Mitä mykkäkoulun pitäjä toivoo? Sitä, että toinen pyytelee anteeksi ja anelee?
Vai mitä?
Ja entä jos ei huomio mykkäkoulua mitenkään vaan on iloinen, niin onko se kaikista pahinta mykkäkoulun pitäjälle?
Kommentit (49)
Siiis mutta mikä ajaa siihen vallantunteen haluamiseen?
Haluaako mykkäkoulun pitäjä että toinen jotenkin sekoaa vai mitä?
Kuin, että mykkäkoulu liittyy narsismiin. Liittyykö muihinkin persoonallisuushäiriöihin?
Vierailija kirjoitti:
Vallantunnetta, toisen nöyryyttämistä. Se on henkistä väkivaltaa. Kannattaa olla kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Elä omaa elämääsi ja lopeta mykkäkoulun pitäjän pokkurointi sekä pillin mukaan tanssiminen. Jos tuo on jatkuvaa toimintaa, pistä välit poikki.
Naulan kantaan
Minä ainakin toivon että minut jätettäisiin rauhaan joksikin aikaa. Se ei ole 'mykkäkoulua', jos ei halua puhua, ja jos toinen vaan jatkaa kälättämistä ja vaatimista ja roikkumista, se mykistää vielä enemmän. Eikö voi olla hiljaa vähän aikaa kunnes tunnekuohut on tasaantuneet?
Mä ainakin tunnistan ton, että yritän käyttää siinä valtaa ja kaikkein eniten mua ärsyttää se, kun mies ei ole huomaavinaankaan silloin mua ( mikä on tietysti ihan oikein)
Ja usein menen hiljaiseksi myös silloin, enkä suostu keskustelemaan mieheni kanssa, jos olen niin raivostunut, että minua alkaa itkettämään. En halua puhua itkunsekaisesti.
Inhottava tapa, josta mieheni joutuu kärsimään. Muiden kanssa en tuollaista mykkäkoulua käytä, ja tämä varmaan on malliopittua, koska äitini oli samanlainen.
Mykkäillään kumpikin niin pitkään kuin mahdollista.
Jos toinen ei puhu, täytyy hakea puheseuraa muualta.
Että se toinenkin pitäisi turpansa kiinni.
Mieti sitä syytä, miksi toinen rupesi mykkäkoulua pitämään?
Siitä varmaan löytyy vastaus.
Mykkäkoulu voi olla myös tapa välttää lisäriidat.
Tähän ketjuun ei ainakaan mykkäkoulun pitäjiltä vastauksia kaivata :D
Itse pidin eksälle mykkäkoulua. Suhde oli sairas ja mykkäkoulu oli ainut tapa hallita tilannetta.
Tai en tiedä olinko mykkäkoulussa mutta en halunnut puhua miehelle.
Hän saattoi olla päiviä pois kotoota eikä vastannut puhelimeen. Oli ryyppyreissuilla. Itse lapsen kanssa kotona. Kun tuli kotiin niin suhteen loppuajasta en puhunut hänelle mitään tuolloin. Onneksi sain itseäni niskasta kiinni ja jätettyä tuon ääliön.
Sen jälkeen hän on pitänyt mykkäkoulua 13 vuotta ja saa pitää vaikka hamaan tappiin. Lastaan ei tapaa.
Vierailija kirjoitti:
No keneltä sä sitten niitä vastauksia haluat?
Vierailija kirjoitti:
Miten pitäisi suhtautua mykkäkouluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulunpitäjänä annoin vastauksen, mutta huomasin, että siitä ei pidetä.
- Rangaistus, kosto. Haluaa kostaa kokemansa henkisen kärsimyksen siten, että toinen saa kärsiä vielä enemmän.
- Ylpeys. Ei pysty myöntämään että omassa toiminnassa olisi ollut jotain vikaa.
Mykkäkoulun pitäjä haluaa rankaista toista, ja "opettaa" tavoille, ettei toinen tee sitä enää ikinä.
Sillä ei ole mitään väliä, ettei toinen välttämättä edes tiedä mitä on tehnyt väärin, ja miksi mykkäkoululainen kiukuttelee.
Elämä olisi helpompaa, jos ihmiset puhuisivat.
Jos mä pidän mykkäkoulua, se johtuu ankarasta v*tutuksesta ja toivon vaan että se menisi ohi. En tee sitä tahallani, mutta ei vaan voi mitään jos v*tuttaa niin paljon ettei pysty edes puhumaan. Nopeuttaisi varmaan toipumista, jos toinen edes yrittäisi lopettaa sen jotenkin kun en itse pysty.
Minä lopetan puhumisen jos olen äärettömän vihainen ja turhautunut. Kun on jo pyytänyt ja anellut, mutta toinen ei tajua tai ainakaan tee mitään auttaakseen. Parempi sitten olla sanomatta mitään, ettei pahenna tilannetta entisestään.
Tiedän, että mökötys ei meillä uo mitään hyvää mukanaan, koska mies ei huomaa sitä, eikä osaa lukea ilmeitä. Ei ihan oikeasti huomaa, eikä vain ole huomaavinaan.
Vallantunnetta, toisen nöyryyttämistä. Se on henkistä väkivaltaa. Kannattaa olla kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Elä omaa elämääsi ja lopeta mykkäkoulun pitäjän pokkurointi sekä pillin mukaan tanssiminen. Jos tuo on jatkuvaa toimintaa, pistä välit poikki.