Mikko, 33, ei ole koskaan edes suudellut: ”Minulla ei ole hajuakaan, mistä naisille pitäisi jutella”
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000006276401.html
"Eräänä päivänä Mikko, 33, kerrankin rohkaistui. Lähestyi naista bussipysäkillä.
– Ennen kuin edes ehdin sanaa sanomaan, tuli naisen suusta jo ”painu v*ttuun rumilus”.
Tutustuminen jäi siihen.
– En ole koskaan ollut treffeillä enkä ole koskaan seukannut. En ole myöskään koskenut, halannut tai pussannut, saatika pannut naista elämäni aikana. En ole koskaan saanut halausta, kukaan ei ole halunnut minua halata, enkä ole halunnut ketään pakottaa halaamiseen, Mikko sanoo."
Nämä on surullisia totuuksia hyvin monen nykypäivän suomalaisen miehen elämästä.
Kommentit (913)
Vierailija kirjoitti:
Luuserin mielenlaatu tekee luuseriksi. Nämä raasut varmaan kuvittelevat, ettei komeat, suositut tai "naista saaneet" miehet ole koskaan kokeneet takaiskuja. Kyllä ovat, kaikki ihmiset kokevat takaiskuja kaiken aikaa. Eron tekee se, että antaako sen torjunnan romuttaa itsensä, mitätöidä itsetunnon ikuisiksi ajoiksi ja antaa pelottaa vai jättääkö sen taakseen ja suuntaa kohti uusia seikkailuja. Pätee niin ihmissuhteisiin kuin kaikkeen muuhunkin. Tuollainen alistuva mentaliteetti, että "nyyh, bussipysäkillä häiritsemäni nainen sanoi minua rumaksi, tämä sinetöi kohtaloni" on se perimmäinen ongelma. Annetaan kaikki valta oman elämän suhteen toisille, vaikka nämä eivät sitä edes halua.
Toinen miehille tyypillinen ajatustapa on tämä joka toistuu täälläkin: yhtään ei pitäisi tarvita muuttua, minkäänlaista yrittämistä ei saa vaatia. Naiset kasvavat jo lapsena siihen, että muita ihmisiä miellytetään ja otetaan huomioon (usein liikaakin) ja naisille on itsestään selvää, että jos haluaa suhteeseen hyvän miehen kanssa, ei voi syödä pelkkiä sipsejä ja skipata suihkua ja pukeutua äidin vanhoihin vaatteisiin. Miehet jotenkin odottavat, että heidän pitäisi kelvata sille unelmien Miss Märkä T-paita- kisan voittajalle, vaikka deodoranttia, shampoota tai pyykkikonetta ei edes omisteta. Kaikki muu on naisten pinnallisuutta ja ahneutta, buhuu.
Toisaalta koen varmaan tämän viestin jälkeen itsenikin joksikin luuseriksi ja olen nainen. Jos nyt tähän pitää tunnustaa niin minua olleen paljon kiusattu ja senkin vuoksi itseluottamus pudonnut eli aina ei voi vaan päättää ettei jokin asia vaikuta elämään, kun se asenne ei aina auta ja tulee niitä ikäviä kokemuksia niin paljon, että ne vaikuttavat elämään. Omassa tilanteessa se kohdistuu siihen, että minun on yleensä vaikeaa tutustua uusiin ihmisiin ja en helposti luota. Senkin vuoksi voin tunnustaa, että minua kyllä monesti jopa pelottaa tutustua muihin ja uskaltaa puhua sekä muutenkin pistää itseni niihin tilanteisiin. Aina se ajatus ei vaan toimi, että menee niihin uusiin tilanteisiin jos tottunut siihen, että aina käy huonosti ja tällä tarkoitin ihan kaikkea ihmisiin tutustumista. Silloin on ihan selvä asia, että ihminen alkaa epäilemään itseään ja miettii onko hänessä jotain vikaa. En minäkään ole päättänyt, että nyt elämäni on pilalla ja en pysty enää mihinkään, mutta en voi kieltää sitä ettenkö olisi aika varovainen ja yleensä "huono" tutustumaan ihmisiin ja siihen ovat juuri nämä kiusaamisenkin kokemukset vaikuttaneet, vaikka sen ei tahtoisi vaikuttavan. Itse olen silti oikeastaan aina ajatellut, että jos en kelpaa sellaisena kuin olen niin sille ei voi mitään. Tämäkin asia on tosin monesti ollut koetuksella, kun minua ollaan pilkattu milloin mistäkin. Olen silti ajatellut, että jos olen mukava toisille ja muutenkin pidän itseni siistinä yms niin kenenkään ei ole oikeus arvostella. Sitä oikeastaan toivoisi, että kelpaisi sellaisena kuin on.
Jatkuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa vaikka muuten olenkin Mikon puolella että bussipysäkki ja muutenkin ns lenkkipolut, kaupan kulmat jne on tosi huonoja paikkoja lähestyä naisia koska se pelottaa. Jos on yksin pysäkillä ja on joku muu aika kun ihan kirkas päivä kyllä minäkin jännityn. Sellaista se vaan on. Toki rumilusta ei tarvitse huikata. Mutta kyllä minäkin olisin ilmoittanut että back off.
Miehillä ei ole mitään hajua millaista on olla nainen ja miettiä tuollaisia asioita joka kohtaamisessa, että käyköhän minulle "Raisa Räsäset."
Jos tuo on suomalaisen naisen pelkurimainen maailmankuva, sielunmaisema, niin totisesti: LUOJA MEITÄ AUTTAKOON!
Jos tuo on suomalaisen miehen logiikka, että jumalan rukoilu auttaa, mutta ei se että miehet yksinkertaisesti lopettaisivat ahdistelun, rai skaamisen, väkivallan ja murh aamisen, jotta naisten ei tarvitse pelätä edes siellä pimeällä lenkkipolulla, niin ei meitä auta joulupukkikaan.
Jatkoa
Sitäkin haluan silti sanoa, kun monet täällä kiinnittävät pukeutumiseen ja ulkonäköön huomiota. Ensin se, että kaikilla ei todellakaan ole rahaa laittaa mihinkään vaatteisiin, hiuksiin, hampaisiin yms eli senkin vuoksi ulkomuoto voi olla sellainen mitä on. Itsekin myönnän sen etten minäkään käy parturissa kuin kerran vuodessa ja värjään itse niinkuin pystyn ja vaatteet monesti kirppiksiltä. Hampaiden laitto maksaa myös aika paljon ja onneksi minulla aika "hyvät" hampaat, koska rahaa on todella rajallisesti. Tähän loppuun vielä sanoisin, että toisaalta itsekään en arvosta muutenkaan sellaista ihmistä jolla todella hienot vaatteet ja muutenkin kaikki viimeisen päälle. En minä sellaista kaipaa, kun itselläkin on ne arvot, että vaatteilla ja muilla asiolla ei ole niin suurta arvoa. Tämän takia en voisi tavata ihmistä, jolla kaikki vaatteet jotain merkkivaatteita tai eläisi muuten todella hienoa elämää ( autojen yms) puolesta. Siinä tuntisi olonsa aika epämukavaksi jos itse olisin jossain "huonoissa" vaatteissa ja elämä muutenkin erilaista. Sen vuoksi minun takiani ei tarvitse kenenkään muuttua niin paljon vaan arvostan aitoja ihmisiä ja sitä, että saa olla oma itsensä. Tietenkin pitää olla siisti ja jonkinlaiset tavat, mutta muuten ihminen saa olla sellainen kuin on. Luonne on tärkeä ja se, että kohtelee muita hyvin ja niitä ei mikään hieno vaate pelasta jos ne asiat ovat hukassa.
Ymmärrän todellakin sen mitä aiemmassa viestissä tarkoitetaan, mutta itse en siis todellakaan vaadi ihmistä muuttumaan vuokseni ja en itsekään pystyisi olemaan se unelma kenellekään vaan jos joku oikeasti tahtoisi minut niin pitäisi sitten hyväksyä sellaisena kuin olen. Pieniä asioita voi muuttaa, mutta en halua kenenkään "näyttelevän" jotain mitä ei ole. Itse olen ole myöskään seurustellut koskaan ja ikää yli 20 vuotta. Uskon tähän syynä juuri se kuinka vaikeaa minun on tutustua uusiin tyyppeihin ja en ole vaan tavannut ketään sellaista josta itse olisin kiinnostunut ( jotkut jo varattuja) ja myöskään kukaan ei ole mitenkään tosissaan minusta kiinnostunut. Eli kyllä se oikeastaan naisillekin on vaikeaa tutustua ja täytyy se omalla kohdalla myöntää myös. Itse olen huono yleensäkin puhumaan ihmisille ja pitäisi saada tutustua hitaasti. Tämänkin vuoksi en ihmettele tilannettani silti. Joku voi pitää tätäkin viestiä surkeana, mutta tarkoitin siis sitä, että en itsekään ole päättänyt olla mikään surkea, mutta elämässä tapahtunut asioita mitkä vaikuttavat elämään ja sitä haluaa mennä eteenpäin, mutta se ei aina käy niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa vaikka muuten olenkin Mikon puolella että bussipysäkki ja muutenkin ns lenkkipolut, kaupan kulmat jne on tosi huonoja paikkoja lähestyä naisia koska se pelottaa. Jos on yksin pysäkillä ja on joku muu aika kun ihan kirkas päivä kyllä minäkin jännityn. Sellaista se vaan on. Toki rumilusta ei tarvitse huikata. Mutta kyllä minäkin olisin ilmoittanut että back off.
Miehillä ei ole mitään hajua millaista on olla nainen ja miettiä tuollaisia asioita joka kohtaamisessa, että käyköhän minulle "Raisa Räsäset."
Jos tuo on suomalaisen naisen pelkurimainen maailmankuva, sielunmaisema, niin totisesti: LUOJA MEITÄ AUTTAKOON!
Sulla on kyllä jokin ruuvi löysällä, kun syytät naisia pelkureiksi. Eiköhän pelko ole ihan aiheellista, jos jokin täysin vieras ukko alkaa pyrkiä iholle.
"En ole koskaan saanut halausta, kukaan ei ole halunnut minua halata, enkä ole halunnut ketään pakottaa halaamiseen, Mikko sanoo."
Minä en missään nimessä haluaisi että kukaan halaa minua kuin oma mies, en halua että vanhemmat, sisarukset, läheiset ystävätkään halaa minua. Se on vaivaannuttavaa. En tykkää kosketella kuin omaa miestäni. Inhoan kättelyäkin todella paljon, siinä ei muuta kuin vaihdetaan tauteja.
Parisuhteessa koskettelu taas on minulle erittäin tärkeää, suorastaan elintärkeää. Mieheni kosketus tuntuu niin mielettömän hyvältä ja tuntuu hyvältä koskettaa häntä.
"Kouluaikoihin nintendot ja pleikkarit kiinnostivat enemmän kuin yökerhot. Vuosikymmen vierähti pelien seurassa"
Onko mikään ihme jos ei ole luontevaa olla ihmisten kanssa, varsinkin naisten?
Mutta toisaalta, ihmettelen, koska kai tällä Mikollakin on äiti ja naispuolisia sukulaisia ollut joiden kanssa on puhunut?
Koulussa on samassa luokassa ollut toista kymmentä vuotta tyttöjen kanssa.
Miksi ihmeessä tämä Mikko ajattelee että naisten kanssa pitäisi puhua eri tavalla kuin miesten kanssa? Voi olla että kaikki kiinnostuksen kohteet ei kohtaa kaikkien naisten kanssa, mutta ei kaikkia naisiakaan kiinnosta kaikki puheenaiheet mitä toisia naisia tai miehiä kaikki muiden miesten puheenaiheet, ihmiset on yksilöitä. Vai onko Mikon mielestä kaikki miehet samanlaisia kuin hän? Vain sillä logiikalla olisi kaikki naiset samanlaisia keskenään.
Andymccoys kirjoitti:
mulla on se ongelma että naiset yrittää iskeä minua mutta eivät tajua että ovat liian rumia ja tupakka suussa ja värjätyt hiukset
Ai niinkuin se mummo joka kehui sinua komeaksi vantaan helluntai seurakunnan ruokajonossa?
"En katso telkkaria enkä kuuntele musaa, en lue uutisia enkä lööppejä.
Somettaminen ei Mikkoa kiinnosta eikä hänellä ole edes aktiivisia tilejä. Tekstiviestit hoituvat normaalilla tekstiviestiapilla.
– En tykkää whatsapeista, snapchateistä enkä mistään muustakaan hölynpölystä. Ja ei, en ole se kaveri, joka ottaa bussissa joka kymmenes sekunti itsestään uuden selfien.
Bussissa Mikko istuu mieluiten hiljaa omine ajatuksineen ja katselee luontoa."
Eli tämä Mikko eristäytyy täysin yhteiskunnan menosta, ei tiedä mitä Suomessa tapahtuu, politiikassa jne. ei tiedä mitä maailmalla tapahtuu... ei seuraa mitenkään sosiaalista mediaa eli ei halua mitenkään olla sosiaalinen, ja tykkää olla vain hiljaa ja katsella luontoa, eli eristäytyy ihan normaalistakin kanssakäymisestä yleisesti ihmisten kanssa.
Mitä tuollaiselle ihmiselle pitäisi kenenkään edes puhua?
Jos mielikuva sosiaalisesta mediasta on se että joka kymmenes sekuntti otetaan selfieitä nettiin, mitä tuollaiselle ihmiselle voisi sanoa?
Katso kuinka hieno puu tuolla metsässä on? Eikö vaan. On se ilmoja pidellyt. Ei voi edes ilmastonmuutoksesta puhua koska Mikko ei seuraa mitään uutisia, niin hän ei tiedä siitä mitään.
Pitäisikö Mikon edes jotenkin ilmaista sosiaalisuutta muutenkin kuin laittamalla profiilin tinderiin? Sehän se nimenomaan on sitä hölynpölyä, nuo deittisovellukset, miksi ne käy mutta ei tavalliset tavallisten ihmisten sovellukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun jotain käy, niin naisen oma vika: ”mitäs läksit ja varmaan ite provosoit”.
Vierailija kirjoitti:
"Kouluaikoihin nintendot ja pleikkarit kiinnostivat enemmän kuin yökerhot. Vuosikymmen vierähti pelien seurassa"
Mutta toisaalta, ihmettelen, koska kai tällä Mikollakin on äiti ja naispuolisia sukulaisia ollut joiden kanssa on puhunut?
Miksi ihmeessä tämä Mikko ajattelee että naisten kanssa pitäisi puhua eri tavalla kuin miesten kanssa? Voi olla että kaikki kiinnostuksen kohteet ei kohtaa kaikkien naisten kanssa, mutta ei kaikkia naisiakaan kiinnosta kaikki puheenaiheet mitä toisia naisia tai miehiä kaikki muiden miesten puheenaiheet, ihmiset on yksilöitä. Vai onko Mikon mielestä kaikki miehet samanlaisia kuin hän? Vain sillä logiikalla olisi kaikki naiset samanlaisia keskenään.
Ei. Kaikki naiset eivät ole samanlaisia keskenään, mutta naiset ja miehet ovat todella erilaisia keskenään. Tämä on biologinen ja kultturaalinen FAKTA, jota on täysin absurdia lähteä kiistämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kaikki naiset eivät ole samanlaisia keskenään, mutta naiset ja miehet ovat todella erilaisia keskenään. Tämä on biologinen ja kultturaalinen FAKTA, jota on täysin absurdia lähteä kiistämään.
Onko siis uutisista, yhteiskunnallisista asioista ja sosiaalisuus vain naisten asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis uutisista, yhteiskunnallisista asioista ja sosiaalisuus vain naisten asioita?
Onko sinulla joku erityinen syy takertua tuohon pointtiin? Minua ei joku v itun Mikko kiinnosta, minua kiinnostaa yleisesti naisten totaalinen kusipäisyys ja idiotismi. Te naiset olette täyttä saa tanan paskaa, ettekä yleensä tiedä oikein mistään mitään. Ei minulla ole muuta kerrottavaa teille.
Jos te miehet kerta olette kaikki samanlaisia. Tuo mitä kirjoitat ei ainakaan lisää kunnostusta tätä teidän homogeenistä miesmassaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla joku erityinen syy takertua tuohon pointtiin? Minua ei joku v itun Mikko kiinnosta, minua kiinnostaa yleisesti naisten totaalinen kusipäisyys ja idiotismi. Te naiset olette täyttä saa tanan paskaa, ettekä yleensä tiedä oikein mistään mitään. Ei minulla ole muuta kerrottavaa teille.
Jos te miehet kerta olette kaikki samanlaisia. Tuo mitä kirjoitat ei ainakaan lisää kunnostusta tätä teidän homogeenistä miesmassaa kohtaan.
Hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on suomalaisen miehen logiikka, että jumalan rukoilu auttaa, mutta ei se että miehet yksinkertaisesti lopettaisivat ahdistelun, rai skaamisen, väkivallan ja murh aamisen, jotta naisten ei tarvitse pelätä edes siellä pimeällä lenkkipolulla, niin ei meitä auta joulupukkikaan.
Luoja meitä varjelkoon suvaccihyysäreiltä, joiden ansiota koko omituinen rai skausbuumi on. Jos te naiset jumalattomana kollektiivina uhriudutte, syljette suomalaisen miehen naamalle ja vingutte, ei teitä voi edes Jumala pelastaa.
Helvettiin olette menossa ja vauhdilla.
Sinun kaltaisesi loputtoman pahat, sairaat ja vaaralliset henkilöt ne sinne helvettiin päätyvät. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luoja meitä varjelkoon suvaccihyysäreiltä, joiden ansiota koko omituinen rai skausbuumi on. Jos te naiset jumalattomana kollektiivina uhriudutte, syljette suomalaisen miehen naamalle ja vingutte, ei teitä voi edes Jumala pelastaa.
Helvettiin olette menossa ja vauhdilla.
Sinun kaltaisesi loputtoman pahat, sairaat ja vaaralliset henkilöt ne sinne helvettiin päätyvät. Onneksi.
Höpö höpö. Sinä et tiedä mistään mitään, etkä edes sitä kuinka korkealla istun.
Hihihii, jollakin palstamiehellä meni taas kerran hermot :D
Tämä on aina yhtä hauskaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuserin mielenlaatu tekee luuseriksi. Nämä raasut varmaan kuvittelevat, ettei komeat, suositut tai "naista saaneet" miehet ole koskaan kokeneet takaiskuja. Kyllä ovat, kaikki ihmiset kokevat takaiskuja kaiken aikaa. Eron tekee se, että antaako sen torjunnan romuttaa itsensä, mitätöidä itsetunnon ikuisiksi ajoiksi ja antaa pelottaa vai jättääkö sen taakseen ja suuntaa kohti uusia seikkailuja. Pätee niin ihmissuhteisiin kuin kaikkeen muuhunkin. Tuollainen alistuva mentaliteetti, että "nyyh, bussipysäkillä häiritsemäni nainen sanoi minua rumaksi, tämä sinetöi kohtaloni" on se perimmäinen ongelma. Annetaan kaikki valta oman elämän suhteen toisille, vaikka nämä eivät sitä edes halua.
Toinen miehille tyypillinen ajatustapa on tämä joka toistuu täälläkin: yhtään ei pitäisi tarvita muuttua, minkäänlaista yrittämistä ei saa vaatia. Naiset kasvavat jo lapsena siihen, että muita ihmisiä miellytetään ja otetaan huomioon (usein liikaakin) ja naisille on itsestään selvää, että jos haluaa suhteeseen hyvän miehen kanssa, ei voi syödä pelkkiä sipsejä ja skipata suihkua ja pukeutua äidin vanhoihin vaatteisiin. Miehet jotenkin odottavat, että heidän pitäisi kelvata sille unelmien Miss Märkä T-paita- kisan voittajalle, vaikka deodoranttia, shampoota tai pyykkikonetta ei edes omisteta. Kaikki muu on naisten pinnallisuutta ja ahneutta, buhuu.
Toisaalta koen varmaan tämän viestin jälkeen itsenikin joksikin luuseriksi ja olen nainen. Jos nyt tähän pitää tunnustaa niin minua olleen paljon kiusattu ja senkin vuoksi itseluottamus pudonnut eli aina ei voi vaan päättää ettei jokin asia vaikuta elämään, kun se asenne ei aina auta ja tulee niitä ikäviä kokemuksia niin paljon, että ne vaikuttavat elämään. Omassa tilanteessa se kohdistuu siihen, että minun on yleensä vaikeaa tutustua uusiin ihmisiin ja en helposti luota. Senkin vuoksi voin tunnustaa, että minua kyllä monesti jopa pelottaa tutustua muihin ja uskaltaa puhua sekä muutenkin pistää itseni niihin tilanteisiin. Aina se ajatus ei vaan toimi, että menee niihin uusiin tilanteisiin jos tottunut siihen, että aina käy huonosti ja tällä tarkoitin ihan kaikkea ihmisiin tutustumista. Silloin on ihan selvä asia, että ihminen alkaa epäilemään itseään ja miettii onko hänessä jotain vikaa. En minäkään ole päättänyt, että nyt elämäni on pilalla ja en pysty enää mihinkään, mutta en voi kieltää sitä ettenkö olisi aika varovainen ja yleensä "huono" tutustumaan ihmisiin ja siihen ovat juuri nämä kiusaamisenkin kokemukset vaikuttaneet, vaikka sen ei tahtoisi vaikuttavan. Itse olen silti oikeastaan aina ajatellut, että jos en kelpaa sellaisena kuin olen niin sille ei voi mitään. Tämäkin asia on tosin monesti ollut koetuksella, kun minua ollaan pilkattu milloin mistäkin. Olen silti ajatellut, että jos olen mukava toisille ja muutenkin pidän itseni siistinä yms niin kenenkään ei ole oikeus arvostella. Sitä oikeastaan toivoisi, että kelpaisi sellaisena kuin on.
Jatkuu
Olen tuon luuseri-kommentin kirjoittaja, ja haluan selventää, että ehdottomasti symppaan kaikkia koulukiusattuja, narsistien uhreja, kotiväkivallan kokeneita, terveysongelmaisia jne. Tietenkään aina ei voi valita, millaisia kokemuksia kohdalle osuu eikä ihmiseltä voi vaatia loputtomiin reippautta, kun joutuu kohtaamaan suoranaista sadismia jne. Pahoittelen, jos pahoitin mielesi. Toivon elämääsi hyvyyttä ja iloa.
Kommenttini liittyi enemmän tällaisten Mikkojen ym asenteeseen, jossa luodaan tässä tapauksessa naisista vääristynyt ja pakkomielteen kuva ja sitä omaa itsesääliä sitten hellitään ymmärtämättä, että jo koko lähtökohtainen suhtautuminen on pahasti kieroutunut. Itse möllötetään tekemättä ikinä mitään ja sitten kun kerran menee yrittämään (mahdollisimman huonossa tilanteessa, tietenkin) eikä heti onnistu, niin valitetaan ja luovutetaan samantien. Niin kuin naiset olisivat Mikolle jotain velkaa siksi että Mikko on mies ja haluaisi naisen, eikä Mikon itse tarvitse tehdä muuta kuin maata tuijottamassa ikkunasta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Hihihii, jollakin palstamiehellä meni taas kerran hermot :D
Tämä on aina yhtä hauskaa :)
Tässä meillä esimerkki naisen kissamaisesta sadismista. Saavat tyydytystä leikkiessään lankakerällä tai hiirellä, tosin naisen tapauksessa miehellä. Joskus myös polttavat näppinsä ja voi että sitä ulinaa, vinkunaa ja uhriutumista.