Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4v lapsi kutsuttu hoplop synttäreille

Vierailija
18.10.2019 |

Tuleeko minun jättää lapsi huoneeseen vai menenkö sinne mukaan? Jos onkin tarkoitettu että lapsi vain jätetään, niin olisi noloa mennä mukaan. Kerran tein saman virheen kaverikotisynttäreillä, menin mukaan ja huomasin ettei siellä ollutkaan muita vanhempia ja juhlien järjestäjä oli hämmentynyt siitä että tulin mukana. Tilanne oli minusta tosi nolo, mutten voinut poistuakaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen saa jäädä hengaamaan HopLoppiin ilmaiseksi. Itse jäisin paikan päälle noin pienen lapsen ollessa kyseessä. Synttärihuoneeseen en tosin änkeytyisi.

Vierailija
2/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laitan lapsen huoneeseen ja poistun itse johonkin kauemmas kahvion puolelle? Näinkö siellä toimitaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Vierailija
4/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli laitan lapsen huoneeseen ja poistun itse johonkin kauemmas kahvion puolelle? Näinkö siellä toimitaan?

Näin itse tekisin.

Vierailija
5/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimisin juuri näin. 4vuotias on kuitenkin niin pieni, että tarvii mielestäni vielä valvontaa sisäleikkipuistossa. Jos isot synttärit, ei kutsujataho välttämättä voi vahtia koko porukkaa, jakautuvat kuitenkin laajalle siellä. Jäisin vahtimaan omaani.

Vierailija
6/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta on ihan normaalia, että monet 4v tarvitsevat vielä vanhemman mukaan synttäreille, toki on ihan fiksua kysyä voiko jäädä, mutta ei sen pitäisi mikään nolo tilanne olla kenellekään vaikka ei olisi kysynytkään etukäteen. Tietenkään paikalle jäänyt vanhempi ei odota tarjoilua eikä viihdytystä järjestäviltä vanhemmilta. Siinä voi vaikka sanoa, että "Maija ei ole ollut vielä ilman äitiä tai isää juhlissa, niin sopiiko että jään vähän seurailemaan alkaako häntä jännittää?"

Vierailija
7/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olen järjestänyt hoplop-synttärit, olen laittanut jo kutsuun että vanhemmat voivat halutessaan jäädä paikan päälle ja tietysti myös tarjonnut kahvit vanhemmille. Mutta eiväthän kaikki tietenkään niin tee. 4-vuotiaat on kyllä vielä niin pieniä, että olettaisin kyllä, että tarkoitus on jokaisen vahtia / katsoa omansa perään. Jos synttärit olisi kodissa, niin silloin on kai ymmärrettävää tilojen rajallisuudesta johtuen, että jokaisen pikkuvieraan vanhemmat eivät jää hengailemaan, vaan ehkä vain arimpien vanhemmat. Hop Lop on kuitenkin aika iso paikka, siellä voi noin pienelle tulla hätä monesta syystä. Voithan kysyä juhlien järjestäjältä suoraan, miten hän on ajatellut toimittavan. 

Vierailija
8/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lapset sinne synttärihuoneeseen ja aikuiset voi istuskella muualla odottelemassa omaa lasta. Siellä on kahvilapöytiä ja sohvia.

Vierailija
9/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, voitko tulla hetkeksi mukaan. Seuraile sitten, mitä muut tekevät. Tai kysy suoraan, onko tarkoitus, että vanhemmat ovat mukana. Aika usein tuon ikäisten hoplop-synttäreillä vanhemmat on mukana.

Vierailija
10/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy, voitko tulla hetkeksi mukaan. Seuraile sitten, mitä muut tekevät. Tai kysy suoraan, onko tarkoitus, että vanhemmat ovat mukana. Aika usein tuon ikäisten hoplop-synttäreillä vanhemmat on mukana.

Tämä! Itse kysyisin etukäteen onko tarkoitus tuoda lapsi yksin vai että vanhempi mukana. Itse kyllä haluaisin noin pienen kanssa jäädä.

Vierailija
11/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä ei kannata kutsujan kanssa keskustella. Vanhempien lasten kohdalla moikataan järjestäjää, voi tarkistaa monelta bileet loppuu ja jätetään lapsi paikalle. Tuon ikäisen kohdalla oman harkinnan mukaan, mutta huomioi ettei järjestäjä isossa paikassa kykene valvomaan kaikkia lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme