Missä vaiheessa säyrjäytyneet nuoret/kummajaiset ottivat pitkän takin univormukseen
Columbinen "trenchcoat mafian" myötä vai jo ennen sitä?
Kommentit (89)
Heti nähtyään Huuliharppukostajan.
Ennen sitä. Ysärillä oli jo Suomessa noita.
Monesti tuohon tyyliin kuuluu myös musta lierihattu.
Vierailija kirjoitti:
Monesti tuohon tyyliin kuuluu myös musta lierihattu.
Joo, 2000 - luvulla tullut päivitystä tähän muotiin XD
80-luvun nuorisoelokuvissa noita jo näki. Pikkuveljeni kertoi, että pitkää takkia pidettiin sen takia, että sen alla pystyi kuljettamaan haulikkoa. Taisi olla kuitenkin vitsi.
70-luvun lopulla oli hämyjä, 90 -luvulla tuli uudelleen muotiin.
Siitä lähtien kun niitä on saanut halvalla armeijan ylijäämänä.
Vierailija kirjoitti:
80-luvun nuorisoelokuvissa noita jo näki. Pikkuveljeni kertoi, että pitkää takkia pidettiin sen takia, että sen alla pystyi kuljettamaan haulikkoa. Taisi olla kuitenkin vitsi.
Breakfast Clubin pahalla pojalla on villakangastakki ja Terminatorissa Kyle kuljettaa haulikkoa armeijatrenssinsä alla.
Vierailija kirjoitti:
Siihen aikaan ei onneksi vielä ollut tätä hirveää kouluampumismuotia, vaikka yksittäisiä tapauksia olikin.
Saivat ne perintönä vilauttaja isiltään?
Vierailija kirjoitti:
Columbineen liitän
Jostain nekin sen keksivät ja esimerkiksi Matrix ilmestyi vasta sen jälkeen.
Fox Mulder ja Dana Scully. Taistelu hallitusta, tiedustelupalveluja ja muukalaisia vastaan.
Itse olen vain muutamaa vuotta Columbinen tapahtumia vanhempi (piti ihan tarkistaa milloin se oikein olikaan...), enkä ole koskaan osannut yhdistää pitkätakkimuotia siihen. 😱
Ei kukaan ysärillä syntynyt ainakaan Columbinea mieti (kun meillä on ehtinyt olla jo parikin omaa...).
Matrix vaikutti vahvasti asiaan. Mutta ei ne Matrix-takin käyttäjät syrjäytyneitä ole, vaan netissä sosiaalisia kotidataajia, pelaajia ja nörttejä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vain muutamaa vuotta Columbinen tapahtumia vanhempi (piti ihan tarkistaa milloin se oikein olikaan...), enkä ole koskaan osannut yhdistää pitkätakkimuotia siihen. 😱
Ei kukaan ysärillä syntynyt ainakaan Columbinea mieti (kun meillä on ehtinyt olla jo parikin omaa...).
Taisi olla enemmän USAssa kohua tästä pitkätakkipuolesta silloin 20 v. sitten. Siellä kun on heikompi erilaisuuden sietäminen valkoisella keskiluokalla. Nytkin siellä kiellettiin jossain koulussa trenssien käyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Columbineen liitän
Columboon liitän. Hänkin oli omassa genressään hieman laitapuolenkulkija. Eli ainakin 70-luvulta asti on ollut merkki poikkeavuudesta.
Gestapo-nahkatakki vai villakangastakki vai mikä?
Mä ajattelin ekaksi, että huppareihinhan ne syrjäytyneet pukeutuu, nimenomaan huppu päässä. Mutta joo, enhän mä mitään supersyrjäytyneitä tunnekaan tai edes tiedäkään. Mitään kouluampujia tai muita supersekopäitä.
Siis syrjäytyneet?