Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kukaan tykkäisi Moderni perhe tv-sarjasta?

Vierailija
18.10.2019 |

Siis sarja Modern Family. Sehän on täynnä narsisteja, siis kaikki Pritchettit: Jay, Claire, Mitchell. Sekä tietysti Lily ja Haley.
Melkein kaikki muutkin henkilöt sarjassa ovat erittäin tyhjänpäiväisiä, pinnallisia, välinpitämättömiä, itsekkäitä ja manipulatiivisia, vaikka eivät narsisteja olekaan.
Koko sarja kertoo siis erittäin sairaiden ihmisten vielä sairaammasta sosiaalisesta kanssakäymisestä. Eivät välitä toisistaan tippaakaan, käyttävät toisiaan vain hyväksi ja ovat sairaalloisen riippuvaisia toisistaan. Mitä kauemmin he ovat yhdessä sitä paremmin he vain oppivat noudattamaan omia sairaita rutiinejaan. Rutinoituvat toisten hyväksikäyttämiseen niin paljon että ovat sille täysin sokeita, eivätkä laisinkaan huomaa mitä pahoinvointia heidän lähellään on, mitä pahoinvointia he muille aiheuttavat.
Perheen pienin eli Joe on täysin unohdettu ja heitteillejätetty ja hänkin joutuu muiden kaltoinkohtelun uhriksi - hänelle tulee kehittymään borderline. Jo pienenä hänestä näkyy selvästi että hän on niin pahoinvoiva että se ajaa hänet levottomaksi ja epätasapainoiseksi ja epätoivoisesti puremaan muita, purkaakseen pahaa oloaan. Kun Joe nuorena aikuisena tulee olemaan itsem*urhan partaalla niin muut perheenjäsenet eivät voi ymmärtää kuinka se on mahdollista koska omasta mielestään he olivat aina niin hyviä hänelle, luulevat että he välittivät hänestä niin paljon. Koska he luulevat kaltoinkohtelua välittämiseksi. He ovat niin vieraantuneita kaikista empaattisista aidoista tunteista, että he luulevat manipuloimista ja kaltoinkohtelemista välittämiseksi. Kaikki tunteet ovat kääntyneet heille päinvastaisiksi. He ovat narsisteja.
Eli miksi kukaan katsoisi tuollaista sarjaa joka on silkkaa sairautta ja kaltoinkohtelua ja pinnallista tyhjänpäiväisyyttä?
Tuossa sarjassa ei ole mitään hyväntahtoista, tervettä, mukavaa, onnellista,... ei ainuttakaan normaalia tai positiivista hetkeä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kieroutunut mieli ap:lla on kun näkee tuossa sarjassa tollaista?

Oletko edes koko sarjaa katsonut? Tai edes yhtä jaksoa alusta loppuun?

Mä en tykkää sarjoista missä kieroillaan, koska voin itse pahoin siinä vaiheessa, eli on tosi suppea tarjonta.

Mutta kyseinen ohjelma on mitä ihanin, kertoo lapsuudesta, teiniydestä yms.

Ja näitkö esim. sitä jaksoa jossa Phil luulee, ettei Claire rakasta häntä, vaan meni pakosta naimisiin kun tuli raskaaksi? Mutta loppujen lopuksi selviää, että hän on aina rakastanut Philiä koska elämä ei ole ikinä tylsää hänen kanssaan. Phil uskaltaa olla omanlaisensa ja Claire on hänestä erittäin ylpeä.

Tai, että miksi Gloria on Jayn kanssa? Koska hän on rauhallinen, ihana tasainen ihminen, jonka kanssa ei tarvitse pelätä milloin hän karkaa, niin kuin hänen exä teki. Kun taas Jay rakastaa Gloriaa, koska on ihan erilainen kuin exänsä. Jay osti ne pehmeät kengät siellä huvipuistossa Glorialle, kun ei tahtonut myöntää, että korkkarit oli väärä valinta.

Ja mitä lapsiin tulee, ainahan sisarukset vihaa toisiaan, mutta pohjimmiltaan he rakastavat toisiaan.

Minua nyt kiinnostaa kauheasti että missä sarjoissa sinun mielestäsi on enemmän kieroilua? Siis mitkä sarjat ovat niin kieroja että et voi katsoa? Koska mun mielestä Moderni perhe on aikalailla maksimaalisen kiero. Olisi mielenkiintoista tietää että minkälainen toiminta muiden ihmisten mielestä on kieroutta tv-ohjelmissa. Ilmeisesti eri ihmiset kokevat ihan eri asiat kieroutena.

Arvelet että minulla on kiero mieli. Öh. En ole koskaan tahallani toista ihmistä loukannut, huijannut, uhannut, satuttanut, hämännyt, hyväksikäyttänyt, pilkannut, mustamaalannut, kiusannut, jne. En ole koskaan yrittänyt saada itselleni jonkinlaista hyötyä tai iloa tai nautintoa tai viihdettä toisen ihmisen kustannuksella. En kertaakaan. Toki olen useita kertoja vahingossa möläyttänyt jotain tyhmää, mutta olen heti katunut ja yrittänyt oppia vähentämään möläyttämistä. Eli ehkä olen kieron sijaan lähestulkoon pyhimys. Jos olen kiero niin ilmeisesti olen kiero jollain aivan kauhistuttavalla tavalla, siis jonkinsortin psyko tms.

Katsoin Modernia perhettä ensimmäiset 7 kautta. Olisi pitänyt tajuta lopettaa katsominen paljon aiemmin.

Kerrot esim että Claire on Philin kanssa koska hänen kanssaan elämä ei ole tylsää. Eihän se ole rakkautta. Claire käyttää Philiä saadakseen viihdyttävän elämän. Gloria on Jayn kanssa koska hän on vakaa. Se ei ole rakkautta. Gloria käyttää Jayta saadakseen vakaan elämän.

Rakkaus on lämmin tunne jota tuntee toista ihmistä kohtaan, riippumatta siitä onko hän viihdyttävä vai tylsä vai vakaa vai epävakaa. Jos valitset kumppanin viihteen tai vakauden perusteella niin ethän sinä tunteitasi seuraa - valitset itsellesi sen joka sinulle käytännössä parhaiten sopii, sen jolta saat eniten. Et seuraa tunteitasi vaan seuraat valintojasi. Elät valintojen maailmassa. Valitset itsellesi sen, mikä sinua parhaiten palvelee, mistä parhaiten saat sitä mitä tahdot. Et rakasta kumppaniasi vaan käytät häntä saadaksesi itsellesi hyötyä, olet valinnut hänet vain koska hän antaa sinulle sen mitä sinä haluat.

Olet kumppanisi kanssa vain koska saat häneltä mitä haluat. Käytät häntä hyväksesi. Tuo on täyttä itsekkyyttä. Tuo on mielestäni kierointa mitä ihminen voi elämässään tehdä.

Elä vain noin jos haluat. Mutta älä kuvittele että tuo on rakkautta. Älä kuvittele että tuolla on mitään tekemistä tunteiden kanssa. Tuo on silkkaa hyödyntavoittelua. Olet unohtanut mitä tunteet ovat. Kun toisesta ihmisestä aidosti välittää niin se tuntuu hyvältä vaikka siitä ei saisi mitään, silloin ei edes tule miettineeksi mitä siitä itselle saa.

Vain narsisti kuvittelee toisen hyväksikäyttämisen olevan rakkautta. Elä kuten haluat, mutta älä petä itseäsi uskottelemalla itsellesi että rakastat. Ihmiset ovat loistavia pettämään toisiaan ja vielä parempia pettämään itseään.

Vierailija
42/48 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Okei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Sulle ei voi siis sanoa vastaan.

Sinun mielipiteesi on ainut oikea.

Armahda minut Ap. Hallelujah.

Vierailija
44/48 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun mielipiteet ovat sinun mielipiteitä, et voi muiden mielipiteitä haukkua.

Olet muuten haukkumasi kaltainen ihminen.

Vierailija
45/48 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kuitenkin yhä kiinnostaisi tietää että mikä muiden ihmisten mielestä on kieroutta. Mitkä on kieroja ohjelmia??

Kiitos jos joku kertoo.

-ap

PS. Kyllä monet ihmiset ihan oikeasti uskottelee itselleen tunteita, sen sijaan että oikeasti tuntisivat niitä. Ja lopulta uskovat mitä uskottelevat - eivät enää muista eivätkä huomaa sen olevan vain uskottelua, eli tekivät täydellisen itsepetoksen.

Vierailija
46/48 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusta on yläpeukutettu. Siksikö että se on hauska? Vai siksi että 16 ihmistä on sitä mieltä että Modern Familyn henkilöt ovat kamalia sairaita kieroja satuttavia hyväksikäyttäviä narsistihirviöitä?

Vierailija
47/48 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kuitenkin yhä kiinnostaisi tietää että mikä muiden ihmisten mielestä on kieroutta. Mitkä on kieroja ohjelmia??

Kiitos jos joku kertoo.

-ap

PS. Kyllä monet ihmiset ihan oikeasti uskottelee itselleen tunteita, sen sijaan että oikeasti tuntisivat niitä. Ja lopulta uskovat mitä uskottelevat - eivät enää muista eivätkä huomaa sen olevan vain uskottelua, eli tekivät täydellisen itsepetoksen.

No esim emmerdale oli niin pitkään kiva ohjelma kunnes siihen tuli se yksi nainen joka kieroili ihan älyttömästi.

Vierailija
48/48 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä sarjassa konkretisoituu ihan täydellisesti suhtautuminen nuorempaan vaihdettuun naiseen.: "Mother" on sekopää, ruma, ailahteleva, köyhä ja käy Sofia Vergeran kimppuun. Epämääräinen ja usein vaihtuva miesystävä on myös köyhä ja luuseri. (En nyt muista näiden roolinimiä).

Itse viisikymppisenä nuorempaan vaihdetuksi tulleena naisena nauran aina ääneen, kun katson sarjaa.

Jay ja Dede olivat jo eronneet kun Gloria tuli kuvioihin,mitäään nuorempaan vaihtamista ei siis tapahtunut. Sitä paitsi Dedeä ei jätetty, vaan hän itse halusi lähteä etsimään itseään.

"DeDe and Jay were married for 35 years before getting divorced prior to the start of the series. After growing apart, and she said that wanted to "look for something else" ("Princess Party"). Jay says that he wanted to divorce her early on but was persuaded by a trip to Disneyland with their kids to keep the family together at least until they grow up ("Disneyland"). DeDe would later express guilt over breaking the family apart, and having the need to prove something every time she visits them."

Dedellä ei ole mitään syytä käydä Gloria kimppuun. Ihmiset kasvavat erilleen eikö se välttämättä ole kenenkään vika.