Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka äänesti 25v sitten EU-jäsenyyttä vastaan?

Vierailija
18.10.2019 |

Kuka teistä äänesti 25 vuotta sitten EU-jäsenyyttä vastaan? Itse äänestin vastaan, ja tekisin samalla tavalla nykyään. Jäsenyydestä ei ole ollut muuta kuin taloudellisia tappioita.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin äänestin puolesta, muistan selvästi, kun luvattiin miten ruoan hinta tulee laskemaan, vain banaanit ja kahvi kallistuisi. Ja tällaista oikeesti toitotettiin ajankohtaohjelmissa.

ja näin on käynyt. Tosin ruoka on suomessa halventunut aika tasaisesti. Alkoholin verotus nostaa suomessa hintoja, mutta muuten ruoka on suhteessa halvempaa.

Vierailija
22/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin vastaan ja nykyään olisin jopa enemmän

mies51v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin äänestin puolesta, muistan selvästi, kun luvattiin miten ruoan hinta tulee laskemaan, vain banaanit ja kahvi kallistuisi. Ja tällaista oikeesti toitotettiin ajankohtaohjelmissa.

Ja sehän laski. Ja monen monen muun myös. Mietipä miten helvetin kalliita autot olivat ennen.

Vierailija
24/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en saanut vielä äänestää (olin 14-vuotias), olisin äänestänyt puolesta. Tosin eipä minun yhdellä äänelläni olisi muutenkaan mitään muutosta lopputulokseen ollut.

Vierailija
25/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, ikää oli 34 vuotta.

Vieläkin samalla kannalla.

Vierailija
26/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet heistä on jo kuolleita. Itse äänestin puolesta ja yhä samaa mieltä.

Kuolleita? Minkä ikäinen olet? Samalla logiikalla puolesta äänestäneet ovat jo kuolleita.

Vierailija
27/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa EU:n vastustajat ovat heittäneet monia perusteita EU:n vastustukselle, mutta valitettavasti niistä yksikään ei ole totta. Aika surullista, että elämmä tällaisessa disinformaatioyhteiskunnassa jossa trollaamalla pyritään vaikuttamaan yleiseen mielipiteeseen faktoista välittämättä.

Vierailija
28/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan. Ikää oli 21v.

Muistan, että se lobbaus EU:n puolesta oli melkomoista. Vai muistanko väärin?

Kyllä. Ruoka ja lähes kaikki tulisi olemaan lähes ilmaista.

Vierailija
29/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen syy muuten oli se, miten Suomen pitää äkkiä ehtiä sinnen ennen noita itäisempiä valtioita? Miksiköhän, ihmetyttää vieläkin.

Miksihän ne liittyivät vapaaehtoisesti tuohon ja Natoon heti kun pystyivät. Eikö Venäjä ja Varsovan "liitto" olleetkaan hyviä kokemuksia?

Vierailija
30/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin vastaan. En niinkään periaatteessa EU:ta vastaan, mutta minusta Suomen neuvottelema sopimus ei ollut hyväksyttävissä. Olen edelleen samaa mieltä, meidän olisi pitänyt liittyä vasta muiden persaukisten itäblokin maiden mukana nettosaajana.

Vierailija
31/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sehän laski. Ja monen monen muun myös. Mietipä miten helvetin kalliita autot olivat ennen.

Ruuan hinta eurojen myötä 1mk = 1€

Vierailija
32/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU-han tällaisena ei toimi. Syy on että Euroopan reunavaltiot mitä mekin olemme ei pysty kilpailemaan Saksan kanssa viennistä. Aiheuttaa ison vientiylijäämän Saksaan, josta kuitenkaan perussaksalainen ei hyödy mitään. Eun reunamille aiheuttaa työttömyyttä. EU-han selviää vain koska keskuspankki pumppaa rahaa talouteen.

Vierailija
33/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euron tultua menetin rahantajuni kokonaan. Vieläkin pitää kääntää markkoihin että tulis joku taju, vaikka eihän sekään enää "täsmää".

On ikävä markkoja.

Vierailija
34/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin vastaan, kun ärsytti se ääliöiden mainosmantra "ruoka halpenee".

Sittemmin olen huomannut EU-jäsenyyden helpottavan yksityis- ja liike-elämää, vaikka olinkin oikeassa: ruuan hinta ei laskenut.

Tunnustan ilomielin olleeni väärässä kun vastustin.

Kansantalous on hyötynyt suuresti sekä EU-jäsenyydestä että eurosta. Moni teistä ei ole maksanut asuntolainastaan markka-ajan korkoa, yli 13%.

Vierailija
35/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa EU:n vastustajat ovat heittäneet monia perusteita EU:n vastustukselle, mutta valitettavasti niistä yksikään ei ole totta. Aika surullista, että elämmä tällaisessa disinformaatioyhteiskunnassa jossa trollaamalla pyritään vaikuttamaan yleiseen mielipiteeseen faktoista välittämättä.

Älä selitä siinä etteikö muka ole totta. Itse olin maanviljelijä vielä silloin, mutta EU,n aikana olen sen joutunut lopettamaan.

Vierailija
36/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan ääni,en ollut tyytyväinen liittymisehtoihin ja paras talous oli Norjalla ja Sveitsillä ulkopuolella.

Vierailija
37/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos EU olisi ihminen olisin väkivalloin tappanut sen. Sen verran v.tuttaa koko p.ska.

Vierailija
38/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä selitä siinä etteikö muka ole totta. Itse olin maanviljelijä vielä silloin, mutta EU,n aikana olen sen joutunut lopettamaan.

Maailma muuttuu, Eskoseni. Ja hyvä niin.

Vierailija
39/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuan hinta eurojen myötä 1mk = 1€

https://www.ksml.fi/kotimaa/V%C3%A4ite-kallistumisesta-ei-pid%C3%A4-pai…

Ruoka on nyt 25% halvempaa kuin ennen EU:ta.... eli aika paljon.

Vierailija
40/98 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun juuri liittymisen jälkeen postimerkit kallistuivat EU.ssa niin, että kirjeen lähettäminen Suomesta muualle EU.hun tuli kalliimmaksi kuin kirjeen lähettäminen Suomesta Norjaan.

Näennäisesti pikkujuttu mutta juuri tuollaisten asioiden tulisi mennä mahdollisimman jouhevasti EU.ssa vrt muualle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi