Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyvät ns.'miesten töiden' apuverkostot teillä on?

Vierailija
18.10.2019 |

Kun tuli ero, niin monessa hommassa ärsyttää se kun joutuu pyytämään apua puolitutuilta ja/tai maksamaan avusta.
Osaan kyllä monia pikkuhommia tehdä itsekin, mutta raskaat hommat, sähkötyöt, työkalujen käyttöä vaativat, peräkärryn lainaamiset jne. pitää usein ostaa jostain.
Ei ole isää tai veljiä =(

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas ongelmat. Työkaluja oppii kuka tahansa käyttämään eikä renkaanvaihdossa ole mitään mystistä. Helppo homma, kato vaikka YouTubesta ohjeita. Sen verran likasta ja raskasta että fiksumpi vie auton liikkeeseen ja vaihdattaa renkaat siellä. Säilytyskin käy kätevästi samassa. Tietenkin jos haluaa olla riippuvainen muista joka asiassa ja tehdä elämästään vaikeaa niin mitäpä sitä itse näkemään vaivaa. Riittävän paksulla lompakollakin voi ostaa itselleen mukavat olot, siivoamaankin saa jonkun toisen rahalla.

Autojen päälle muuten väitän ettei suurin osa miehistä ymmärrä yhtään mitään, kunhan puhuvat ja/tai kuvittelevat. Eikä näille uusimmille autoille pysty oikein mitään tekemäänkään ilman erikoistyökaluja. Kannattaa etsiä kohtuuhintainen autopaja jossa voi käydä teettämässä pienet korjaukset. Eikä suurimmalla osalla ole peräkärryä taikka edes autoa jolla pystyisi vetämään kun ei ole peräkoukkua.

Pienet rempat voi tehdä itsekin, siihenkin löytyy esimerkiksi YouTubesta ohjeita vaikka kuinka. Sähkö- ja putkityöt on parempi jättää ammattilaiselle. Ihmiset tekee etenkin maalla itse ja sitten päästään otsikoihin kun, hupsan, paloi sikala ja 200 possua elävältä. Eli ammattilainen aina paikalle!

Vierailija
22/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli hyvät tukijoukot ennen. Esim miehen veljellä peräkärry, miehen siskonmies sähkäri ja oma mies osasi tehdä paljon itse.

Nyt noi tietty kaikki menetetty mun osalta.

Oma äitini tekee kaikki ompeluommat, sisko leipoo juhliin, leikkaa lasten hiukset jne. Ja minä vastavuoroisesti autan heitä paljon.

Ap.

No mitäs itse osaat tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minua kiinnostaisi kuulla muiden eronneiden miesten kokemuksia naisten töiden apuverkostoista.

Saatteko naapurustosta yms. ilmaista apua vaatteiden pesuun, ruoanlaittoon, parturi- ja hammaslääkäriaikojen varaamiseen?

Tulee kalliiksi maksaa näistä kaikista palveluista ammattilaiselle. :(

Ehhehee. Melkein hyvä. Täytyykin näyttää vaimolle, että nuo ovat hänen hommiaan, joten voisi ottaa ne vastuulleen.

Vierailija
24/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinäinen "mummeli" metsän keskellä piilopirtissä. Itse osaan yhtä ja toista, mutta kun apukäsiä tarvitaan, kutsun paikalle omat pojat tai vävyni. Apu palkitaan avulla, näin meillä on aina pärjätty. Kahvit keitän myös tietysti.

Vierailija
25/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opetellut itse. Olen koonnut huonekalut, opetellut paikkaamaan pyörän renkaan. Hoitanut asiat. Äidin kuolinpesäntyhjennyksen hoisin ostamalla palvelun. Ihana naapurimies on jonka kanssa toimii vastavuoroisuus avussa. On minulla miesystäväkin, mutta haluan tulla toimeen omillani.

Vierailija
26/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miesten töitä? Eikö naisten pitänyt olla niin miituu voimaantuneita, ettei raisgari sikahirviö miehiä enää tarvita eikä haluta mihinkään?

Vierailija
27/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole, mutta teen itse tai äidin ja siskon kanssa. Olen porannut kiviseinää kaikki ohjeet netistä itse etsien (myös poran kasaaminen ja käyttö), kasannut yksin Ikean ison sohvan, kaappeja ymv., vaihtanut autoon polttimot ja muuta. Olen myös raahannut lapsen painavan sänkypaketin yksin autolla himaan ja kasannut sen ilman apuja. Ei ole vaikeaa, mutta aina ei jaksaisi tehdä kaikkea itse.

Vierailija
28/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli hyvät tukijoukot ennen. Esim miehen veljellä peräkärry, miehen siskonmies sähkäri ja oma mies osasi tehdä paljon itse.

Oma äitini tekee kaikki ompeluommat, sisko leipoo juhliin, leikkaa lasten hiukset jne. Ja minä vastavuoroisesti autan heitä paljon.

Ap.

Olen koko suvun atk-tukihenkilö =)

Ap.

Vierailija
29/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten täällä otetaan jatkuvasti esille nämä sähkötyöt. Toki jos on jotenkin vajaa, niin ne ovat ylivoimisia hommia, mutta todellisuudessa eivät ole mitään rakettitiedettä. Ja meilläkin sähkäri teki laittomat kytkennät ihan pokkana, mutta onneksi mitään ei kärähtänyt. 

Mutta muuten AP:n lista on ihan omituinen. Miksi ihmeessä nainen ei voisi kyseisiä hommia hoitaa? Ja onhan täälläki aina kehuttu kuinka hyvin naiset osaavat hoitaa nämä "miesten hommat". Lisäksi voidaan sanoa, että löytyy myös paljon miehiä, joilta tuollaiset puuhat eivät mitenkään onnistu.

Vierailija
30/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Esim tarvitsisin uuden sängyn, parisänky pitäisi purkaa mutta sitä on todella vaikea tehdä yksin. Samoin pitäisi kaappi viedä pois, ei mitään mahdollisuuksia liikuttaa sitä yksin. Porakonetta osaan käyttää mutta olen niin lyhyt ja fyysiset voimat rajalliset, että esim valaisimen ripustus saattaa olla tosi hankalaa.

Vierailija
31/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minua kiinnostaisi kuulla muiden eronneiden miesten kokemuksia naisten töiden apuverkostoista.

Saatteko naapurustosta yms. ilmaista apua vaatteiden pesuun, ruoanlaittoon, parturi- ja hammaslääkäriaikojen varaamiseen?

Ex miehellä kävi siivooja ja sossun perhetyö kolmesti viikossa. Hitaasti hänkin oppi käyttämään pesukonetta ja verkkopankkia. Niin hitaasti että lapset oli aina likaisissa vaatteissa ja talous meni ulosottoon. Pääsi sentään edunvalvontaan. Ruokaa osasi laittaa keitetyn makaronin verran. Ruuanlaittoon ei saanut apua kun ei ollut varaa maksaa siitä palvelusta. Hammaslääkärissä ei ole käynyt ja suu haisee metrien päähän, lasten käyttämättömät ajat on perinnässä. Koneella oppi ajamaan päänsä kaljuksi.

Vierailija
32/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama ongelma. Esim tarvitsisin uuden sängyn, parisänky pitäisi purkaa mutta sitä on todella vaikea tehdä yksin. Samoin pitäisi kaappi viedä pois, ei mitään mahdollisuuksia liikuttaa sitä yksin. Porakonetta osaan käyttää mutta olen niin lyhyt ja fyysiset voimat rajalliset, että esim valaisimen ripustus saattaa olla tosi hankalaa.

Miksi tuollaiseen sängyn purkamiseen tarvitsisi nimenomaa miestä? Kaapinkin saa kannettua vaikka 2 naista. Ja kyllä ainakin meiltä löytyy sellainen teline, jonka avulla minä 160cm nainen pääsen katonrajaan.

Vierailija
33/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Olen koko suvun atk-tukihenkilö =)

Ap.

Sekin on tärkeää. Mä teen nuokin hommat itse, mutta joudun neuvomaan läheisiä todella paljon. Lähinnä vanhenevia vanhempiani, mutta välillä ihan oman ikäisiänikin.

Vierailija
34/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötyöt saa tehdä käsittääkseni itse vain omakotitaloissa eikä se niissäkään välttämättä ole mikään hirveän hyvä myyntivaltti, jos ostaja tajuaa sitä kysyä.

Harvat miehetkään osaa enää mitään "perinteisiä" miesten töitä. Meillä ostetaan työ ja vuokrataan tarvittavat välineet tai sitten opetellaan yhdessä tekemään itse.

Vierailija
35/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaiseen sängyn purkamiseen tarvitsisi nimenomaa miestä? Kaapinkin saa kannettua vaikka 2 naista. Ja kyllä ainakin meiltä löytyy sellainen teline, jonka avulla minä 160cm nainen pääsen katonrajaan.

Jep. Kannattaa hankkia riittävän korkeat a-tikkaat. Motonetistä saa halvimmalla.

Vierailija
36/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parturi- ja hammaslääkäriaikojen varaamiseen? Millainen ihminen ei selviydy itse ajanvarauksesta?

Vierailija
37/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nainenkin kävisi mutta näissä ennen mies auttanut. Ei ole naisapuakaan. Ja mulla on tikkaat mutta raskaan valaisimen kiinnittäminen on hankalaa koska en ole niin vahva että jaksaisin sitä kannatella. Nämä siis ne jutut joihin tuli hankaluuksia eron myötä. Ei etteikö niitä voisi nainenkin tehdä vaan että ennen mies osallistui koska homma vaatii 2 henkilöä.

Vierailija
38/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nainenkin kävisi mutta näissä ennen mies auttanut. Ei ole naisapuakaan. Ja mulla on tikkaat mutta raskaan valaisimen kiinnittäminen on hankalaa koska en ole niin vahva että jaksaisin sitä kannatella. Nämä siis ne jutut joihin tuli hankaluuksia eron myötä. Ei etteikö niitä voisi nainenkin tehdä vaan että ennen mies osallistui koska homma vaatii 2 henkilöä.

No ei siinä muu auta kuin ostaa palvelu jos ei pysty itse tekemään tai ei saa keltään muulta apua.

Vierailija
39/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta "ravintoloissa" Raneilla voisi olla rintaan merkittyinä osaamisalueet.

"kova pano"

"autohommat"

"sähköhommat"

"putkihommat"

"muuttoapu"

...

Vierailija
40/91 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai miesten töitä? Eikö naisten pitänyt olla niin miituu voimaantuneita, ettei raisgari sikahirviö miehiä enää tarvita eikä haluta mihinkään?

Tuollaisia miehiä ei olla ennenkään tarvittu mihinkään, normaalit miehet on eri juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan