En ymmärrä perheitä joissa lapset nimet on kaukana toisistaan.
esim Esikoisella on suomenruotsalainen etunimi, kun taas kuopus on aivan muuta.
Esimerkkinä tytön nimi Ebba, poika Jukka.
Kommentit (33)
Sillä yritetään todennäköisesti kompensoida sitä, että lapsilla ei ole omia huoneita talon eri päädyissä. Jos joutuu asumaan liian lähellä toisia, on hyvä että edes nimet ovat kaukana toisistaan.
Näin aikuisena näen sisaruksiani ehkä kerran vuodessa, enkä oikein osaa ajatella, miksi nimiemme pitäisi olla samanlaisia.
Lasten nimien pitää jotenkin sopia yhteen. Kun ovat kerran yhden ja saman miehen kanssa. Eri asia jos lapset eri miesten kanssa. Taas esimerkki mielessä Kaija ja Rasmus. Eivät sovi sisarusparin nimeksi yhtään.
Enemmän kyllä arsyttää nämä perheet joiden lapsien nimet luokkaa Emilia, Elisa, Elias yms. Ikinä ei muista kuka kukin ja joutuu koko listan käymään läpi. Olen ihan onnellinen, että minulla ja veljelläni eivät nimet muistuta toisiaan
En minäkään. Meillä laitettiin samalla alkukirjaimella alkavat nimet, että rimmais kivasti ja sointuis yhteen.
T: Pasin ja Patrician äiti
Tiedän perheen, jossa lapset on Nanna, Nenna ja Nonna. Tämä on mielestäni vähän oudohkoa. Nimet menee keskenään sekaisin ja puuroutuu suussa. Lapset on yksilöitä, joten heidät voi nimetä myös ilman, että nimet on lähes toistensa kopioita.
Joo, tää on minuakin mietityttänyt siitä asti kun tapasin perheen jonka lapsien nimet olivat Europe, kutsuttiin hauskasti €:ksi, Melanesia ja Andit, jota tietysti sanottiin ihan englantilaisittain Andyksi. Outoa porukkaa, kun sukunimi oli vielä Ruotsalainen.
Ihan omia yksilöitä nuo lapset on, niin en näe syytä miksi pitäisi olla samanlaiset nimet. Huvittaa enemmänkin perheet, joissa lasten nimessä vain kirjaimen ero.
Meillä on Rauni, Tuomas ja Hanna. Nimet ovat tarkoituksella erilaisia. Antaa mielestäni omaa identiteettiä ja lapset erottaa helposti. Serkkuni lapset alkavat kaikki j kirjaimella ja heitä on jotenkin todella vaikea erottaa. En myöskään ymmärrä miksi lapsien nimien pitäisi millään tapaa sopia toisiinsa tai olla samankaltaisia.
Eevi ja Leevi onpas nerokasta. Ennemmin Juho ja Milla.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tää on minuakin mietityttänyt siitä asti kun tapasin perheen jonka lapsien nimet olivat Europe, kutsuttiin hauskasti €:ksi, Melanesia ja Andit, jota tietysti sanottiin ihan englantilaisittain Andyksi. Outoa porukkaa, kun sukunimi oli vielä Ruotsalainen.
Ei ole fiksua kertoa tällä palstalla kenenkään etu- ja sukunimeä.
Nimissä voi olla jotain samaa mutta voi olla myös ihan erilaiset koska ovat eri persoonia omalla identiteetillään
Että pitäs olla Sari, Jari, Mari ja Kari. Kyllä ovat sisarukset eikä ikäluokkaa ole vaikea arvata.
Muulla väliä, kunhan kaikkien nimet alkaa joko A tai V -kirjaimella.
Mun mielestä on hyvä jos lapset ovat ihan nimienkin puolesta omia yksilöitään. Kyllä mä kieltämättä aina mietin että mikä tarina siihen liittyy jos lapsilla on todella erityyliset nimet, kun Aurinkoliisa ja Jatta, mutta parempi sekin on kun nämä Janniina, Jenniina ja Jonniina - perheet.
Minä taas en ymmärrä näitä "kennel perheitä" jossa koko pentue nimetään tietyn kaavan mukaan. Pitää alkaa tietyllä kirjaimella, keskellä tietty tupla konsonantti ja luontoa kuvaava. Vaan kukin nimetkööt villepetteriinansa miten haluaa, ei ole pakko ymmärtää.
Ei mutta kyl lasten nimien pitäisi jotenkin vihjata sisarussuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta kyl lasten nimien pitäisi jotenkin vihjata sisarussuhteesta.
Ai niinkun Sisko ja Veli?
Onko ne lapset jotain keräilysarjaa?