Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko outo, kun en ymmärrä mikä vetää ihmisiä liittymään instagramiin?

Vierailija
18.10.2019 |

Itse en jotenkin tajua, mitä ideaa tuossa on? Miksi minun pitäisi laittaa sinne kuvia itsestäni ja omasta elämästäni? Kiinnostaako ihmisiä todella niin paljon muiden ulkonäkö ja elämä? Kai he haluavat lähinnä muiden huomioivan heidät, mutta mitä heille siitä jää käteen? Tykkäyksiä tai jopa kehuvia kommentteja? Miksi aikuiset tarvitsevat tänä päivänä kehuja ja hyväksyntää kuin teini-ikäiset?

Liian paljon ihmeteltävää tuon sivuston käyttäjiin liittyen. Valaiskaa minua!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet outo, instagram on paljon kivempi kuin face.

Tykkään erityisesti ihmisten matkoilta laittamistaan kuvista, en kyllä herneitä nenukkaan vedä muistakaan kuvista.

Vierailija
2/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään erityisesti ihmisten matkoilta laittamistaan kuvista, en kyllä herneitä nenukkaan vedä muistakaan kuvista.

En ole facebookissakaan, koskaan ollutkaan. Sekään ei kiinnosta. Taidan todella olla outo. Siksi kai minulla onkin vaikeaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse facessa enkä instassa. Et ole outo.

Vierailija
4/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan yleisöä taiteelleni siellä maailmanlaajuisesti. Ei sinne ole mikään pakko pärstäänsä laittaa, ei kukaan pakota käyttämään somea ylipäätään.

Monelle yrittäjälle ja freelancerille se on markkinointi paikka.

Ei kukaan varmaan valita naapurin virkkaamisestakaan, kuinka joku voi uhrata aikaansa johonkin niin tylsään?

Vierailija
5/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Joskus tulee itselle mieleen, että tämän voisi laittaa Instagramiin, jos käyttäisin. En vaan tiedä miksi. ehkä jos on joku taiteilija/malli, niin tuo on ihan hyvä kanava saada näkyvyyttä, töitä... Sitä kai suurin osa tavallisista ihmisistä haluaa, tulla nähdyksi. Itse ahdistun siitä, jos joku näkee minut mutta en tiedä tarkalleen reaktiota. Tietysti tykkäystet=onnistuminen ja kommenteista voi jotain päätellä. Mutta aika erilaista, kun vertaa tilanteeseen jossa valokuva-albumia esittelee tuntemalleen ihmiselle ja yhdessä keskustellaan niistä kuvista (en ole tuollaistakaan harrastanut paitsi poikaystävällä näytin lapsuuskuvia huvikseni). Ehkä instasta tykkäämättömät ovat yksityisiä, validaatiota kaipaamattomia, ehkä kontrollinhaluisia, varovaisia tai epävisuaalisia ihmisiä. Se on yllättäen, että todella moneen se Instagram ilmeisesti kolahtaa, eli mun näkökulmasta suuri osa ihmisistä on erilaisia kuin minä, tai laumasieluisempia (jos eivät oikeasti välitä instasta, mutta kokevat painetta osallistua).

Vierailija
6/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole facebookissakaan, koskaan ollutkaan. Sekään ei kiinnosta. Taidan todella olla outo. Siksi kai minulla onkin vaikeaa.

Ap

Etkä ole. En itsekkään ymmärrä noita. Toki muut voi halutessaan käyttää, ei kuulu mulle eikä rassaa mua vaikken noita ymmärräkään.

Vierailija
7/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse omaa naamaansa kuvata! Tilejä on erilaisia aina sisustustileistä taidokkaisiin luontokuviin.

Vierailija
8/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on se, että aikuinen ihminen kaipaa niin epätoivoisesti hyväksyntää puolitutuilta, että uhraa yksityisyytensä ja itsetuntonsa esitellessään feikattua elämäänsä Instagramissa.

Vierailija
9/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on jotenkin sellainen mentaliteetti syvällä, että tieto = valtaa. Miksi luovuttaisin yksityistä tietoa muille ihmisille vapaaehtoisesti? Toki jotkut ihmiset käyttävät tätä niin, että luovat valheellisen imagon somen avulla. Mutta suuri osa vuotaa henkilökohtaiset asiansa tirkisteltäväksi ja viihteeksi muille. Se ei ehkä ole järkevää?

Vierailija
10/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan hyväksy seuraajaksi kuin tuttuja ja tilini on yksityinen.

Vierailija
11/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan yleisöä taiteelleni siellä maailmanlaajuisesti. Ei sinne ole mikään pakko pärstäänsä laittaa, ei kukaan pakota käyttämään somea ylipäätään.

Monelle yrittäjälle ja freelancerille se on markkinointi paikka.

Ei kukaan varmaan valita naapurin virkkaamisestakaan, kuinka joku voi uhrata aikaansa johonkin niin tylsään?

Nämä duunijutut on ihan eri asia ja olisi pikemminkin hölmöä olla hyödyntämättä somea.

Vierailija
12/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä vaikka mitä... Käsityötilejä, ruokatilejä, matkailutilejä, talonrakennustilejä, treenivinkkejä, lapsiperhearkea, bändit, julkkikset, tavikset, mitä vain.

Itse seuraan lempibändejäni ja sitä kautta tiedän missä on tulevat kiertueet ym. Myös upeita luontokuvia ympäri maailman seurailen. Jos haluaa kissavideoita katsella niin niitäkin löytyy varmaan miljoona erilaista.

Vierailija
13/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa on se, että aikuinen ihminen kaipaa niin epätoivoisesti hyväksyntää puolitutuilta, että uhraa yksityisyytensä ja itsetuntonsa esitellessään feikattua elämäänsä Instagramissa.

Mitä tarkoitat? Kuvaan luontokuvia, mitä se kertoo elämästäni? Sen lisäksi, että liikun luonnossa paljon. Seuraajat ovat tuntemattomia ihmisiä, jotka ilmeisesti pitävät kuvistani.

Vierailija
14/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ihmetyttää ja säälittää erityisesti ne, joilla on kuvia enimmäkseen vain itsestään poseerausasennoissa. Surullista ja noloa.

Vierailija
15/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaa, ettet ymmärrä. Etkä halua itse käyttää. Minusta insta on kivoin somen muoto. Minulla ei ole kuvia itsestäni ollenkaan, joskus saattaa käsi näkyä, mutta laitan muunlaisia kuvia. 

Vierailija
16/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ihmetyttää ja säälittää erityisesti ne, joilla on kuvia enimmäkseen vain itsestään poseerausasennoissa. Surullista ja noloa.

Mistä sinä tiedät, että jollakin on sellaisia kuvia? 

Vierailija
17/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seuraan lapsiani. Näkee vähän edes mitä somessa touhuavat. Facesta ne jo lähti karkuun, kun vanhukset sen löysivat, pian kai ne lähtee instastakin.

Vierailija
18/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä ei tarvitse seurata eikä näihin siellä törmää, ellet erikseen etsi ko. kuvia.

Vierailija
19/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää niin paljon!

Kaikki instagramissa olevat = omaa naamaansa tai pyllyään kuvailevat tyhjäpäät

Mistä tämä harhaluulo on peräisin? Iltapäivälehtien julkkisten ig-tileistä?

Vierailija
20/49 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä vähän ihmettelen, miksi ihmiset sinne menee. Itse olen yrittäjä ja insta on nykyään hyvä mainostamiskanava, siksi olen siellä, mutta vain yrittäjänä. Face on jo yrittäjän kannalta aika kuollut paikka. Tietysti mun kannalta on hyvä, että siellä on porukkaa, eihän mulla muuten olisi siellä "kohdeyleisöä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän