Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Triplan parkkihalli maksaa 5 euroa tunti !

Vierailija
17.10.2019 |

Ei kyllä meidän perhe tule noilla hinnoilla Triplassa asioimaan.
Kauppakeskuksen parkki kuuluu olla ilmainen.

Ei sinne muuten kukaan mene.

Kommentit (455)

Vierailija
361/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vähän naurattaa tämä porukka, joka ajattelee päräyttävänsä Triplaan autolla ostamaan vessapaperijättisäkkitarjouksia ja maitopurkkeja kuukaudeksi. Ymmärrättekö, että siihen Triplaan tulee myös asuntoja. Nyt myynnissä on asuntoja, joista yksiötkin maksavat 350 000. Maksukykyistä porukkaa siis odotettavissa alueelle eikä heitä kiinnosta hevonkukkua vessapaperijättisäkkitarjoukset. Kävin eilen itse Triplassa. Keskus vaikutti valtavalle vapaa-ajan ja ravintomaailman keskukselta, ei automarketilta. Sinne tullaan viettämään aikaa ja kuluttamaan.

Vierailija
362/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ylivoimaisesti suurin osa mene Triplaan ostamaan muuta kuin ruokaa. Ja treffaamaan ystäviä, syömään, drinkille, after workille jne.

Eikä sinne todellakaan mennä autolla. En tunne ketään, joka kävisi töissä Pasilassa tai keskustassa autolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tripla haluaa maksukykyisä asiakkaita - sellaisia, joiden taloudessa viiden euron tuntitaksat parkkeerauksesta eivät tunnu missään.

Markkinoilla kysyntä ja tarjonta määrittävät hintatason.

Köyhille on muitakin käyntipaikkoja tarjolla pääkaupunkiseudulla.

Ja mistähän niitä Pasilan slummissa löytyy? Ei ole kovinkaan suosittu asuinpaikka varakkaampien keskuudessa.

Yksiö Tripla 350 000. Konepajan asunnot 400 000 - 600 000. Itä-Pasila kaksiot 200 000 alkaen, perheasunnot 300 000 - 400 000. Susta tämä on köyhälistön asuinaluetta?

Vierailija
364/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vähän naurattaa tämä porukka, joka ajattelee päräyttävänsä Triplaan autolla ostamaan vessapaperijättisäkkitarjouksia ja maitopurkkeja kuukaudeksi. Ymmärrättekö, että siihen Triplaan tulee myös asuntoja. Nyt myynnissä on asuntoja, joista yksiötkin maksavat 350 000. Maksukykyistä porukkaa siis odotettavissa alueelle eikä heitä kiinnosta hevonkukkua vessapaperijättisäkkitarjoukset. Kävin eilen itse Triplassa. Keskus vaikutti valtavalle vapaa-ajan ja ravintomaailman keskukselta, ei automarketilta. Sinne tullaan viettämään aikaa ja kuluttamaan.

Ainahan sitä saa pyytää, mutta mikä mahtaa olla asuntojen varausaste? Itse en edes harkitsisi noin kovalla hinnalla ostamista karun ympäristön vuoksi.

Vierailija
365/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudun asukas ei oikeastaan tarvitse autoa muuten kuin mukavuuden halustaan (, laiskuuttaan). Mulla ei ole koskaan ollut autoa. Kaupat on käyty, lapset mukana. Ostokset kannettu repussa. Isoon reppuun mahtuu paljon tavaraa ja selässä kulkee painavakin kuorma. Pyörällä menee hybin, tarvittaessa taluttaen. On tietysti tilanteita esimerkiksi sairaus, jolloin liikuntaky on heikentynyt. Mutta paljon on kyse myös ihmisen luontaisesta laiskuudesta. Näkyy esimerkiksi hissin käyttö rappusten sijaan/ rullaportaiden käyttö rappusten sijaan. Tekosyitä auton käyttöön riittää yhtä paljon kuin autoilijoita

Vierailija
366/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tripla haluaa maksukykyisä asiakkaita - sellaisia, joiden taloudessa viiden euron tuntitaksat parkkeerauksesta eivät tunnu missään.

Ja mistähän niitä Pasilan slummissa löytyy? Ei ole kovinkaan suosittu asuinpaikka varakkaampien keskuudessa.

Yksiö Tripla 350 000. Konepajan asunnot 400 000 - 600 000. Itä-Pasila kaksiot 200 000 alkaen, perheasunnot 300 000 - 400 000. Susta tämä on köyhälistön asuinaluetta?

Hintapyyntöjä, Itä-Pasila näyttää olevan purkukunnossa, ylätasolla ajavat autoilla surutta, ei ole tarkoitettu autokanneksi, mahtaneeko edes kestää. 

Vierailija
367/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintapyyntöjä, Itä-Pasila näyttää olevan purkukunnossa, ylätasolla ajavat autoilla surutta, ei ole tarkoitettu autokanneksi, mahtaneeko edes kestää. 

Ei vaan toteutuneita kauppahintoja. Pasilassa on valtava kysyntä asunnoista, myyntiajat ovat alle viikon. Sulla ei vaan taida massi riittää T: juuri sijoitusasuntonsa myynyt ja saanut siitä juuri mitä pyysikin

Vierailija
368/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femma tunnissa on ihan kohtuullinen hinta pysäköinnistä tuolla alueella. Ne joilla on halua ja varaa tämä maksaa, tekevät niin. Ei se ole sen kummallisempaa.

Vierailija
369/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittävät triplan suunnittelijat että kauppakeskus on elämys.

Ehkä eka kerta joo, mut ei sen jälkeen.

Kauppakeskus on ok sadepäivinä kun saa kaiken ajamalla omalla autolla omasta parkista kauppakeskuksen parkkiin.

Mutta maksaa parkista ei kannata.

En muista että kukaan olisi vaatinut että Helsingin keskustan pysäköintihallien pitäisi olla ilmaisia. Esim. Forumin parkkihalli on vielä Triplaakin kalliimpi ja kummasti siellä kuitenkin autoja on.

Tähän olisi kiva kuulla Tripla-raivoajien perusteluita.

Tripla panostaa päivittäistavarakauppaan, sillä se on se mistä katteet saadaan (Case Jumbo vs Kamppi, tuotto 400k vs 250 k) . Prisma ja Citymarket ovat perinteisiä automarketteja, joihin tullaan autolla ja perheet ostaa ostoskärryitltäin päivittäistavaroita kerralla ja roudaavat ne autollaan kotiin. Näin tapahtuu myös Jumbossa, jossa parkki ilmainen. Kampissa on enemmän kävijöitä , mutta ne on pelkkiä läpikulkijoita suurelta osin. Sitten pääsemme tapaus Forumiin. Forum on Helsingin keskustassa - toisin kuin Pasila. Myöskään Forumissa ei ole tietääkseni Prismaa tai City Markettia vaan pelkkä Alepa eli tämä kauppakeskus ei tähtää päivittäistavaramarkkinoille. Tällöin myöskään ihmiset eivät tule sinne autolla päivittäistavaraostoksiaan tekemään. Tottakai ydinkeskustassa parkkeeraaminen maksaa enemmän kuin jossain ostarissa.

Kerrataanpa asiaa. Tripla tosiaan panostaa päivittäistavarakuppaan eli Prismaan ja Lidliin. Helsingissä 48,9% kotitalouksista on kuitenkin yhden hengen kotitalouksia, 30,4% kahden hengen kotitalouksia ja neljän tai sitä isompia kotitalouksia on vain 10,5% helsinkläisistä kotitalouksista. Ei siis ole oletettavaakaan, että kovin suuri osa helsinkiläisistä tulisi autolla tekemään Triplaan suuria pääivittäistavaraostoksia. Yhden hengen taloudessa 3-4 päivän ruuat mahtuvat yhteen muovikassiin, viikon ruuat kahteen. Toisaalta ei ole myöskään oletettavaa, että ympäryskunnista tultaisiin autolla Pasilaan tekemään päivittäistavaraostoksia, koska Prismoja ja Lidlejä on näille paljon lähempänäkin. Vaikka Tripla panostaakin päivittäistavarakauppaan, se ei suinkaan tarkoita, että asiakkaina oletettaisiin olevan vain autoilevia nk prismaperheitä, koska heitä on helsinkiläisistä vain murto-osa ja osalla heistäkin jo nyt Prisma lähempänä kotiaan kuin mitä Triplan Prisma on. 

Mitenkäs tämä Prisma ja cittari tekevät tuloksensa jos pääasiakaskunta on näitä sinkkuja ja pareja ,jotka ostaa muovikassillusen ruokaa per viikko. Täällä joku sellainen kertoi käyttävänsä jopa 400 euroa kuussa päivittäistavaroihin. Itse taas edustan perinteistä prismaperhettä ja 400 euroa riittää viikon päivittäistavaroihen jos oikein pihtaillaan. Käytännössä vien kauppaan 1600-2600 euroa/kk. Vaatteet, harrastusvälineet ym siihen päälle. Aika monta citysinkkua saa siellä käydä, että korvaa nämä perheostajat.

...ja käykin. Sinkkutalouksia on Helsingissä ja Triplan lähialueilla paljon enemmän kuin sellaisia perheitä, jotka kuluttavat päivittäistavaroihin mainitsemasi summan kuussa.

Ja miksi nämä sinkut tulisivat hehtaarihalliin hakemaan sen pari ostosta päivittäin niinkuin täällä maalailaan? En ainakaan itse viitsisi siellä kiertää ja kävellä edes kertaa viikossa, mikäli ei olisi perheen takia pakko. Paljon helpommin ja nopeammin sen nyhtökaurarasian ja kauramaidon saa ostettua sieltä lähikaupassa. Tokihan jokainen tekee niinkuin hyväksi näkee ja nähtäväksi jää millaiset asiakasvirrat Triplaan tulee.

Pasilassa on aika pienet kaupat, eli marketit parantavat valikoimaa ja ovat halvempia. Eivät kaikki yksin elävät ole kauramaitoa juovia parikymppisiä, vaan kuten esimerkiksi äitini ja anoppini (joista toinen muuten asuu Pasilassa), jotka käyvät mummokärryjen kanssa pari kertaa viikossa isommilla ostoksilla. Molemmat myös käyvät ahkerasti kahviloissa tapaamassa muita eläkeläisiä, ja siksikin se pasilalainen on innokkaasti odottanut Triplan aukeamista.

Myös monet helsinkiläiset keski-ikäiset tutut tekevät viikonloppuna isomman kauppakeikan - useimmat ilman autoa. Niin mekin. Sen lisäksi sitten pienempiä ostoksia viikolla, joko kodin tai työpaikan läheisessä kaupassa, tai työmatkan varrella. Riippuu ihan millaisia kauppoja on tarjolla ja onko esim matkalla odottelua jos joutuu vaihtamaan liikennevälinettä.

Vierailija
370/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyhjää oli parkkihallissa tänään. Hinta on lisäksi 5 euroa alkavalta tunnilta eli aikamoista riistoa.

Ihmetyttää vähän se että kuka masokisti lähtee autolla kauppakeskukseen Pasilaan?

Sellainen joka on tottunut ajamaan Helsingissä. Kävin myös töissä autolla keskustassa kunnes työpaikka vaihtoi korttelia ja autopaikat meni. Ihan tarkoituksella menin testaamaan miten pysäköinti toimii ja kannattaako käydä jatkossa. Valitsen ostospaikan sen tavoitettavuuden perusteella. Pysäköinnin pitää olla ilmaista.

Vierailija
371/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt käynyt tuolla Triplassa ja olen vakuuttunut että menestyy.

Se on niin kiva paikka, että jos tulisin muualta päin Suomea Helsinkiin, jäisin heti ensi töikseni Triplaan syömään ja pyörimään kaupoissa, ja vasta sitten jatkaisin eteenpäin. Ja minulta tämä on paljon sanottu, koska olen koko elämäni inhonnut kauppakeskuksia. Siis lapsesta ja nuoresta saakka! 

Tripla on suunniteltu todella onnistuneesti ja ympäristö on poikkeuksellisen viihtyisä. Myös ravintolatarjonta vaikuttaa oikein hyvältä (en vielä käynyt testaamassa).

Kerrankin voi olla iloinen ja ylpeä jostain megaluokan rakennushankkeesta!

Sinun mielestäsi raksatyömaa keskellä betonibunkereita on viihtyisä ympäristö? Tämä kommenttisi osoittaa, ettet ole koskaan käynyt Pasilassa.

Puhuin Triplan sisätilasta. Se on juuri sellainen, mikä siitä kuulemma pyrittiinkin tekemään: kaupunkiympäristön kaltainen (sisä)tila, jossa tekee mieli viettää aikaa ja tavata ystäviä. Mene itse katsomaan niin tajuat mistä puhun.

Vierailija
372/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö siis sinun mielestäsi ole vielä omituisempaa, että sinne Triplaan on laitettu kaksi automarkettia jotka myyvät perustuotteita massoittan? Vessapaperia ja talouspaperia säkeittäin. Eikö jotkut Stockan tai Sokoksen kaltaiset liikkeet olisi palvelleet ajattelemaasi asiakaskuntaa paremmin? Prisma tai cittari ei ole mikään deli.

Vierailija
373/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä tähän asti ole ollut, mutta tilanne muuttuu uudisrakentamisen myötä. Varsinkin kun tuosta Triplan erittäin miellyttävästä "kuplasta" ei tarvitse koskaan edes jalallaan astua muualle Pasilaan, jos ei halua, vaan voi hypätä junaan ja olla 5 minuutissa Helsingin keskustassa. Itsekin olen alkanut miettiä, pitäisikö sittenkin ostaa kämppä niistä uusista taloista. Vai odottaisiko että alkavat rakentaa niitä korkeita torneja.

Vierailija
374/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt käynyt tuolla Triplassa ja olen vakuuttunut että menestyy.

Se on niin kiva paikka, että jos tulisin muualta päin Suomea Helsinkiin, jäisin heti ensi töikseni Triplaan syömään ja pyörimään kaupoissa, ja vasta sitten jatkaisin eteenpäin. Ja minulta tämä on paljon sanottu, koska olen koko elämäni inhonnut kauppakeskuksia. Siis lapsesta ja nuoresta saakka! 

Tripla on suunniteltu todella onnistuneesti ja ympäristö on poikkeuksellisen viihtyisä. Myös ravintolatarjonta vaikuttaa oikein hyvältä (en vielä käynyt testaamassa).

Kerrankin voi olla iloinen ja ylpeä jostain megaluokan rakennushankkeesta!

Sinun mielestäsi raksatyömaa keskellä betonibunkereita on viihtyisä ympäristö? Tämä kommenttisi osoittaa, ettet ole koskaan käynyt Pasilassa.

Puhuin Triplan sisätilasta. Se on juuri sellainen, mikä siitä kuulemma pyrittiinkin tekemään: kaupunkiympäristön kaltainen (sisä)tila, jossa tekee mieli viettää aikaa ja tavata ystäviä. Mene itse katsomaan niin tajuat mistä puhun.

No itseasiassa olen sen nähnyt, mutten kyllä havainnut viihtyisyyttä tai mitään muutakaan erityisyyttä, jonka vuoksi juuri Triplaan kannattaisi tulla. Samanlainen se on kuin muutkin, uudempi vaan.

Vierailija
375/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyhjää oli parkkihallissa tänään. Hinta on lisäksi 5 euroa alkavalta tunnilta eli aikamoista riistoa.

Hinta on todellisuudessa 2,5 euroa puolelta tunnilta, eli et oikeasti ollut siellä päinkään.

Mitä siis mielestäsi maksaa tunnin parkki?

Ei ainakaan viittä euroa alkavalta tunnilta.

Vierailija
376/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta on todellisuudessa 2,5 euroa puolelta tunnilta, eli et oikeasti ollut siellä päinkään.

Ihmeen vittumainen sävy sulla. Pysäköin 2 h 33 min ja maksoin 10 euroa. Ensimmäinen tunti piti olla ilmainen. Onhan se mahdollita, että ottaa "vain" 2,5 euroa alkavalta puolelta tunnilta. Riistoa silti.

Olet oikeassa, olin turhan veemäinen. Pahoitteluni!

Parkkimaksut lienevät korkeita siitä syystä, että ollaan aika lähellä keskustaa, ja maan hinta on näillä alueilla kallista. Se näkyy myös parkkimaksuissa, koska parkkipaikan tilalla voisi aina olla jotain muuta, mm. myymälätilaa, joka tuottaisi maan omistajalle rahaa. Lisäksi mitä paremmassa paikassa parkkipaikka on, sitä korkeampi kysyntä niillä parkkiruuduilla on, ja hinnan on oltava korkeampi kuin muualla jotta kaikki ruudut eivät ole jatkuvasti täynnä. Kun riittävän monia ottaa päähän maksaa niitä maksuja, he huolehtivat siitä ettei auto seiso siinä parkkiruudussa loputtoman pitkään, ja näin vapautuu ruutuja myös seuraaville tulijoille.

Vierailija
377/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen vittumainen sävy sulla. Pysäköin 2 h 33 min ja maksoin 10 euroa. Ensimmäinen tunti piti olla ilmainen. Onhan se mahdollita, että ottaa "vain" 2,5 euroa alkavalta puolelta tunnilta. Riistoa silti.

Parkkimaksut lienevät korkeita siitä syystä, että ollaan aika lähellä keskustaa, ja maan hinta on näillä alueilla kallista. Se näkyy myös parkkimaksuissa, koska parkkipaikan tilalla voisi aina olla jotain muuta, mm. myymälätilaa, joka tuottaisi maan omistajalle rahaa. Lisäksi mitä paremmassa paikassa parkkipaikka on, sitä korkeampi kysyntä niillä parkkiruuduilla on, ja hinnan on oltava korkeampi kuin muualla jotta kaikki ruudut eivät ole jatkuvasti täynnä. Kun riittävän monia ottaa päähän maksaa niitä maksuja, he huolehtivat siitä ettei auto seiso siinä parkkiruudussa loputtoman pitkään, ja näin vapautuu ruutuja myös seuraaville tulijoille.

Jos ihmistä ärsyttää parkkimaksu niin hän ei tule autoineen sinne ollenkaan, koska voi valita minkä muun ostarin tahansa.

Vierailija
378/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö siis sinun mielestäsi ole vielä omituisempaa, että sinne Triplaan on laitettu kaksi automarkettia jotka myyvät perustuotteita massoittan? Vessapaperia ja talouspaperia säkeittäin. Eikö jotkut Stockan tai Sokoksen kaltaiset liikkeet olisi palvelleet ajattelemaasi asiakaskuntaa paremmin? Prisma tai cittari ei ole mikään deli.

Minä ainakin ostan ihan normaaleja elintarvikkeita suurimmaksi osaksi, mutta lisäksi kaipaan rinnalle noita laatutuotteita, joita Triplasta saa. En ymmärrä miksi ihminen voi mielestäsi ostaa vain joko tai.

t. Ohis

Vierailija
379/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmistä ärsyttää parkkimaksu niin hän ei tule autoineen sinne ollenkaan, koska voi valita minkä muun ostarin tahansa.

Triplassa tulee asioimaan massoittain autottomia ihmisiä, jotka asuvat tai ovat töissä siinä lähellä. Ne, joiden on pakko päästä autolla ilmaiseksi parkkiin, voivat tosiaan mennä sitten muihin kauppakeskuksiin.

Vierailija
380/455 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ostan ihan normaaleja elintarvikkeita suurimmaksi osaksi, mutta lisäksi kaipaan rinnalle noita laatutuotteita, joita Triplasta saa. En ymmärrä miksi ihminen voi mielestäsi ostaa vain joko tai.

t. Ohis

Ihminen voi ostaa joko tai, mutta selviääkö se automarket sillä että ei saa sitä massaa myytyä. Mikä nyt kumminkin on niin kuin se toimintastrategia ja idea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän