Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voit elää kodissa, missä rojua pitkin nurkkia, lattioilla metrisiä lehtikadoja, ym. rojua nurkat täynnä?

Vierailija
18.10.2019 |

Nurkat täynnä vanhoja lehtiä, lattioita pidetään säilytystilana ja kasataan rojua nurkkiin, hyllyköiden viereen, hyllyköiden päälle, eteinen täynnä takkeja roikkumassa naulakoissa, eikä kaapissa pois näkyviltä, eteisen lattia täynnä kenkiä, eikä kenkäkaapissa näkymättömissä, pyykkitelineet olohuoneessa täynnä pyykkiä, eikä esim. piilossa kylpyhuoneessa, tai kodinhoitohuoneessa. Ja mikäli asunto on ahdas, miksi tavaroita ei voi karsia ja viedä turhan rojun pois?

Mut en voitte elää käytännössä varastoksi muuttuneessa kodissa?

Tällaisia varastokoteja on niin monella.

Kommentit (232)

Vierailija
181/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi vieraili pa*kaisessa kodissa kun en hennonut kieltää.

Siellä sitten hattuja sovittelivat ja täitartunta tuli.

Kyllä inhottaa ja sääliksi käy lapset. Äidistä ei päällepäin uskoisi että saastassa asuvat.

Ei ne täit kyllä liity likaisuuteen...

Liittyvätpä kuitenkin. Kuten Suomessakin sota- ja pula-aikaan. Syöpäläisiä on runsaasti siellä missä vaatteita ei pestä. Täit, luteet torakat ym. eliöt nauttivat likaisista olosuhteista.

Täit eivät elä liassa, ne elävät ihmisen päänahassa. Ne eivät selviä hengissä pitkään missään muualla kuin päänahassa, eivät edes siinä tapauksessa, jos on likaista. Sota-aikaan täit levisivät siellä rintamalla, kun ihmiset olivat pienissä tiloissa koko ajan yhdessä. Pula-ajan täiepidemioista en ole koskaan kuullutkaan. Eli täit eivät liity likaisuuteen mitenkään. Olen ulkomailla törmännyt torakoihin, eikä niitä koskaan ole tullut vastaan likaisissa olosuhteissa, vaan aivan tavallisissa. Suomessa on kuulemma russakoita, mutta en ole koskaan niihin missään törmännyt. Luteita on vaikea hävittää edes myrkyillä, saati sitten siivoamalla.

Vierailija
182/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää tähän kirjoittaa, että oikeastaan aikaisemmin kun asuimme isommassa talossa niin koti oli huomattavasti siistimpi ja tavaroilla oikeasti säilytystilaa enemmän.Nyt tilaa tässä asunnossa todella vähän ja ne edellisen talon tavarat on pitänyt mahduttaa silti tänne ja se ei aina ole niin helppoa. Ylimääräistä on paljon myyty ja kierrätetty, mutta kaikesta ei voi luopua ja oikeastaan nämä tavarat mitä täällä nyt on niin niiden täytyy nyt vaan tänne mahtua, vaikka olisikin ahdasta. Meille ei ole kuin pari kaappia joihin ei mahdu ne kaikki takit ja kengille ei ole tilaa. Oikeastaan ne vaatteet mitä ei käytetä ovat yhdessä huoneessa laatikoissa ja kengät myös eli kesävaatteet sekä monet harvemmin pidettävät. Muuten niille ei olisi tilaa missään ja pois ei voi antaa sellaista mitä kuitenkin tarvii. Pyykkiteline mahtuu juuri pesuhuoneeseen jos sen sinne ahtaa, mutta jos esim suihkussa tahtoo vielä käydä sinä päivänä niin kätevämpää on, että se on sieltä jo valmiiksi pois ja toista telinettä sinne ei mahdo, joten välillä täytyy ottaa jokin muu huone käyttöön.

Oikeastaan tarvittaisiin ylimääräinen huone tai juuri se kodinhoitohuone, että saisimme kaiken tavaran "piiloon". Nyt kaikki ylimääräinen on sitten jo liikaa, kun muutenkin on ahdasta ja senkin vuoksi jos niitä lehtiä yms ei saa minnekään pois silmistä niin ne herkästi juuri kertyvät jonnekin. Siivoaminen on myös hankalaa kun täytyy tehdä ensin järjestelyä, että saa ne korit yms pois edestä. Siivoamme silti todellakin ja oikeastaan sitä vaan huomaa sen kuinka pienemmässä ka ahtaassa kodissa pitäisi koko ajan järjestellä, että tämä pysyisi edes hetken kunnossa. Isommassa oli helppo laittaa vaatteet "piiloon" sekä oli niitä kaappeja sekä siivoaminen todella helppoa, kun ei ollut mitään esteitä. Senkin vuoksi näitä koteja ei voi verrata keskenään. 

Täällä sama juttu, meilläkin säilytystilaa aivan liian vähän, lapsiperhe, asutaan kolmiossa, jossa ei ole vaatehuonetta. Kyllä olen kironnut monta kertaa asunnon suunnittelijan, että mitä on päässään liikkunut kun selkeästi suunnitellaan perheasunto, mutta jätetään vaatehuone lisäämättä vaikka asutaan Suomen kaltaisessa maassa. Minne hän on ajatellut, että kaikki perheenjäsenet saisivat järkevästi säilöttyä kausivaatteensa. Lämmintä varastoa ei ole, ainoastaan kylmävarasto jossa pulkat tms kesäaikaan ja kesäpihakoristeet talviaikaan. Meillä sitten tursuaa toppatakkia kesälläkin eteisen naulakosta (kun olisi edes peililiukuovet tuossa edessä, mutta ei. On sellainen avomallinen perinteinen naulakko hattuhyllyllä). Ei niitä voi alkaa poiskaan myymään joka kevät ja uusia syksyllä ostamaan 😃 Asuntohaku on menossa, mutta ei sekään sekunnissa tapahdu. Tällaista tämä joskus on. Hyvin siis menee kun tämä on elämäni suurin murhe! 😃

Miksi ette vaihda tuota naulakkoa liukuovikaappiin?

Ei tässä saa mitään remppaa alkaa tekemään. Jossain vaiheessa kun ostetaan oma niin sitten voi laittaa mieleisekseen, nyt tämä on vähän tällaisia kompromisseja. Kokonaisuus ratkaisee, muuten hyvä pohjaratkaisu, hyvät etäisyydet joka paikkaan, vuokra edullinen jne. Pieni ongelmahan nuo takit ovat enkä usko, että niihin muut edes huomioa kiinnittää kuin minä. Muuten asunto kuitenkin siisti. Kuten ekassa viestissäni kirjoitin, pienet ovat ongelmani kun ovat tätä luokkaa 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää tähän kirjoittaa, että oikeastaan aikaisemmin kun asuimme isommassa talossa niin koti oli huomattavasti siistimpi ja tavaroilla oikeasti säilytystilaa enemmän.Nyt tilaa tässä asunnossa todella vähän ja ne edellisen talon tavarat on pitänyt mahduttaa silti tänne ja se ei aina ole niin helppoa. Ylimääräistä on paljon myyty ja kierrätetty, mutta kaikesta ei voi luopua ja oikeastaan nämä tavarat mitä täällä nyt on niin niiden täytyy nyt vaan tänne mahtua, vaikka olisikin ahdasta. Meille ei ole kuin pari kaappia joihin ei mahdu ne kaikki takit ja kengille ei ole tilaa. Oikeastaan ne vaatteet mitä ei käytetä ovat yhdessä huoneessa laatikoissa ja kengät myös eli kesävaatteet sekä monet harvemmin pidettävät. Muuten niille ei olisi tilaa missään ja pois ei voi antaa sellaista mitä kuitenkin tarvii. Pyykkiteline mahtuu juuri pesuhuoneeseen jos sen sinne ahtaa, mutta jos esim suihkussa tahtoo vielä käydä sinä päivänä niin kätevämpää on, että se on sieltä jo valmiiksi pois ja toista telinettä sinne ei mahdo, joten välillä täytyy ottaa jokin muu huone käyttöön.

Oikeastaan tarvittaisiin ylimääräinen huone tai juuri se kodinhoitohuone, että saisimme kaiken tavaran "piiloon". Nyt kaikki ylimääräinen on sitten jo liikaa, kun muutenkin on ahdasta ja senkin vuoksi jos niitä lehtiä yms ei saa minnekään pois silmistä niin ne herkästi juuri kertyvät jonnekin. Siivoaminen on myös hankalaa kun täytyy tehdä ensin järjestelyä, että saa ne korit yms pois edestä. Siivoamme silti todellakin ja oikeastaan sitä vaan huomaa sen kuinka pienemmässä ka ahtaassa kodissa pitäisi koko ajan järjestellä, että tämä pysyisi edes hetken kunnossa. Isommassa oli helppo laittaa vaatteet "piiloon" sekä oli niitä kaappeja sekä siivoaminen todella helppoa, kun ei ollut mitään esteitä. Senkin vuoksi näitä koteja ei voi verrata keskenään. 

Täällä sama juttu, meilläkin säilytystilaa aivan liian vähän, lapsiperhe, asutaan kolmiossa, jossa ei ole vaatehuonetta. Kyllä olen kironnut monta kertaa asunnon suunnittelijan, että mitä on päässään liikkunut kun selkeästi suunnitellaan perheasunto, mutta jätetään vaatehuone lisäämättä vaikka asutaan Suomen kaltaisessa maassa. Minne hän on ajatellut, että kaikki perheenjäsenet saisivat järkevästi säilöttyä kausivaatteensa. Lämmintä varastoa ei ole, ainoastaan kylmävarasto jossa pulkat tms kesäaikaan ja kesäpihakoristeet talviaikaan. Meillä sitten tursuaa toppatakkia kesälläkin eteisen naulakosta (kun olisi edes peililiukuovet tuossa edessä, mutta ei. On sellainen avomallinen perinteinen naulakko hattuhyllyllä). Ei niitä voi alkaa poiskaan myymään joka kevät ja uusia syksyllä ostamaan 😃 Asuntohaku on menossa, mutta ei sekään sekunnissa tapahdu. Tällaista tämä joskus on. Hyvin siis menee kun tämä on elämäni suurin murhe! 😃

Eikö teillä ole kaappitilaa esim makuuhuoneessa, johon kausivaatteet voi viikata odottamaan? Tai vaikka sängynaluslaatikot? Minulla ei ole vaatehuonetta, mutta en silti pidä kaikkia takkeja samaan aikaan esillä naulakossa. Monissa paikoissa on myös vuokrattavissa varastoja.

Vierailija
184/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää, mikä siinä on niin vaikeaa. Ihminen tulee sisälle laittaa ulkovaatteet naulakkoon. Jokainen , joka syö , pistää astiat koneeseen. Laittaa luettuaan lehdet lehtilaatikkon ja laatikon täytyttyä vie ne lehtikeräykseen.

Miksi ihmeessä likaiset vaatteet on muualla ,kuin likavaatekorissa . Kone pesee ne ja sieltä sujuvasti kaappiin. Kuka voi mennä aamupesulle ,jos lavuaari on rähmänen tai pa,,,skalle jos pytty on paateessa.

Kotiin tultua ,kun vaihdat vapaa- ajan asun, laitat siistit vaateesi ulos hengariin tuulettumaan ja kas kummaa ,se on sileä ja raikas ,kun taas huomenna puet sen yllesi.

Tämä on tosi simppeliä.

Taidat elää maailmassa, jossa on 8-16 työt ja 2 säännöllistä vapaapäivää viikossa.

Meillä minä eli perheen äiti olen tien päällä 12-16 vuorokautta kuukaudessa. Saatan täyttää matkalaukun su klo 18 ja lähteä työmatkalle, josta palaan esim. ke klo 14, laitan pyykit koneeseen ja vaihdan puhtaat vaatteet laukkuun ja lähden taas ke-iltana tai aamuvarhaisella torstaina, palaan ehkä pe klo 14 tai sitten klo 19. Lasten isä tekee arkena aamuvuoroa tai arkivp ja on yleensä 3 viikonloppua kuukaudesta töissä. Hän hoitaa lasten harrastuskuljetukset, huolehtii, että läksyt on tehty, pesee pyykit ja laittaa ruuat. Siivoamaan hän ei ehdi. Yleensä minä siivoan, kun olen kotona.

Rojua on poissa ollessani ehtinyt kertyä, samoin kuraa eteiseen. Yritän priorisoida lasten kanssa olemiseen aikaa, joten vähintään toisen vkl-päivistä vietän tehden lasten kanssa yhdessä jotain. Kuten nyt: leivoimme yhdessä pullaa aamulla ja kohta lähdemme uimahalliin. Siivoan huomenna luultavasti koko päivän. Lapset siivoavat omat huoneensa, vain nuorin tarvitsee apua kaikkeen, isommat ovat oppineet tavaroiden järjestämisen ja imuroinnin sekä pölyjen pyyhkimisen.

Mulle tämä jälkimmäinen kuulostaa ymmärrettävämmältä. Esimerkiksi toissapäivänä tiskikone oli jätetty kotiin pyörimään yksin kun kaikki lähtivät, ja mä hain nopeasti ruokatunnilla kotitoimistosta dokumentteja. Jos ylipäätään halusin syödä jotain, se oli syötävä nopeasti, konetta ei todella ehtinyt tyhjentää, eikä astioita sitten saanut muulle kuin tiskipöydälle.

Onhan se kiva että joillakin on aikaa tehdä asiat ns. normaalisti, rauhassa, mutta ei kai se estä sen ymmärtämistä, että jonkun elämä on aika paljon kiireisempää? Muutaman minuutin tauot ja lähdöt lyhyellä varoitusajalla, ne ovat mun arkeani.

Ja noita työreissuja mulla myös. Muutenkin työaika on epäsäännöllinen ja periaatteessa olen aina hälytysvalmiudessa. Lomillakin, jotka kyllä ovat pitkät. Silloin on kiva elää kotielämää rauhassa.

Millaista työtä tämä ”ei ole vaikeaa” -kirjoittaja tekee?

No nyt on jo pakko puuttua tähän keskusteluun. Olen itse rekkakuski, eli työ on todella epäsäännöllistä, työpäivät pitkiä ja edes työvuorolistaa ei ole, eli edellisenä iltana tiedän seuraavan päivän lähtöajan. Silti mun koti on aina tiptop ja tavarat paikoillaan ja poissa silmistä. 

Minä priorisoin siistin kodin ykköseksi, koska haluan elää siistissä ja puhtaassa kodissa, en oleta että muut tekisivät saman, mutta siitä se ei ole kiinni että olisi epäsäännöllinen työaika/reissutyö. Tosin mulla ei ole sitä miestä sotkemassa, lapsia kyllä on.

Vierailija
185/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vaihda tuota naulakkoa liukuovikaappiin?

Ei tässä saa mitään remppaa alkaa tekemään. Jossain vaiheessa kun ostetaan oma niin sitten voi laittaa mieleisekseen, nyt tämä on vähän tällaisia kompromisseja. Kokonaisuus ratkaisee, muuten hyvä pohjaratkaisu, hyvät etäisyydet joka paikkaan, vuokra edullinen jne. Pieni ongelmahan nuo takit ovat enkä usko, että niihin muut edes huomioa kiinnittää kuin minä. Muuten asunto kuitenkin siisti. Kuten ekassa viestissäni kirjoitin, pienet ovat ongelmani kun ovat tätä luokkaa 😊

..

Ööö... Mitä remppaamista se on, jos ostaa kaapin ja laittaa sen mieleiseensä paikkaan?

Vierailija
186/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi vieraili pa*kaisessa kodissa kun en hennonut kieltää.

Siellä sitten hattuja sovittelivat ja täitartunta tuli.

Kyllä inhottaa ja sääliksi käy lapset. Äidistä ei päällepäin uskoisi että saastassa asuvat.

Ei ne täit kyllä liity likaisuuteen...

Liittyvätpä kuitenkin. Kuten Suomessakin sota- ja pula-aikaan. Syöpäläisiä on runsaasti siellä missä vaatteita ei pestä. Täit, luteet torakat ym. eliöt nauttivat likaisista olosuhteista.

Täit eivät elä liassa, ne elävät ihmisen päänahassa. Ne eivät selviä hengissä pitkään missään muualla kuin päänahassa, eivät edes siinä tapauksessa, jos on likaista. Sota-aikaan täit levisivät siellä rintamalla, kun ihmiset olivat pienissä tiloissa koko ajan yhdessä. Pula-ajan täiepidemioista en ole koskaan kuullutkaan. Eli täit eivät liity likaisuuteen mitenkään. Olen ulkomailla törmännyt torakoihin, eikä niitä koskaan ole tullut vastaan likaisissa olosuhteissa, vaan aivan tavallisissa. Suomessa on kuulemma russakoita, mutta en ole koskaan niihin missään törmännyt. Luteita on vaikea hävittää edes myrkyillä, saati sitten siivoamalla.

Jossain määrin likaisuus kylläkin vaikuttaa syöpäläisten "viihtyvyyteen". Vaikka täit ja luteet verenimijöitä ovatkin, niin otollista niillekin on se lika. Päätäi ei tykkää, jos pipot ja hiukset pestään, jne. Vaatetäi ei pidä puhtaista vaatteista. Torakka ja sen veli russakka puolestaan nauttivat leivänmuruista, ja varmimmin ne saa kotiinsa kesytettyä kun ruokaa on saatavilla.

Viheliäisin, eli lude ei sekään kovin ihastu puhtaaseen kotiin.

Venäjän puolelta tulee kouluihimme pieniä verenimijöitä koska siellä siivous on alkeellisempaa ja pyykkäys heikommalla tolalla.

Köyhyys ei kuitenkaan tarkoita epäsiisteyttä. Usein jopa päinvastoin: "Moni kakku päältä kaunis.."😜

Vierailija
187/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielisairas ja köyhä muusikko. Siksi.

Vierailija
188/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mentiin taas jo ulalle

Vierailija
189/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuommoinen koti. Tavarat ovat silloin paikallaan, kun ne ovat narulla ja lehdet kasassa. Muutenhan ne olisivat pitkin lattioita.

Helposti voi noin asua. Ei häiritse silmää. Ehkä mun äitiä, kun käy. Onneksi ei käy usein, se alkaa aina viikkailemaan ja tekemään ja marisemaan.

Vierailija
190/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suurimmaksi osaksi aina siistiä eikä mitään turhia rojuja nurkissa, mutta joskus ne tiskit saattaa lojua pöydillä ja pölypallerot pyöriä nurkissa, kun on ollut kiireisempää... Äitini on siivousnatsi ja on pari kertaa pamahtanut meille yllättäen tällaisen "kaaoksen" keskelle ja on ollut tyrmistynyt. Olen oppinut ihan tuolta lapsuudesta, että on elämässä tärkeämpiäkin asioita, kuin kodin hinkuttaminen ja näin ollen en ole kuin äitini.

Yleensä tuollainen jatkuva saastaisuus, hamstraaminen, välinpitämättömyys jne. kertoo jostain mt-ongelmista.

Vierailija
191/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suurimmaksi osaksi aina siistiä eikä mitään turhia rojuja nurkissa, mutta joskus ne tiskit saattaa lojua pöydillä ja pölypallerot pyöriä nurkissa, kun on ollut kiireisempää... Äitini on siivousnatsi ja on pari kertaa pamahtanut meille yllättäen tällaisen "kaaoksen" keskelle ja on ollut tyrmistynyt. Olen oppinut ihan tuolta lapsuudesta, että on elämässä tärkeämpiäkin asioita, kuin kodin hinkuttaminen ja näin ollen en ole kuin äitini.

Yleensä tuollainen jatkuva saastaisuus, hamstraaminen, välinpitämättömyys jne. kertoo jostain mt-ongelmista.

Lisään vielä, että myös tuollainen ylitse menevä siisteys ja järjestelmällisyys on myös jonkinlainen pakkomielle. Äitini oli/on aina hermostunut ja purkaa sitä siivoamiseen...

Vierailija
192/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsiperheessä tavaraa helposti lattioilla vaikka niille paikka mielessä

Vierailija
193/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasat ja röykkiöt kertovat usein laiskuudesta tai dont' give a f.. k asenteesta.

En pystyis itse elämään moisessa kaaoksessa.

Toinen kammotus on petaamaton sänky, jossa lakanat vaihdettu "En muista millon"

Yök.

Vierailija
194/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa joka siistyy näiden siivousintoilijoiden kodissa on tämä itse. Muut ovat sekoittajia ja saastuttajia, jotka kyllä älyävät kaikota.

Vierailija
195/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan diagnosoimaton ADHD. Olen ihan kunniallinen kansalainen, mutta kodin hallinta on ihan kaaosta. Ei se hyvältä tunnu, mutta eipä tässä muuta voi tehdä. Tulevaisuudessa pitää varmaan harkita siivoojaa kun on varaa. 

Vierailija
196/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko osallistua tähän keskusteluun koska olen apen tavoin ihmetellyt samaa. Tiedän itse olevani nipottaa, omassa kodissani kaikki on aina millilleen paikoillaan, mutta se kaaos minkä keskellä jotkut elävät on kyllä outoa. Ystäväni on juuri sellainen. Ostaa hienoja sisustusjuttuja ja uusia vaatteita kaiken aikaa, shoppailu on lempiharrastus. Kotonaan hän kuitenkin heittää uudet vaatteet rlykkiöiksi entisten päälle. Hienot huonekalut on tavaran ja sekalaisten paperien, lehtien, pyykkien ym peitossa. Keittiössä aina pöytä, tasot ja allas täynnä likaisia astioita ja lojumaan jätettyjä ruokia. Tiskikone kyllä on, mutta sitä ei jakseta tyhjentää ja täyttää. Vessa täynnä sikin sokin olevaa kosmetiikkaa ja pesuaineita, pyykkejä ja wc-paperisäkkejä. Hyvä kun sisään mahtuu. Jo eteisestä lähtien lattioilla pyörii kenkiä, saappaita, tossuja, kuivausteline, imuri, sanko, moppi, rikkakihveli, laukkuja, reppuja ym. Ei koskaan siivoa kunnolla, aina se on kesken. Vuodesta toiseen. Jääkaappiin en ole enää aikoihin katsonut, viimeksi oli täynnä vanhentuneita ruokia ja purnukoita. Pesty sitä ei ole varmaan koskaan. Ulkoisesti ystäväni on huoliteltu ja muodikas, koti oikea rytöpesä.

Hui. Tämä voisi olla minusta! Huomenna aloitan...

Vierailija
197/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi ihmetellä, mikä on kodinhoitohuone tai kenkäkaappi? Millaisissa oloissa tällainen ihminen oikein elää? Ihan perusasioita normaaleissa kodeissa. Tai no, ehkä ei näille sottapytyille.

Vierailija
198/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT ANU ULOS!!!! ääniä muille!!

Vierailija
199/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Anu on ihan sairas saasta, ei yhtään ikävä lapsiaan. 

Tärkeämpää oli kiinteistökaverit !

Vierailija
200/232 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset, jotka tiedän elävän sotkun keskellä ovat muutenkin kaikilla elämän osa-alueilla sellaisia hälläväliä -tyyppejä. En usko näiden kohdalla syynä olevan masennusta tai mitään mt-ongelmia, vaan silkkaa laiskuutta. Eivät kuitenkaan ole mitään hamstraajia. Muuten kyllä saattaa ulkonäkö olla hyvinkin huoliteltu...