Lopeta lentäminen!
Lentäminen on yksi pahimmista saastustajista ja suurin ilmastonmuutoksen aiheuttaja. Tälläkin hetkellä taivaalla on enemmän lentokoneita kun mitä maan pinnalla autoja. Eikä mikään myöskään ole sitä rumempaan kuin lentokoneen perästä taivaallee jäävä paksu harmaa pakokaasuvana.
Kommentit (50)
Lennän vain 2-3 tunnin lentoja ja toki mahdollisimman vähän. Viivyn lomalla aina niin kauan kuin mahdollista eli en tee viikonloppumatkoja. En luovu lentämisestä, mutta olen luopunut
- omasta autosta
- punaisesta lihasta
-lemmikeistä
- isosta kodista, yksiö riittää
- liiasta tavarasta
- omistan vain sen mistä pidän ja mitä käytän aktiivisesti
Ole isämmaallinen tyhjäntoimittaja äläkä poistu peräkammarista. Yhteiskunta elättää ja äitimuori tekee ruokaa. Maailma pelastuu..
Niinpä AP on hyvä että tuot asian täällä esille että jokainen mamma voisi lopettaa sen jatkuvan yksityiskoneillaan lentelyn, tosi vastuutonta.
Mamma=mammona=mani=melennetään
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei lennä kerran kuussa Thaimaahan. En tosiaankaan lopeta lentämistä, koska matkustelu on se juttu, minkä takia pysyttelen hengissä. Yksityisautoilu päivittäin ja lasten mopot on paljon vahingollisempaa ympäristölle kuin se, että kerran kolmessa vuodessa lentää keskieurooppaan ja takaisin.
En lopeta autojen rakentelua & autoilua, koska se on harrastukseni ja oikeastaan ainut asia minkä vuoksi elää.
Valitettavasti työni vaatii lentämistä.
Täysin mahdotonta lopettaa, ei vaan mitenkään voi.
En taida lopettaa. Kohtapuoliin tullee taas sähköposti Finnairin platinakortin säilymisestä. Paljon työmatkoja niin voi lentää lomalennot pisteillä.
Lopetin lentämisen, mutta laitoin säästyneet rahat isompaan kämppään ja isompaan autoon. Että kumpi sitten onkaan pahempi?
Lennän lomalentoja 1-2 krt vuodessa, kaukolentoja noin kerran viidessä vuodessa. En todellakaan vähennä.
En lopeta, mutta vähentänyt olen.
Vierailija kirjoitti:
Eniten hämmästyttää ihmisten kaksinaamaisuus. Ensin syödään heinäsirkkoja, soijaa ja linssipihvejä sekä ollaan niin ilmastoa pelastavia viherpiiperoita, mutta sitten lennetään ainakin kerta kuussa viikoksi Thaimaaseen. Itse olen ollut kerran lentokoneessa, mitä nyt jälkiviisaana ja ilmastotietoisena kadun syvästi enkä koe mitään tarvetta lentää uudelleen ulkomaille. Ihan täällä Suomessakin on paljon nähtävää eikä välttämättä edes omalta kotipaikkakunnalta tarvitse poistua matkaillakseen ja kokeakseen henkeäsalpaavaa suomalaista luontoa.
Aito ilmastoahdistuja ei lennä lomalle Thaimaaseen kun ekologisesti soutamalla pääsisi vaikka Ahvenanmaaseen.
Lopettaisin mielelläni mutta mikä vaihtoehto?
Huvittavaa kyllä.
Naiset olivat etunenässä saarnaamassa ilmastonmuutoksesta silloin kun keskustelussa keskityttiin vain yksityisautoiluun ja lihansyöntiin. Niistä olikin kiva puhua kun asui kaupungissa, ei tarvinnut autoa ja hyvää kasvisruokaakin oli helposti saatavilla.
Nyt kun aletaan puuttumaan noitakin pahempaan saastuttajaan, kelkka onkin kääntymässä. Koska matkustelu on niiin ihanaa.
Lopettaisin lentämisen, jos vaimo sallisi. Olen kyllä vähentänyt, kun vaimo on reissannut vanhempiensa kanssa.
Luulen että monelle ihmiselle matkustelu on niitä tärkeinpiä syitä olla mukana työelämässä.
Yksituisautoilu on minulle se tärkein juttu, se tarkoittaa minulle vapautta. Joskus tulee ihan vaan huvikseen ajettua satoja kilometrejä katsomaan jotain nähtävyyttä tai vain käydä kaupassa. Nyt tuli viikonloppuna ajettua lähes viidensadan kilometrin lenkki Tuurin kyläkauppaan ja ostin sieltä tuulilasinpyyhkiät ja kävin syömässä hampurilaisaterian.
En lopeta. Lapseni asuu Israelissa, ja aion jatkaa sinne lentämistä 2-3 kertaa vuodessa. Hän lentää Suomeen viidettä kertaa tänä vuonna jouluksi.
Vaikka minä lopettaisin, niin koneet lentää kuitenkin.
Liikemiehet eivät lopeta lentämistä bisnesten takia.
Kiinalaiset ovat vasta päässeet alkuun lentolomailussa. Vai 10 % kiinalaisista on passi. Ap. Odotas, kun 20 % prosentilla on passi
Matkustelu lentäen ei tulenloppumaan.
Minulla ei ole autoa, en syö lihaa, eikä minulla ole ilmaston pahinta vihollista LASTA! Joten lennän aina kun voin pois arkiympyröistä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kyllä.
Naiset olivat etunenässä saarnaamassa ilmastonmuutoksesta silloin kun keskustelussa keskityttiin vain yksityisautoiluun ja lihansyöntiin. Niistä olikin kiva puhua kun asui kaupungissa, ei tarvinnut autoa ja hyvää kasvisruokaakin oli helposti saatavilla.
Nyt kun aletaan puuttumaan noitakin pahempaan saastuttajaan, kelkka onkin kääntymässä. Koska matkustelu on niiin ihanaa.
En ole koskaan ollut koneessa, jossa istuu vain naisia. Sanoisin että miehet ovat yleensä jopa enemmistönä matkustajista.
Enkä lopeta! Juuri ostin uuden Nimbus 3000:n. Se on täysin hiilineutraali.