Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"
Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.
Kommentit (610)
Myyjän olisi taas pitänyt vastata että antaakaupan päälle istuinsuojat ettei penkkeihin haju tartu.
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin aloittaja on ilmeisesti se heikompi astia jota ei syistä joita voi arvailla ole pantu kunnolla.
Mielenkiintoinen kommentti. Näkyykö päällepäin ihmisestä onko pantu vai ei? Mistä sen tietää..voi olla syitä monenlaisia ettei ja luulen että useampia on kuitenkin sillee ollu.
Vierailija kirjoitti:
Miehn olisi pitänyt sanoa että Hellan edessä sen paikkka on mutta pitäähän sitä joskus kaupassa käyttää
Ajovaloumpiossa lukee Hella, heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vaimo ajaa paljon ja hyvin, mutta ei aja jos ei ole pakko vaan istuu mieluummin vierässä. Jos mennään samalla kyydillä eri paikkoihin niin että minä jään ensin kyydistä, niin silti hän hyppää repsikan paikalle ja vaihtaa kuskin paikalle vasta kun minä poistun kyydistä. Toki jos on vain muutaman kilometrin matka niin sitten ottaa heti kuskin hommat, mutta parikymmentä kilometria menee jo toisin.
Vaimon ajamisen rajat tulee kyllä vastaan siinä, että meidän matkailuautoa hän suostuu ajamaan vain Suomessa ja täälläkin vain jos on sen verran pitkä ajopäivä että minä haluan välillä huilata. Välillä pakotan rattiin, jotta säilyy jonkinlainen ajotuntuma isoon autoon. Voihan joskus olla että minä sairastun niin että en pysty ajamaan, niin kakkoskuski tarvitaan.
Sitä en kyllä osaa arvata, mitä tapahtuu jos ollaan vaikka Espanjassa ja minulla menee vaikka kaasujalka kipEn mä sitä epäilekään, etteikö onnistuis. Uskalluksesta kyse. Vaimo ei suostu henkilöautollakaan ajamaan ulkomailla kun se on kuulemma niin pelottavaa erilaisessa kulttuurissa. Oon yrittänyt selittää, että ei se juurikaan Suomessa ajamisesta poikkea, mutta ei se auta. Mun pitäis vissiin jollain reissulla "sairastua", niin että hänen olis pakko ajaa ja huomaisi että sujuuhan se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoijaaaaaaa..... Iankaikkisen vanha provo. Keksikää nyt edes uusia, kukaan näitä sataan kertaan kulutettuja enää jaksa..
Edelleen ajankohtainen
Ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa vaikka noin olisi joku sanonut? Aloitus on keksitty, mutta jos olisi totta, niin mitäs tuosta.
Koskaan ei varmasti tiedä, onko aloitus totta vai ei. Ne jatkokirjoitukset kertoo todellisuudesta.
Tässä ketjussa huomioitavaa on se, että moni väittää valeeksi, tai sitten kuittaa jollain kehoituksella huumoriin tai olkien kohautukseen. Jotenkin useat haluavat vähätellä tai mitätöidä tilanteen, joka on kuitenkin monin osin vielä todellisuutta ja kertoo asenteista.
Ehkä joskus tulevaisuudessa nämäkin jutut ovat ihmettelyn aiheita ja joku ihmettelee, mistä oikein on ollut kyse.
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin aloittaja on ilmeisesti se heikompi astia jota ei syistä joita voi arvailla ole pantu kunnolla.
Tässäpä taas kommentti, joka todistaa aloituksen sisältämän idiotismin täysin ajankohtaiseksi, vaikkakin jälkeenjääneeksi asenteeksi...
Kumpi teistä pyysi myyjää esittelemään autoa? Jos mies, olisi aika normaalia, että miehelle vastataan. Kuvitelkaa tilanne toisin päin. Kyllä oudolta näyttäisi, että miehen kysymykseen vastattaisiin rouvalle ja päinvastoin. Tosin, voisihan myyjä käännellä päätään ostajien välillä tiuhaan tahtiin, niin että kumpikin tulisi huomioiduksi. Tämä vaatisi kyllä vähän harjoittelua. Uskoisin, että kun pariskunta tulee kauppaan ja rouva on heti äänessä ilmoittaen, että hän on tullut ostamaan autoa itselleen, niin kyllä sitä myös hänelle esitellään. Jos taas aloitus kuuluu, että me olemme tulleet ostamaan autoa rouvalle, tulee helposti vaikutelma, että vaikka rouvalle tulee, niin mies maksaa. Kyllä kaupasta auto myydään, kun lähdetään ostamaan eikä loukkaantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli ostetaan hyundai i20, kia rio tai esim toyota, niin sillon rouvan paikka on kuskin puolella, jos taas oikeaa merkkiä kuten audi, bmw tai mercedes, niin rouva istuu repsikkana. Näin se maailma pöyrii ja tulee pyörimään. On naisten autot ja miesten autot.
Outoa! Mistähän syystä olenkin aina haksahtanut ostamaan joko Audin tai Mersun. Myinkin jo yhden Audi Quattron pois, vielä on tosin yksi tontilla. Ajattelin talveksi hankkia Mersun taas. Mutta siis sinun mielestäsi pitäisi tyytyä Kiaan tms. Juu ei. Tosin tässä on sekin vielä, että mieheni ajaa Fordilla. Mitähän tässä nyt oikein sitten pitäisi tehdä? Vai toteanko vain, että olet Moukka (huomaa iso M-kirjain).
Vierailija kirjoitti:
Kumpi teistä pyysi myyjää esittelemään autoa? Jos mies, olisi aika normaalia, että miehelle vastataan. Kuvitelkaa tilanne toisin päin. Kyllä oudolta näyttäisi, että miehen kysymykseen vastattaisiin rouvalle ja päinvastoin. Tosin, voisihan myyjä käännellä päätään ostajien välillä tiuhaan tahtiin, niin että kumpikin tulisi huomioiduksi. Tämä vaatisi kyllä vähän harjoittelua. Uskoisin, että kun pariskunta tulee kauppaan ja rouva on heti äänessä ilmoittaen, että hän on tullut ostamaan autoa itselleen, niin kyllä sitä myös hänelle esitellään. Jos taas aloitus kuuluu, että me olemme tulleet ostamaan autoa rouvalle, tulee helposti vaikutelma, että vaikka rouvalle tulee, niin mies maksaa. Kyllä kaupasta auto myydään, kun lähdetään ostamaan eikä loukkaantumaan.
No, minä lähdin kolmesta kaupasta ilman moottoripyörää, kun kukaan ei todellakaan ollut kiinnostunut niitä myymään. Viimeisestä pyörän ostin, mut silloin en ollutkaan yksin liikenteessä...
Kyllä nämä kokemukset ovat ihan todellisia. Ihmeellinen tarve vähätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli ostetaan hyundai i20, kia rio tai esim toyota, niin sillon rouvan paikka on kuskin puolella, jos taas oikeaa merkkiä kuten audi, bmw tai mercedes, niin rouva istuu repsikkana. Näin se maailma pöyrii ja tulee pyörimään. On naisten autot ja miesten autot.
Outoa! Mistähän syystä olenkin aina haksahtanut ostamaan joko Audin tai Mersun. Myinkin jo yhden Audi Quattron pois, vielä on tosin yksi tontilla. Ajattelin talveksi hankkia Mersun taas. Mutta siis sinun mielestäsi pitäisi tyytyä Kiaan tms. Juu ei. Tosin tässä on sekin vielä, että mieheni ajaa Fordilla. Mitähän tässä nyt oikein sitten pitäisi tehdä? Vai toteanko vain, että olet Moukka (huomaa iso M-kirjain).
Olen mies ja mulla on Kia Rio, ihan perusmalli vieläpä, kovamuovisella kojetaululla ja sisustuksella. Mulla ei kyllä ole tosin tapana raapia ja kynsiä niitä pintoja vaikka olisi pehmeääkin muovia, kuten autotoimittajat aina demonstroivat. Luulisi pikemminkin pehmeiden pintojen olevan äkkiä rujossa kunnossa moisesta raatelusta.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan myyjä oli. Nainen ei kuulu ratin taakse. Naisella on vaikeuksia hahmottaa ympäristöä kolmiulotteisesti, eli nainen on vaaraksi liikenteessä. Useimmiten se myös on naiskuski, joka on takapuskurissa kiinni. Eivätkä naiset ymmärrä tekniikastakaan mitään ja pitävät kaikenlisäksi autoa kaatopaikkana. Nainen on liikenteessä heikoin lenkki. Ei kuulu sinne muuten kuin repsikan paikalle suu kiinni istumaan.
Sinä se olet joka ei kyseisistä asioista ymmärrä mitään ja jonka pitäisi olla hiljaa joka tilanteessa. Että jaksatkin keksiä päästäisi moista p.skaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan myyjä oli. Nainen ei kuulu ratin taakse. Naisella on vaikeuksia hahmottaa ympäristöä kolmiulotteisesti, eli nainen on vaaraksi liikenteessä. Useimmiten se myös on naiskuski, joka on takapuskurissa kiinni. Eivätkä naiset ymmärrä tekniikastakaan mitään ja pitävät kaikenlisäksi autoa kaatopaikkana. Nainen on liikenteessä heikoin lenkki. Ei kuulu sinne muuten kuin repsikan paikalle suu kiinni istumaan.
Ihmettelen enemmän, miten ne päästi naisen sinne autokauppaan. Mutta ajat muuttuu, taisivat sallia naisen ajaa autoa Saudi-Arabiassakin. Pakottavat he sentään vielä naisen pukeutumaan "säkkiin". Suomeenkin voisivat tuodatuon saria-lain.
Kyllä se tyhmempikin savolainen autokauppias näkee jo naamasta kumpi sitä autoa kuljettaa.
Autokauppiaat ovat keskivertoa tyhmemiä.
Meillä kyllä esim. kesäisin saa emäntä aina ajaa niin saan kaljani juoda rauhassa. Fakta homma.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kyllä sopisi se että oma muijani ajaisi vaikka ihan kaiken aikaa. Mutta sehän ei käy kaiken tasapuolisuuden nimissä. Mustalaisilla olen huomannut sitä järjestelyä että rouva ajaa ja herra nauttii kyydistä eikä minulla ole siitä mitään valittamista.
Pistitkö muuten palautetta sille autokaupan myyjälle vai kipititkö oitis nettiin itkemään? Mietitään porukalla hetki kuinka epäkohtia hoidetaan.
Ei kannata pistää mitään palautetta. Kusipäiset automyyjät (naisvihaajat, sovinistit) nauttivat siitä, että asiakas pahoittaa mielensä. He nauravat joka kerta, kun asiakkaat reklamoivat. He nauravat kuin teinipojat, jotka vittuilevat koulussa opettajille (huorittelevat naisopettajia) ja joutuvat rehtorin kansliaan.
Paras tapa hiljentää kusipäät on VIDEOKUVATA jokainen myymälävierailu. Kun menet automyyjän luokse, ota kännykkä taskuun ja pistä tallennus päälle. Kaikki myyjän vittuilut menevät suoraan videolle. Kun julkaiset videon somessa, autoliike menettää maineensa. Myyjän kasvot eivät näy videolla (puhelin taskussa, kuva on pelkkää mustaa) joten myyjä ei voi uhriutua ja itkeä, että hän joutuu "vainotuksi". Oma vika, mitäs vittuili asiakkaille julkisella paikalla. Myymälä on julkinen tila.
Ketä edes kiinnostaa enää nykyajan uudet autot, järkyttävän rumia malmikasoja. Ennen Volvoja, esim. 200 sarjaa haukuttiin traktoriksi mutta sekin on linjakas peli nykyajan katumaastureihin ja mitälie crossovereihin verrattuna, muotoilu on sekavaa ja rumaa, varmaan komiteoiden mietintöjen tuloksia ja jokainen jäsen piirtänyt jonkun viivan autoon summassa kännipäissään, jolloin muotoilussa ei ole mitään harmoniaa ja yhtenäisyyttä.
Edes Jeremy Clarksonia, Top Gearin entistä juontajaa ei uudet autot kiinnosta, ne on paskoja hänen mielestään, ja olen samaa mieltä:
https://www.youtube.com/shorts/PAsg09u_PMk
Miehn olisi pitänyt sanoa että Hellan edessä sen paikkka on mutta pitäähän sitä joskus kaupassa käyttää