Miksi monet köyhät ihmiset näyttävät niin paljon ikäistään vanhemmalta?
Monilla joku +15 - 20 vuotta ulkonäön puolesta enemmän kuin, mitä syntymäaika antaisi ymmärtää.
Kommentit (25)
Miksi niin monet rikkaat ihmiset kuolevat ennen kuin täyttävät 150 vuotta? Pidän tätä todella outona, kyllähän rikas elämä ja nuorekas ulkonäkö varmasti pitää elimet, luut ja lihakset nuorena, eikö vain?
Kuka on sanonnut, että juuri köyhillä on huonot elämäntavat.
Köyhillä ei ole varaa elämäntapohin, pääasia, että pystyy maksamaan vuokran, puhelimen ja ruuan.
Eivät kaikki köyhät ihmiset polta eivätkä juo.
Huolet ja stressi vanhentaa ihmistä paljon ja nopeasti. Myös sairaudet.
Ei köyhillä ole varaa pukeutua kalliisiin vaatteisiin, eikä hoitaa ulkonäköänsä esim. käymällä kampaajalla, ostamalla voiteita, muista kauneushoidoista puhumattakaan. Jos joutuu käyttämään vanhoja vaatteita vuosikausia ja leikkaamaan hiuksensa itse, jättämään hammaslääkärikäynnit väliin, ei ulkonäkö voi mitenkään olla viimeisen päälle. Lisänä stressi siitä, miten saa eurot riittämään jokapäiväiseen ruokaan ja laskuihin, vanhentaa kummasti. Kun töitä ei saa , vaikka miten yrittää. Ikää 56.
Meillä on vielä pitkä matka siihen, että arvostamme ihmisen sisäistä kauneutta!!!
Monesti köyhä voi olla paljon armollisempi ja mukavampi kuin rikas.
Vanhentaakos stressi jo nuorta ihmistä? Että jos kollageenin määrä alkaa vähetä keskimäärin kaksvitosesta eteenpäin niin jos on stressannut 25-vuotiaaksi, mutta sitten elämä alkaa hymyillä niin näkyykö se naamasta? Vai alkaako väistämättä rupsahtaa vähän toivottavaa nopeammin?
Vierailija kirjoitti:
Kova elämä kuluttaa nopeammin.
Alkoholi, tupakointi ja siihen vielä liikunnan puute.
Huono ruokavalio ja usein fyysisesti kuluttava tai muuten kuluttava työ. Ei varaa lomiin tms. palauttavaan, hoitoihin yms.
Asuin taloyhteisössä jossa asui useampi vähävarainen 60+ ikäinen ihminen. Emme tienneet tästä etukäteen, vuokrasimme yksityiseltä. Huomasin aivan saman, ap ei ole väärässä. N.60v. köyhät ihmiset näyttävät + 10v. vanhemmilta. Jopa 50+ näyttävät eläkeläisistä. Yhdistävä tekijä kaikilla oli työttömyys. Köyhyys/työttömyys selvästikin kuluttaa ihmistä.
tai sitten sinusta vain tuntuu siltä , ja köyhät näyttävät ikäisiltään ja rikkaat ihmiset näyttävät 15 - 20 vuotta ikäänsä nuoremmilta. meikeillä ja vaatteilla on helppo naamioitua nuoremmaksi.
Eivät näytä, geenit vaikuttavat eniten siihen miten ihminen vanhenee...
Joku noissa pikaruuassa sekä prosessoidussa valmisruuassa on joka vanhentaa. Nykynuoret näyttävät jo teineinä päälle parikymppisiltä ja ovat keski-ikäisen näköisiä jo alle 30v.
Ainakin kaltaiseni lapseton köyhä voi tehdä valintoja, jotka vaikuttavat ulkonäköön.
Itse en käytä alkoholia enkä polta, näistä säästyneet rahat laitan kosmetiikkaan, pääasiassa ihon hoitoon. Lenkkeilen paljon, joten olen hoikka ja raitis ilma saa kasvotkin hehkumaan.
Rahalla voi toki ostaa monia asioita, mutta ei aikaa, jota itsestään huolehtiminen vaatii. Työttömänä minulla on mahdollisuus elää kiireetöntä elämää ja huolehtia riittävästä unen saannista (väsymyshän tunnetusti vanhentaa), tämän suhteen koen olevani suorastaan etuoikeutettu!
Kampaajalle en tietenkään pääse, mutta pidän hiukseni pitkinä (kaveri poistaa tarvittaessa huonot latvat, mikä ei ole kovinkaan vaikeaa). Netistä löytyy pilvin pimein kampausvideoita, joiden avulla olen opetellut laittamaan tukkaani kivasti. Vaatteet ostan alennusmyynneistä tai kirpparilta ja muokkaan itse sopiviksi.
Mitä ruokaan tulee, niin en syö lihaa tai valmisruokia, koska ne ovat aika kalliita. Myös makeiset ym. sokeriset herkut jäävät samasta syystä ostamatta. Suosin satokausituotteita, tarjouksia ja edullisia kilohintoja. Tykkään myös marjastaa ja sienestää. Terveellisesti syöminen on oikeasti aika halpaa, mutta vaatii toki vähän vaivannäköä.
En sitten tiedä mikä on ap:n käsitys nuorelta näyttämisestä? Jos se on viimeisten trendien mukaan ehostettu ja puettu, niin sellaiseen mulla ei tosiaan ole varaa. Jos taas raikkaan, luonnollisen ja terveen näköinen "hehkeä" ihminen, niin sellainen kyllä olen. Monet varakkaammat tuttavani näyttävät minua vanhemmilta, koska heillä on työelämässä paljon kiirettä, unenpuutetta ja stressiä.
Myönnän kuitenkin, että kaikkeen ei voi vaikuttaa. Jos multa esim. jouduttaisiin poistamaan hammas niin ei olisi varaa laitattaa uutta tilalle. Siksi yritänkin omilla elintavoilla vaikuttaa mahdollisimman paljon siihen, että näin ei käy. Ja kyllä. Olen saanut myös ne paljon puhutut hyvät geenit, joten olen kai onnekas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova elämä kuluttaa nopeammin.
Alkoholi, tupakointi ja siihen vielä liikunnan puute.
Olet jälleen kerran aivan oikeassa.
Vuosikausia kestäneiden erittäin rankkojen syöpähoitojeni aikana minun oli opeteltava juomaan ja tupakoimaan, vaikka jo sairaus tuntui vaikealta.
Yritin olla liikkumatta, mutta siihen en pystynyt. Anteeksi. :(
Arvostan aina huikeaa palstaviisautta.
alkoholit, tupakka, roskaruoka. Siinä se vanheneminen noiden luusereiden rakana. Niijoo ja köyhyysideologia jossa kaikki tuhlataan heti ja sitten stressaannutaan kun ei ole varaa.
Toimeentulotuki pitäisi varmaan maksaa kahdesti viikossa a 50e.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on sanonnut, että juuri köyhillä on huonot elämäntavat.
Köyhillä ei ole varaa elämäntapohin, pääasia, että pystyy maksamaan vuokran, puhelimen ja ruuan.
Eivät kaikki köyhät ihmiset polta eivätkä juo.
Jos elämäntavat ois kunnossa he eivät ois köyhiä, elleivät nimenomaan tietty halua olla köyhiä.
Stressi, rööki, kunnallinen hammashoito (= jos hammas joudutaan poistamaan siihen ei saa implanttia).
Stressi, huonot elämäntavat, ei niin monipuolinen ruokavalio. Ei varaa mihinkään kauneushoitoihin tai kirurgiaan.