Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä pas*aa? Paljon teidän muiden n. 35-vuotiaiden eläke on tällä hetkellä?

Vierailija
16.10.2019 |

Ilmarisen kirje kolahti luukkuun. Nyt eläkettä vajaa 500€ ja aina oon ollut työssä. Varmaan tonni kasassa kun eläkeikä koittaa. Ei kannusta.

Kommentit (304)

Vierailija
161/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takuueläke on tällä hetkellä n. 775€ ja mulle on 43-vuotiaana kertynyt eläkettä noin 1100€.

Melko huvittavaa että yli 20 työurasta on kertynyt vajat neljäsataa euroa, ja siitäkin n. 80€ palkattomien aikojen perusteella (yksi ammattikorkeakoulututkinto töissä ollessa ja yksi äitiysloma). Ja olen tehnyt täysipäiväisesti töitä sieltä 23-vuotiaasta.

Tällä hetkellä bruttopalkkani on noin 4000€ joten mun ja työnantajan yhteensä maksama eläkemaksu kuukausittain on liki 1000€. Olis kiinnostavaa tietää mihin se menee, kun ainakaan siitä ei juuri rahastoidu.  (Tiedänhän minä, tällä hetkellä eläkkeellä olevien eläkkeiden maksuun)

Jos tästä laillistetusta ponzihuijauksesta pääsisi eroon allekirjoittaisin välittömästi paperit.

Takuueläke on 155 e.

Vierailija
162/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvun alussa eläkekertymää muutettiin. Eläkevakuutusmaksu peritään jokaisesta tilistä, mutta se alkaa kerryttää eläkettä vasta 25-vuotiaana.

Mitä 35-vuotias poraa, sulla on vielä 75% työurasta edessä. Olet kerryttänyt eläkettäsi vasta enintään 10 vuotta, jäljellä 30-35 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1214.-

Vierailija
164/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tottakai maksaa asuntonsa velattomaksi ennen eläkettä pöntöt.Aika itsemurhaaa maksaa vuokraa eläkkeelle jäädessä eikä kukaan,korostan kukaan voi olla näin tyhmä,eihän?Joten turha katsoa pelkkää eläkettä kun asuminen on käytännössä ilmaista

Kunnes tulee jokin isompi remppa... aika mielenkiintoista seurata tälläkin hetkellä muutaman yksinäisen eläkeläisen tilannetta, kun taloyhtiö suunnittelee putkiremppaa 35 vuotta vanhaan taloon. Yksikin pohtii, joutuuko muuttamaan asunnostaan. Vähän kuin maksaisi toiseen kertaan asuntonsa.

Vierailija
165/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkemaksut ovat 24,8 prosenttia palkasta. Tuntuuko että rahoille tulee vastinetta?

Koko ikänsä maksuja maksanut keskituloinen saa muutaman satasen enemmän kuin koko ikänsä panokorsussa ryypännyt pultsari.

Yrittäjän eläke on vieläkin huonompi, se järjestelmä ei ole edes rahastoiva.

Vierailija
166/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 euroa, ikää 33v.

Vierailija
167/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkemaksut ovat 24,8 prosenttia palkasta. Tuntuuko että rahoille tulee vastinetta?

Koko ikänsä maksuja maksanut keskituloinen saa muutaman satasen enemmän kuin koko ikänsä panokorsussa ryypännyt pultsari.

Yrittäjä voi itse rahastoida, eikä osallistua mädäntyneen eläkejärjestelmän maksumieheksi. Vain minimi YEL-maksu, loput sijoittaa itse.

Vierailija
168/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä voi itse rahastoida, eikä osallistua mädäntyneen eläkejärjestelmän maksumieheksi. Vain minimi YEL-maksu, loput sijoittaa itse.

Valtion varoista suoraan maksetaan ainoastaan maanviljelijöiden ja yrittäjien eläkkeet. 

Yrittäjät ovat ihan itse ryssineet omat eläkkeensä.

Vierailija
169/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion varoista suoraan maksetaan ainoastaan maanviljelijöiden ja yrittäjien eläkkeet. 

Yrittäjät ovat ihan itse ryssineet omat eläkkeensä.

Totta vitussa ovat ryssineet, kun kommunistit on niin hienosti säätäneet "lakeja", ja nettomaksajat on hymistelleet että joo, aikanaan nääkin kakarat kasvaa aikuisiksi.

Noh.

Eivät ole kasvaneet; kakarasyöpä on joka solussa ns. yhteiskunnassa.

Voi luoja, ole armollinen ja anna anarkian tapahtua. Sitten tulee terve vapaa markkinatalous.

Vierailija
170/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa nuorten miettiä tarkkaan, että hankkiiko omakotitalon ja makselee sitä sitten tappiin asti.

Suosittelen edullista asumista ja rahat säästöön ja kulut minimiin.

Tässä lähistöllä (asumme kasvukeskuksessa) on varmasti 10 rintamamiestaloa myynnissä. Kaikki remontoitavia ja pyyntihinta 260 000-390 000 e. Siihen päälle sitten remppa.

No ei todellakaan kannata elää pihistellen eläkeikää varten. Olen eläkkeellä, vaihdoin juuri taloni keskustan kaksioon. Vastike 204 €. Pienet menot, kun ei enää samalla lailla jaksa kiinnostua shoppailusta eikä matkailusta enää. Niitäkin on harrastettu riittävästi nuorempana.

Vierailija
171/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa nuorten miettiä tarkkaan, että hankkiiko omakotitalon ja makselee sitä sitten tappiin asti.

Suosittelen edullista asumista ja rahat säästöön ja kulut minimiin.

Tässä lähistöllä (asumme kasvukeskuksessa) on varmasti 10 rintamamiestaloa myynnissä. Kaikki remontoitavia ja pyyntihinta 260 000-390 000 e. Siihen päälle sitten remppa.

Omakotitalossa asuminen ja lainojen pois makselu pikkuhiljaa on ollut ainakin minulle kannattavin ratkaisu. Täällä pääkaupunkiseudulla ei mitenkään muuten pysty asumaan yhtä edullisesti, vaikka tyytyisi ahtaampiin tiloihin ja huonompaan tasoon.

Vierailija
172/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten äimistellään ja paheksutaan yksilöitä ja perheitä, jotka muuttavat pois Suomesta vain voidakseen elää ilman että elämisen ainoa tarkoitus on maksaa nykyisten vanhusten eläkkeet, kalliit hoidot yli 80-vuotiaille ja olla jotain aivottomia ja tahdottomia ”auttavia käsiä” heille...

Kyllä jokainen ihminen haluaa työn hedelmistä jotakin myös itselleen ja lapsilleen. 70-luvulla ja sen jälkeen syntyneet eivät ole ja elä vain siksi että nykyisillä eläkeläisillä olisi korkea elintaso ja palvelijoita.

Huoh. Tulin juuri aamulaivalla Ruotsista. Nyt tuli mieleen, että pitäisikö palata pikavauhtia takaisin. Joka kerta siellä käydessäni mietin, että entäs jos jäisin. Tätä keskustelua lukiessa se nousee mieleen entistä vahvemmin... Terv. Korkeasti koulutettu, jonka työura on pätkää ja apurahaa ja jonka edellinen eläkeote oli... hmm.

Vierailija
173/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tottakai maksaa asuntonsa velattomaksi ennen eläkettä pöntöt.Aika itsemurhaaa maksaa vuokraa eläkkeelle jäädessä eikä kukaan,korostan kukaan voi olla näin tyhmä,eihän?Joten turha katsoa pelkkää eläkettä kun asuminen on käytännössä ilmaista

Kunnes tulee jokin isompi remppa... aika mielenkiintoista seurata tälläkin hetkellä muutaman yksinäisen eläkeläisen tilannetta, kun taloyhtiö suunnittelee putkiremppaa 35 vuotta vanhaan taloon. Yksikin pohtii, joutuuko muuttamaan asunnostaan. Vähän kuin maksaisi toiseen kertaan asuntonsa.

Minulla on vastike nyt putkirempan jälkeen 296 €. En pidä pahana, neliöitä 82. Olen eläkeläinen.

Vierailija
174/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös siitä ollut juttua vuosi, pari sitten erään poliitikon kertomana, että valtion "säästöpossussa" on eläkesäästöjä yli 200 miljardin euron edestä. Summa on hajautettu eläkeyhtiöiden kautta korkeakorkoisille sijoitustileille ympärimaailmaa ja tuottaa vuosittain rahaa itsessään miljardien eurojen edestä.

Tästä säästöpossusta ja kultamunia munivasta hanhesta valtio ei halua luopua. Joten. Ne eläkkeet maksatetaan nuoremmilla ikäluokilla. Kokonaan. Siis ihan kaikki. Siinä syy sille, miksi ne eläkkeet ovat pieniä ja miksi eläkemaksut suuria.

On myös toinen syy, nimittäin kun Suomi pääsi mukaan euroon, tuota maagista 200 miljardin euron kultamunaa käytettiin yhtenä julkisen talouden tasapainottajana. Eli kun seuraavan kerran joku Elinkeinoelämän satraappi sirkuttaa teille euron ja EU:n siunauksellisuudesta, muistakaan ilolla ja onnella niitä eläkemaksuja mitä maksatte... vattu, tätä kansaa viedään kuin litran mittaa :D

Ihan kiva kitjoitelma, mutta FAKTA on, että nykyveroilla maksetaan nykyeläkkeet.

Kato ku se on semmoinen systeemi.

Typerykset, eli suurin osa kansasta, kuvittelee, että niitten verotuksessa viety "eläkemaksu" on jotenkii oma.

No kun ei ole.

Sillä "eläkemaksulla" maksetaan nykyisten eläkeläisten se "eläkepalkka".

Loogisesti seuraava sukupolvi maksaa minun eläkettä. Se obn silleen "juoksevaa eahaa".,

Ei, se ei ole sitä, että maksatte itsellenne eläkettä, ei. Te maksatte nykyeläkeläisten elämisen.

Maailmanmenoa katsoen loogisin seuraus on, että kukaan ei maksa minun eläkettä.

Joten kysymys onkin, miksi maksaisin veroja? z

Vierailija
175/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

380 €. Mutta mitä väliä, en murehdi asioita niin pitkälle. Elän nyt, mietin eläkettä sitten joskus, kun on sen aika. Aikaa eläkeikään kuitenkin yli 30 v.

Vierailija
176/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korostan edelleen teille naisille muistakaa hommata ja maksaa asunto ennen eläkeikää.Muuten köyhyys tulee alivuokralaiseksi teille ja elämä on sietämätöntä kituuttamista.Elkää kuunnelko vääriä profeettoja tässä asiassa vaan alkakaa toimimaan jo tänään.

Vierailija
177/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko täällä joku ihan oikeasti että tämä pyramidihuijaus on yhä pystyssä kun me nyt n. 35v jäädään eläkkeelle? Voi teitä

Vierailija
178/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivastihan sulle on eläkettä kertynyt! Itselläni ikää 45 vuotta ja eläkekertymä 600 euroa. MInäkin olen aina tehnyt töitä ja maksanut ihan itse kaikki eläkemaksuni (olen yrittäjä). Kyllähän se vähän kirpasee maksella 6 tonnia vuodessa kun kertymä ei koskaan nouse. Joka kerta kertymää tarkistaessa myös ennakoitu eläkeikä on noussut, joten en halua edes ajatella koko asiaa.

Minulla on n. 10 tuhannen euron osakepotti, joka on tuottanut tänä vuonna n. 2000 euroa, joten ihmettelen kovasti miten hiton huonoja sijoittajia eläkeyhtiöissä on töissä kun eivät saa rahojaan tuottamaan.

Eli työtulosi vastaa alle 2000 € kuukausipalkkaa. Ei mikään ihme, että eläkettä ei kerry. Kyse on yrittäjänä omasta valinnastasi. 

Kannattaa myös tutustua siihen miten suomalainen eläkejärjestelmä toimii. Maksamasi maksut menevät suoraan tällä hetkellä maksussa oleviin yrittäjien eläkkeisiin. 

Vierailija
179/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä lippulappusessa luki ~2,40e ja kysy loput kunnilta. Netistä en ole jaksanut mitään tarkistella. Suunnitelmana eläköityä hautaan sitten joskus. 38v.

Vierailija
180/304 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

660 euroa tällä hetkellä. T: N34

Ja sinulla on työelämää jäljellä n 32-34 vuotta. Siitä se kertyy. Itselläni eläke pikkusen vajaa 1700 euroa/ kk, käteen jää rapiat 1400 euroa, ja olin töissä 67 vuotiaaksi asti.