Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyvät ns.'miesten töiden' apuverkostot teillä on?

Vierailija
18.10.2019 |

Kun tuli ero, niin monessa hommassa ärsyttää se kun joutuu pyytämään apua puolitutuilta ja/tai maksamaan avusta.
Osaan kyllä monia pikkuhommia tehdä itsekin, mutta raskaat hommat, sähkötyöt, työkalujen käyttöä vaativat, peräkärryn lainaamiset jne. pitää usein ostaa jostain.
Ei ole isää tai veljiä =(

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minua kiinnostaisi kuulla muiden eronneiden miesten kokemuksia naisten töiden apuverkostoista.

Saatteko naapurustosta yms. ilmaista apua vaatteiden pesuun, ruoanlaittoon, parturi- ja hammaslääkäriaikojen varaamiseen?

Tulee kalliiksi maksaa näistä kaikista palveluista ammattilaiselle. :(

Parturi- ja hammaslääkäriaikojen varaamiseen? Millainen ihminen ei selviydy itse ajanvarauksesta?

Mies tai tarkemmin vielä isä. Lasten asioihin ajanvaraaminen on toooodella vaikeaa usealle miehelle. En tiedä miksi.

Vierailija
42/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama ongelma. Esim tarvitsisin uuden sängyn, parisänky pitäisi purkaa mutta sitä on todella vaikea tehdä yksin. Samoin pitäisi kaappi viedä pois, ei mitään mahdollisuuksia liikuttaa sitä yksin. Porakonetta osaan käyttää mutta olen niin lyhyt ja fyysiset voimat rajalliset, että esim valaisimen ripustus saattaa olla tosi hankalaa.

Valaisimen saa yleensä ilman porakonetta paikalleen. Olen 158 cm pitkä nainen eikä minulla ole koskaan ollut ongelmia laittaa valaisimia paikalleen. Kyse on enemmän tekniikasta kuin voimasta.

Ap:n ongelma on enemmän piheys ja mukavuuden halu kuin sukupuoli. Nyt hän joutuu maksamaan sellaisesta, jonka on ennen saanut ilmaiseksi. Itse pyydän kantoapua ihan vaan lähellä asuvilta kavereilta. Maksan mielelläni ammattilaisten työstä sekä edullisista palveluista kuten kotiinkuljetus ja renkaidenvaihto. Oma auto minulla on ja tarvittaessa vuokraan pakettiauton, kun ei ole vetokoukkua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun rivitalossa eikä mulla ole autoa, joten varsinaisia (asukkaille kuuluvia) miestentöitä ei oikeastaan edes ole. Taloyhtiössä ei ole edes suotavaa (ja joiltain osin on nykyisin jopa kiellettyä), että asukkaat alkaisivat tee-se-itse-nikkareina korjailemaan putkistoja, sähköjohtoja tms. Joku vatipää taloyhtiössä teki itse kylppäriremontin ja kosteusvauriothan siitä oli seurauksena.  Kun hankin uuden pesukoneen tai tiskikoneen, maksan kotiinkuljetuksen, paikoilleen asennuksen sekä vanhan laitteen pois viemisen. Tarvittaessa HSY noutaa maksua vastaan isompia esineitä kaatopaikalle/kierrätyskeskukseen. 

Vierailija
44/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on helppoa. Varvipalkalla Ranet tekevät ihan mitä vaan.

Vierailija
45/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

renkaanvaihdon ihan suihotolla olen tehnyt taikka jos imupuoli ei ole kunnossa niin iltapäiväkahvit klo 11 alkaen ja makuukammarissa 2 reiän hoonaus. kyyyyllä siinä ammatimies on aina palkkansa ansainnut. kivä kun on työttömiä yn naisia jotka tarvii apua, ne tosin pitää jaotella pitkin viikkoa että ehtii palautua edellesta palkanmaksusta kun näin syksyisin on tuota laskutettavaakin

Vierailija
46/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään "miesten työtä". Ikinä ei ole ollut tilannetta johon olisin tarvinnut nimenomaan miestä.

Vierailija
47/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole verkostoja.

Vierailija
48/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minua kiinnostaisi kuulla muiden eronneiden miesten kokemuksia naisten töiden apuverkostoista.

Saatteko naapurustosta yms. ilmaista apua vaatteiden pesuun, ruoanlaittoon, parturi- ja hammaslääkäriaikojen varaamiseen?

Ex miehellä kävi siivooja ja sossun perhetyö kolmesti viikossa. Hitaasti hänkin oppi käyttämään pesukonetta ja verkkopankkia. Niin hitaasti että lapset oli aina likaisissa vaatteissa ja talous meni ulosottoon. Pääsi sentään edunvalvontaan. Ruokaa osasi laittaa keitetyn makaronin verran. Ruuanlaittoon ei saanut apua kun ei ollut varaa maksaa siitä palvelusta. Hammaslääkärissä ei ole käynyt ja suu haisee metrien päähän, lasten käyttämättömät ajat on perinnässä. Koneella oppi ajamaan päänsä kaljuksi.

Siirtyivätkö lapset ex-miehelle täyteen huoltajuuteen? Miksi?

Sinänsä miehesi ei kuulosta normaalilta mieheltä. Yleensä aikuiset hoitavat luettelemasi asiat ihan itse.

Vierailija
49/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini valitti aina miten isä ei tee mitään. Nyt leskeksi jäätyään on ap:n tavoin ihan ihmeissään miten saa tekniset asiat hoitumaan. Me aikuiset lapset asumme satojen kilometrien päässä emmekä ehdi tai edes osaa kaikkia niitä hommia mitä isä teki.

Vierailija
50/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parturi- ja hammaslääkäriaikojen varaamiseen? Millainen ihminen ei selviydy itse ajanvarauksesta?

Esimerkiksi appiukkoni. Hävettä miesten puolesta, että tuollaisia mieslapsia on olemassa. Ei varmasti ole ikinä pakannut omaa laukkuaan reissuille ja sitten vielä kehtaa märistä anopille, kun ei ole jotain tiettyä vaatetta pakattuna. Enkä usko hänen ikinä koskeneen pyykkikoneeseen. 

Sitä minä en ole ikinä ymmärtänyt, että miksi naiset suostuvat tekemään tuollaista. 

Vierailija
51/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena autettu vaatteiden pesussa, korjauksessa.

Miesten töihin pyydän apua huoltoyhtiöltä.

Suutarille jos korjattava käsilaukkua ym.

Vierailija
52/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla ihminen, joka pyrkii hyötymään muista. Äitinsä ompelee, siskonsa leipoo ja nyt puuttuu joku ilmainen remonttireiska.

Vierailija
53/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta loytyy niksivideoita joka lahtoon, en toistaiseksi ole keksinyt hommaa josta en itse selviaisi. 

Ja siis 250-nelioista omakotitaloa asustan, en mitaan 20 nelion vuokrayksiota. Eli hommia riittaa. 

Mulla on myos perakarry ja tyokaluissa loytyy esim. pari moottorisahaa, sirkkeli, useampi akkuporakone, vannesaha, kirveita, ym. Ja tietty kaikki perus avaimet, vasarat, ruuvit, naulat jne. 

Vierailija
54/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtäkään "miesten työtä", ilmeisesti sellaisiakin on, että penis on välttämätön niiden tekemiseen.

Vierailija
55/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä minä ilomielin autan naisia ns "miesten töissä".

Asun rivitalossa ja naapurissani asuu yh-äiti, olen rakentanut hänen terassille aidan ja kurkannut joskus auton konepellin alle, rahaa en pyydä koska luonteeni nyt vain on sellainen että olen avulias.

Ja kyllähän siitä tulee miehinen olo kun saan auttaa naista ns "miesten töissä".

Luonteeni on tosiaan sellainen että olen avulias ja autan aina heikompia ihmisiä sukupuolesta riippumatta.

Saatan olla vanhanaikainen tässä asiassa mutta se ei minua haittaa.

M28

Vierailija
56/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun rivitalossa ja naapurissani asuu yh-äiti, olen rakentanut hänen terassille aidan ja kurkannut joskus auton konepellin alle, rahaa en pyydä koska luonteeni nyt vain on sellainen että olen avulias.

Ja kyllähän siitä tulee miehinen olo kun saan auttaa naista ns "miesten töissä".

Luonteeni on tosiaan sellainen että olen avulias ja autan aina heikompia ihmisiä sukupuolesta riippumatta.

M28

Olet fiksu.

Kyllä tämä oikea ongelma on, kaikki naiset eivät pärjää näissä.  >Kaikkea korkealla olevaa vaikea laittaa koska pyörryttää usein.

Vierailija
57/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudun elämässä eroon yleensä aika äkkiä ihmisistä, joita "ärsyttää maksaa" jostakin, jonka voisin tehdä.

Vierailija
58/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M28

Periaatetasolla OK, et vain ole käytännössä vielä tavannut/nähnyt vierestä ihmistä, joka teettää muilla vastikkeetta ihan niin paljon kuin heidät vain saadaan tekemään. "jeesaas vähän, että saadaan tää myyntikuntoon"

Vierailija
59/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon että pärjäisin ihan hyvin itsekseni, jos ero miehestä tulisi.

Osaan vaihtaa renkaat autoon, täyttää pissapojan, ja tiedän koska auto pitää viedä huoltoon tai korjattavaksi. Osaan tehdä lumityöt ja leikata nurmikon (vaikka yksin todennäköisesti asuisin kerrostalossa missä näitä asioita ei tarvitse tehdä). Osaan vaihtaa lampun ja sulakkeen. Osaan kiinnittää ja irroittaa peräkärryn, ja ajaakin jopa kärry perässä. Nämä on semmosia "miesten" hommia mitä meillä mies tykkää tehdä. Tukiverkostoa näihin "miestenhommiin" olisi minulla kyllä, mutta en usko että apua tarvitsisin, muuta kun jos pitäisi kantaa vaikka pesukone johonkin, sitä ei yksin pysty tekemään. Toki tässä asiassa voisi vahva nainenkin auttaa :)

Vierailija
60/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ongelma on se, että nyt ilman miestä näistä asioista joutuu maksamaan ja käyttämään omaa päätä selvitäkseen. Moni mieskin joutuu maksamaan noista asioista, koska kaikki vaan ei ole sähkäreitä, autokorjaajia, kaikki ei omista peräkärryä ym. Se, että sinun entisessä elämässäsi on käynyt munkki sen suhteen, että lähellä on ollut sukulaisalennuksella tarjolla mm. sähkärin palveluita, niin ei niitä oikeasti läheskään kaikilla ole sukupuolesta riippumatta.

Oletko vain pihi ja laiska, ettet mielellään halua maksaa mistään, vaan kaiken pitäisi tipahtaa ilmaiseksi eteesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme