa tonnia taskussa, mutta sen tienaan vuodessa. Oli jotenkin huvittavaa, kun etsittiin pojallemme autoa, niin hupparipukuiset autonmyyjät mittailevat minua päästä varpaisiin, että olisiko tuolla ukolla muka vara ostaa jotain säälittävää parinkympin bemaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä myyjä siis.
Ei oikeastaan. Niillä oli hyvä kamppis, josta se ei ollut edes kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hyvä juttu.
No ei sataa tonnia taskussa, mutta sen tienaan vuodessa. Oli jotenkin huvittavaa, kun etsittiin pojallemme autoa, niin hupparipukuiset autonmyyjät mittailevat minua päästä varpaisiin, että olisiko tuolla ukolla muka vara ostaa jotain säälittävää parinkympin bemaria.
Eivät tasan mittaa. Ihan perusjunttiduunarit suurimman osan autoista ostaa osamaksulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hyvä juttu.
Eivät tasan mittaa. Ihan perusjunttiduunarit suurimman osan autoista ostaa osamaksulla.
Ostaako joku auton velaksi? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hyvä juttu.
Varmaan noin puolet kaikista. Ehkä siksi että ei ole sitä rahaa juuri nyt tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hyvä juttu.
Kuule ihan kaikki. Bemarit ja Meset on Santanderin nimissä. Kulissit kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvakaaria? Ralliautoako ostelitte?
Joissain autoissa on se korirakenne vastaa turvakaaria, ap varmaan oikoi kommenttiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mä ja mun mies matkustetaan samalla autolla, mä olen ratin takana lähinnä silloin, kun mies on juonut tai katsoo tabletilta urheilua. Tämä mulle ok, koska mies nauttii ajamisesta, minä en niinkään. On myös huomattavasti parempi kuski kuin minä. Paljon ajetaan erikseen, kun asutaan maalla ja joka paikkaan pitkä matka.
No takuulla on parempi kuski kuin sinä, jos kerran ajaa paljon enemmän kuin sinä.
Mites, jos alkaisit ajaa enemmän?
Mulla on mies sitä varten että hän ajaa kun ollaa liikenteessä yhdessä. Ei minulla ole mitään tarvetta ajaa nykyistä enenpää.
No, itse ainakin mieluummin olen oman taitoni varassa kuin toisen.
OK, boomer. Meillä homma toimii niin, että mies ajaa ja nainen on takapenkillä yhden lapsen kanssa. Toinen lapsi on etupenkillä, kuljettajan vieressä.
Kyllähän se aika päivänselvästi näkyy näissä kirjoituksissa, kuka on lapseton incel-mies ("Mieluummin olen oman taitoni varasta kuin toisen") ja kenellä on PERHE. Tosimies pitää huolta perheestään. Luuserimies vain pelkää oman turvallisuutensa puolesta.
Olitte niin monisukupuolisen oloisia.
Yritti raukka ystävällinen olla ja palvelulla nuoleskella, vaikka oikeesti te ällötitte. 🥒🍆🥕🍌🍄🥖🧑🤝🧑
Vierailija kirjoitti:
Yksi huonon palvelun syy ainakin vaihtaripuolella on provisiopalkkaus. Auton esittelystä ei makseta mitään niin siirretään katse jo seuraavaan helpompaan asiakkaaseen. Tavoitteet kk-tasolla on isoja ja pitkiin jorinoihin ei tavallaan ole varaa.
Provisiopalkka tarkoittaa sitä, että myyjällä ei ole varaa vittuilla asiakkaille. Ei yhdellekään asiakkaalle. Joka kerran kun myyjä rupeaa aukomaan päätään (heittämään sovinistista läppää), hän menettää asiakkaita.
Minua on aina naurattanut nuo "myyntitykit" jotka tahallaan torpedoivat omaa myyntiään ja sitten ulisevat, miten vaikea on löytää hyviä asiakkaita. Ei kukaan täysjärkinen hyvätuloinen asiakas kuuntele mitään vittuilua. Itse jätin kaikki ostokset tekemättä eräässä autokaupassa, kun kuulin miten törkeästi henkilökunta puhui eräästä naisasiakkaasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on kohteliaisuus. Auton ajaminen on työtä. Vieressä matkustajan paikalla istuminen on matkasta nauttimista ilman liikenteen aiheuttamaa stressiä. Minusta on kunnia-asia, että vaimoni istuu ja minä ajan. Kyllä hän on ansainnut sen matkaaan kuluvan rentoutumishetken. Ja silloin harvoin kun vaimoni haluaa ajaa, hän tietenkin saa ajaa.
Ei se ajaminen mitään stressiä aiheuta. Enemmän aiheutuu stressiä siitä, jos mies ajaa. Meillä on molemmilla ADHD, mutta vain itselläni diagnoosi ja lääkitys. Miehen kyydissä ei voi koskaan tietää, milloin häneltä jää joku auto huomaamatta tai milloin hän ajaa vahingossa päin punaisia. Kuitenkin on mielestään ihan pätevä kuski o_O
"..miesmyyjään, joka kyseli onko mieskin tulossa mukaan kaupoille.."
tuollaisille tyypeille voi kuitata, että "olet sitten enemmän miehiin kallellaan ?"