Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"

Vierailija
19.10.2019 |

Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.

Kommentit (610)

Vierailija
501/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan tuo autokauppa-ala on ollut tuollaista että useat myyjät pitävät edelleen autotouhuja miesten maailmana sekä monella on ajatuksena että varallisuuden pitää näkyä pukeutumisessa.

Se että miksi eivät suostu muuttamaan ajatustapaansa vieläkään? Sitä en tiedä.

M38

Vierailija
502/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa pohtinut, kun tarjoilija maksattaa oletuksena laskun miehellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vuosi sitten liikkeestä uudehkon farmari auton. Olen alta 30v sinkku nainen. En kyllä huomannut mitään syrjivää tai huonoa käytöstä myyjältä. Nopeasti asiat sujui puhelimessa ja auto tuotiin minulle lähimpään ketjun liikkeeseen.

Vierailija
504/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele ottamaan asiat huumorilla, ei tarvi turhista ottaa nokkaansa. 

Mihä humoristissa siinä on, jos haluaa ostaa moottoriajoneuvon, mutta myyjä ei myy?

Vierailija
505/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotko noin miehille myös, joita ei neuvolassa huomioida? Tai eivät saa huoltajuutta lapsiinsa, vaikka heidän isyydessä ei olisi mitään moitittavaa?

Vierailija
506/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei vaan jaksa. Kun on 55v ottanut huumorilla, niin alkaa käpy palaa jo vähitellen, kun vastapuoli ei kehity lainkaan

Menet yhä uudelleen ja uudelleen saman autonmyyjän asiakkaaksi ja sitten itket, ettei vastapuoli kehity...

Miksi on pakko todistamalla todistaa miespuoleisten typeryyttä ketjussa, jossa puhutaan miespuoleisten typeryydestä? Mitä ihmettä typerät tästä saa?

Vierailija
507/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoliikkeissä myös miehet ovat saaneet huonoa kohtelua, varsinkin jos habitus vääränlainen. Naiset uhriutuu taas, myös miehiä voidaan kohdella huonosti.

Tänä päivänä autokauppa ei niin hyvin käy, että myyjillä olisi varaa menetää yhtäkään potentiaalista asiakasta. Jos näin tekee, niin kohta on entinen myyjä tai myyntiliike. Nykyään autokauppakin on siirtynyt paljolti nettiin ja auto tuodaan sulle vaikka kotiovelle asti. Ja myy niitä autoja naisetkin..

No kertokaa niistä huonoista kokemuksista! 

Sehän tässä on ihmettelyn aihe, et miten yhdelläkään liikkeellä on varaa syrjiä asiakkaitaan.

Vierailija
508/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap saanut suutaan auki ja sanonut, että hän maksaa auton ja hän haluaa esittelyn. Miten te ette voi selvittää siinä paikalla, kenelle pääasiassa esitellään.

Myyjä tuskin tietää auton tekniikasta paljoakaan - hänen tehtävänsä on myydä.

Vierailija
509/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet myyjät eivät edes vaivaudu sieltä pienestä toimistokopista naousemaan ja tulemaan asiakkaan lue. Se ei minun autonostoa haitannut kun halusin dieselin, eikä heillä silloin ollut.

Vierailija
510/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele. Sain tosi huonoa palvelua, kun menin ostamaan uutta autoa. Mulle on tärkeää millä ajan, sillä kilometrejä tulee reilusti. Mulla oli malli jo mielessä, mutta ostoaikeet tyssäsivät tympeään miesmyyjään, joka kyseli onko mieskin tulossa mukaan kaupoille. Mihin mä sitä miestä tarvin jos ostan autoa omaan työmatka-ajoon...

Menin seuraavalla viikolla toiseen liikkeeseen ja sain auton ostettua.

Olisit vaan vastannut, että ostat auton omaan työmatka-ajoon. Miehethän saattavat suosia erityyppisiä autoja kuin naiset. Ehkä myyjä halusi vain palvella paremmin. 

Vierailija
511/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nainen ja olisin vaan nauranut ja sanonut, että on ihan oikeassa. 

Vierailija
512/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa pohtinut, kun tarjoilija maksattaa oletuksena laskun miehellä. 

Niin ja kasvisruoka lautanen tarjotaan aina naiselle ensin. Meillä kun mies on vege ja mä pihvin pureskelija.

N52

Vierailija
513/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysittekö paikalle toista myyjää? Itse olisin lopettanut kaupanteot siihen paikkaan ja pyytänyt esimiehen paikalle. Jos kaikki vaan nielee tyrmistyksensä, niin tuo sovinismin viljely vaan jatkuu.

On  iin hienohipiäistä porukkaa, aivan kuten noissa Ensitreffeissäkin. Missä huumorintaju, tosikkoja kaikki tyynni. Myyjäkin on ihminen ja hänen

sanomisiaan ei tarvitse niin kirjaimellisesti ottaa. Ja minä olen nainen, jolla on myös oma auto.

Eihän tässä mistään kirjaimellisesta suuttumuksesta varmaankaan ole kyse, vaan siitä, ettei ole enää sopivaa leikkiä sovinistimyyjää. Ei vaan ole tätä päivää sikailla ja nauraa päällä ja kuviitella, että muillakin on samanlainen huumorintaju.

vaikka naurattaisikin, niin myyjä on siitä huolimatta väärällä asenteella liikenteessä. En vaihtais myyjää vaan liikettä ja varmasti kilpailijan liikkeeseen vaihdan, ettei rahat valu  idarimyyjien laariin missään vaiheessa.

N52

ps en ole koskaan autoliikkeessä käynyt, kun ei ole tarvinnut. Ihmisten olisi aika alkaa  vaatimaan parempaa palvelua, sen verran kovia hintoja kuitenkin maksetaan mistä vaan.

Vierailija
514/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoliikkeissä myös miehet ovat saaneet huonoa kohtelua, varsinkin jos habitus vääränlainen. Naiset uhriutuu taas, myös miehiä voidaan kohdella huonosti.

Tänä päivänä autokauppa ei niin hyvin käy, että myyjillä olisi varaa menetää yhtäkään potentiaalista asiakasta. Jos näin tekee, niin kohta on entinen myyjä tai myyntiliike. Nykyään autokauppakin on siirtynyt paljolti nettiin ja auto tuodaan sulle vaikka kotiovelle asti. Ja myy niitä autoja naisetkin..

Kyllä ne vaan yhä jaksaa menettää asiakkaitaan. Esim mieheni on vapaa-ajalla kuin koditon. Puhtaat on vaatteet ja mieskin, mutta lapset sanoo sitä ehdaksi roadmaniksi habitukseltaan. Hiukset miten sattuu ja nuhrunen ikivanha t-paita, toppaliivi ja shortsit/verkkarit, risat tennarit. Harvassa paikassa saa palvelua, päinvastoin toisinaan vinkattu ovellekin. Niin ja hänen tulonsa ylittää 100 000 euroa vuodessa.

Vierailija
515/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän se on ihmisoletetun paikka...Sorry kaikki alienit..

Vierailija
516/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme ostamassa autoa ja miehelleni kehuttiin auton moottoria ja sen tehoa. Kun mieheni sanoi, että auto tulee pääasiassa vaimon käyttöön niin silloin aloitettiin esittelemään auton turvakaaria. Olin silloin autoillut joka päivä noin 30 vuotta ilman yhtäkään kolaria, kesät ja talvet. 

Minulle saisi kernaasti esitellä turvakaaria, en tykkäisi pahaa. Ehkä myyjä oli juuri tulossa turvakaariosioon siinä kohtaa, kun  kävi ilmi, että auto tulee pääasiassa rouvalle. Pääasiallisen kuskin ilmitulo ei vaikuttanut asiaan. Esittely jatkui asianmukaisesti. 

Vierailija
517/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne vaan yhä jaksaa menettää asiakkaitaan. Esim mieheni on vapaa-ajalla kuin koditon. Puhtaat on vaatteet ja mieskin, mutta lapset sanoo sitä ehdaksi roadmaniksi habitukseltaan. Hiukset miten sattuu ja nuhrunen ikivanha t-paita, toppaliivi ja shortsit/verkkarit, risat tennarit. Harvassa paikassa saa palvelua, päinvastoin toisinaan vinkattu ovellekin. Niin ja hänen tulonsa ylittää 100 000 euroa vuodessa.

Isän työkaverille on käynyt samoin vuosikymmeniä sitten. Oli ollut peltoa kääntämässä ja päätti että menee ostamaan auton, ei jaksanut vaihtaa "paskahaalareita" pois, vaan suoraan autokauppaan, no kukaan ei tullut palvelemaan vaikka aikansa oli liikkeessä ollut ja ostoaikeisen näköinen. Hän sitten lampsi toiseen liikkeeseen ja lähti sieltä ostamansa auton kanssa pois. Oli kuulemma toisen liikkeen porukoita harmittanut "hieman" kun pitivät kiinni siitä stereotypiasta että varallisuuden täytyy näkyä aina ulospäin, ja näin menettivät maksavan asiakkaan.

Vierailija
518/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä huonoja palvelukokemuksia löytyy. Kerran menin ajoringin jälkeen erääseen,suosituinta merkkiä myyvään liikkeeseen. Satuin olemaan moottoripyörä ajokamppeet päällä. Vähän nuhjuisen näköinen. Olin bongannut kohtuullisen pakettiauton ja sitä menin katsomaan. Kiertelin,kaartelin ja konttasin auton ulkopuolelta läpikotaisin. Olisin halunnut nähdä sisältä ja koeajaa sen. Myyjiä ei missään. Sisälle mentyäni kuulin raikuvaa naurua myyjien taukotilasta. Joku kalapuikkoviiksistä jopa katsoi ovelta minua. Mutta taisi olla parempaa tekemistä. Pyörin siinä aikani. Alkoi sen verran v...tuttaan,että lähdin menemään. Päätin,että niin vähää autoja ei maailmassa ole,että täältä sitä tulen ikinä hakemaan. Noh. Sitten löytyi yksityiseltä,uskollinen palvelija. Joka pienellä myötäkarvaan silittelyllä, palveli hyvin yli kymmenen vuotta. Varmaan vieläkin hyrrää jossain aavikolla, ja toimii ehkä alustana,vähän toisen näköiselle työkalulle..

Vierailija
519/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikille aika selkee kuka siinä kuskin paikalla on 😂

Safety first

Vierailija
520/610 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ap saanut suutaan auki ja sanonut, että hän maksaa auton ja hän haluaa esittelyn. Miten te ette voi selvittää siinä paikalla, kenelle pääasiassa esitellään.

Myyjä tuskin tietää auton tekniikasta paljoakaan - hänen tehtävänsä on myydä.

Ei ole asiakkan tehtävä opettaa myyjiä. Ja kuten ketjusta on saanut lukea,  ei se aina ees auta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän