Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-luokkalaisten päättäjäisjuhlat....illalla bilettämään....

Vierailija
01.06.2006 |

Otsikko ehken tönkkö, mut siis asiaan...

Tyttäreni päättä peruskoulun ja nyt on ollut ilmassa päättäjäisbileistä ja juomaa haluais tyttöni pileisiin. Kysyi multa et käynkö ostamassa hänelle muutaman lonkeron????

Ollaan kyllä puhuttu kaikista asioista tytön kanssa, meillä on avoin ja rehellinen suhde. Ja olen aina painottanut sitä, että rehellisyys ja luottamus pitää olla ja säilyttää läpi elämän. Ne on yhdet suuret avaimet elämään.

Mitä TE tekisitte tässä tilanteessa??? Ostaisitko??? Itse olen miettinyt mikä on oikein mikä väärin. ? Jos en itse osta, niin aivan varmasti tyttö saa jostain muualta, joku hakee tai jotain kautta kuitenkin. (kyllähän noi hommat tiedän omasta nuoruudestani), mutta nyt olenkin tässä tilanteessa itse ÄITINÄ!

APUVA!

Kommentteja kaipaan...

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin ja juuri siitä syystä neuvon olemaan hankkimatta niitä pulloja. Meilläkin oli äidin kanssa " tosi läheinen ja avoin suhde" ja kun hän mulle aina sen 3 pulloa osti, hankin vielä 7 lisää!

Vierailija
22/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäiselle ei osteta alkoholia. Minun mielestäni 9-luokkalaisen ei tarvitse käyttää alkoholia lainkaan. Minä varmaankin tuon keskustelun jälkeen kieltäisin bileet kokonaan. On erittäin todennäköistä, ettei tuon ikäinen osaa juoda kohtuudella, ja näin hän on helppo uhri raiskaajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta.

Vierailija
24/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen, että jo tuolloin nuorena ihmettelimme sellaisia vanhempia, jotka ostivat juomia lapsilleen. Itse saimme jonkun nippanappa 18 täyttäneen (tai siltä näyttävän..) avustuksella ne neljä lonkeroa/keskiolutta ja se riitti; yleensä ne, joilla eväitä kotoakin mukana, joivat paljon muutakin ja yhteensä enemmän, kuin me muut.

Pahimmassakin kapinointi-iässäkin oleva teini kaipaa ja tarvitsee sisimmässään vanhempia, joilla on vahva moraali ja selkäranka -on sitten jotain, mitä vastaan turvallisesti kapinoida. =)

Vierailija
25/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään tavalla ala puolustella tekoani ja enkä edes ole päättänyt vielä ostanko vai en.

Mutta se on kyllä tosi asia, että jos en osta, niin aivan varmasti saa juomaa jostain muualta.

Ajattelinpa vain näin " turvallisemmin" että jos tytöllä omat juomat, niin ei tarvitse toisten pulloista ottaa. (toikin on vain arvailua.....tulee vahvasti mieleen oma nuoruus....tulihan sitä toilaitua....)

t: ap

Vierailija
26/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sidotko sänkyyn? Luuletko tosiaan että pysyy kotona kun äiti niin sanoo. hah! Sulla ei taida olla teini-ikäistä!

Vierailija
27/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sä ny tytölle juomat ostat?? ihmeessä!! Mitä tuota etes miettimään, mee vielä ite mukaan bilettämään, varmasti teillä löytys näin yhteinen sävel tytön kans ja luottamus sen kun kasvaa.

Ihmeessä osta. Ja osta sitte huumeita kans ku tulee aikuiseks, niin ei ota kenen tahas taskusta ite.

Hohhoijaa näitä nyky päivän kasvattajia, kaikkia ne kyseleeki!

Vierailija
28/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö homma toimii tupakan,huumeiden ym suhteen?Eikö aikuiset uskalla olla aikuisia!!!!

Vierailija
29/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siis peruskoulu päättyi.

Kokoonnuimme kaveriporukalla ulos juomaan. Kaikki meni hyvin. Enempää en juonut ja olin kotona ennen puolta yötä.

Vierailija
30/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

bileisiin jossa ryypätään, niin helppoa!

Morre:

Ja miten ap varmistaa, ettei tyttö tosiaan juo niitä muiden ostamia juomia?

Minä saattaisin ostaa. Riippuen tytön kaveripiiristä, luottamuksesta, tytön tavoista jne.

Vierailija
31/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tyttö kotona pysy 15v. jos mamma niin sanoo.. huvittavia noi sun jutut. :D

Vierailija
32/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tietäisit että lapses on tappamassa ittensä niin solmisitko hirttosilmukan valmiiks, kun tiedät ettet voi estääkkään?

Vierailija
33/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri esim. 29:n mainitsemaan " kaikki tai ei mitään" -tyyliin.

Vierailija
34/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lasta ei suojella sillä, että sille ostetaan viinaa. Alkoholin käyttöä tuskin voi estää, mutta kyllä minua ainakin hillitsi kummasti se, että alkoholi oli kiellettyä. Eivät todellakaan ostaneet mulle viinaa, kotiintuloajat oli, vanhemmat valvoivat että tulin kotiin ja olin selvä. No, en ehkä aina ollut ihan vesiselvä ja vanhemmat katsoivat läpi sormien. Jos olisi ollut oikein lupa kännätä, niin missähän kunnossa olisin kotiutunut vai olisinko kotiutunut ollenkaan? Omasta nuoruudesta muistan erittäin hyvin sen, että ne jotka joivat luvan kanssa, olivat yleensä myös pahemmassa kunnossa ja joivat useammin.

Vierailija
35/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en saanut mennä bileisiin jossa alkoholia oli mukana..

Vierailija
36/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 15-vuotiaana pysyin tasan tarkkaan kotona, jos niin käskettiin. Samoin kaikki kaverini. Jos 15-vuotiasta ei saa pysymään kotona, niin jotain on pahasti vialla. Suosittelen ammattiavun hakemista.

Vierailija
37/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin tulla kotiin ajoissa. Näyttää, että olin sen arvoinen mitä äiti minuun luotti.

Äiti osti siideriä minulle toistekin :) Ja viimeisen kerran ennen lukion vanhojen tansseja - olin 2 viikkoa vaille 18v. :)

Vierailija
38/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 jatkaa ku lähti liika aikasin..

siis ei ollu menemistä sellasiin, ja olen siitä erittäin tyytyväinen, minulla oli turvallinen koti. Olen ehtinyt bilettää aikuisenakin..:) Ja ihan tarpeeks. Kiitos isä ja äiti että uskallitte olla vanhempia. Ettekä koittaneet olla minun kavereita

Vierailija
39/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raiskattuna tai hakattuna? minä en kyllä voisi kuin syyttää itseäni

Vierailija
40/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatus menny pieleen!!

Vierailija:

Ei se tyttö kotona pysy 15v. jos mamma niin sanoo.. huvittavia noi sun jutut. :D