Triplan parkkihalli maksaa 5 euroa tunti !
Ei kyllä meidän perhe tule noilla hinnoilla Triplassa asioimaan.
Kauppakeskuksen parkki kuuluu olla ilmainen.
Ei sinne muuten kukaan mene.
Kommentit (455)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin ostetaan katumaasturi ja sitten ei ole rahaa parkkiin.
Kyse ei ole varallisuudesta vaan periaatteesta
Mistä periaatteesta? Helsingin keskustassa ei ole ilmaista parkkia.
Pasila ei edelleenkään ole Helsingin keskustaa.
Saivartelua. Ei ole Kalliokaan, Töölö, Eira tai Hakaniemi. Silti käytännössä jokapaikassa parkki maksaa.
No montako automarkettia kyseisissä paikoissa on?
Onhan se selvää, että tuolla sijainnilla sinne parkkeeraisivat kaikki. Myös ne jotka jatkaisivat junalla keskustaan asioimaan ja muut jotka eivät jalallaankaan astuisi triplaan jos kyseessä olisi ilmainen parkki 2 - 5 h esimerkiksi. Pitäisikö siellä pakottaa ihmiset ostamaan, jotta olis kuitti näyttää että parkkipaikan on saanut asiakas eikä vaan kuka tahansa parkkia tarviva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin ostetaan katumaasturi ja sitten ei ole rahaa parkkiin.
Kyse ei ole varallisuudesta vaan periaatteesta
Mistä periaatteesta? Helsingin keskustassa ei ole ilmaista parkkia.
Ihan hyvin voisi olla (ainakin rajoitetusti) ilman vihreiden sohlailuja ja grynderien ahneutta.
Vihreillä nyt ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Mistä Euroopan pääkaupungista keskustasta meinasit löytää ilmaisen parkin? Kansainvälisesti jos vertaa, niin jopa tuo 5 euroa on edullinen.
Ainakin omassa asuinmaassani (Euroopan pääkapunki) hyvitetään parkkimaksut esim. ruokakaupassa, kun ostokset ylittvät tyyliin 20 euroa. Tämä voi olla myös Triplassa mahdollista. Tosin 5 euroa tunti tuossa lokaatiossa ei ole kovin kallis ja tosiaan sinne pääsee kaikilla mahdollisilla julkisilla. Ei niiden kauppakassien kantaminen nyt NIIN ylivoimasta ole, ellei nyt tee koko viikon ostoksia kerralla. Jos on auto ja haluaa tehdä viikon ostokset niin voi suunnata esm. Viikkiin.
En nyt näe tässä mitään ihmeellistä tai pöyrisyttävää. Ei sinne ole kenenkään pakko mennä, jos välttämättä haluaa autoilla ja tehdä isot ostokset. En itsekään lähtisi keskustaan tällaista tarvetta varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole autoa, en asu Helsingissä. Pystyn kulkemaan julkisilla ja kantamaan ne kauppakassit. Ja kävelen assalta kotiin kauppakassien kanssa. Hyvää hyötyliikuntaa kun en ole laiska. Mielestäni ihmiset kulkee laiskuuttaan autolla kaikki lyhyetkin matkat tai jos pitää ruokaostokset kantaa.
Kun olet useamman vuoden tehnyt noin, alat huomata että esimerkiksi huonekalujen/elektroniikan (pientenkin) kotiin kantaminen on vaikeaa, vessapaperin jättisäkkitarjous on kans vähän ikävä kantaa ERIKSEEN kotiin koska ett voi yhtäaikaa kantaa kauppakassia, osa ostoksista kantaa sateessa tai sitten kaadut loukaten itsesi, esim. olet selkävaivainen tai olet kuumeessa eikä onnistu hakea mitään. Mut sulta varmaan löytyy joku läheinen tai poikakaveri auttaan näissä? Mä olen ainakin joutunut turvautumaan niiden autolijoiden tai peräkärryllisten apuun.
Vaikka on auto, ei tarkoita että käy kaikki ostokset autolla. Mä teen harvoin ostokset (nykyisin omalla) autolla. Mut jotkut ostokset on tehtävä autolla ja silloin on mukava hakea kaikki ruokaostoksetkin kerralla.
Onhan noita syitä auto-kauppareissuihin lukemattomia, niinkuin lapsiperheillä tai yksinhuoltajilla semmonen probleema, ettei lapsen kanssa voi ehkä mennä kävellen kauppaan tai on kiire, selkävaivainen vanhus, jne.
Jokainen asiakas ei ole sellainen kuin sinä.
Jossain oli tehty tutkimus että autoilijoilla meni vähemmän rahaa kuin autottomilla. Syynä että autolla pystyi kuljettamaan tarjoussäkkejä ja muuta edullista tavaraa. Tai käydä ostoksilla vaikka vähän kauempana jos sai hyvän alennuksen. Autoton ei pysty yhtä hyvin hyödyntämään tarjouksia tai suurpakkauksia.
Noniin mä olen tuo sama jolle vastasit.
Pitää paikkansa. Olen nykyisin työtön ja pakko ostaa tarjouksia. Mullakin on lähellä k-kauppaa ja muuta, jopa normaalihintaisia kauppoja, mutta en silti voi hankkia näistä kaikkea.
Töissäollessani ostospaikan ja ostosten hinnan määritteli pitkälti se, mikä kauppa oli auki.
Mitä syrjemmässä/vähemmän kauppoja, sitä kalliimpia hintoja. Vaikka kävisin autolla kauempana prismassa (kävelymatka liian pitkä), se tulisi minulle halvemmaksi.
Olen asunut usealla paikkakunnalla ja voin sanoa että olen aika usein yllättynyt kuitin loppusummasta isoissa kaupoissa. Lisäksi jatkuva pienten kauppakassien kotiin kantaminen houkuttaa helposti pieniin heräteostoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole autoa, en asu Helsingissä. Pystyn kulkemaan julkisilla ja kantamaan ne kauppakassit. Ja kävelen assalta kotiin kauppakassien kanssa. Hyvää hyötyliikuntaa kun en ole laiska. Mielestäni ihmiset kulkee laiskuuttaan autolla kaikki lyhyetkin matkat tai jos pitää ruokaostokset kantaa.
Kun olet useamman vuoden tehnyt noin, alat huomata että esimerkiksi huonekalujen/elektroniikan (pientenkin) kotiin kantaminen on vaikeaa, vessapaperin jättisäkkitarjous on kans vähän ikävä kantaa ERIKSEEN kotiin koska ett voi yhtäaikaa kantaa kauppakassia, osa ostoksista kantaa sateessa tai sitten kaadut loukaten itsesi, esim. olet selkävaivainen tai olet kuumeessa eikä onnistu hakea mitään. Mut sulta varmaan löytyy joku läheinen tai poikakaveri auttaan näissä? Mä olen ainakin joutunut turvautumaan niiden autolijoiden tai peräkärryllisten apuun.
Vaikka on auto, ei tarkoita että käy kaikki ostokset autolla. Mä teen harvoin ostokset (nykyisin omalla) autolla. Mut jotkut ostokset on tehtävä autolla ja silloin on mukava hakea kaikki ruokaostoksetkin kerralla.
Onhan noita syitä auto-kauppareissuihin lukemattomia, niinkuin lapsiperheillä tai yksinhuoltajilla semmonen probleema, ettei lapsen kanssa voi ehkä mennä kävellen kauppaan tai on kiire, selkävaivainen vanhus, jne.
Jossain oli tehty tutkimus että autoilijoilla meni vähemmän rahaa kuin autottomilla. Syynä että autolla pystyi kuljettamaan tarjoussäkkejä ja muuta edullista tavaraa. Tai käydä ostoksilla vaikka vähän kauempana jos sai hyvän alennuksen. Autoton ei pysty yhtä hyvin hyödyntämään tarjouksia tai suurpakkauksia.
Ja se auto ei maksa mitään, siitä ei aiheudu mitään kuluja ja moottorikin toimii Pyhällä Hengellä?
Maksaahan se. Toisaalta jos autoton joutuu ostamaan kuukausilippuja ja käyttämään enemmän aikaa työmatkailuun kääntyy se nopeasti autoilun eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta av:ta, kun autoton osallistuu tohkeissaan valitukseen julkisen liikenteen keskukseen rakennetun kauppakeskuksen yhteydessä olevan parkkihallin kalleudesta.
Ei vaan parasta AV:ta on se, ettei lueta viestiä kunnolla ennen kommentointia.
Jos luet viestini tarkkaan, huomaat että minulla on nykyisin auto (ollut kohta 2 vuotta). Teen vain välttämättömät ostokset autolla, lenkkeilen muutenkin paljon.
En todellakaan maksaisi moista summaa pysäköinnistä. Itseasiassa en maksaisi mitään. Katupysäköinti on erikseen, mutta mitä järkeä esim tarjouksissa tuollaisissa paikoissa? Jos haen puuttuvan kahvipaketin kaupasta, en aio maksaa tuplasti. Ja entä jos en löydä etsimääni tuotetta, palaan kotiin tyhjin käsin 5e-10e köyhempänä. Yleensä kauppakeskuksussa vierähtää 2-5h.
Haloo.. noilla summilla ajelee jo aika pitkiä matkoja.
Myönnän, että huomasin tuon sulkuihin laittamasi huomautuksen vasta kommenttini kirjoitettuani.
Tekstisi ei ollut kovin selkeä ja kommenttini tuli lauseestasi:
"Mä olen ainakin joutunut turvautumaan niiden autolijoiden tai peräkärryllisten apuun."
Lisäksi henkilö, jolle kommentoit, puhui selvästi aivan eri asiasta kuin kodinkoneiden ja huonekalujen kuljetuksesta tai sairastuneensa kaupoilla juoksemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se auto ei maksa mitään, siitä ei aiheudu mitään kuluja ja moottorikin toimii Pyhällä Hengellä?
Nimenomaan siitä tulee kuluja eikä asiakas halua maksaa yhtään ylimääräistä, mutta mitä parkkihallin pito (en puhu rakentamisesta) maksaa kauppiaalle?
Eikä se autolla ajaminen niim mielekästä ole, et jaksaa lähteä jonnekin kauppakeskukseen asti.
Onko auto sulle jokin hupihärpäke? Itselläni on ainakin auto ihan siksi, että työalallani vaaditaan oman auton käyttömahdollisuutta eikä siitä saa muuta korvausta kuin polttoaineet, vaikka palkka ei päätä huimaa.
Ja monella lapsiperheellä on autot käytännön syistä. Harvalla auto on huvin vuoksi, useimmilla auto on melkeimpä tai jopa pakollinen.
Joten.. vertauksesi on huono.
Se olisikin jotakin, jos Triplassa kaupan kassalla esim. yli 30 euron ostoksesta hyvitettäisiin parkkimaksu takaisin.
Ehkä jopa menisin Triplaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittävät triplan suunnittelijat että kauppakeskus on elämys.
Ehkä eka kerta joo, mut ei sen jälkeen.Kauppakeskus on ok sadepäivinä kun saa kaiken ajamalla omalla autolla omasta parkista kauppakeskuksen parkkiin.
Mutta maksaa parkista ei kannata.En muista että kukaan olisi vaatinut että Helsingin keskustan pysäköintihallien pitäisi olla ilmaisia. Esim. Forumin parkkihalli on vielä Triplaakin kalliimpi ja kummasti siellä kuitenkin autoja on.
Tähän olisi kiva kuulla Tripla-raivoajien perusteluita.
Tripla panostaa päivittäistavarakauppaan, sillä se on se mistä katteet saadaan (Case Jumbo vs Kamppi, tuotto 400k vs 250 k) . Prisma ja Citymarket ovat perinteisiä automarketteja, joihin tullaan autolla ja perheet ostaa ostoskärryitltäin päivittäistavaroita kerralla ja roudaavat ne autollaan kotiin. Näin tapahtuu myös Jumbossa, jossa parkki ilmainen. Kampissa on enemmän kävijöitä , mutta ne on pelkkiä läpikulkijoita suurelta osin. Sitten pääsemme tapaus Forumiin. Forum on Helsingin keskustassa - toisin kuin Pasila. Myöskään Forumissa ei ole tietääkseni Prismaa tai City Markettia vaan pelkkä Alepa eli tämä kauppakeskus ei tähtää päivittäistavaramarkkinoille. Tällöin myöskään ihmiset eivät tule sinne autolla päivittäistavaraostoksiaan tekemään. Tottakai ydinkeskustassa parkkeeraaminen maksaa enemmän kuin jossain ostarissa.
Kerrataanpa asiaa. Tripla tosiaan panostaa päivittäistavarakuppaan eli Prismaan ja Lidliin. Helsingissä 48,9% kotitalouksista on kuitenkin yhden hengen kotitalouksia, 30,4% kahden hengen kotitalouksia ja neljän tai sitä isompia kotitalouksia on vain 10,5% helsinkläisistä kotitalouksista. Ei siis ole oletettavaakaan, että kovin suuri osa helsinkiläisistä tulisi autolla tekemään Triplaan suuria pääivittäistavaraostoksia. Yhden hengen taloudessa 3-4 päivän ruuat mahtuvat yhteen muovikassiin, viikon ruuat kahteen. Toisaalta ei ole myöskään oletettavaa, että ympäryskunnista tultaisiin autolla Pasilaan tekemään päivittäistavaraostoksia, koska Prismoja ja Lidlejä on näille paljon lähempänäkin. Vaikka Tripla panostaakin päivittäistavarakauppaan, se ei suinkaan tarkoita, että asiakkaina oletettaisiin olevan vain autoilevia nk prismaperheitä, koska heitä on helsinkiläisistä vain murto-osa ja osalla heistäkin jo nyt Prisma lähempänä kotiaan kuin mitä Triplan Prisma on.
Mitenkäs tämä Prisma ja cittari tekevät tuloksensa jos pääasiakaskunta on näitä sinkkuja ja pareja ,jotka ostaa muovikassillusen ruokaa per viikko. Täällä joku sellainen kertoi käyttävänsä jopa 400 euroa kuussa päivittäistavaroihin. Itse taas edustan perinteistä prismaperhettä ja 400 euroa riittää viikon päivittäistavaroihen jos oikein pihtaillaan. Käytännössä vien kauppaan 1600-2600 euroa/kk. Vaatteet, harrastusvälineet ym siihen päälle. Aika monta citysinkkua saa siellä käydä, että korvaa nämä perheostajat.
Se on tottakai hyvä kysymys. Mutta jos olet koskaan tullut autolla kauempaa Pasilan asemalle - ihan mistä ilmansuunnasta tahansa - varmaan ymmärrät, että ei näihin Triplan automarketteihin tule ne joilla on ko kaupat lähempänäkin. Prismaa suosivat erityisesti ne, jotka keskittävät ostoksensa ja ostavat sieltä kaiken kodinkoneista vaatteisiin ja vessapapereihin asti. Eli juuri kaltaisesi perheostajat. Ei heillä kuitenkaan ole mitään tarvetta mennä Prismaan juuri Triplaan. Pääkaupunkiseudulla on autoilijoille Prismoihin ja Citymarketeihin paljon suorempia, nopeampia ja helpompiakin reittejä kuin ajaa keskelle Pasilaa. Ei esimerkiksi Myyrmäestä autoilija lähde Prismaan Pasilaan, koska Kannelmäen Kaaresta ja Vantaan Jumbostakin löytyy Prisma. Sen sijaan autottomalle myyrmäkeläiselle, joka liikkuu julkisilla, Pasilan Prisma onkin paremman matkan päässä kuin Kaari tai Jumbo.
Yli puolet helsinkiläisistä talouksista oli autottomia jo 6 v sitten, ja eiköhän osuus ole vain kasvanut. Kallis parkkipaikka ei siis ole kaikille ongelma ja he ovat tottuneet hoitamaan ostoksensa ilman autoa. Hyvät julkiset yhteydet ovat olennaisia, ja nehän Pasilassa on. Tuskin Triplan on tarkoitettukaan kilpailevan jonkun Jumbon ja Ison Omenan kanssa, jotka ovat selkeästi autoilijapainotteisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta av:ta, kun autoton osallistuu tohkeissaan valitukseen julkisen liikenteen keskukseen rakennetun kauppakeskuksen yhteydessä olevan parkkihallin kalleudesta.
Ei vaan parasta AV:ta on se, ettei lueta viestiä kunnolla ennen kommentointia.
Jos luet viestini tarkkaan, huomaat että minulla on nykyisin auto (ollut kohta 2 vuotta). Teen vain välttämättömät ostokset autolla, lenkkeilen muutenkin paljon.
En todellakaan maksaisi moista summaa pysäköinnistä. Itseasiassa en maksaisi mitään. Katupysäköinti on erikseen, mutta mitä järkeä esim tarjouksissa tuollaisissa paikoissa? Jos haen puuttuvan kahvipaketin kaupasta, en aio maksaa tuplasti. Ja entä jos en löydä etsimääni tuotetta, palaan kotiin tyhjin käsin 5e-10e köyhempänä. Yleensä kauppakeskuksussa vierähtää 2-5h.
Haloo.. noilla summilla ajelee jo aika pitkiä matkoja.
Myönnän, että huomasin tuon sulkuihin laittamasi huomautuksen vasta kommenttini kirjoitettuani.
Tekstisi ei ollut kovin selkeä ja kommenttini tuli lauseestasi:
"Mä olen ainakin joutunut turvautumaan niiden autolijoiden tai peräkärryllisten apuun."
Lisäksi henkilö, jolle kommentoit, puhui selvästi aivan eri asiasta kuin kodinkoneiden ja huonekalujen kuljetuksesta tai sairastuneensa kaupoilla juoksemisesta.
Niin, olen elänyt ennen autottomana ja turvautunut muiden apuun.
Onko sulla yleensäkin tapana yrittää selittää omia virheitäsi muiden virheillä?
Jos puhuu autottomista, vois kuitenkin lukea toisen viestistä onko tämä edes autoton.. "nykyisin omalla autolla" on mielestäni aika selkeästi ilmaistu (oli sulkuja tai ei), varsinkin kun se lukee viestin lopussa eikä alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksi tonne haluttiin Prisma? Sehän siis oikeen haluttiin, kun Redin flopin johtuvan maksullisesta parkista ja ison ruokakaupan puutteesta.
Täällä kuitenkin on käynyt selväksi, että Triplan kohderyhmä ovat urbaanit citysinkut ja pyöräilevät lapsiperheet, jotka haluavat hakea sieltä kaupasta päivittäin laatulihan, tuoretta kuhaa ja yrttejä, erikoisjuuston ja erityisiä herkkuja, mutta kaiken perusjutun ostavat alakerran lähikaupasta.
Eikö tähän olis istunut paremmin joku Stockan herkun tyylinen konsepti kuin Prisma? Olen ehkä outo, mutta en ikinä jaksaisi käydä edes sellaisessa edellisessä ketjussa lanseeratussa "Prisma in field" hehtomarketissa päivittäin, saati vielä jossain kauppakeskuksen sisällä sisällä sijsitsevassa hehtomarketissa hakemassa päivittäin jotain pientä.
Tripla varmasti ihan ok keskus, mutta strategia kummastuttaa.
Prismaahan on kaivattu vuosikymmeniä Hesan keskustaan. Ihan ne asukkaat itse. Itsekin olen tätä toivomusta kuullut paljon, kun olen ollut messuilla ym töissä.
Joo puretaan se himskatin tuomiokirkko tai myydään isona palapelinä ulkomaille ja rakennetaan sen tilalle Prisma! Vuosisadan pisnesidea, Suomi nousuun!
Eihän mitään tarvitse purkaa kun rakennetaan se sinne kauppatorille.
Hei eipäs nyt pilata lokkien elinympäristöä!
Ihme valitusta. Itse olen tottunut siihen, että Helsingissä auto parkkihallissa nyt vain sattuu maksamaan.
On ihan tavallista, että pysäköinnistä joutuu maksamaan päälle 30 euroa päivä. Ei pitäisi tulla yllätyksenä kenellekkään.
On teillä ongelmat =D. Itse asun maaseudulla, nimeltä Turku. Ei tulisi mielenkään, että täällä maksettaisiin liikekeskusten parkkimaksuja. Varmaan aika pitkälti samat palvelut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole edellinen kirjoittaja, mutta olen jo 58v eikä mulla ole koskaan ollut ajokorttiakaan. Olen aina pystynyt tuomaan ostokseni julkisilla ja kantamaan kotiin. Kodinkoneille, huonekaluille yms saa kaupoista kotiinkuljetuksen. Maksaa jonkin verran, mutta hyvänä puolena on, että jos esim ostat pesukoneen, vievät vanhan rotiskon mennessään. Olen myös käyttänyt muutaman kerran HSYn palvelua, jossa käyvät maksua vastaan hakemassa kaatikselle/kierrätyskeskukseen isommat huonekalut, vanhat kuvaputkitelkkarit yms.
Vessapapereista en sen sijaan ole koskaan käyttänyt mitään jättisäkkitarjouksia. Ihan siksi, ettei mulla ole tiloja säilyttää jättisäkkejä. Toisaalta ajokortin, auton hankinnan, ylläpito- ja bensakustannusten hinnalla olen voinut vuosikymmenten aikana maksaakin vähän enemmän. Hiljattain laskin, että jos nyt menisin autokouluun ja hankkisin edes kohtuullisen toimivan käytetyn auton, sillä hinnalla tulisin kerran viikossa Sellosta taksilla kotiin siihen asti, kun täyttäisin 104 vuotta. Eikä tässä laskettu vielä mukaan bensoja, autovakuutuksia, auton huoltoja yms.
Ja kyllä, olen ollut myös sairaana. Olen myös sairastanut nivelreumaa 34-vuotiaasta lähtien ja se tekee liikkumista ajoittain vähän hankalaa. Olen ollut yksinhuoltaja ja lapsenikin ovat sairastelleet. En mä sairaana ole lähtenytkään mihinkään kauppakeskukseen ostoksille vaan jos on ollut ihan pakko hakea kaupasta jotain, olen kävellyt 100 metrin päähän pieneen K-Markettiin.
Mun äiti on sun ikäluokkaa eikä pysty kävelemään moista matkaa. Hoitaa lapsia kyllä ym mutta ei edes kotonaan välillä pysty liikkumaam tai postilaatikolle.
Kiva jos itse pystyt. Yritin vain sanoa että elämäntilanteita on monenlaisia, esim lähipiirissä monikkoperhe että aika vaikeaa äidin lähteä kauppaan pienten kanssa kun isä tekee pitkää päivää töissä.
Miks hitto sinne pitää autolla puskea? Käyttäkää kaupunkilaiset joukkoliikennettä kun teillä sellainen on, toista se on täällä pohjoisessa kun ainoat vuorot menee kasilta ja neljältä.
Vierailija kirjoitti:
Ihme valitusta. Itse olen tottunut siihen, että Helsingissä auto parkkihallissa nyt vain sattuu maksamaan.
On ihan tavallista, että pysäköinnistä joutuu maksamaan päälle 30 euroa päivä. Ei pitäisi tulla yllätyksenä kenellekkään.
Ihme valitusta. Itse olen tottunut siihen, että Suomessa yhteiskuntarauha nyt vain sattuu maksamaan.
On ihan tavallista, että yhteiskuntarauhasta joutuu maksamaan päälle 30 euroa päivä. Ei pitäisi tulla yllätyksenä kenellekkään.
Tuleepi Caruna mieleen - jostain syystä. 😂
Vierailija kirjoitti:
On teillä ongelmat =D. Itse asun maaseudulla, nimeltä Turku. Ei tulisi mielenkään, että täällä maksettaisiin liikekeskusten parkkimaksuja. Varmaan aika pitkälti samat palvelut?
Ja kannattaa muistaa, että isompien kaupunkien ostoskeskuksissa käy asiakkaita vähän kauempaa. Saattavat hekin mennä mielummin sinne ilmaiseen parkkiin kuin muualle.
Onhan se nyt ihan hullua että jos olet puoli päivää kauppakeskuksessa, että sillä saa jo melkein puoli tankkia bensaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole edellinen kirjoittaja, mutta olen jo 58v eikä mulla ole koskaan ollut ajokorttiakaan. Olen aina pystynyt tuomaan ostokseni julkisilla ja kantamaan kotiin. Kodinkoneille, huonekaluille yms saa kaupoista kotiinkuljetuksen. Maksaa jonkin verran, mutta hyvänä puolena on, että jos esim ostat pesukoneen, vievät vanhan rotiskon mennessään. Olen myös käyttänyt muutaman kerran HSYn palvelua, jossa käyvät maksua vastaan hakemassa kaatikselle/kierrätyskeskukseen isommat huonekalut, vanhat kuvaputkitelkkarit yms.
Vessapapereista en sen sijaan ole koskaan käyttänyt mitään jättisäkkitarjouksia. Ihan siksi, ettei mulla ole tiloja säilyttää jättisäkkejä. Toisaalta ajokortin, auton hankinnan, ylläpito- ja bensakustannusten hinnalla olen voinut vuosikymmenten aikana maksaakin vähän enemmän. Hiljattain laskin, että jos nyt menisin autokouluun ja hankkisin edes kohtuullisen toimivan käytetyn auton, sillä hinnalla tulisin kerran viikossa Sellosta taksilla kotiin siihen asti, kun täyttäisin 104 vuotta. Eikä tässä laskettu vielä mukaan bensoja, autovakuutuksia, auton huoltoja yms.
Ja kyllä, olen ollut myös sairaana. Olen myös sairastanut nivelreumaa 34-vuotiaasta lähtien ja se tekee liikkumista ajoittain vähän hankalaa. Olen ollut yksinhuoltaja ja lapsenikin ovat sairastelleet. En mä sairaana ole lähtenytkään mihinkään kauppakeskukseen ostoksille vaan jos on ollut ihan pakko hakea kaupasta jotain, olen kävellyt 100 metrin päähän pieneen K-Markettiin.
Mun äiti on sun ikäluokkaa eikä pysty kävelemään moista matkaa. Hoitaa lapsia kyllä ym mutta ei edes kotonaan välillä pysty liikkumaam tai postilaatikolle.
Kiva jos itse pystyt. Yritin vain sanoa että elämäntilanteita on monenlaisia, esim lähipiirissä monikkoperhe että aika vaikeaa äidin lähteä kauppaan pienten kanssa kun isä tekee pitkää päivää töissä.
Äitisi pystyy kuitenkin ajamaan autoa ja kävelemään automarketissa tekemässä ostoksensa?
Saisi maksaa 50 euroa/tunti. Täysin turha paikka.