Lopeta lentäminen!
Lentäminen on yksi pahimmista saastustajista ja suurin ilmastonmuutoksen aiheuttaja. Tälläkin hetkellä taivaalla on enemmän lentokoneita kun mitä maan pinnalla autoja. Eikä mikään myöskään ole sitä rumempaan kuin lentokoneen perästä taivaallee jäävä paksu harmaa pakokaasuvana.
Kommentit (50)
Tuollainen käskytys ei mene perille, vaan aiheuttaa vastareaktion. Jos haluat valistaa ihmisiä, tee se älykkäästi ja hienovaraisesti. Ne menee alitajuntaan, kun vain aina liitetään asia joka paikkaan. Kuten eräs ryhmä tekee eräästä ryhmästä. Joka ikiseen negatiiviseen uutiseen laitetaan maininta asiasta, kuului se siihen tai ei. Sillai se menee väkisinkin perille. Sieluun ja alitajuntaan. Sieltä periaatteeksi ja ajatteluun.
Niin kauan kukn nämä pikamuotiroskaketjut syytävät roskaa markkinoille ja ihmiset niitä hullunkiilto silmissä ostavat, niin en murehdi lentämisestä.
Kaikenlaisen muovikrääsän valmistaminen tai ainakin maahantuonti pitäisi kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Maapallolla on puolet liikaa ihmisiä. Lopetan lentämisen siinä vaiheessa, jos suurimmalle uhkalle, väestönkasvulle, tehdään jotain.
Sille on tehty ja tehdään koko ajan jotain. Ajattele kuinka radikaali oli vaikka Kiinan yhden lapsen politiikka? Elintason nousu vähentää lapsilukua automaattisesti. Ja sosiaaliturva. Ja missä nuo ei vähennä, tehdään kehitysapuna ehkäisyä. Paitsi USAlla on jotain uskonnollisia ongelmia, eivätkä rahoita syntyvyyden säännöstelyyn liittyviä hankkeita. Kristinusko on pahin ehkäisyasioissa.
Jokaisen pitää tehdä itse omalla kohdallaan ratkaisut. Ei puuttua toisten asioihin.
Kaikista raukkamaisempia ovat ne, jotka perustelevat itselleen ja toisille omia tekemisiään toisten tekemättä jättämisellä. Siinä tulee selkeästi fiilis, että ei viitsitä vaivautua ja syytetään toisia.
Jotenkin ärsyttää ne ihmiset, jotka paheksuu toisten toimia. Monesti ovat ennen tätä herännäisyyttään lennelleet jo siellä täällä.
Itse sanon tähän, että en lopeta, koska vasta aloitin. Aiemmin ei ole ollut rahaa.
Autoton olen ollut koko ikäni, ja elän yksinkertaisesti kerrostalossa keskimääräistä lapsiperhettä huomattavasti "ahtaammin", että eiköhän se sillä ole kuitattu.
Ootteko kukaan seuranneet Sara Vannista? On siis bloggaaja ja lentää paljon, katselin Instasta, että hän on tässä vuoden sisään ollut ainakin Meksikossa, Ranskan alpeilla, Barcelonassa, Roomassa, Kööpenhaminassa, uudestaan Roomassa, Lofooteilla, Sveitsissä, Budapestissa ja nyt Costa Ricalla.
Huvitti ja oikeastaan ärsytti, kun hän laittoi Insta Storiesiin perjantaina jotain, että "Älä osta mitään päivä, tmv." ja sitten myöhemmin samana päivänä, kun lähtee taas lentämään. Mielestäni todella tekopyhää, kun hän kuitenkin tekee itse yhteistyötä mm. HM:n ja Finnairin kanssa. Että hän kyllä saa kuluttaa ja mainostaa tätä seuraajilleen, mutta sitten hän kritisoi Black Fridayta? Koomista.
En ole vielä aloittanutkaan ja tuskin tulenkaan aloittamaan.
- n63v -
Ei multa jää tänne jälkeläisiä joten mitä väliä mitä jää jäljelle. Eläinten kärsimyksen lopettaisin kyllä heti jos saisin päättää, ei teidän ihmispilttienne tulevaisuudelle ole mulle väliä. Kaukomatkailua en kyllä ole harrastanut. Vielä.
Vierailija kirjoitti:
En ikimaailmassa lopeta lentämistä. Matkustelu on yksi tärkeimpiä asioita elämässäni. Haluan myös uran ilmailualalta tulevaisuudessa! Olen lapseton, joten olen ilmastotekoni tehnyt.
Sama täällä - matkustus on se minulle rakkain asia, se joka antaa merkitystä elämälle. Vältän turhan tavaran ostamista, kierrätän ja olen vegetaristi, ja en ole koskaan omistanut omaa autoa. Useimmiten nämä matkustusta vastustavat ovat niitä, jotka eivät pidä matkustamisesta, joten haluavat kieltää sen kaikilta muitakin. Toki on hyvä suosia junamatkailua jos mahdollista, mutta se nyt ei pidemmillä matkoilla ole nyt vain mahdollista.
Maapallolla on puolet liikaa ihmisiä. Lopetan lentämisen siinä vaiheessa, jos suurimmalle uhkalle, väestönkasvulle, tehdään jotain.