Olenko outo, kun en ymmärrä mikä vetää ihmisiä liittymään instagramiin?
Itse en jotenkin tajua, mitä ideaa tuossa on? Miksi minun pitäisi laittaa sinne kuvia itsestäni ja omasta elämästäni? Kiinnostaako ihmisiä todella niin paljon muiden ulkonäkö ja elämä? Kai he haluavat lähinnä muiden huomioivan heidät, mutta mitä heille siitä jää käteen? Tykkäyksiä tai jopa kehuvia kommentteja? Miksi aikuiset tarvitsevat tänä päivänä kehuja ja hyväksyntää kuin teini-ikäiset?
Liian paljon ihmeteltävää tuon sivuston käyttäjiin liittyen. Valaiskaa minua!
Kommentit (49)
No en tiedä oletko outo, mutta ainakin kovin kapeakatseinen. Enkä tiedä kertooko se varsinaisesti älykkyydestä, jos huutelee, ettei tajua miksi joku tekee jotain.
Itse kyllä tajuan miksi joku voi haluta olla instagramissa. Ja myös miksi siellä ei haluta olla.
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä oletko outo, mutta ainakin kovin kapeakatseinen. Enkä tiedä kertooko se varsinaisesti älykkyydestä, jos huutelee, ettei tajua miksi joku tekee jotain.
Itse kyllä tajuan miksi joku voi haluta olla instagramissa. Ja myös miksi siellä ei haluta olla.
Mua ainakin kiinnostaa se miksi joku tekee jotakin. Mitä ihminen saa ja mitä sanoo saavansa jostain tekemisestä. Itse epäilen että suurin osa haluaa huomiota, koska kuvathan on olemassa vaikka niitä ei kukaan koskaan näkisikään. Sitten on eri asia haluaako huomiota omekuville tai muulle itseen suoraan liittyvälle asialle, vai esim tekemilleen asioille, taiteelleen esim. Ja sit on hyvä miettiä mitä tämä kertoo ihmisestä itsestään tai onko hänen todelliset vaikuttimet sitä mitä sanoo vai jotain muuta. Mikä ristiriita on aika vinkeä jos sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin kiinnostaa se miksi joku tekee jotakin. Mitä ihminen saa ja mitä sanoo saavansa jostain tekemisestä. Itse epäilen että suurin osa haluaa huomiota, koska kuvathan on olemassa vaikka niitä ei kukaan koskaan näkisikään. Sitten on eri asia haluaako huomiota omekuville tai muulle itseen suoraan liittyvälle asialle, vai esim tekemilleen asioille, taiteelleen esim. Ja sit on hyvä miettiä mitä tämä kertoo ihmisestä itsestään tai onko hänen todelliset vaikuttimet sitä mitä sanoo vai jotain muuta. Mikä ristiriita on aika vinkeä jos sitä on.
No mä voin sanoa, että mulle kissan instatilin perustaminen oli hetken mielijohde sen jälkeen, kun ystäväni ehdotti. Kissani oli jo saanut Facebookissa kutsumanimen ja jos en ollut sunnuntaina puoleen päivään mennessä laittanut aamiaiskuvaa, porukka alkoi jo kyselemään, missä Kyylä on.
Miksi sitten ylipäätään olen jakanut ruokakuviani Facebookin ruokaryhmässä? Tykkään ruuanlaitosta ja tuosta ryhmästä saan ideoita myös omiin ruokiini. Välillä joku laittaa kuvan ruuasta, jota en ole tehnyt pariinkymmeneen vuoteen tai jota olen syönyt viimeksi lapsuudessani 1960-luvulla. Silloin tulee inspis, että pitääkin tehdä viikonloppuna.
Kissan instatilin perustettuani olen huomannut, että tuo katti osaa olla joskus oikeastaan aika häijyn näköinenkin. Varsinkin kuvissa, joissa olen yrittänyt estää sitä kiskomasta kinkkuviipaletta lautaselta. Kuvien julkaiseminen on vain ajanvietettä, samoin kuin tämä palstailukin. Järkevämpiäkin asioita voisi tehdä. En tiedä, mitä minusta kertoo, että käyn Vauva-palstalla ja kissallani on instatili. Varmaan jotakin. Ainakin sen, että mulla on ylimääräistä joutoaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet outo. Mutta mitä vikaa muka on siinä, että on outo? Minäkin olen.
Iloitse outoudestasi, ainakaan et ole massa-lammas!
Siinä on se vika, että voin pahoin. Olen masentunut. Mietin että miten jotkut voivat saada mielihyvää jostain instagramista, kunpa itsekin saisin, niin liittyisin heti. En tiedä mikä minut voisi tehdä seesteiseksi ja onnelliseksi. Maailma ja ihmiset ahdistaa enkä jaksaisi elää enää. Kadehdin niitä jotka pääsevät täältä pois.
Ap
Jos et ole Instagramissa, miten tiedät ettet saisi siitä mielihyvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet outo. Mutta mitä vikaa muka on siinä, että on outo? Minäkin olen.
Iloitse outoudestasi, ainakaan et ole massa-lammas!
Siinä on se vika, että voin pahoin. Olen masentunut. Mietin että miten jotkut voivat saada mielihyvää jostain instagramista, kunpa itsekin saisin, niin liittyisin heti. En tiedä mikä minut voisi tehdä seesteiseksi ja onnelliseksi. Maailma ja ihmiset ahdistaa enkä jaksaisi elää enää. Kadehdin niitä jotka pääsevät täältä pois.
Ap
Jos et ole Instagramissa, miten tiedät ettet saisi siitä mielihyvää?
Sitäpä just kaikki haluavatkin. Mielihyvää, pieniä palkintoja ihan samoin kuten peleissä jne. Onks jotain muuta tapaa olla tyytyväinen?
Selfieitä en harrasta, mutta olen aina (jo ennen digikamera- ja kännykkäaikaa) tykännyt ottaa kuvia omasta mielestäni kauniista ympäristöistä, rakennuksista jne. Instagramiin liityin, koska minusta on kiva katsella muiden ottamia kaupunki-, luonto- ja sisustuskuvia eri puolilta maailmaa. Ja silloin tällöin laitan itse ottamiani kuvia muiden iloksi.
Minulla on yksi tuttava, joka laittaa Instagramiin lähinnä kuvia omista kasvoistaan. En oikein tiedä miksi, mutta eipä yksi naamankuva silloin tällöin haittaakaan. Yleisiä ne eivät ole, paitsi julkkiksilla jotka tienaavat kai nimellään ja kasvoillaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa on se, että aikuinen ihminen kaipaa niin epätoivoisesti hyväksyntää puolitutuilta, että uhraa yksityisyytensä ja itsetuntonsa esitellessään feikattua elämäänsä Instagramissa.
Niinpä. Ihmetyttää ja säälittää erityisesti ne, joilla on kuvia enimmäkseen vain itsestään poseerausasennoissa. Surullista ja noloa.
Mistä sinä tiedät, että jollakin on sellaisia kuvia?
Iltapäivälehdissä on ollut juttua näistä pimuista ja kun olen uteliaisuuttani tsekannut instat ja kurkannut niiden seuraajia niin johan löytyy jos jonkinlaista huulten törröttäjää. Ihan hemmetin nolon näköistä ja oikein alleviivaa näiden typyjen matalaa tasoa.
Samalla tavalla voi ihmetellä, että miksi kukaan jaksaa lukea sinun tyhjänpäiväisiä kommentteja täällä.
Miten se vaivaa sinun napaa, jos toiset pitävät erilaisista asioista?