Oletko pettynyt, jos saat yliopiston tentistä arvosanaksi kolmosen tai alle?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ite saan aina kolmosia kun oon varmaan niin tyhmä :(
Vähän asian vierestä, suositteletteko mun tapauksessa et kannattais mennä johonkin tutkimuksiin? Masennus ja ahdistus nyt varmaan on, niihin en tosin halua apua, mietin lähinnä nepsy-mahdollisuutta ja esimerkiksi add:tä :/ ja käsienheilutteluhumanismia siis opiskelen, mitäpä muutakaan näin beta-naisena...
Yhteenkään työpaikkaan hakiessani ei ole kysytty yo-todistukseni arvosanoja eikä diplomini arvosanoja. (ei edes kopioita todistuksista) Tieto siitä, että ne olivat olemassa riitti.
Ainoastaan sillä, missä olin ollut ennen töissä ja minkälaisia hommia olin hoitanut, oli merkitystä.
Erityisesti haastattelussa kiinnosti, voisinko tuoda edellisen firmani asiakkaitani heidän asiakkaikseen. Ja se omistinko entisessä firmassa tekemieni innovaatioiden immateriaaliset oikeudet itse, vai jäivätkö ne edellisen firman omaisuudeksi.
Jos saa hyvän arvosanan, niin kait se kumminkin tarkoittaa myös sitä, että osaa tuon asiaalueen tosi hyvin.
Onhan sillä merkitystä töihin mennessä, esimerkiksi lääkäreillä ja lakimiehillä jms.
Tai ainakin ajattelen, en ole koskaan suorittanut yliopistossa mitään tutkintoa.