Lopeta lentäminen!
Lentäminen on yksi pahimmista saastustajista ja suurin ilmastonmuutoksen aiheuttaja. Tälläkin hetkellä taivaalla on enemmän lentokoneita kun mitä maan pinnalla autoja. Eikä mikään myöskään ole sitä rumempaan kuin lentokoneen perästä taivaallee jäävä paksu harmaa pakokaasuvana.
Kommentit (50)
En lopeta, mutta olen vähentänyt. Lennän vain kerran vuodessa pidemmälle lomamatkalle ja säästyneet rahat laitan businessluokassa lentämiseen. Muuten lomailen kotimaassa.
Mä olin 20 vuotta kasvissyöjä, olen tehnyt osani ilmaston eteen. Lennän nykyisin mantereiden välillä 3-6 kertaa vuodessa.
Eniten hämmästyttää ihmisten kaksinaamaisuus. Ensin syödään heinäsirkkoja, soijaa ja linssipihvejä sekä ollaan niin ilmastoa pelastavia viherpiiperoita, mutta sitten lennetään ainakin kerta kuussa viikoksi Thaimaaseen. Itse olen ollut kerran lentokoneessa, mitä nyt jälkiviisaana ja ilmastotietoisena kadun syvästi enkä koe mitään tarvetta lentää uudelleen ulkomaille. Ihan täällä Suomessakin on paljon nähtävää eikä välttämättä edes omalta kotipaikkakunnalta tarvitse poistua matkaillakseen ja kokeakseen henkeäsalpaavaa suomalaista luontoa.
Lopeta laivamatkailu.
Satoja tuhansia vuosia ihminen katseli taivaalle ja haaveili voivansa lentää kuin linnut. Ja heti pitäisi lopettaa, kun se tavoite on vihdoin saavutettu!
Kukaan ei lennä kerran kuussa Thaimaahan. En tosiaankaan lopeta lentämistä, koska matkustelu on se juttu, minkä takia pysyttelen hengissä. Yksityisautoilu päivittäin ja lasten mopot on paljon vahingollisempaa ympäristölle kuin se, että kerran kolmessa vuodessa lentää keskieurooppaan ja takaisin.
Kiitos vain käskystä. Olen lopettanut lentomatkustamisen jo vuonna -96.
Saanen siis anteeksi ne kokonaiset kolme lentokertaani.593
Aika ruuhka on taivaalla kun siellä viipottaa yli miljardi konetta.
Ja silti lentomatkailun päästöt ovat noin 3 prosenttia.
Yli miljardi autoa päästää jonkun verran enemmän. Autoja on maailmassa sen verran. Yli miljardi ja suurimmassa osassa on vain kuski.
Ja jos tämä vitsi ei mennyt perille, niin lentokoneita on ilmassa noin 10 000.
Lopeta sinä itse ensin, siihen asti minä lentelen vaikka jokapäivä.
On se nyt helvetti että aikuiset ihmiset tappelevat ja mussuttavat täällä.
Ei se ole ilmasto ajattelua että lentäminen on syntiä ja se tulisi kieltää. Siis oikeasti kun näitä keskusteluja lukee niin ei voi kun nauraa. Joku kirjoitti että on kerran lentänyt ja katuu sitä.
Miljardit ihmiset ajavat alle kilometrin matkoja autolla päivittäin. Siis matkoja jotka voisi ihan hyvin kävellä. Ja sitten ilmaston muutos on niiden syy jotka haluavat nähdä ja kokea jotain uutta. Ihmisen kannattaa ja täytyykin matkustella eikä elää koko elämäänsä samoilla koti kulmilla.
On se kumma että aikuiset ihmiset eivät osaa ajatella itse, vaan jos jossain lukee että älä lennä on se automaattisesti oma mielipide eikä ajatella muuta ympäristöä kuormittavia asioita
En todellakaan lopeta! Itse asiassa varasin juuri tänään lennot🙈
En ikimaailmassa lopeta lentämistä. Matkustelu on yksi tärkeimpiä asioita elämässäni. Haluan myös uran ilmailualalta tulevaisuudessa! Olen lapseton, joten olen ilmastotekoni tehnyt.
Lopettakaa ensin se lasten tekeminen.
Onko sulla lapsia? Ostatko halpavaatteita? Tilaatko tavaraa ulkomailta? Niinpä niin.
En!