Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopeta lentäminen!

Vierailija
17.10.2019 |

Lentäminen on yksi pahimmista saastustajista ja suurin ilmastonmuutoksen aiheuttaja. Tälläkin hetkellä taivaalla on enemmän lentokoneita kun mitä maan pinnalla autoja. Eikä mikään myöskään ole sitä rumempaan kuin lentokoneen perästä taivaallee jäävä paksu harmaa pakokaasuvana.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä lopeta! Juuri ostin uuden Nimbus 3000:n. Se on täysin hiilineutraali.

Vierailija
22/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän vain 2-3 tunnin lentoja ja toki mahdollisimman vähän. Viivyn lomalla aina niin kauan kuin mahdollista eli en tee viikonloppumatkoja. En luovu lentämisestä, mutta olen luopunut

- omasta autosta

- punaisesta lihasta

-lemmikeistä

- isosta kodista, yksiö riittää

- liiasta tavarasta

- omistan vain sen mistä pidän ja mitä käytän aktiivisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole isämmaallinen tyhjäntoimittaja äläkä poistu peräkammarista. Yhteiskunta elättää ja äitimuori tekee ruokaa. Maailma pelastuu..

Vierailija
24/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä AP on hyvä että tuot asian täällä esille että jokainen mamma voisi lopettaa sen jatkuvan yksityiskoneillaan lentelyn, tosi vastuutonta.

Mamma=mammona=mani=melennetään

Vierailija
25/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei lennä kerran kuussa Thaimaahan. En tosiaankaan lopeta lentämistä, koska matkustelu on se juttu, minkä takia pysyttelen hengissä. Yksityisautoilu päivittäin ja lasten mopot on paljon vahingollisempaa ympäristölle kuin se, että kerran kolmessa vuodessa lentää keskieurooppaan ja takaisin.

En lopeta autojen rakentelua & autoilua, koska se on harrastukseni ja oikeastaan ainut asia minkä vuoksi elää.

Vierailija
26/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti työni vaatii lentämistä.

Vierailija
27/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin mahdotonta lopettaa, ei vaan mitenkään voi.

Vierailija
28/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida lopettaa. Kohtapuoliin tullee taas sähköposti Finnairin platinakortin säilymisestä. Paljon työmatkoja niin voi lentää lomalennot pisteillä.

Vierailija
29/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lentämisen, mutta laitoin säästyneet rahat isompaan kämppään ja isompaan autoon. Että kumpi sitten onkaan pahempi?

Vierailija
30/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän lomalentoja 1-2 krt vuodessa, kaukolentoja noin kerran viidessä vuodessa. En todellakaan vähennä.

Vierailija
31/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopeta, mutta vähentänyt olen.

Vierailija
32/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten hämmästyttää ihmisten kaksinaamaisuus. Ensin syödään heinäsirkkoja, soijaa ja linssipihvejä sekä ollaan niin ilmastoa pelastavia viherpiiperoita, mutta sitten lennetään ainakin kerta kuussa viikoksi Thaimaaseen. Itse olen ollut kerran lentokoneessa, mitä nyt jälkiviisaana ja ilmastotietoisena kadun syvästi enkä koe mitään tarvetta lentää uudelleen ulkomaille. Ihan täällä Suomessakin on paljon nähtävää eikä välttämättä edes omalta kotipaikkakunnalta tarvitse poistua matkaillakseen ja kokeakseen henkeäsalpaavaa suomalaista luontoa.

Aito ilmastoahdistuja ei lennä lomalle Thaimaaseen kun ekologisesti soutamalla pääsisi vaikka Ahvenanmaaseen.

Vierailija
33/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin mielelläni mutta mikä vaihtoehto?

Vierailija
34/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kyllä.

Naiset olivat etunenässä saarnaamassa ilmastonmuutoksesta silloin kun keskustelussa keskityttiin vain yksityisautoiluun ja lihansyöntiin. Niistä olikin kiva puhua kun asui kaupungissa, ei tarvinnut autoa ja hyvää kasvisruokaakin oli helposti saatavilla.

Nyt kun aletaan puuttumaan noitakin pahempaan saastuttajaan, kelkka onkin kääntymässä. Koska matkustelu on niiin ihanaa.

Vierailija
35/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin lentämisen, jos vaimo sallisi. Olen kyllä vähentänyt, kun vaimo on reissannut vanhempiensa kanssa.

Vierailija
36/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että monelle ihmiselle matkustelu on niitä tärkeinpiä syitä olla mukana työelämässä.

Yksituisautoilu on minulle se tärkein juttu, se tarkoittaa minulle vapautta. Joskus tulee ihan vaan huvikseen ajettua satoja kilometrejä katsomaan jotain nähtävyyttä tai vain käydä kaupassa. Nyt tuli viikonloppuna ajettua lähes viidensadan kilometrin lenkki Tuurin kyläkauppaan ja ostin sieltä tuulilasinpyyhkiät ja kävin syömässä hampurilaisaterian.

Vierailija
37/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopeta. Lapseni asuu Israelissa, ja aion jatkaa sinne lentämistä 2-3 kertaa vuodessa. Hän lentää Suomeen viidettä kertaa tänä vuonna jouluksi.

Vierailija
38/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minä lopettaisin, niin koneet lentää kuitenkin.

Liikemiehet eivät lopeta lentämistä bisnesten takia.

Kiinalaiset ovat vasta päässeet alkuun lentolomailussa. Vai 10 % kiinalaisista on passi. Ap. Odotas, kun 20 % prosentilla on passi

Matkustelu lentäen ei tulenloppumaan.

Vierailija
39/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole autoa, en syö lihaa, eikä minulla ole ilmaston pahinta vihollista LASTA! Joten lennän aina kun voin pois arkiympyröistä.

Vierailija
40/50 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kyllä.

Naiset olivat etunenässä saarnaamassa ilmastonmuutoksesta silloin kun keskustelussa keskityttiin vain yksityisautoiluun ja lihansyöntiin. Niistä olikin kiva puhua kun asui kaupungissa, ei tarvinnut autoa ja hyvää kasvisruokaakin oli helposti saatavilla.

Nyt kun aletaan puuttumaan noitakin pahempaan saastuttajaan, kelkka onkin kääntymässä. Koska matkustelu on niiin ihanaa.

En ole koskaan ollut koneessa, jossa istuu vain naisia. Sanoisin että miehet ovat yleensä jopa enemmistönä matkustajista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä