Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nirson puolison kanssa ruokailu

Vierailija
17.10.2019 |

Puolisoni ei suostu syömään ihan vain maun ja periaatteen vuoksi montaa ruoka-ainetta ja ruokaa.

- sipulia missään muodossa
- sulatettua juustoa
- kermakastiketta
- valkosipulia
- tomaatteja (tomaattikastiketta kyllä, mutta ei kokonaisia tomaatteja)
- maitoa
- naudanlihaa (tai jos niin pitää paistaa mustaksi kumiksi)
- kalaa (kalapuikkoja kyllä)
- inkivääriä tai muuta itämaista
jne.

On tosi rasittavaa edes suunnitella mitään ruokaa, koska toinen ei suostu syömään sitä. Meillä ei voi koskaan tehdä vaikka makaroonilaatikkoa tai lasagnea, joista itse tykkään, koska toinen osapuoli ei tykkää juusto-/maitokastikkeesta ja sipuleista. Niinpä joka toinen päivä tehdään spaghettia ja tomaattikastiketta samalla kaavalla, koska se on melkein ainoa asia mitä hän suostuu syömään suoralta kädeltä.

Miten te tekisitte ruokaa tällaisessa tilanteessa? Erikseen?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin itselleni ja toinen saa syödä itsekseen mitä haluaa. En kyllä taitaisi ottaa tuollaista puolisoa. Tuollainen närppiminen on minusta niin vastenmielistä, että olisi vaikka mikä kuningas, niin äkkiä alkaisi ärsyttää.

Vierailija
2/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kestäisi hetkeäkään tuollaista ihmistä. Aikuisen ihmisen pitää pystyä syömään normaaleja ruokia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu tuohon on, että puoliso tekee ja ostaa itse omat ruokansa.

Vierailija
4/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin on asia, joka pitää heti selvittää, kun aloittaa tapailua. Erittäin hyvä on mennä ravintolaan syömään, niin siitä selviää monta asiaa yhdeltä istumalta.

Vierailija
5/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin kenkää tuollaiselle kummajaiselle.

Vierailija
6/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sellaista ruokaa kuin haluat. Jos puolisolle ei kelpaa niin tehköön omat ruokansa.

Vierailija
7/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkesinpä ekaksi laittamaan tämän yleispätevän kommentin: Jätä se sika!

Vierailija
8/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puolisosi jotenkin vajaa? Ei kellään normaalilla ihmisellä on tuollaista listaa inhokeista. Eihän tuollainen onnistuisi edes työelämässä, jos ruokavalio on noin rajoittunut.

Vierailija
9/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikon voi tehdä liha/kasvisliemeen, ei tarvi olla maitoa.

Vierailija
10/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanaa ja riisiä?

Vierailija
11/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaatteja?

Vierailija
12/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on aikuisesta ihmisestä niin olen kyllä sitä mieltä että tehköön itse ruokansa. Ex puolisoni oli vähän samallainen ja lopulta kyllästyin passaamaan. Hän sai kyllä sen HK:n sinisen lämmitettyä jos mikään muu ei kelvannut. Tietääkseni ei ole nälkään vielä kuollut.

Vierailija
13/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittoja keksisin aika monta, mihin ei tule ym. tuotteita, en kyllä alkais kahta ruokaa tekemään, tehköön mies itse jos ei kelpaa.

Vierailija
14/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerkesinpä ekaksi laittamaan tämän yleispätevän kommentin: Jätä se sika!

Nyt oli loukkaus kaikkiruokaista sikaa kohtaan.

AP, joko puoliso laittaa itse ruokansa tai sitten laitatte lusikat jakoon.

Itsehan en jaksaisi tuommoista ruokavammaisuutta paivaakaan katsella, onneksi ollaan miehen kanssa innokkaita kokkeja ja ennakkoluulottomia uuden kokeilijoita molemmat. 

Just viimeksi toissapaivana kaytiin ulkona syomassa ja otettiin viiden ruokalajin yllatysmenu, ihan puistattaa ajatuskin miten hankalaksi menisi kun joka ruokalaji pitaisi ruotia lapi ettei vaan ole mitaan yllamainittuja ja jos vahingossa on, niin mies heittaa itkupotkuraivarit ja sanoo "yok en syo" :D :D :D 

Ellei sun puoliso ole 3-vuotias, niin eihan tuo nyt herranjumala AP normaalia ole. 

Vierailija
15/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala, kuulostaapa todella rajoittuneelta. :o Varmaan meillä jo seurusteluvaiheessa olisi mennyt sukset ristiin kun moni noista on minulle niin mieluisaa. No mutta vaaleanpunaiset lasit päässä tietenkin voi käydä melkein mitä vaan...

No asiaan. Varmaan tuollaisessa ap:n tilanteessa sanoisin että mies tehkööt itselleen sopivaa ruokaa jos itse tekemäni ei kelpaa. Sen verran olisin avulias että suunnittelisin etukäteen mitä aion milloinkin tehdä joten mies sitten tietäisi etukäteen milloin tekee itselleen jotain muuta. Tietty, eihän se mukavaa ole yksin syödä lasagnea jos vaihtoehtona olisi että sitä yhdessä syötäisiin ja avattaisiin samalla punkkupullo tmv. 

Jos mies tekee itse myös ruokaa noin yleensä arkena niin tekee silloin sitten itselleen mieluisia ruokia riippumatta siitä nappaavatko ne sinulle. 

Vierailija
16/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisillä ongelmat.Jopa parisuhteessa voi syödä eri ruOkaa,että siitäkin tehdään ongelma.Jpkainen tekee tietysti dillon omat ruokansa.

Vierailija
17/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks meillä ei ole tuollaista. Saisin raivarin joka päivä.

Vierailija
18/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni tuollaisella listalla on kaksi asiaa:

- kaikki sienet aivan missä hyvänsä muodossa

- homejuusto

Nuo ovat minusta vielä aivan järkevissä rajoissa, ilman noitakin voi tehdä hyvää ruokaa (itse toki herkuttelen noilla usein mutta eivän meidän aina tarvitse syödä samaa ruokaa).

Sen sijaan sipuli, maito ja tomaatit..? Jos ei ole selkeää ruoka-aineallergiaa ja syynä on vain "en tykkää!" niin parasta että mies tekee itse ruoan jota voi ja haluaa syödä.

Vierailija
19/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirson pitäisi tehdä itse omat ruokansa. Jos teet niin tee makaronilaatikko kasvis-tai lihaliemeen. Tee kaalilaatikkoa, keittoja, älä laita sipulia niihin. Ja tee itsellesi lasagnea.

Vierailija
20/75 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi kiinnostelemaan, etta mites noitten ruoka-aineiden tuoksut, miten puoliso nita kestaa? :)

Kun siis itsehan laitan valkosipulia lahes joka ruokaan, sipulia samoin, ja inkivaariakin kaytan usein. Ja niillahan on kaikilla aika vahvat ominaistuoksut jo kokatessa, lisaksi valkosipuli tietysti hongahtelee hengityksessa viela aterioinnin jalkeenkin pitkaan. ;) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä