Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?

Vierailija
18.10.2019 |

Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?

Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.

Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.

Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.

Kommentit (1543)

Vierailija
301/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt Matrixeja, joten en tiedä täsmääkö nämä siihen, mutta minulle käy lähes päivittäin pieniä juttuja esim. ajattelen jotain juttua tai luen jonkin jutun ja joko samalla hetkellä tai jonkinajan kuluttua näen tai kuulen saman sanan, asian, ihmisen, mistä nyt millonkin on kyse.

Minulla on myös 7v poikani kanssa ollut joku ihme yhteys koko hänen elämänsä ajan, kun minä nukahdan hän herää. Vauva-aikaan tätä tapahtui jatkuvasti, nykyään harvemmin, mutta aina kun hänellä on unihäiriöitä, ne alkavat kun minä olen vaipumaisillani uneen, vaikka nukumme eri huoneissa.

Vierailija
302/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme menossa sukuloimaan, ja näin tien poskessa valkoisen ristin. Kun palasimme, kävi ilmi että matkamme aikana siinä kohtaa oli kuollut nuori liikenneonnettomuudessa. Oli siis kuollut sen jälkeen kun olin jo nähnyt sen ristin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on useampi kokemus

- Teininä meikkasin aamulla vessassa ja äiti kopautti oveen  hihkaisten "Jenni, mä meen nyt""  , vastasin vain että "Jep, moikka", Meni ehkä noin 5 minuuttia ja taas ovelta kopautus sekä ilmoitus "Mä meen nyt", siinä vaiheessa nousi ihokarvat pystyyn että mitä helkuttia?

Noin mä teen monta kertaa kun unohdan jotain kotiin. Sanon uudestaan heipat kun lähden uudestaan.

Vierailija
304/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietoisesti tai tietämättäsi sinulla on visual snow syndrooma silmissäsi (Googlaa) Se vain kertoo siitä että joko sinulle on sattunut huonot virtuaalilasit päähän ja näät pixeleitä, jotain tapahtui oikeassa elämässäsi joka vaurioitti laseja ja näät sen takia pixeleitä

Vaihtoehtoisesti se voi kertoa että osa ihmisistä näkee tämän matrixin selkeästi että se ei ole totta ja sen takia näkee kaiken ns. pixelöitynä.

Vierailija
305/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia mitä huomannut niin liikenne on ohjelmoitu ihan päin persettä. Varsinkin hiljaiseen aikaan tämän huomaa siten, että esimerkiksi olet ohittamassa traktoria 4 aikaan aamuyöstä syrjätiellä. Heti kun mahdollisuus tulisi, auto tulee vastaan ja et pääse näin ollen ohittamaan. Huomioikaa tämä seuraavan kerran kun ajelette, olipa kellonaika mitä tahansa.

Vierailija
306/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä keskustelufoorumilla kerrottiin erään (minulle tuntemattoman) foorumin jäsenen kuolleen. Hämmästyin, koska muistin hänen kuolleen jo puoli vuotta aiemmin ja että hänestä olisi kirjoitettu foorumilla jo tuolloin.

Vierailija
307/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia mitä huomannut niin liikenne on ohjelmoitu ihan päin persettä. Varsinkin hiljaiseen aikaan tämän huomaa siten, että esimerkiksi olet ohittamassa traktoria 4 aikaan aamuyöstä syrjätiellä. Heti kun mahdollisuus tulisi, auto tulee vastaan ja et pääse näin ollen ohittamaan. Huomioikaa tämä seuraavan kerran kun ajelette, olipa kellonaika mitä tahansa.

Ei liikennettä ole mitenkään "ohjelmoitu". 

Vierailija
308/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska aloitus. En ole tullut ajatelleeksi, että ko. kokemusta voisi kutsua matrixin virheeksi, ehkä siksi, etten ole nähnyt leffaa. 

Hassua on se, että minulla on vastaavanlainen kokemus, jossa oli myös punahiuksinen nainen. Tosin siinä nainen ei ollut vihainen, vaan vitsaili. Ja tapahtuma toistui 10 vuoden aikavälillä, joten pidän sitä erikoisena yhteensattumana. Tai sitten sillä punahiuksisella naisella on mania sen vitsinsä kanssa!

Vierailija
309/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko aloittajan kertomassa esimerkissä myös sama myyjä?

Vierailija
310/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos "keskellä ei mitään" vastaasi tulee ihminen/ihmisisä... Samaan aikaan kun ohitat heidät, pyöräilijäkin ohittaa teidät. Ei kahta ilman kolmatta. Yhden lenkin aikana tämä kerran tapahtui ainakin 4 kertaa. En ole sen jälkeen kiinnittänyt huomiota.

Vierailija
311/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

matrixista alkaa loppumaan muisti. ainakin luulisin sen johtuvan siitä. kun selaan vanhoja keskusteluja, useimmat ovat kadonneet. ei matrixiraattori poistaisi niitä, jos sillä ei olisi pulaa muistista. vai?

Vierailija
312/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeat yölliset aika- ja uniloopit, joita koen vain yhdessä paikassa, mökilläni, nukkuessa. 

Esim. sellaiset että herään aamuyöstä, kello on vaikka 3.10. Makaan mielestäni pitkään hereillä, tuskastuttaa oikein ettei uni tule. Jokohan olisi aamu, katson kelloa. 3:10. Jossain vaiheessa saan nukuttua, mutta senkin jälkeen joskus  kello on ollut 3:10. On nämä lopulta aina menneet ohi mutta ovat varsin ahdistavia.

Sitten on niin elävät unet, että ei enää mihinkään aikaan vuorokaudesta tiedä, onko vielä unessa vai oikeasti valveilla. Olen mökillä toisinaan herännyt, yksityiskohtaisesti kokenut päivää. Käynyt aamu-uinnilla ja huussissa, kirjoitellut jotain twitteriin, ehkä tänne vauvallekin, juonut kahvit - ja sitten OIKEASTI herännyt sängystäni. Se oli vain unta. Luin sitten todellisuustesteistä joita voi tehdä. Esim. jos on unessa, ei pitäisi pystyä tarkentamaan tarkasti asioihin kuten teksteihin. No, minun nuo unet vaan läpäisee todellisuustestit kirkkaasti. Voin niissä vaikka kirjoiittaa tekstin tänne ja lukea sitten kaikkia muita otsikoita ja vakiotekstejä kuten "Tämä kettä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista" ihan kuin valveilla. Joskus olen 10 kertaakin tuolla tapaa valeherännyt ennen kuin olen -ehkä- oikeasti herännyt. Muualla kuin mökillä en koe näitä.

Vähän epämiellyttävän lisäsävyn asiaan toi kun ystäväni tuli ensi kertaa mökille. Hän jotenkin alkoi puhua että täällä on "jännä tunnelma", ja näytti jotenkin epäluuloiselta. Ei sanonut sen enempää ennen kuin illalla vähän juotuamme. Sanoi ettei hän olle mikään varsinainen meedio mutta herkkä henkisille asioille ja hänen mielestään täällä on kyllä joku henki tai erikoinen energia. Eikä välttämättä kovin mukava sellainen, ei nyt pahakaan mutta "sellainen tricksteri". Halusi nukkua alakerrassa koska siellä ylhäällä (jossa itse nukun) hänelle tulee liian painostava olo että pystyisi nukkumaan. 

Vierailija
313/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joku täysin triviaali asia, joka ei ole koskaan elämässä tullut vastaan missään, tuleekin esiin kahdesti hyvin lyhyessä ajassa.

Esimerkiksi päivällä luin kirjaa, jossa kerrottiin että tiikerin jalat on niin voimakkaat, että se pysyy pystyssä jopa kuolleena. Ihmettelin sitä hetken, että enpä tuota tiennyt ja jatkoin päivääni.

Muutaman tunnin päästä katsoin elokuvaa, jossa päähenkilö kertoo täsmälleen saman asian.

Kirja ja elokuva ei siis mitenkään liittyneet toisiinsa, aivan eri tyylilajia, eri vuosikymmentä, eikä kumpikaan mitenkään kerro tiikereistä.

Sattumaahan se varmaan vain on, mutta kyllä nuo välillä tuntuu todella oudoilta.

Vierailija
314/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kumma mitä kaikkea ihmiset ihmettelee. Ihmisiä on todella paljon ja epätodennäköisiä tapahtumia sattuu koko ajan. Saman näköisiä ihmisiä on myös paljon ja sadoilla tai tuhansilla ihmisillä on samoja vaatteita.

Ei ole kyllä mikään erityinen ihme että pitsalähetti mokaa ja tulee samaan paikkaan pari kertaa tai jossain toisessa maassa on samannäköinen ihminen. Jos näitä pitää jotenkin yliluonnollisena niin ei ole kovin hyvin todellisuuden arviointi sujunut.

Jos joku onnistuu todistamaan yliluonnollisen tapahtuman niin onnea vaan Nobelin palkinnosta, varmasti olet heti maailman kovin julkkis. Miksi näin ei ole vielä käynyt, johtuuko siitä että mitään yliluonnollista ei oikeasti ole.

Vierailija
315/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin miehen kanssa pienessä baarissa, jossa tuli höpistyä baarin kantisten kanssa. Yksi näistä oli keski-ikäinen tekoturkistakkiin pukeutunut nainen, jolla oli muhkeaksi tupeerattu vaalea tukka ja isoja koruja. Hyvin mieleen jäävän näköinen. Päätimme miehen kanssa jättää kantikset höpisemään keskenään ja siirtyä seuraavaan vähän isompaan kapakkaan, joka oli noin 200 metrin päässä suoraa tietä. Vähän matkaa käveltyämme tämä sama tekoturkisnainen käveli meitä vastaan. Hän siis jäi edelliseen paikkaan eikä olisi millään kerennyt meidän ohitsemme korkeissa koroissaan ja siinä humalatilassa, koska kävelimme miehen kanssa ripeää vauhtia. Olisimme varmasti myös huomanneet, jos hän olisi juossut ohitsemme. Olimme kummatkin miehen kanssa aika hölmistyneitä.

Vierailija
316/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestelmätyypeillä on bugit lähtneet käsistä.

Vierailija
317/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju menee pilalle kun ihmiset alkaa keksiä selityksiä näille tapahtumille. Selitys on clitch Matrixissa ja lähdetään siitä 😄

Itse olen kuullut kotona naisen ja lapsen yskäyksiä. Miehen kanssa vitsaillaan että meillä on kummitus.

Kerran kuulin aivan 100 % varmasti oman lapsen yskäyksen oman lapsen sängystä päivällä kun lapsi ei ollut kotona. Ääni kuului niin selvästi ja olin itse muutaman metrin päässä että silloin ihan pelotti.

Meilläkin on kummitus. Se tupakoi aina välillä. 😂

Vierailija
318/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin kerran ajamaan maalle. Otin levyjä mukaan. Lähdin liikkeelle ja kuuntelin musiikkia, koko levyn.

Perillä piti laittaa levy takaisin koteloon, mutta se olikin jo siellä. CD-soitin oli tyhjä.

Levy oli muuten Rushin Hemispheres.

Vierailija
319/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se leffa totta ? En kyllä haluaisi herätä jostain  pussista killumasta :D

tottakai on! Kaikki leffat on aina ihan totta!

Vierailija
320/1543 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin miehen kanssa pienessä baarissa, jossa tuli höpistyä baarin kantisten kanssa. Yksi näistä oli keski-ikäinen tekoturkistakkiin pukeutunut nainen, jolla oli muhkeaksi tupeerattu vaalea tukka ja isoja koruja. Hyvin mieleen jäävän näköinen. Päätimme miehen kanssa jättää kantikset höpisemään keskenään ja siirtyä seuraavaan vähän isompaan kapakkaan, joka oli noin 200 metrin päässä suoraa tietä. Vähän matkaa käveltyämme tämä sama tekoturkisnainen käveli meitä vastaan. Hän siis jäi edelliseen paikkaan eikä olisi millään kerennyt meidän ohitsemme korkeissa koroissaan ja siinä humalatilassa, koska kävelimme miehen kanssa ripeää vauhtia. Olisimme varmasti myös huomanneet, jos hän olisi juossut ohitsemme. Olimme kummatkin miehen kanssa aika hölmistyneitä.

JTuk on vikkelä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi