Olenko outo, kun en ymmärrä mikä vetää ihmisiä liittymään instagramiin?
Itse en jotenkin tajua, mitä ideaa tuossa on? Miksi minun pitäisi laittaa sinne kuvia itsestäni ja omasta elämästäni? Kiinnostaako ihmisiä todella niin paljon muiden ulkonäkö ja elämä? Kai he haluavat lähinnä muiden huomioivan heidät, mutta mitä heille siitä jää käteen? Tykkäyksiä tai jopa kehuvia kommentteja? Miksi aikuiset tarvitsevat tänä päivänä kehuja ja hyväksyntää kuin teini-ikäiset?
Liian paljon ihmeteltävää tuon sivuston käyttäjiin liittyen. Valaiskaa minua!
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä vaikka mitä... Käsityötilejä, ruokatilejä, matkailutilejä, talonrakennustilejä, treenivinkkejä, lapsiperhearkea, bändit, julkkikset, tavikset, mitä vain.
Itse seuraan lempibändejäni ja sitä kautta tiedän missä on tulevat kiertueet ym. Myös upeita luontokuvia ympäri maailman seurailen. Jos haluaa kissavideoita katsella niin niitäkin löytyy varmaan miljoona erilaista.
Mutta miksi ihmiset laittavat niitä? Itsekin tiedän ehkä hyviä treenikikkoja, mutta en viitsi nähdä vaivaa, että tekisin kuvia ja selostuksia niistä muille ilmaiseksi. Jos olisin alalla töissä ja siitä minulle maksettaisiin, niin sitten juu. Suuri osa esim. treenijutuista näyttää olevan normiporukkaa, joka esittelee kroppaansa.
Itse tutustun lomakohteisiin nimenomaan instan kautta. Samoin kotimaanmatkailuun on löytynyt paljon uusia kohteita kiitos ig-käyttäjien jakamien kuvien! Koska insta on maailmanlaajuinen, löytyy sieltä lähes jokainen maailman kolkka.
Olet outo. Mutta mitä vikaa muka on siinä, että on outo? Minäkin olen.
Iloitse outoudestasi, ainakaan et ole massa-lammas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä vaikka mitä... Käsityötilejä, ruokatilejä, matkailutilejä, talonrakennustilejä, treenivinkkejä, lapsiperhearkea, bändit, julkkikset, tavikset, mitä vain.
Itse seuraan lempibändejäni ja sitä kautta tiedän missä on tulevat kiertueet ym. Myös upeita luontokuvia ympäri maailman seurailen. Jos haluaa kissavideoita katsella niin niitäkin löytyy varmaan miljoona erilaista.
Mutta miksi ihmiset laittavat niitä? Itsekin tiedän ehkä hyviä treenikikkoja, mutta en viitsi nähdä vaivaa, että tekisin kuvia ja selostuksia niistä muille ilmaiseksi. Jos olisin alalla töissä ja siitä minulle maksettaisiin, niin sitten juu. Suuri osa esim. treenijutuista näyttää olevan normiporukkaa, joka esittelee kroppaansa.
Koska siitä tulee mieluisa harrastus. Somekanava. Löytää samanhenkisiä ihmisiä, saa vuorovaikutusta, saa inspiraatiota. Miksi kukaan tykkää katsella kauniita kuvia? Miksi kukaan kirjoittaa tälle palstalle?
Mullekin Instagram on ollut aika vieras juttu, paljon nuorempien asia. Lisäksi en ole kovin hyvä valokuvaajakaan. Toinen kissoistani on kuitenkin varsin röyhkeä ja varastaa lautaseltani. Erityisesti, kun syön aamiaista. Olen kuulunut vuosia yhteen Facebookin ruokaryhmään, mutta en vaan saa otettua aamiaisistani sellaisia kuvia, ettei vähintään roiston tassut tai häntä näkyisi kuvissa. Pari viikkoa sitten ystäväni sanoi, että mun pitäisi perustaa kissalleni instatili. Tuumin asiaa hetken ja mietin, että olkoon. Nyt kissallani on jo 21 seuraajaa :D Ihan pöhköä hommaa, mutta olen elämässäni tehnyt pöhkömpiäkin asioita kuin kissalle instatilin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa on se, että aikuinen ihminen kaipaa niin epätoivoisesti hyväksyntää puolitutuilta, että uhraa yksityisyytensä ja itsetuntonsa esitellessään feikattua elämäänsä Instagramissa.
Mitä tarkoitat? Kuvaan luontokuvia, mitä se kertoo elämästäni? Sen lisäksi, että liikun luonnossa paljon. Seuraajat ovat tuntemattomia ihmisiä, jotka ilmeisesti pitävät kuvistani.
Onko sulla joku tavoite tossa? Nautitko kun muut nauttii kuvistasi? Saatko kiksejä tykkäyksistä? Toivotko samanhenkisiä ystäviä tai että sinut tunnustettiin luontokuvaajana laajemmin joskus?
Outoa on vain se, että teet aiheesta avauksen harva se päivä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on se vika, että voin pahoin. Olen masentunut. Mietin että miten jotkut voivat saada mielihyvää jostain instagramista, kunpa itsekin saisin, niin liittyisin heti. En tiedä mikä minut voisi tehdä seesteiseksi ja onnelliseksi. Maailma ja ihmiset ahdistaa enkä jaksaisi elää enää. Kadehdin niitä jotka pääsevät täältä pois.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mullekin Instagram on ollut aika vieras juttu, paljon nuorempien asia. Lisäksi en ole kovin hyvä valokuvaajakaan. Toinen kissoistani on kuitenkin varsin röyhkeä ja varastaa lautaseltani. Erityisesti, kun syön aamiaista. Olen kuulunut vuosia yhteen Facebookin ruokaryhmään, mutta en vaan saa otettua aamiaisistani sellaisia kuvia, ettei vähintään roiston tassut tai häntä näkyisi kuvissa. Pari viikkoa sitten ystäväni sanoi, että mun pitäisi perustaa kissalleni instatili. Tuumin asiaa hetken ja mietin, että olkoon. Nyt kissallani on jo 21 seuraajaa :D Ihan pöhköä hommaa, mutta olen elämässäni tehnyt pöhkömpiäkin asioita kuin kissalle instatilin.
Naurahdin tälle. Ihana 💕
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä seuraan erään koiran tiliä 😂 Saman rotuinen, kuin omat koirat. Ja hän seuraa harrastustani myös. Ok, omistajakin näkyy joskus 😂
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä ovat luonteeltaan sosiaalisia ja somehan on sitä parhaimmillaan. Mutta onhan niitä erakkojakin tietysti Aina ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa on se, että aikuinen ihminen kaipaa niin epätoivoisesti hyväksyntää puolitutuilta, että uhraa yksityisyytensä ja itsetuntonsa esitellessään feikattua elämäänsä Instagramissa.
Mitä tarkoitat? Kuvaan luontokuvia, mitä se kertoo elämästäni? Sen lisäksi, että liikun luonnossa paljon. Seuraajat ovat tuntemattomia ihmisiä, jotka ilmeisesti pitävät kuvistani.
Onko sulla joku tavoite tossa? Nautitko kun muut nauttii kuvistasi? Saatko kiksejä tykkäyksistä? Toivotko samanhenkisiä ystäviä tai että sinut tunnustettiin luontokuvaajana laajemmin joskus?
On tavoite. Haluan näyttää ihmisille kuinka kaunis luonto ympärillämme on ja maailmanlaajuisesti näyttää kuinka kaunis Suomi on. Saan paljon kehuja kuvistani, viikonlopputoivotuksia ym. Tottakai se tuntuu hyvältä, ihan yhtä lailla minäkin kehun kauniita ja taidokkaita kuvia. Minulla on siis seuraajia myös ulkomailta ja moni on kehunut kuinka kauniilta paikalta Suomi näyttää. Mielestäni luonto on asia, jota pitäisi kunnioittaa enemmän ja jonka kauneutta pidämme liian itsestäänselvyytenä. Haluan jakaa sen parhaita paloja muistutuksena, kuinka kauniissa paikassa elämme.
Ei kaikkien tarvitse olla kiinnostuneita samoista jutuista, tietenkään. Itse tykkään valokuvauksesta ja myös instagramista, laitan sinne joko järkkärillä otettuja kuvia, tai kännykkällä otettuja ”näinpäs jotain kivaa, hauskaa tai mielenkiintoista tänään” juttuja. Yhtään selfietä ei ole, omasta elämästä näkyy sen verran että mitä kirjoja on tullut luettua, tai jos teen vaikka hyvän 2nd hand löydön.
Kannattaa liittyä. Itse en tunne oloani enää lainkaan niin yksinäiseksi kun kommunikoin sometuttujeni kanssa. :D Rohkeasti mukaan vain!
Miten joku kuvittelee, että instagram on oman pärstän esittelyyn tarkoitettu? Minä seuraan n. 300 tiliä, joissa yhdessäkään ei kuvata omaa elämää tai esitellä kroppaa. Niissä on taidetta, matkailua, luontoa, kulttuuria, joogaa...
Vierailija kirjoitti:
Taiteilijalle tai yrittäjälle ymmärrän, mutta muuten alkaa ymmärrys loppumaan. Toisaalta en tajua miten jengi jaksaa tubettajien tyhjänpäiväistä höpinää tai pelien pelaamista seurata.
Eipä se yrittäjäkään mitään siellä tekisi ellei olisi sitä kohderyhmää kenelle mitään markkinoida.
Itse ihmettelen millä hakusanoilla oikein etsitte instasta kuvia, jos aina törmäätte vain näihin selfie/belfie-tileihin!?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet outo, instagram on paljon kivempi kuin face.
Tykkään erityisesti ihmisten matkoilta laittamistaan kuvista, en kyllä herneitä nenukkaan vedä muistakaan kuvista.
En ole facebookissakaan, koskaan ollutkaan. Sekään ei kiinnosta. Taidan todella olla outo. Siksi kai minulla onkin vaikeaa.
Ap
Et ole outo. Ei kaikkien tarvitse olla somessa ja ymmärtääkseni Face alkaa olla enemminkin mummojen juttu. Itse en ole julkaissut siellä mitään puoleen vuoteen, mutta muksujen harrastuksen vuoksi periaatteessa tarvitse Facen tili.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen millä hakusanoilla oikein etsitte instasta kuvia, jos aina törmäätte vain näihin selfie/belfie-tileihin!?!
Ei ne todennäköisesti etsikään mitään. Niillä on vain joku hämärä mielikuva jonkun iltapäivälehden jutun perusteella, että instagramissa pitää esitellä itseään. Samoja ihmisiä, jotka kuvittelee että sana blogi tarkoittaa oman kodin ja lifestylen kuvaamista.
Taiteilijalle tai yrittäjälle ymmärrän, mutta muuten alkaa ymmärrys loppumaan. Toisaalta en tajua miten jengi jaksaa tubettajien tyhjänpäiväistä höpinää tai pelien pelaamista seurata.