Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko pettynyt, jos saat yliopiston tentistä arvosanaksi kolmosen tai alle?

Vierailija
18.10.2019 |

Pitääkö aina tulla nelonen tai vitonen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kurssista. Joillakin kursseilla saa tehdä ihan hulluna töitä, että saa arvosanaksi edes sen kolmosen. Tällaisella kurssilla olen hyvin tyytyväinen siihen kolmoseen. (Tai oikeastaan ihan mihin vaan, jos vaan läpi menee.) Jollakin kurssilla paremman arvosanan saa helposti, ja näillä kursseilla olen pettynyt jos saan huonomman arvosanan kuin 4 tai 5.

Vierailija
2/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä opiskelin, kolmonen oli paras arvosana. Eli en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tenttejä, joista olen tähdännyt ja kovasti yrittänyt saadakseni parhaimman arvosanan. Mutta vastaavasti on tenttejä, joista olen ollut helpottunut kun olen saanut ne suoritetuksi. Viime viikolla sain viimeksi tenttitulokosia. Olin pettynyt kun tentti ei mennyt läpi. Toislaata en ollut pettymykseni kanssa yksin; tenttiin osallistuneista oli noin 75% hylätty. -  En voinut muuta kuin huokaista ja todeta, että leukarintaan ja uutta matoa koukkuun... Ei yliopisto-opiskelun ole tarkoituskaan olla aina helppoa ja kivutonta.  

Vierailija
4/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollako pettynyt, kun tutkinnosta on jo parikymmentä vuotta, eikä vieläkään ketään ole kiinnostaneet ne arvosanat?

Vierailija
5/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen tai vitonen olisi kyllä tosi paha :(

En opiskele Suomessa. Ykkönen on täällä paras. Onko Suomessa vieläkin kaikki toisinpäin kuin maailmalla..?

Vierailija
6/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite saan aina kolmosia kun oon varmaan niin tyhmä :(

Vierailija
7/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtään aina ykköseen.

Vierailija
8/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 on pettymys, mutta kolmonen on mielestäni jo hyvä! 4 tai 5, niin olen taivaissa :)))

Vierailija
9/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun minä opiskelin, kolmonen oli paras arvosana. Eli en.

Sama täällä. Arvosteluasteikko oli:

Et 3

Ht 2

TT 1

Ja se tietysti käännettiin, että ET oli ”ei tietoa” ja ht ”heikot tiedot” ja Tt ”täydelliset tiedot”.

Ei tuntunut niin pahalta jos oli TT:tä opintokirjassa 😊

Oi niitä aikoja, 1990- luku ja Helsingin yliopisto.

Vierailija
10/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kurssista, oppiaineesta ja yliopistosta. Paljon kertoo se, mikä on tentin arvosanajakauma. Joillain aloilla on aika yleistä, että todistuksessa on rivi nelosia ja vitosia, joillain aloilla se on tosi harvinaista ja tentissä saattaa ehkä 10% opiskelijoista saada sellaisia. Hyvin harvoin arvosanat kuitenkaan valmistumisen jälkeen ketään kiinnostavat, joten siinä mielessä niillä ei ole niin suurta väliä.

Vierailija
11/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tiedän aika hyvin, miten olen pärjännyt, joten arvosanat eivät tullessaan ole yllätyksiä, ei pettymyksiä eikä iloisia.

Vierailija
13/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän. Sikäli ei hittoakaan väliä, mutta alallani kolmosen keskiarvo ei vielä riitä parhasiin gradukursseihin, ja sillä ei pääse tekemään tuomioistuintyötä.

Vierailija
14/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin saksan kieltä. Kokonaisuuden (esim.perusopinnot) keskiarvoksi piti saada hyvät tiedot eli 3 (1-5 oli asteikko). Eli oli merkitystä.

Vierailija
15/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisaniemen vaiko Otaniemen tentistä?

Vierailija
16/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikoina kolmonen oli korkein.

Vierailija
17/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut tutkinnot kun 3 oli korkein sekä kun 5 oli korkein arvosana.

Vierailija
18/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällä hetkellä joo, kun tähtään opintoihin avoimen väylän kautta. Eihän ne arvosanat ketään jatkossa kiinnosta, mutta itselle tulee hyvä mieli, kun pärjää. Teen kyllä ihan samoja opintoja kuin nuorisokin, mihin vain pääsee, tai päinvastoin, nuoriso tekee samoja kursseja. Muutama ryhmätyökin tullut tehtyä päätoimisten opiskelijoiden kanssa. 

Vierailija
19/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä se vähän pistää miettimään että olisi voinut vähän enemmän panostaa, mutta toisaalta kukaan ei niitä arvosanoja tule jälkeenpäin kyselemään eli eipä noilla väliä. Jos joku jotakin koskaan esim. työelämässä kysyy niin gradun arvosanaa mutta en ole kyllä keneltäkään oikeasti kuullut sitäkään kysyttäneen, on vaan semmoinen villi "urbaani legenda" että joltakin olisi joskus udeltu.

Mulla näin kandin jälkeen yksi tai kaksi kolmosta ja sitten yhdestä tosi vastenmielisestä kurssista joka ei yhtään napannut, sain kakkosen. Loput on olleet 4 tai 5. Suht helpostihan noita saa ainakin humanistisella puolella jos on vähänkään kiinnostusta ja motivaatiota aiheeseen.

Vierailija
20/23 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelonen tai vitonen olisi kyllä tosi paha :(

En opiskele Suomessa. Ykkönen on täällä paras. Onko Suomessa vieläkin kaikki toisinpäin kuin maailmalla..?

No australiassa tunnetusti ihmiset seisoo käsillään ja talotkin rakennetaan katto maahanpäin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan