Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos menet ravintolaan syömään, mistä ruoasta ajattelet "tekisin tällaista helposti itsekin"

Vierailija
18.10.2019 |

Ja parempaa..

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesta. Esim.pastaruoat. Pihvejä en osaa paistaa.

Vierailija
2/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta muusta paitsi pihveistä. Minulla ravintolasyömisessä on parasta se, että joku muu tekee minulle hyvää ruokaa eikä minun tarvitse välittää mitään sotkusta tai tiskeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastat ja salaatit, joissa pohjana on jäävuorisalaatti tai valmis salaattisekoitus.

Vierailija
4/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset osaa paistaa itse pihvejä? Ravintolassa olen saanut kypsää lihaa kun tulannut mediumia. Sellaista laatua.

Vierailija
5/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kaikesta, kun olen kokki itsekin.

Vierailija
6/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihintaista pastaa en tilaa (yli 10e annos). Syöminen menee pilalle kun en vaan voi olla analysoimatta mikä kaikki ravintolan pastassa olisi pitänyt tehdä toisin ja miten itse tekisin. Lisäksi se kate! Pasta ei maksa mitään ja hyvä niin, jostain ravintolalle pitää katetta tulla se on selvä. Mutta sitten kun jättikatkarapuja on tasan 1 siinä toisen mokoman euron maksaneen pastakasan päällä alan laskea ja... Ei tuu mitään LOL. 

Vierailija
7/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule monestakin. Muistan syöneeni viime aikoina niin mitäänsanomattoman annoksen kanaa ja perunaa (annoksen nimi oli tietysti joku runollinen liirumlarum), että harmitti maksaa edes palvelusta.

Risottoa en osaa tehdä ja kastikkeissa pitäydyn muutamassa tutussa. Muutoin syön mieluummin omatekemääni ruokaa.

Vierailija
8/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagnesta aina. Erehdyin kesällä tilaamaan sitä Italiassa "paremmassa" ravintolassa ja pakko sanoa että Saarioinenkin tekee parempaa. Omatekemä päihittää molemmat kyllä kirkkaasti. Mutta toisaalta en osaa tehdä yhtä hyvää Pasta Carbonaraa kuin ravintolat. Niillä on joku kikka B mikä ei ole mulle auennut 🤔

Vierailija
9/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kummoinen kokki, joten tuollaisia tuntemuksia harvemmin syntyy. Muutaman kerran näin on kuitenkin päässyt käymään. Kerran se oli kanasalaatti. Salaatissa oli jotain ihan peruskasviksia, joita ei ollut tarvinnut kuin pieniä. Kaiken kruunasi Lidlistä ostettu kanaleikkele, niitä sellaisia pieniä pyöreitä leikkelepaloja, joita laitetaan leivän päälle. Siinä kohtaa ajattelin, että tämän olisin kyllä itse kyennyt tekemään paremmin.

Vierailija
10/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta Carbonara kuulostaa hiilipitoiselta. Varmasti aiheuttaa ilmastonmuutosta.

Vierailija
11/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en ravintoloissa enää käy, sillä olen käynyt liian usein syömässä vain ihan ok - ruokaa. En voi muuta kuin ihmetellä ravintoloiden tasoa ja heidän kokkejaan. Heidän pitäisi olla olevinaan ammattilaisia ja tehdä oletusarvoisesti hyvin ja hyvää ruokaa, mutta ei. Eikä heillä ole mitään ammattiylpeyttä?

Meillä oli vuosia tapana käydä varsinkin äituen- ja isänpäivänä syömässä ulkona koko perheen kanssa ja suurinpiirtein kerran kuukaudessa mieheni kanssa kahdestaan, mutta nyt on mennyt pari vuotta, että en ole suostunut laittamaan rahaa huonoon. Teen mielummin itse oikeasti kunnon ruokaa oikeasti hyvistä aineksista kuin maksan karseita summia kelvollisesta sapuskasta. Enkä ole edes kokki tai mikään sen alan ammattilainen. Mies ja teinit ovat olleet aivan samaa mieltä asiasta, sillä ei edes teineille uppoa enää mikään ylihintainen sonta.

Vierailija
12/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta muusta paitsi tietyistä etnisistä ruoista. Vaikka osaan jäljitellä niitä, en saa täsmälleen samoja makuja kuin esim. parhaissa curryruoissa.

Vierailija
13/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset osaa paistaa itse pihvejä? Ravintolassa olen saanut kypsää lihaa kun tulannut mediumia. Sellaista laatua.

Kuka juntti tilaa pihvin mediumina kun raa'ankin voi. ::::::D

Vierailija
14/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka juntti tilaa pihvin mediumina kun raa'ankin voi. ::::::D

Kuka juntti ei ymmärrä, että ihmisillä on eri maku pihvienkin suhteen.

Vierailija
15/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten, poikkeuksena jotkut etniset ruuat ja osa fine diningista. Useimmat ravintolaruuat ovat ihan simppeleitä. Kai nyt kuka tahansa osaa vääntää pitsan tai hampurilaisen, paistaa pihvin tai kananpalan ja tehdä kastikkeen. Kotona saa yleensä parempaa.

Vierailija
16/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut alkupalatapakset. Tyyliin mozzarellaa ja tomaattia.

Vierailija
17/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta. En ikinä tilaisi noin helppoa ja halpaa ruokaa ravintolasta.

Vierailija
18/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvä kokki, joten useimmiten ravintolaruoka on pettymys varsinkin Suomessa.

Olen asunut itse ulkomailla joten osaan tehdä tavallisen suomalaisen ruoan lisäksi monenlaista ruokaa.

Suomessa hyvässä ravintolassa tilaan yleensä tuoretta kuhaa tai siikaa, koska taitava kokki osaa tehdä ne oikein. Viimeksi yllätyin positiivisesti suomalaisessa ravintolassa, kun olivat osanneet tehdä kanamunatonta marenkia jälkiruokaan.

Vierailija
19/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus erehdyin tilaamaan Pancho villassa burriton. Silloin muistan ajatelleeni noin.

Muutenkin usein monet meksikofuusioruoat on niin paskaa, et parempaa tekisi itse.

Vierailija
20/104 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus erehdyin tilaamaan Pancho villassa burriton. Silloin muistan ajatelleeni noin.

Muutenkin usein monet meksikofuusioruoat on niin paskaa, et parempaa tekisi itse.

Hahah, olen syönyt Pancho Villassa kahdesti eli sen ensimmäisen ja viimeisen kerran.