Miksi monet köyhät ihmiset näyttävät niin paljon ikäistään vanhemmalta?
Monilla joku +15 - 20 vuotta ulkonäön puolesta enemmän kuin, mitä syntymäaika antaisi ymmärtää.
Kommentit (25)
Ei oo varaa eikä kiinnostusta hoitaa itseään. Sillon kun itse elin vuosia oikeasti köyhänä niin myin heti alkuun suurimman osan vaatteistani, että sain rahaa. Ne mitkä jätin oli parin vuoden päästä jo sen näköisiä että niitä pidetään paljon. Jos meni rikki niin korjasin. Hiuksille ei ollut varaa eikä mielenkiintoa tehdä mitään eli ne oli lopuksi semmonen perseen alle roikkuva letti. Meikkeihin ja ihonhoitotuotteisiin ei ollut varaa, vesi ja saippua oli se millä mentiin. Lisänä hirveä stressi, että millä tästä tilanteesta selvitään ja olin erittäin laiha, koska söin noin joka kolmas päivä.
Nyt kun mulla on ehjät ja puhtaat vaatteet, hiuksissa jopa jonkinlainen leikkaus ja ne on hoidetut ja varaa meikata ja hoitaa ihoani oon taas aivan ikäiseni näköinen enkä ankea ja harmaa. Tämä mun tilanne aiheutui siitä, että muinoin opiskelijan tuet riippui vanhempien tuloista. Halusin opiskella alaa, josta vanhempani eivät tykänneet (kumpikin insinöörejä, minä halusin opettajaksi) ja alle 20-vuotiaan tuet riippui vanhempien tuloista. Vanhemmat sanoi että he ei kustanna tämän alan opiskelua ja Kela sanoi, että sulla on niin hyvätuloiset vanhemmat, että saat meiltä 20€. Tienasin kuussa noin 250€ töistä ja sain sossusta sen verran, että palkka ja tuki riitti vuokraan. Ruuat enimmäkseen ruoka-avusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova elämä kuluttaa nopeammin.
Alkoholi, tupakointi ja siihen vielä liikunnan puute.
Olet jälleen kerran aivan oikeassa.
Vuosikausia kestäneiden erittäin rankkojen syöpähoitojeni aikana minun oli opeteltava juomaan ja tupakoimaan, vaikka jo sairaus tuntui vaikealta.
Yritin olla liikkumatta, mutta siihen en pystynyt. Anteeksi. :(
Arvostan aina huikeaa palstaviisautta.
"Nuorruitko" uudelleen kun elimistösi kalvanut syöpä oletan hävisi ja raskaat hoidot loppuivat.
Köyhät myös kuolevat selvästi nuorempina kuin rikkaat, joten selvähän tuo.
Omalta kohdaltani voin sanoa, että vitutus vanhentaa.
Häh? Eli syöpähoitojen jälkeen halusit alkaa näyttämään entistä vanhemmalta huonojen elintapojen seurauksena, mutta epäonnistuit tässä? Ok.